Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 172:sta
    Lainaa (ortexsammakko @ Elo. 25 2007,03:07) kirjoitti
    Mitä jos on jo vaihteennäyttö ja on jo 6. silmässä ja vielä yrittää löytää jotakin
    Niin, mistäpäs sen tietää jos vaikka näyttö reistailee, kokeillahan se pitää! Ihan varmasti kävis näin mullekin jos joskus näytön hommaisin...
    Ninja forever, man!
    Jep, huomasinpa itekin että vasen hanska sujahtaa ekana käteen Eilen tosin laitoin vahingossa oikean hanskan ennen vasenta, tuntu jotenkin oudolta... Mut en ottanu uusiks, vaan rohkeesti raitille, ja ehjänä tultiin takas!

Mulle ei oo tullu neuroosia tuosta sivutuki-asiasta, johtunee siitä kun oon kehitelly (alitajuisesti tottakai) taktiikan jalan alaslaittoon: Polkaisen kantapäällä jalan ala-asentoon niin kovaa että se pamaus kuuluu varmaan kilsan päähän! Toivottavasti paikallisesta konepyöräkorjaamosta löytyy kymppiin uusia sivutukia hyllystä, ei nimittäin liene kovin pitkäikäinen kapistus tuolla rytkeellä...

Pelkäänpä että nyt alkaa katteiden rämisemisen tarkkailuneuroosi ikävästi pahenemaan... Ajoin nimittäin eilen n. 50km/h ns. "nimismiehen kiharaan", ja voi saatana että täris pleksi kiharassa! Ja mikä pahinta, rämisikin vielä siinä täristessään.. *

Miten minusta on viime aikoina tuon pyörän koneen ääni alkanu kuullostaa paljon "raaemmalta" kun aiemmin... (Kattokaas kun 10R:n koneessahan on normaalisti niin pirun pehmee käynti ) Kyllä se todennäkösesti varmaan jo kohta laukee, kun onhan sillä pyörällä jo ajettukin 10300km... Paskaks minä oon ihan ite sen koneen ajanu tän 2000km:n matkalla (jonka siis oon ite tuon laitoksen omistanu), kun aluks oli paljon pehmeemmät saundit myllyssä...

Niin, tarkastinpa viikonloppuna renkaista ilmanpaineet... Eturenkaaseen piti lisätä 0,25baria ja taakse 0,15! (eli ts. paineet oli "vain" 2,25bar edessä, ja 2,75bar takana ) Ilmankos oli niin paska ajaa + keula pehmee kun oli noin "tyhjät" renkaat! Ja nyt menee kuin juna!!

Voi vittu näitten neuroosien kans!!
    Ninja forever, man!
    Lainaa (Minzi @ Elo. 25 2007,13:33) kirjoitti
    Kännykän mukana olo on aina tarkistettava liikennevaloissa. Kännykkääni pidän tietenkin povitaskussa, joten tarve aiheuttaa sen, että hipelöin omaa rintavarustustani paksun nahkatakin läpi reippaanpuoleisesti. Pari kertaa tullut mietittyä että näkiköhän kukaan, ja mitäköhän ajattelee... *
    Hmmm... Jatka vaan povarin tarkkailua, saattaa se känny joskus hyvinkin luiskahtaa pois sieltä povelta

Pitäsköhän lähtee pistäytymään tuolla työpaikan vessassa...
    Ninja forever, man!
    Povitaskun koputtelua. Liikkeelle lähdettäessä sivujalan tarkistus, vaikka ei edes käynnisty sivujalka päällä. Ajaessa vasen käsi aina lähellä kytkinkahvaa varmuuden vuoksi. Kypärän leukahihnan tarkistus tarvittaessa, tarvetta usein. Tankatessa pelko, että hukkaa avaimet asemalla. Käden heilauttaminen vastaantulevalle veljelle, kuitataan joskus mopopojatkin. Monta hyödyllistä neuroosia pitää kaukana yhden suuren katastroooffin. Vetoketjuja en silti pahemmin tarkastele. Mitä pelätään, että taskusta tulee esille?
    Lainaa (VIA @ Elo. 28 2007,10:35) kirjoitti
    Käden heilauttaminen vastaantulevalle veljelle, kuitataan joskus mopopojatkin.
    Mopopojat oon vielä (kai) onnistunu jättämään moikkailematta, mutta voi sitä nolotuksen määrää jos kerkee jo moikkaamaan ja kohdalla huomaa että se olikin piikki... Häpeillen, korvat kypärän sisällä punoittaen vähintään 10min. sen jälkeen miettii että mitä oikein tuli tehtyä... Mut onneks se piikkikuski tuli vastaan, ettei vaan vahingossakaan seuraa perässä ja näe missä asun...
    Ninja forever, man!
    ajoon lähtö on sellaista taikuutta, että huh huh. no aina pitää kaikki tehdä samalla tavalla kun lähtee ajamaan, jos tekee toisin vahingossakin, niin sitten pitää tarkistaa että kaikki nipsut ja napsut on kiinni.
    ajossa tuo kutos vaihde on aika normaalia, kun tuntuu että pitääs saara vielä yhtä lisää silmään...sitten tuloo tarkastettua tuota takapenkin kiinnitystä, kerran on lähtenyt se takapenkin kupla irti turun tiellä siitä jäi selvästi joitakin traumoja
    valoihin pysähdyttäessä on aika usein hokannu,että tuloo tankin korkin suojaa nosteltua ja läpsyteltyä siis sitä lukon suojaa, ei koko korkkia;)
    niin ja tuloohan nuota taskuja kattottua ajossakin aina silloin tällöin, joskus aina kumminkin jostakin syystä unohtaa jonku taskun auki vaikka niitä onkin niin vähän.

siinä tais ollakkin kaikki
    Z750
    ei se sattunut.....
    Ajossa välillä tarkastelen että rintatasku on kiinni ja sitä 7-vaihdetta tulee haettua myös joskus... Valoissa avaan visiiriä, tarkastan kamoja ja tsekkailen lyylit... Pyörän pysäköinnin jälkeen täytyy varmistua, että Spyball aktivoituu (ledi alkaa vilkkumaan ja pyörän tökkääminen aiheuttaa testipiippaamisen). Illalla ja aamulla tulee koiralenkin yhteydessä käytyä moikkaamassa pyörää ja samalla poistaa hälytin päältä (ilmoittaa jos on ollut hälytyksiä) ja hälyttimen uudelleen aktivointi. *

Jos on matkassa reppu mukana niin sen vetoketjut TÄYTYY tarkistaa noin 1000 kertaa ennen ajoon lähtöä! Kaverilla oli kerran reppu tyhjentynyt ajossa, kun oli vetskarit unohtuneet auki... *
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 24 2007,17:53) kirjoitti
    Puolet vastaantulijoista varmaan ihmettelee, jotta mikä perkeleen Napoleon tuossa tulee vastaan, kun lompakon mukanaolo (tissitaskussa) on pakko tarkistaa parin minuutin välein.
    *REPS* Aivan sama! Näyttää varmaan saatanan tyhmältä... *
    Kuinka moni täällä ennen pyörän sammuttamista nostaa kierroksia "kaasuttelee" ja sitten sammuttaa pyörän? Itse en tuota harrasta, mutta todella paljon tuota näkee ihmisten tekevän.
    Itsellä tulee niitä vaihteita räplättyä kumpaankin suuntaan. Seiskaa ettii usein, kuten myös nollaa alaspäin mentäessä Kai se nollan hakeminen on jäänyt muistiin autokouluajoilta, jolloin se ykkönen ei halunnut mennä päälle. Oliko vika sitten pyörässä vai kuskissa...? No ei ainakaan kuskissa
    Kawasaki Er-6f
    En olekaan yksin!!! Olen nimittäin ihan "vakavasti" miettinyt, että mun pitää opetella laskemaan vaihteita, ettei tarvitsis aina "varmistella" sitä kuutosta. Kun kierroskelloa ei tietenkään voi uskoa. Ryypyn vipua tulee räplätty aina muutaman ekan kilometrin verran, ja sitten ku on parikymmentä kilsaa ajanu, ni vielä vähintään kerran varmistaa, että sitä jo tuli räplätty, ja vilkkua tökitään sitten lähes koko matka. Hassua, miten sitä kuvitteli olevansa ainoa prätkällä liikkuva, joka moista tekee

Ja lompakon ja puhelimen tunnustelu taskun kohdalta vähän väliä. Mihinkäs ne sieltä pääsis kun vetoketjut on ajoon lähdettäessä tarkastettu pari kolme kertaa?? *

Ja ajamiseen liittymätön asia, joku muukin tuossa aiemmin kertoi tarkastavansa lompakon tallella olon aina kohdatessaan "kansallispukuisen eläkeläisen", sama täällä *
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
    Taskujen vetskareita näprään koko ajan, lensi taskusta viime kesänä 70 € rahuskaa, toisella kerralla kännykkä, jonka tosin sain takaisin. Rahat sitä vastoin katosi.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
    herrajjestas. tällaisista jutuista tulee aivomato.
    Luettuani hanskanpukemisjärjestyksestä aloin tietysti tarkkailla, missä järjestyksessä ne itse laitan. Huomasin että vähän miten sattuu milloinkin. Sitten olin huomaavinani, että kun olin laittanut oikean hanskan ensin, tuntui ajaminen vähän tahmealta koko päivän...
    ja aloin ajatella että tulee varmaan se hyvä ajopäivä jos laittaa vasemman ensin... '

No tosiasia on se, että joinakin päivinä vain ajelu sujuu ja maittaa paremmin kuin toisina... mutta heti aloin oikeasti tulkita syitä ja seurauksia näiden "horoskooppien" mukaan...

Että kiitos. Nyt voin lisätä uuden pakkomielteen listaani!
    Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
    nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
    Vilkun unohtaminen.. lähes aina.... siis aina
    sit releet: vetskarit kiinni ja kaikki paikoilleen hanskat ja silla.

ja sit huomaa et avaimet on siis jossain suljetussa taskussa, ei ku hanskat pois ja pengotaan kaikki taskut.. ja sit taas kaikki alusta...

ja jos pääsee liikkeelle , niin sit on kypärän hihna auki.. Tää on kyl ihan uusi juttu ku tuli noi piuhat kypärään ja pmr :ään ja tietty ekan käännöksen jälkeen vilkku tikittää omiaan

eli liikaa muistettavaa vanhalle miehelle
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    vaihde-, bensahana-, ja vilkkuneuroosi
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
    Lainaa (Godfather @ Elo. 24 2007,14:29) kirjoitti
    Jokaisen pysähdyksen jälkeen täytyy tarkastella kaikki vetoketjut, että onko kiinni. Ja jokainen vetoketju, vaikka 100 varmasti tietää, ettei ole ko. taskun vetoketjua avannut.
    Sama täällä, vaikka ole todennut ettei tuo turhaa puuhaa ole. Mulla taskujen vetoketjut on aina auki, vaikka mielestäni en olisi niitä edes avannut..

Pakkomielteistä tulee lähinnä mieleen ajovalokytkimen asennon tarkistus, vaikken koskaan edes koske siihen. Vilkkujen kytkintäkin tunnustan joskus räplänneeni, mutta nykyisin se on jäänyt - lienee automaattikatkaisun ansiota.
    1300 Gessu
    Vaihde- ja kypäränasetteluneuroosipotilas ilmoittautuu. Lisäksi pitää kainalon alta aina vilkuilla (peilin kautta tietenkin) että takana oleva reppu on oikeasti vielä siellä takana.
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
    +1 vaihteille ja vetskareille *

Tankkauksen jälkeen ei meinaa millään uskoa, että se kortti tuli laitettua takas lompakkoon.
    StuG III Ausf. G
    Hmm...

1) Ohjaustangon lukitus. Välillä kävelen parisataa metriä takas pyörälle tarkistaakseni että se varmasti meni lukkoon, vaikka joka ikinen kerta teen saman ranneliikkeen avaimella kun vedän se pois, eli sinne toiseks viimeiseen pykälään (lukitusasento).

2) Ajotakin taskut. Vaikka oisin kattonu jo sata kertaa taskut, niin heti kun istun pyörän selkään, on ne taskut ihan pakko tsekata vielä kerran. Ja yleensä tää toistuu vielä ekoissa liikennevaloissa, tai jopa ekalla suoralla jos hiljaksiin joutuu ajamaan.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    - tarkistan aina pariin kolmeen kertaan, onko kypärän leukahihna varmasti kiinni (kerran nimittäin oli jäänyt auki, joten tämä juontaa juurensa sieltä..)

- kun ajan parkkiin tarkistan pari kolme kertaa, että onko seisontatuki nyt varmasti kunnolla. Välillä pitää palata ihan takaisin tarkistamaan vielä neljännen kerran *

- onko rahapussi varmasti taskussa

- onko kotiavaimet housuntaskuissa

- nyt uutena "pakkomielteenä" on tullut tuo moottoriäänien kuuntelu, kun minun mielestä ajaessa moottorista kuuluu jotain omituista ääntä, mutta mies ei sitä ääntä ole kuullut kun on käynyt "tarkistusajoilla" minun pyörällä *

<3 <3
    Tää onko-takin-taskun-velcro/vetskari-varmasti-kiinni -syndrooma tuli vasta sen jälkeen kun tippui yksi avainnippu tielle taskusta. Sinne jäi auton ja pirtin avaimet
    Seiskavaihdetta haetaan tämän tästä...toisaalta olen joskus pöristellyt vitosella matka-ajoa
    Parina kesänä on tullut tavaksi kiertää tiehen maalatut ryhmitysnuolet slalom-tyyliin ( silloin kun on kolmet merkit maantiellä peräkkäin...samalla kaistalla). Saas nähdä sattuuko leukaan jonain päivänä
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
    Pyörän parkkiin laiton jälkeen avaimet vetoketjutaskuun ja vetskari kiinni ja sen jälkeen taskun jatkuvaa kopelointia, että jos vaikka avaimet ois kadonneet sieltä. Tietenkin vilkun näpräämistä ja lisävaihteiden haeskelu.
    - aina vasen saapas ja vasen hanska ensin. muutaman kerran olen kokeillut laittaa oikean saappaan ensin jalkaan ja meinannut ihan kaatua/kompastua
    - sillointällöin lisävaihteita yritän löytää
    - vilkkuvalon vilkuilu tai peukalolla katkaisimen painelu risteyksen jälkeen, vaikka olen jo varmasti painanut
    - joskus peileistä pitää peilata itteensä (en tiedä miks, ehkä pitää tarkistaa onko aurinkolasit tai kypärähuppu suorassa)
    - sivujalka pitää usein jalalla tarkistaa ja kallistuskulma silmällä tarkistaa
    - joskus tuntuu ajon aikana, että pyörä laukee ihan just...usein tunteesta pääsee eroon (hetkeksi), kun kunnolla ottaa lähtöjä

+ melkeinpä kaikki muutkin mitä on jo tod.näk. kirjoitettu.

Kaikkia näitä "oireita" esiintyy tasaisesti sillointällöin ja joskus saatta mennä kauankin, ennenkuin taas neuroosit alkaa. Tosin tilastoa en ole pitänyt...
    Viisas pääsee vähemmällä!
    Nyt, kun olen tunnustanut taskujeni koplaamiset ja vilkun katkaimen painelun, tuntuu kuin tänään olisi tätä tapahtunut paljon vähemmän. Olenko parantumassa pakkomielteistä/-liikkeistä? Tämähän on kuin psykiatrilla, luulisin (en ole ollut, mutta TV:ssä nähnyt...)
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
    Kummaa porukkaa... tää pistää ajokamat niskaan, keliinsopivat tietysti, peruutaa mopon ja laittaa sen käyntin, moikkaa muijakullalle ja lähtee menemään, kohta tarkistaa ettei ryyppy oo päällä... sit matkalla turha räplätä käyttämättömiä kytkimiä, niinku vilkku.... takas pihaan nii mopo jalalle, kamat narikkaan ja hakeen bisse haa, olihan toi vimonen pakkomielle
    maxiskootteri

-Punainen on edelleen väreistä nopein -
    Kerran luin jostain rippituolista tai tunnustuksien luolasta tms. hauskan pakkomielteen:

Kaveri ajelee työmatkansa sellaista motaria pitkin jolla on vaihtuva nopeusrajoitus. Välillä sattuu sellainen tilanne, että rajoituksen näkee vaihtuvan juuri kun sattuu olemaan kohdalla. Tällöin tulee aivan pakottava tarve vetää käsi lippaan, suunnata katse nopeustauluun ja suorittaa ns. moottoriohimarssi. Reilun satasen vauhdissa siis.

Siinä on intti mennyt selkäytimeen. Kyltti komentaa ja sille on vedettävä kättä lippaan. Aye-aye, sir!

Saanut vähän kuulemma selitellä kimppakyytiläisille autossa...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (wekkuli @ Elo. 30 2007,21:47) kirjoitti
    Kaveri ajelee työmatkansa sellaista motaria pitkin jolla on vaihtuva nopeusrajoitus. Välillä sattuu sellainen tilanne, että rajoituksen näkee vaihtuvan juuri kun sattuu olemaan kohdalla. Tällöin tulee aivan pakottava tarve vetää käsi lippaan, suunnata katse nopeustauluun ja suorittaa ns. moottoriohimarssi. Reilun satasen vauhdissa siis.

Siinä on intti mennyt selkäytimeen. Kyltti komentaa ja sille on vedettävä kättä lippaan. Aye-aye, sir!

Saanut vähän kuulemma selitellä kimppakyytiläisille autossa...
    *reps*
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    Sehän lienee sanomattakin selvää, että vasen hanska laitetaan aina ennen oikeaa.
    Kawasaki VN1500 Classic
    "Ken vitsaa säästää saa kaatumataudin"
    "Vitsit vähissä, ihan naurattaa"
    Tuosta vasen hanska ekaks "neuroosista"...

Oiskohan tuota osittain selitettävissä kätisyydellä. Itse aina tulee laitettua huomaamattakin oikea(!) hanska ensiksi. Se vaan menee jotenkin helpommin ekaksi, kun vasenkätinen olen...

Joten tulisiko oikeakätisiltä samaa kans, vai onko tää vaan vasurin lisäneuroosia, heh ;)

M.

30.  
    Eihän siinä mitään,jos pääsee sentään loppuviimein liikenteeseen noiden pakkotoimintojen kanssa.Kun on kuitenkin sellaisiakin ihmisiä olemassa jotka eivät pääse kotoan pois ikinä,kun pitää käydä tarkistamassa kahvinkeitin moneen kertaan,että on sammuksissa,kunnes tulee hellan levyjen vuoro ja niitä tarkastetaan useampi kerta,kun ensin on käyty pihassa kääntymässä.Sitten tulee kraanojen vuoro,kirjahyllyssä olevien esineiden tarkistus,että ovat suorassa etc etc.. Siinähän sitä onkin sitten päivä kätevästi pulkassa,eikä tarvi enää lähteä mihinkään

Onneksi pystyy elämään itse sen kanssa,että seiskaa yrittää päälle.Sitten on muutama tälläinen erilainen toiminto.Kun vastaan tulee auto niin asetan itselleni tavoitteeksi sähkötolpan jonka kohdalla pitää olla ennen autoa kun kohdataan.Enkä astu suojatiellä valkoisille ollenkaan ja kävellessä jalan pitää olla ilmassa sähköpaalun kohdalla.Eli ikäänkuin astua sen yli

En sitte tiedä mitä tapahtuisi,jos astuisi valkoiselle osalle suojatiellä vahingossa,mutta tokkopa siitä mitään hyvää seuraa..

Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen