Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 186:sta
  1. #91
    Terve Sami. Jostain syystä olen missannut tämän kysymyksen. Kuulin tästä muualta. Jäänyt vissiin klikkaamatta uusista viesteistä ja merkannut kaikki luetuiksi tai jotain...

    Mopo on ollut pelkästään Espanjassa. sain sen viime lokakuussa ja neljässä kuukakudessa sorvasin jotain vajaa 14tkm onnesta soikeana pitkin vuoristoteitä. On kyllä ihan omiaan juuri tuonne syheröille. Ei ole tullut tehosta puutetta kertaakaan.

    Mälläsin sen Marbellan tunnelissa, mistä on juttua tuolla turvallisuusosiossa. Mopo tulee kuitenkin kuntoon, koska mopo on liukunut pelkästään yhdellä kyljellä siististi.

    Asun siitä Tiaisen puljusta about 5km päässä. Mieli on alkanut tehdä enduroa, mutta kun on tämmöinen vanha läski, niin ei taida kunto ja taidot riittää mihinkään ihmeempään rässimiseen. Jos nyt kuitenkin innostuisi kuntoilemaan...

    Nyt tulin käymään Suomessa muutamaksi viikoksi. Jos liikut Espanjassa päin, niin laita meiliä. Kuulin huhua, että sulla on kai oma enduro sielläkin.
    Dixi et animam levavi
  2. #92
    Ek@, selvitäpäs huollosta, pitääkö brittilehdistön (olikohan TWO) että kone tulisi rempata tehtaan mukaan 30.000 milesin jälkeen.
    Kaivan sen lehden esiin, ja lainaan tekstin tänne vielä.

    Ei voi olla noin. Onko huoltokirjassa kerrottu huoltojen kohteet ja mitä tehdään ja milloinkin?
    .
  3. #93
    50 000km huollossa vaihdetaan männät ja olikohan kiertokangen- ja kampiakselin laakeritkin. Mun köröttelyillä on varmaan ihan turha juttu, mutta lienee varotoimenpide. Kai se jotain maksaa, mutta maksakoon. Homma hoituu kuitenkin määräaikaishuoltona, eikä vaikuta käyttöön mitenkään.

    Huoltokirjassa ei tästä ole mitään mainintaa, mutta mulla on repair manual ja siellä muistaakseni oli jotain tuollaista. Ei ole nyt tällä koneella, joten ei voi tarkistaa.
    Dixi et animam levavi
  4. #94
    Moi,
    Katsokaapas täältä niitä HP2 sportteja, löytyy räjäytyskuvaa, kuvaa *ja kuvia klikkaamalla melkein mitä vaan. Kisavärejä yms.
    R1200s kisavideoita, HP2 videoita.(AMA, open twins)
    www.sjbmwracing.com
    Katso seuraavan kuvan alareunan tekstiä niistä Ducati kymppi-
    ysikaseista, joita tuolla aiemmin mainittiin.
    http://www.sjbmwracing.com/RACES/Sea.../OnTheLine.jpg
    Ei kai tää oo vakavaa.Ei ainakaan pitäisi.
    Oman HP2S:n haen kai huomenna.
  5. #95
    Sori , se teksti ei näy kuin www.sjbmwracing.com *sivujen kautta
    hakiessa.Vasemmasta palkista RACES ja sieltä *INFINEON RACEWAY - AUG 17, 2008
  6. #96
    Tänään kävin EMC:ssä pällistelemässä ja koeistumassa HP2 Sporttia. Kyllähän se asiallisen oloinen kampe on!

    <LÄPPÄ>Ei muuta ku pyörä ja auto myyntiin ja BMW tilalle... vai sittenkin se Ducati</LÄPPÄ>





    "Hidas mutta kankee"
  7. #97
    Lainaa (jaksu @ Huhti. 09 2009,12:44) kirjoitti
    Tänään kävin EMC:ssä pällistelemässä ja koeistumassa HP2 Sporttia. Kyllähän se asiallisen oloinen kampe on!

    <LÄPPÄ>Ei muuta ku pyörä ja auto myyntiin ja BMW tilalle... vai sittenkin se Ducati</LÄPPÄ>

    Tuli tehtyä sama temppu ja kyllä se vaan on hieno mopo. Kyllä tuollaisella varmasti ajaisi, vaikkei tuo moottorikonstruktio oikein mieleen olekkaan.
    Supermoto
  8. #98
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 07 2009,00:51) kirjoitti
    Nyt on reilu 10tkm takana. 10tkm huollossa vaihdettiin ilmanputsari, mikä on BMC:n pestävä malli. Pyysin vanhan mukaan ja pesasin. Täytyy öljytä ennen seuraavaa huoltoa. Turha ostella uusiksi jatkuvasti ja maksaa melkein 90€ turhasta.

    Öljyiksi laittoivat Castrolin TWS 10W/60, mikä on erikseen mainittu huoltokirjassa. Naurettavat katteet Bemarilla noissa öljyissä. Neljä litraa öljyä maksaa melkein 160€. Sama hinta toisella BMW-kauppiaalla Malagassa ja kuulemma BMW:n antama kiinteä hinta. Motonetissä on neljä litraa 60€. *
    Lisäksi tarkistivat venttiilien välykset, jarrunesteet vaihdettiin, tulpat ja mitä vielä. Huolto maksoi mukavat 502€. *

    En tiedä mitä olivat tehneet, mutta tärisee vähemmän jossain 4-5000 kierroksen nurkilla. Ei tullut kysyttyä, että oliko jokin ohjelmapäivitys, kun huomasin tuon tietenkin vasta kotimatkalla. Huollon respan ukko selitti, että tulppien ja ilmanputsarin vaihdon jälkeen se kytketään tietsikkaan ja sen jälkeen säädetään seokset kohdalleen. Mitähän tuokin tarkoitti. Tuskin niillä mitään dynoa siellä on.

    Tosi liukkaasti pelaa nyt kaikki. Reilu 200km ehdin tänään kurvailla ja kyllä on mahtava peli.
    Huollossa näköjään ymmärtävät rahan päälle (tai sitten eivät ymmärrä mitä ovat tekemässä).

    Mulla on hp2 endurossa BMC pestävä ilmanputsari ja se on ainakin samanoloista verkolla päällystettyä kangasta mitä K&N:n ilmanputsarit ovat. Eli sitä voi pestä ja öljytä 'rajatta'. Kenties huollon pojat ovat taulukosta katsoneet, että suodatin tulee vaihtaa aina tietyn kilometrimäärän jälkeen. Enduromallissa se putsari on tukkeessa vähän väliä surkeassa paikassa olevan ilmanoton takia, kalliiksi tulisi jos sen uusisi aina kun se likaantuu.

    Seoksien säätäminen bemarin testerillä kuulostaa omituiselta. Mä en ole ainakaan kuullut, että bemarin boksereiden bokseista saisi seoksia säädettyä. Softapäivityksiä on tietysti voitu tehdä. Mikäli tärinä väheni niin se johtunee venttiileiden säädöstä ja ruiskujen synkkaamisesta, jotka kuuluvat huolto-ohjelmaan.
  9. #99
    Joo, ei tuota putsaria enää vaihdella. Pestävä se on ja paketin sisällä muovipussissa luki BMC Filter. Laitan edellisen öljyttynä itse ennen seuraavaa huoltoa ja ilmoitan asian. Siellä vaan huolto-ohjelmassa lukee, että suodattimen vaihto ja pojathan tekee työtä käskettyä.

    En kanssa tuota seoshommaa käsitä. Huoltopomo vaan sanoi, että uudet tulpat ja suodatin pitää olla asennettuna ennen seosten säätöä. Olisikohan se tarkoittanut tuota imukurkkujen synkronointia, mutta esitti asian noin.

    Venttiilikoneisto on erilainen kuin muissa boksereissa, eikä säätötarpeesta ole tietoa. Näin aukinaisen kannen huollossa alkuviikosta. Nokat ovat tosi jyrkät ja venttiilikoneisto on saman tyyppinen kuin K1200S:ssä. Nokat on vaan hassusti viistoon työstetyt, koska on radiaalisesti asennetut venttiilit.

    Omaani odotellaan vielä hiilikuituosia. Voi kestää, koska mopo viivästyi uutenakin noiden hiilikuituosien puutteen takia melkein kolme kuukautta. Mopohan vaurioitui onnettomuudessa, josta oli juttua TUOLLA.
    Dixi et animam levavi
  10. #100
    Moi.
    Sami, laittaisitko sen saksan putken tiedot mistä puheltiin alastarossa lauantaina.Piti kysyä sunnuntaina lisää, mutta aamulla ilmeni yllättävää pääkipua ja silmien punoitusta.(aurinko sen kai teki) Löysin myös seuraavasta osoitteesta jotakin aiheeseen liittyvää.
    http://www.powerfrkusa.net/6/frk-it-...rt-header-kit/
    Laittakaa muutkin tietoa jos löytyy jotakin mielenkiintoisia lisäkikkaroita pyörään.
  11. #101
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Radalla Sportilla hieroneet kommentoikaas kallistusvaroja..

    Painaako mielessä milloin kannut alkaa raapiin maata niinkuin naapurin mummolla vai uskaltaako kantata ihan huolettomasti?

    Ei sikäli että ois vielä kumit loppunu kesken Ässälläkään, mutta mietityttää vaan kun tollasen perään oon jo jonkin aikaa kuolannu..
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
  12. #102
    Kappas, tämä ketju on mennyt multa täysin ohi silmien.

    Täällähän on sopivia "uhreja" tonne sportti-saitille, osa jo onkin siellä.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  13. #103
  14. #104
  15. #105
    Moi!

    Sori, on vähän jäänyt tämä keskustelun seuraaminen.
    Tässä nämä tiedot siitä saksan putkesta joka on saatavilla hp2 sporttiin.
    Alla tarjous jonka sain 23.6.2009.
    Noiden nettisivuilta löytynee valokuvia.
    www.sr-racing.de

    Joku kyseli sportin rata käyttäytymisestä ja sylinterien maahan kiinni ottamisesta.
    Mulla on sylinterit raaputtanut asfalttia rata ajossa ja se oli pirun makea tunne . Tunne oli omituinen kun ei heti tajunnut, että mistä moinen ääni johtuu, polvesta tulee erilainen rapina. Turvallisesti se kuitenkin otti kiinni eli sitä ei tarvitse pelätä. Kaato noin äärilaidassa on kuitenkin jo aika kevyttä, pyörää ei heitetä voimalla kyljelleen.
    Niissähän on muoviset kulutuspalat niinkuin polvissakin eli niitä voi huoleti raaputella assuun. Ei ne kyllä ihan pienestä kallistuksesta asfalttiin kiinni ota eli joutuu sitten ihan tosissaan kanttaamaan. Tuskin kallistus varassa on kauheita eroja rivi koneisiin nähden.
    Fiiliksenä kuitenkin yksi hienoimpia, siihen ei jaaappanin mopoilla pysty

    T: Sami


    HP 2 Sport 020 212 Komplettanlage 3D VA Dämpfer-Satz 1.368,50 €
    HP 2 Sport 020 213 Komplettanlage Titan Dämpfer-Satz 1.570,80 €
    50€ Tüv + 80€ Anbau inkl. Prüflauf
    Hello,

    I've attached you the cost listed. This plant must be registered with the Tüv. The volume is as it is bogus.

    Mit freundlichen Grüßen
    Melanie Bader

    Beratung und Kundenservice




    SR-Racing GmbH & Co.KG
    Auspuffanlagen

    Königslachener Weg 9
    86529 Schrobenhausen

    Tel. : + 49 8252 9055 40
    Fax. : + 49 8252 9055 39

    <http://www.sr-racing.de>
    <mailto:info@sr-racing.de
  16. #106
    Onko kellään kokemusta Boxerin luistokytkimestä ?
    Asennus varmasti melko työläs, mutta toimiiko ?
    Tämmösiä ainakin olis tarjolla, ja hinta "vain" 999,00 €.
    Näyttää kyllä enempikin kolmenkympin osalta.

    http://www.alphatechniksql.alphaplanweb.de/index.c....D=23049

    ja

    www.fat-cat.eu
  17. #107
    Morjens,

    Keskustellaa välillä HP2 sportti konepyörästä. Vaikka pyörän valmistus lienee loppunut, niin himo tuota kohtaa ei ole laantunut. Tullin tilaston mukaan viime vuoden aikana muutama on tuotu käytettynä, vaan eipä näy myynnissä.

    Miten HP2:n soveltuu matkailuun ja kamppeiden kuljetukseen. En tarkoita mitään RT:n tai GS:n kaltaista kuljetuskapasiteettia vaan sporttikuskin viikonlopun kamppeita.

    Kuinka lämpöisenä pakari ja äänenvaimentaja käy, voiko satulan taakse sitoa esim. pehmeä kassia tai satulalaukkua. Ja miten takaosan hiilikuiturunko kestaa painoa? Vai onko tankkilaukku ja reppu ainoa mahdollisuus tavaran kuljetukseen.
  18. #108
    No ei oikein mitään painavampaa voi tuohon virittää. Ei se kate kauhean kuumana käy siinä päntön päällä, mutte en tiedä sitten, jos ne jäähdytysreiät kassilla peittää, eikä siinä oikein ole mitään mihin remmit kiinnittäisi. Toisaalta siinä peräosassa on semmoisia harjanteita ja joku jäykkäpohjainen laukku ehkä jättäisi tarpeeksi ilmarakoa. Jos maalipinnan vaan suojateippaa riittävästi, niin ehkä joku laukku menisi. Ehkä siihen kilpitelineeseen jotain remmejä voisi kiinnitellä tai sen ruuveihin jotain lenkkejä remmeille. Ehkä niihin kahteen äänenvaimentajan kiinnityspulttiin ja penkin kiinnitys voisi jonkun tarakan viritellä, joka pitäisi vähän laukun irti katteista. Putkirunko loppuu puoleenväliin penkkiä, joten se loppu on ihan pelkkää hiilikuitua, mutta kai se muutaman kilon voisi kantaa.

    Parempi lienee vaan asennoitua kunnolliseen reppuun. Joku pieni Bags-Connection tankkilaukku bensakorkkiin voisi olla fiksu. Tuossa ei näy niitä tankin korkin kehyksen kiinnitysruuveja, joten pitää olla kiinnikkeen uudempi malli.
    Dixi et animam levavi
  19. #109
    Kiitos ek,

    Varsin monta "ehkä" sanaa oli vastuksessasi. Tavarakuljetus ja matkailu eivät siis ole olleet suunnittelijalla mielessä kun HP:ta ovat piirtäneet. Varusteiksi pitää siis riittää hammasharja, passi ja luottokortti.

    HP2 himoni laantui hieman * vaikka on se edelleen nasta peli.
  20. #110
    Mukavasti muuten ilma pyörii niin, että pakokaasut lämmittää selkää ku ajaa sopivaa nopeutta En kyllä siihen taakse virittäisi yhtään mitään. Reppu selkään ja menoksi ja isommat kamat matkahuollos perille



    GSXR 1000 Turbo K3
    HD rocker SE 113" -08
  21. #111
    Miksei tätä pyörää ole tuotu Suomeen? Muutamia taitaa olla omistajien itsensä tuomia mutta montakohan??
    Tämä mp kovasti kiinnostaisi meikäläistä... Eli pitääkö se vain lähteä Saksanmaalta hakemaan?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  22. #112
    R.M.Heinossa Espoossa oli yks uus myynnissä vielä alkukesästä.
    Soita sinne.

    ML
  23. #113
    euro motor centerillä on ollut myynnissä yksi myös, ja jo aika pitkäänkin.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  24. #114
    Mistähän noi emc:n vaihdokit löytyy netistä?

    Edit: Aijoo, niillä on uusia myynnissä... Hups kun on kallis pyörä!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 27.01.2012 klo 13:47.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  25. #115
    Tuo HP2 Sport oli koeajettavana toissa kesänä Heinon BMW-ratapäivillä. Olin ennen koeajoa melko varma, että kyseessä on todella vahva ehdokas seuraavaksi pyöräksi, mutta koeajo lyttäsi kaikki odotukset. Alavääntöä ei ollut nimeksikään ja taajama-ajo oli yhtä tuskaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai oliko tuossa yksilössä vain säädöt poskellaan. Ratapyörähän tuo on, muta silti...
    Yamaha TZR 125 -90
    Ducati S 750 HF -01
    Triumph Daytona 675 -08
    BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
    Triumph Daytona 675 -07
    Ducati Streetfighter 848 -12
  26. #116
    Alavääntö on aika onneton vakiona saastepäästösäädöissä ja varsinkin ihan uutena. Siitä tulee paljon parempi, kun irroittaa servon pakosarjasta. Kun laittaa vielä PCV:n, niin pelittää tosi hienosti. Mulla on Autotune AT-300, missä on molemmille sylintereille oma anturi. Mulla nostaa joskus vahingossa kaasulla tassua - vakiona ei toivoakaan.
    Dixi et animam levavi
  27. #117
    Lainaa Opossumi kirjoitti Katso viesti
    TAlavääntöä ei ollut nimeksikään ja taajama-ajo oli yhtä tuskaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai oliko tuossa yksilössä vain säädöt poskellaan. Ratapyörähän tuo on, muta silti...
    Mikä tuossa taajama- ajosta teki hankalaa/ikävää?
  28. #118
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mikä tuossa taajama- ajosta teki hankalaa/ikävää?
    Olisko naapuri vihjaissut tuohon alaväännön puutteeseen?
    <p>2002-2014</p>
  29. #119
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Olisko naapuri vihjaissut tuohon alaväännön puutteeseen?
    Ei kait se alavääntö nyt NIIN heikko ole ettei taajamassa pärjää. Toisaalta, kierroskonehan tuo on boksuksi, ja jos ne saastehärvelit ovat kovin piukalle vedetty niin saattaahan tuo olla hankala pienillä kierroksilla.
  30.  
  31. #120
    Mielestäni HP2 Sport on hienoin kaksipyöräinen Bemari kautta aikojen. Toki se myös maksaa jotakin mutta...kerran täällä vaan ollaan. Jos sellaisen haluat niin osta. Jos vielä mietit olisiko se oikea valinta niin mene pyörän taakse ja katso äänenvaimentinta, jos siinä ei silmä lepää niin älä osta.
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen