Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 63:een 63:sta
  1. #61
    jos joku on sattumoisin kokeillut sellaista turvavyökelkkaa millä demonstroidaan turvavyön hyödyllisyys.. ko laitetta kokeilleet tietää millainen se äkkipysähdys on. muistaakseen tuossa kelkassa saadaan 7km/h nopeus ja sitte äkkipysähdys. tuskimpa siinä kukaan pystyy käsillä pitämään kiinni törmäyksen aikana. suosittelen kokeilemaan, jos sattuu jossain kohalleen.

    ei ehkä ihan aiheeseen liity, mutta tuossa saa hyvän kuvan mitä törmäys on!
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
  2. #62
    Lainaa (ZZR_TRE @ Elo. 30 2007,15:31) kirjoitti
    Kyllä ainakin noiden kuvien perusteella on ajettu hiukan enemmän, kuin rajoitus sallii.
    Ei tarvitse olla ylinopeutta. Jos jarruttamatta menee, niin tuon näköistä jälkeä syntyy.
    Itse olen ajanut kolarin auton kanssa, joka veti uukkarin eteen yllättäen; pakun takaa piilosta>> kaveri huomas tyhjän parkkiruudun...
    En ehtinyt jarruttamaan yhtään; mopotin uppos puoleen väliin autoa, hanttimiehen jalkotilan kohdalta.
    Kyllä sekin kotilokuski yritti pistää mun ja vauhdin syyksi, meinas vaan saada päälleen ne porukat jotka olin parikyt metriä ennen kolaria päästänyt suojatien yli + muut silminnäkijät.
    Itse en ollut enää paikalla kun poliisit tuli, olin matkalla ambulanssilla sairaalaan.
    Mopotin meni lunastukseen, mulle ei tullut juuri mitään, pari mustelmaa ja hiusmurtuma käteen.
    Kotilon vauriot oli saman näköiset kuin kuvan mesessä, eri kohdassa vain.

    E: mulla siis vauhtia sen minkä kerkee muutaman kymmenen metrin aikana kiihdyttämään... 40-50?



    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  3.  
  4. #63
    Lainaa (Naakka @ Syys. 01 2007,20:31) kirjoitti
    Lainaa (ZZR_TRE @ Elo. 30 2007,15:31) kirjoitti
    Kyllä ainakin noiden kuvien perusteella on ajettu hiukan enemmän, kuin rajoitus sallii.
    Ei tarvitse olla ylinopeutta. Jos jarruttamatta menee, niin tuon näköistä jälkeä syntyy.
    Itse olen ajanut kolarin auton kanssa, joka veti uukkarin eteen yllättäen; pakun takaa piilosta>> kaveri huomas tyhjän parkkiruudun...
    En ehtinyt jarruttamaan yhtään; mopotin uppos puoleen väliin autoa, hanttimiehen jalkotilan kohdalta.
    Kyllä sekin kotilokuski yritti pistää mun ja vauhdin syyksi, meinas vaan saada päälleen ne porukat jotka olin parikyt metriä ennen kolaria päästänyt suojatien yli + muut silminnäkijät.
    Itse en ollut enää paikalla kun poliisit tuli, olin matkalla ambulanssilla sairaalaan.
    Mopotin meni lunastukseen, mulle ei tullut juuri mitään, pari mustelmaa ja hiusmurtuma käteen.
    Kotilon vauriot oli saman näköiset kuin kuvan mesessä, eri kohdassa vain.

    E: mulla siis vauhtia sen minkä kerkee muutaman kymmenen metrin aikana kiihdyttämään... 40-50?
    Jep on pikkasen eri asia paukauttaa mp:llä kotilon kylkeen, kuin autolla. MP:llä törmättäessä paine tulee hyvin pienelle alueella, jolloin kyllä se kylki antaa periksi jo pienemmälläkin nopeudella.

    Itse olen ajannut n. 45 km/h nopeudella kadetilla suoraan keskelle astran kylkeä, kun astra sattui tulemaan vastaan ja kääntymään eteeni. Seurauksena oli astrassa joidenkin senttien painaumat ja kaikki ovetkin aukesi, joskin pelkääjän ovi vähän nihkeästi. Kadetista hajos lamput, puskurin ripustukset ja runkopalkkiin tuli vekki. Se siitä opelin lupauksesta että kadett kestää 50 km/h törmäyksen, siten että vain puskurin ripustukset hajoaa... Tämä kolari kyllä opetti mitä hyötyä on sivutörmäyssuojista.

    Mutta jos ette usko tätä "pistevoimaa" niin kokeilkaa ajaa 40 km/h puuta päin.



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123