Moro.
Työkaveri oli jostain syystä ostanut ax:n ja siinä luistaa kytkin jo käyntiin polkiessa.
Levyt on uusittu ja jousia viritetty prikoilla. Kytkin on mallia märkä ja öljynä castrol gps.
Kone siinä on joku italialainen, oiskohan ollut minarelli tai jotain sinne päin.
Oisko jollain hyviä ideoita tästä eteenpäin?
Hiokaa ne metalliset välilevyt hiomapaperilla, jos ne on kiilloittuneet. Hiomasuunta säteittäin. Uudet jousetkin voi hankkia. Öljyä koneeseen oikea määrä. Eiköhän noilla ohjeilla kytkin jo ala pitää.
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Motori Minarelli joka periytyy jo Raisusta.
Jouset vaihdettava jäykempiin.
Prikkaviritys auttaa hetken mutta jouset kuolee nopeasti.
Kiitokset vastauksista! Välitän ne eteenpäin. Jos jollain on vielä lisättävää, niin rohkeesti tekstiä palstalle.. *![]()
Tarkasta kytkimen säätö ettei akseli kanna.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
tiger aquan italialainen moottori teki samaa. koko kytkin hoidon kävin läpi (uudet levyt, tarkasti hiotut välilevyt, öljyssä uitetut uudet levyt, tarkkaa säätöä) ja luisti. Taisi olla kanssa jotain tavallista 10w40 autoöljyä mullakin ekana (mp öljyistä ja kytkinlisäaineista ei tiedetty siihen aikaan) . Noh lykkäsin teboilin 80w90 vaihteistoöljyt siis se tavallinen laatu, niin johan alkoi toimia. Myös aqun "makaroonilaatikko" vaihteisto muuttui heti napakammaksi.