Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Honda CB1300:n mittaritaulu resonoi ärsyttävästi sirraten siinä ~3800rpm:n kohdalla. Ääni lakkaa kun vaikka painaa kevyesti sormen mittarilasiin (tai muoviin).

    Mitäköhän tälle voisi tehdä? Toki kyseessä on pikkujuttu mutta mieluiten kuuntelisin moottorin pörräystä kuin resonointisirrausta, varsinkin kun nuo kierrokset ovat juuri siinä marssivauhdin kohdalla.

    Tuumin josko laittaisi jotain massaa kotelon sisään, missä on MacGyver kun häntä kipeimmin tarvitaan..
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  2. #2
    No en tiedä kyseisestä mallista, mutta ainakin CBR 600F:ssä mittariston saa aika helposti irti ja avattua. Ne lasit on siellä erikseen. Ruuvit on varmaan löysässä.

    Ellei kiristäminen auta, niin jotakin sinne väliin.
  3. #3
    Ok, täytyy kokeilla avata ja tarpeen mukaan kiristellä.
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  4. #4
    Moro onko sun cb katteella vai ilman jos katteellinen niin lähetä tänne viestiä että miten sait loppumaan meinaan aika monta konstia on yritetty
    Kaikki autoilijat on hirviä
  5. #5
    cb on ilman katteita, nakumalli. Tutkin asiaa nyt tarkemmin ja löysin 3 paikkaa josta tulee resonanssia; jäähdyttimen ritilä, mittaritaulu ja vasen sivupaneeli (heti siinä tankin ja satulan kulmassa).

    Löysin nämä laittamalla pyörän tuelle ja kaasuttelemalla hitaasti eri kierroksille ja kuuntelemalla vierestä osien värinää. Onneksi kaikki eivät sentään yhtäaikaa pidä ääntä.

    Pahin ääni tulee juuri paneelista. Seuraavaksi on tarkoitus tutkia onko siellä joku kiinnitys löystynyt ja pitääkö laittaa kumipaloja mutterien prikoiksi tms.
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  6. #6
    Ongelma tuntuisi nyt ratkenneen. Irrotin vain paneeleja ja mittariston ja kiinnitin takaisin. Minusta ainoa ongelma oli se että kaikki mutterit olivat eläimellisen kireällä, nyt kun ne ovat järkevämmällä momentilla resonanssi väheni huomattavasti. Ilmeisesti osat olivat niin kireällä että kumit eivät välissä paljon auttaneet.
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  7.  
  8. #7
    Terve

    Mulla oli sama ongelma mittaritaulun resonoinnin kanssa. Ratkesi kun laittoi pienet kumiletkun pätkät mittarikotelon ja pystyputkien väliin.