Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Lainaa (scuuba @ Syys. 02 2007,21:13) kirjoitti


    Lainaan tota kuvaa vain sen takii ett;
    Onks kukaan koskaan koittanu (vahingossa tai tahallaan ) paljoko noi kahvat kestää ennen ku napsahtaa juuresta poikki...?
    Eihän sitä kinnata äärimmilleen, vaan otetaan enimmät löysät vaan pois ja soon siinä. Kun kiristää keulasta ja sitten takaa myös niin sei liikaha siitä mihkään.

    Ite ainaki ostin kärkkäiseltä ylivieskasta, ja oiskohan kustantanu sellasen 20-30 euroo noi liinat...
    "Kun Mustis liikkuu, sen rinnalla salamakin on hidas kuin etana..." (mustanaamio)
    http://www.mainostuotteet.com
  2. #32
    Mistäpä löytäsi pk-seudulta tuota kahvoihin tulevaan sidonta-apuvälinettä?
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  3. #33
    Lainaa (scuuba @ Syys. 02 2007,21:13) kirjoitti


    Lainaan tota kuvaa vain sen takii ett;
    Onks kukaan koskaan koittanu (vahingossa tai tahallaan * ) paljoko noi kahvat kestää ennen ku napsahtaa juuresta poikki...?
    Ei muuten tartte olla edes eturengas etulaidassa kiinni. Omassa katetussa kärryssä ei mopo mahdu olemaan ihan etulaidassa. Hyvin on kestänyt noilla liinoilla. Lisäksi oon köyttäny takarenkaan yhdellä liinalla molempiin takakulmiin. Toimii kuin junan vessa.
  4. #34
    Lainaa (pete457 @ Syys. 03 2007,00:32) kirjoitti
    Mistäpä löytäsi pk-seudulta tuota kahvoihin tulevaan sidonta-apuvälinettä?
    Tokimotossa näin alkukesästä jotain tuon tapaista. Hinta oli ehkä 20 euron luokkaa.
    Busa K8
  5. #35
    Lainaa (scuuba @ Syys. 02 2007,21:13) kirjoitti


    Lainaan tota kuvaa vain sen takii ett;
    Onks kukaan koskaan koittanu (vahingossa tai tahallaan ) paljoko noi kahvat kestää ennen ku napsahtaa juuresta poikki...?
    Isompaa mopoa en ole kokeillut kahvoista, mutta Aprilia AF1 replica , joka poltti männän silloin tällöin
    Tuli laitettua pari kertaa kahvoista kiinni ja se kyllä kesti.
    Kannattaa kyllä laittaa muualta (kolmioista) kiinni.

    Itsekkin kuskasin niin, että etupää "pohjaan" liinoilla ja takapäätä sen verran kiinni, että ei rengas pääse pomppimaan sivuttain.
    Näin on kulkenut kevarit, crossit ja RF suzuki
    Lahjattomat treenaa
  6. #36
    Multa on kuljetusfirma katkaissut rungon sivujalan kiinnikkeen kohdalta, kun ovat apinan raivolla liinoja kiristelleet sivujalka maassa. Kannattaa pitää mielessä, eikä väännä liian tiukalle liinoja sivujalan suuntaa, vaan laittaa mopon pystyyn.
    Dixi et animam levavi
  7. #37
    Lainaa (Proffa @ Elo. 30 2007,12:30) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Elo. 30 2007,12:11) kirjoitti
    Lainaa (Proffa @ Elo. 30 2007,10:39) kirjoitti
    Pyörän kuuluu ottaa heijaukset vastaan iskareillaan ja renkaillaan, ei keskiseisontatuella.
    Muuten käy niin että ainakin jousitettu kuorma elää väkisin hieman eri tahtiin kärryn kanssa ja nykii veturia vastaan. Eihän se välttämättä mitään haittaa mutta kuormasidontakin kestää parhaiten, kun niihin ei tule ylimääräisiä nykäyksiä.
    Mitä että? Millanen vieteripallo se sun pyöräs on? Jos etupumput on nykästy liinoilla etuseinää vastaan puoleen väliin, ni ei minun pärrä ainakaan heilu yhtään mihinkään, saati sitten että nykis vetoautoa vastaan sillä tasolla, että sitä vois järjellisesti huomata.
    *hehheh* ei tätä nyt henkilökohtaisesti tarvinnut ottaa, mutta niin saa tästäkin aiheesta hyvän väännön aikaan.

    Mun pointti kai oli se että pitääkö kuormatun pärrän olla oman jousituksen varassa "vapaana" kiinni vai niin tiukalla paketissa kärryssä kiinni ettei "inahdakaan" mihinkään suuntaa?

    Jos jollain ei sen pyörän perä pompi kärryssä jos pärrä on etusista kärryn etulaidassa kiinni niin hyvä - ajelette sitten ihan hissuksiin varmaan? Täytyy uskoa ja kokeilla kun on lyhyempi matka ja laiskottaa niin ettei jaksa paria lisähihnaa taakse laittaa.

    Mulla on sen kumipallon takasen painuma ilman kuskia joku 10mm ja kuskiin kanssa ehkä 25-30mm. Eli kärryn heiluessa ylös/alas pyörä liikkuu vähintään 5mm ylös. Alas tulessaan liike ehkä jatkuu muutaman millin, kun kärry vähänkin osuu monttuun tms. niin perä voi painahtaa 5mm. Äkkiä arvioituna ihan puistokemistin opeilla, perä liikkuu mulla ilman sidontaa helposti noin 10mm korkeussuunnassa vaikka takapyörä pysyisi kiinni kärryssä!

    Joku fyysikko osannee laskeakin paljonko se on massojen liikkeenä mutta se on vähän sama kuin pyörä välillä hieman itsekseen jarruttaisi ja kiihdyttäisi menoaan siellä kärryssä. |D

    Tuntuuko tämä "nykiminen" *järjellisesti* vetoautossa istuvalle kuskille riippunee vähän vetoautosta ja perstuntumasta (toisille voi tuntua kun talvikeleillä vähäisempääkin kuten liukkautta aistitaan kai sivuttais/pitkittäis kiihtyvyyksistä, ehkä?). Keposeen veturiin tuntuu tyhjänkin kärryn tempoilut, oli siellä se (-06 RR1000 ratasäädöissä) vieteripallo tai ei juositettuna tai jousittamattomana massana. *Tuntuu* paremmalta, että se *kuorma kärryn kanssa nykii yhteen eikä kahteen suuntaa, eikä elä jousituksensa varassa.

    Johan tässä tuli jaagattua eikä nyt jaksa enempää mutta minä pistän pidemmille sessioille edelleenkin kiinni niin että on vähintään neljään suuntaan kiristys eikä liikahdakaan. Jos vähän johonkin routavaurioon hipasee tai jos kärryn ominaisuudet kestää niin voi sitten motarilla vähän kovempaa vedellä. Ei tässä mitään peräkärrydriftausta tarvitse harrastaa, sen verran pitää olla kuorman kiinni, että kestää tarpeen tullen tempoilematta vetää ohituskaistaa vaikka Heinolasta Stadiin. Tuleepa ainakin sakot sitten pelkästä ylinopeudesta eikä kuormassa ole kellään valittamista. |D


    Edit: Mulla on tähän perien liikkumiseen (tai minkä tahansa) oikein mittarikin..: jos mun kropalla jokin liikkuu nostamalla kun se on kiinni niin se on liian löysällä. Sitten kun ei enää liiku niin kiristetään vielä vähän.



  8. #38
    Lainaa (zeromark @ Syys. 03 2007,12:09) kirjoitti
    Jos jollain ei sen pyörän perä pompi kärryssä jos pärrä on etusista kärryn etulaidassa kiinni niin hyvä - ajelette sitten ihan hissuksiin varmaan? Täytyy uskoa ja kokeilla kun on lyhyempi matka ja laiskottaa niin ettei jaksa paria lisähihnaa taakse laittaa.
    Tossa jo aikasemmin kerroinkin, että joskus on tullut tolla junttilavetilla vedettyä kohtuullista sladia mopo kyydissä. Eikä se mopo ole sieltä mihinkään yrittänyt lähteä. Ja on ollut köytettynä vain eteenpäin. Eiköhän se siellä kärryssä pysy samalla tavalla kiinni kuin auton lavalla.
    1835
  9. #39
    Lainaa (scuuba @ Syys. 02 2007,21:13) kirjoitti


    Lainaan tota kuvaa vain sen takii ett;
    Onks kukaan koskaan koittanu (vahingossa tai tahallaan * ) paljoko noi kahvat kestää ennen ku napsahtaa juuresta poikki...?
    Onko sulla tuossa kiinnityksessä sellainen liinan pätkä missä on lenkit molempiin kahvoihin? Ja sitten kiristetty toisella liinalla kiinni?

    Ainakin Duellin kuvastossa oli sen tyyppinen ratkaisu. Ei ollut pahan hintainen (15€), mutta löytyisköhän jostain muualtakin esim louisilta en löytänyt. Tekisi mieli tilailla vähän muutakin samalla.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  10. #40
    Lainaa (klonkku6 @ Helmi. 02 2008,10:28) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Syys. 02 2007,21:13) kirjoitti


    Lainaan tota kuvaa vain sen takii ett;
    Onks kukaan koskaan koittanu (vahingossa tai tahallaan ) paljoko noi kahvat kestää ennen ku napsahtaa juuresta poikki...?
    Onko sulla tuossa kiinnityksessä sellainen liinan pätkä missä on lenkit molempiin kahvoihin? Ja sitten kiristetty toisella liinalla kiinni?

    Ainakin Duellin kuvastossa oli sen tyyppinen ratkaisu. Ei ollut pahan hintainen (15€), mutta löytyisköhän jostain muualtakin esim louisilta en löytänyt. Tekisi mieli tilailla vähän muutakin samalla.
    En tiiä kysyitkö scuubalta vai multa, mutta vastaan koska kuva ja pyörä ovat minun..

    Eli vastaus on: ei ole. Tossa on ajatuksella tehty rakennelma, jota helpoiten vois kuvailla ehkä näin:

    On kaksi liinanpätkää, joiden kummankin toiseen päähän on ommeltu halkaisijaltaan n. 2-3 tuuman letkunpätkä niin, että liina menee sen sisäpuolelta pituussuunnassa läpi. Letku on siis kahvanpidike -> kahva menee letkunpätkän sisään. Näiden liinojen vapaat päät on sitten pujotettu läpi sen vastakkaisen liinan kahvanpidikkeestä -> kun vedetään loppuun saakka, kahvanpidikkeet kohtaavat. Siitä sitten säätämään kahvojen leveyden mukaan pidikkeet kohdalleen ja liinojen vapaisiin päihin räikät.

    Toivottavasti tuosta jotain ymmärtää.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  11. #41
    Lainaa (tumeetti @ Helmi. 02 2008,11:04) kirjoitti
    Eli vastaus on: ei ole. Tossa on ajatuksella tehty rakennelma, jota helpoiten vois kuvailla ehkä näin:

    On kaksi liinanpätkää, joiden kummankin toiseen päähän on ommeltu halkaisijaltaan n. 2-3 tuuman letkunpätkä niin, että liina menee sen sisäpuolelta pituussuunnassa läpi. Letku on siis kahvanpidike -> kahva menee letkunpätkän sisään. Näiden liinojen vapaat päät on sitten pujotettu läpi sen vastakkaisen liinan kahvanpidikkeestä -> kun vedetään loppuun saakka, kahvanpidikkeet kohtaavat. Siitä sitten säätämään kahvojen leveyden mukaan pidikkeet kohdalleen ja liinojen vapaisiin päihin räikät.

    Toivottavasti tuosta jotain ymmärtää.
    Juu, selvitti kyllä. Tosin tarvittiin noin seitsemän läpitavausta.

    Ompelitko itse ne letkun pätkät kiinni? Tai siis sen silmukan?
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  12. #42
    mikä tossa nyt on vaikeeta, jos omistaa auton niin voipi kuskata pärrää...

    http://www.lachmeister.de/lustige....rt.html
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  13. #43
    Onko täällä alusta ja jousitus asiantuntijoita? Kuinka kauan tunneissa tai jopa päivissä, alusta voi olla liinoilla sidottuna kasaan painuneena, ennen kuin siitä alkaa olla haittaa alustalle? Onko kokemusta tai edes arvauksia?
  14. #44
    Jos pyörän alustan kunto huolettaa, niin kärryn etulaitaa vasten tuollainen teline, pyörä siihen ja sidonta pyörästä kärryn kulmiin liina per kulma jostain jousittamattomasta, esim. etupampuista ja takaswingistä. Näin se pyörä pääsee ihan itse pomppimaan sen jousituksensa varassa ilman rasitusta. Näinhän autojakin kuskataan, sidotaan renkaistaan sinne hinurin lavalle. Mitään hirveitä sivupomppujahan tuo tapa ei juuri kestä ja viimeksikin kun tuon oman Banduni kävin kärryllä maakunnasta hakemassa, noilla pikkuteillä oli sellaista moukkua tiessä että varmasti olisi pyörä lepäillyt kärryssä kyljellään jos en olisi sitä kunnolla sitonut stongasta ja takahäkistä, jouset kasaan painettuina.

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #45
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CrazyJ kirjoitti Katso viesti
    Onko täällä alusta ja jousitus asiantuntijoita? Kuinka kauan tunneissa tai jopa päivissä, alusta voi olla liinoilla sidottuna kasaan painuneena, ennen kuin siitä alkaa olla haittaa alustalle? Onko kokemusta tai edes arvauksia?
    Kauanko kytkimen jouset voivat olla painuneina, entä venttiilinjouset?

    Itse asiassa, alustan jouset ovat painuneina vaikka nostaisit pyörän koneen pohjasta ilmaan.

    Ei tarvitse olla huolissaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #46
    mutta huolissaan olevalle voisi ehkä vastata, että vain jos iskaris vuotavat pahasti niin voihan ne vuodon määrästä riippuen vuotaa tyhjäksi jos ovat täysillä jännityksessä, mutta 99%:sesti kunnossa olevassa laitteessa ei haittaa vaikka olisi kuukauden kasassa
  17.  
  18. #47
    Sellainenkin asia kannattaa huomioida. Jos sitoo jousitetusta massasta kiinni, saattaa töyssyssä päästä liinan koukku kärrystä irti.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12