Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 172:sta
  1. #91
    jep, jep.. luin ketjun läpi ja löysin paljon yhtäläisyyksiä

    Vilkun nappia tulee paineltua liian usein, Taskut/vetoketjut tarkastellaan ajonaikana ja valoissa.
    Vasen hanska aina ekana käteen.
    En siis ole yksin
    Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
  2. #92
    No joo, vetoketju- ja vilkkuneuroosit mullakin ja sit povareista pitää vähän väliä kokeilla et lompsa ja kännykkä on tallella saattaahan ne ihan itekseen taskuista häipyä huomaamatta...
    - Honda CBR 1000 -


    Ei oo riemulla rajaa, kun saa hondalla ajaa !
  3. #93
    Lainaa (Naakka @ Elo. 25 2007,19:33) kirjoitti
    Moniko yrittää tarkkailla sivupeilejä kävellessään?
    Yksihän tässä topicissa jo aiemmin sanoikin näin tehneensä.

    Itsellänikin kerran kävi näin, että kun kävelin ja halusin katsoa, että tuleeko kaveri takana niin vilkasin etuoikealle. Tämän jälkeen tuli hieman hölmistynyt olo ja kunnon naurut päälle
  4. #94
    kypärän hihna; onko kiinni ja tarpeeks kireellä...
    Senior Highway Bomber

    Ride Loud - Ride Proud

    Kawasaki z750s -05
  5. #95
    Lainaa (Minzi @ Elo. 25 2007,13:33) kirjoitti
    Kännykän mukana olo on aina tarkistettava liikennevaloissa. Kännykkääni pidän tietenkin povitaskussa, joten tarve aiheuttaa sen, että hipelöin omaa rintavarustustani paksun nahkatakin läpi reippaanpuoleisesti. Pari kertaa tullut mietittyä että näkiköhän kukaan, ja mitäköhän ajattelee... *
    Tasan sama!!!! *

    Sit just nää vilkut, vaihteet, avaimet jos on jättäny pyörän parkkiin, setä sininen etc.....
    Moottorin lämmön seuraaminen *
    Hanska menee eka vasempaan.
    Autolla ajaessa kallistaa kurviin, moikkaa vastaan tulevaa pärrää...hih
    Indian Scout

    Annen Lasipuoti
  6. #96
    1. 7-vaihteen etsintä
    2. kierrosmittarin jatkuva tiirailu
    3. Ilman käsiä ajo alle 80kmh suorilla ja woblauksen etsintää.
    4. Kun pyörän on saanut jalalle, niin vähintään 30sec pyörän heiluttelua, että pysyykö se pystyssä.
    5. Jokaisen mahdollisen lika/piki tahran paikallistaminen.

    Hmm aika normaali henkilö taidan silti olla kateltuani tuota listaa
    jep jep
  7. #97
    Lainaa (Divvy @ Elo. 25 2007,11:55) kirjoitti
    Nuo lompakko ja avaintaskun vetoketjujen tarkastukset on tuttua juttua, mutta olenko ainut jolla on perälaukkuneuroosi?

    Mulle on kerran käynyt niin, että perälaukku on ollut ns. hilkulla pudota - ja tästähän on seurannut jokaisen isomman töyssyn jälkeen alkava laukkujen "kuikuilu", ettei vaan olisi pudonnut tai sivulaukku auennut.
    Et. Olen ite kerran unohtanut painaa peräboksin lukkoon telineeseen.. Ehdin 500m ajaa enneku oli pakko pysähtyä koska en muistanut olinko painanut sen lukkoon vai en. Sen jälkeen on sekin tullut tarkastettua useamman kerran peräjälkeen..

    Tankkilaulun hommaamisen jälkeen en ole takapaksia pitänyt jos vaan muuten olen saanut kamat mahtumaan kyytiin.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  8. #98
    He hee toi polkupyöräily on hyvä. Joku vietävän toope on päättänyt että Nishikissä on etujarru vasemmalla kädellä....

    Se mitä fiukella tulee oikesti tehtyä on taustapeiliin vilkuilu! Mutta ku sitä nyt vaan ei löydy...

    Vaihdejuttua en ymmärrä. Jos ajetaan kunnolla, niin käytetään vain 2 ja 3 vaihdetta . Ja jos ajetaan maantiellä niin minä ajan kuitenkin niin korkeilla kierroksilla että 'lähtöherkkyys' on tallella. No motarilla tulee kyllä testailtua kutosta, ei muuten.

    Jalka on kyllä must. Kun pyörän jättää parkkiin niin sitä tulee tarkistettua että pyörä on varmasti tukevasti paikoillaan...



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  9. #99
    Lainaa (juike1 @ Elo. 24 2007,14:16) kirjoitti
    1. Vilkun katkaisimen räplääminen ajon aikana, n. 5sek välein! Se on vaan niin saatanan vaikee uskoo ettei se vilkku oo päällä, ja siks sitä katkaisinta pitää painella ihan jatkuvasti! Todella ärsyttävä tapa, mut eipä tuosta näköjään eroonkaan pääse

    2. Viime aikoina on allekirjoittanutta alkanu ajaessa suuresti mietityttämään, olisko pyörä hyvinkin synnyttäny uusia vaihteita yön aikana.
    Nämä ketjun aloittajan neuroottiset oireet vaivaavat minuakin, lisäksi aina tauon jälkeen on tarkasteltava onko kaikki taskut varmasti kiinni. Tuo taskujen räplääminen ei ainakaan vähentynyt kun tässä viikolla huomasin taskun olevan auki kun aurinkolasi kotelo tippui syliin ajaessa, onneksi ei pudonnut tielle asti. Yhdet aurinkolasit hävitin jo näin viimekesänä.
    <br /><br type="_moz" />
  10. #100
    - vilkku, mutta harvemmin
    - isompaa vaihdetta vaikka on jo 6 päällä
    - vetoketjujen tarkastaminen ajoittain
    AR125 -84 --> CBR600F -05 --> CBR1000rr -04/-05 --> GSX1300R K9 --> DR650RSE -93 --> XJR1300 -03
  11. #101
    Taitaa itellä olla yleisin tuo seuraavan vaihteen etsiminen. Ääniä tulee myös kuunneltua, pitäs kyl lopettaa kun vähän väliä tuntuu että kohta se kuitenkin kilahtaa .
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  12. #102
    Lainaa (Minzi @ Elo. 25 2007,13:33) kirjoitti
    Kännykän mukana olo on aina tarkistettava liikennevaloissa. Kännykkääni pidän tietenkin povitaskussa, joten tarve aiheuttaa sen, että hipelöin omaa rintavarustustani paksun nahkatakin läpi reippaanpuoleisesti. Pari kertaa tullut mietittyä että näkiköhän kukaan, ja mitäköhän ajattelee... *
    Itsellä taas känny ja asunnon avaimet on ajohousujen taskussa ja niiden vetoketjuejn tarkastus aiheuttaa vastaavan hiplailu ohjelman. On siinäkin varmaan kanssa liikkujilla ihmettelemistä.
    <br /><br type="_moz" />
  13. #103
    vanhan giksun koneäänien neuroottinen kyttääminen (korvatulpat auttaa )

    olan yli vilkuilu. tätä tulee tehtyä jopa polkupyörällä ajaessa.

    6.vaihteen etsiminen. vilkun räpläys.

    lisätään vielä tankkilaukun vetoketjujen tarkastelu. kaikki mukana kulkeva on aina tankkilaukussa, kun ei tuossa ajopuvussa ole oikein taskuja



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  14. #104
    Hitto kun hajamielistä porukkaa, pois liikenteestä! Ai niin, mitäs pitikään sanomani...hmm...
  15. #105
    Lainaa (sky @ Elo. 26 2007,19:23) kirjoitti
    Joku vietävän toope on päättänyt että Nishikissä on etujarru vasemmalla kädellä....
    Ensimmäinen homma omaan polkupyörääni oli vaihtaa etujarru oikealle puolelle. Ettei mee refleksit väärin.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  16. #106
    Kerran katkesi ketjut ja jumittivat takarenkaan. Tietysti keskelle risteystä. Joten nykyään tarkistan ketjut ainakin kerran päivässä ja on ihan pakko etsiä niittipala näkyville.

    Loput on näitä kypärän remmin tarkistuksia, vilkun painelua yms. Tixtexeillä ajellessa tulee myös nypittyä housujen punttien vetoketjuja, ovathan varmasti alhaalla. Johtuu siitä kun oli yhdet rojut housut, joissa vetoketju saattoi vaeltaa ylös. Ei ole enää noita housuja, mutta refleksi on tallessa.

    Silloin tällöin on pakko vääntää kaasukahvaa tappiin asti. Ihan vain siksi ettei liikerataan tule pykälää huonoon kohtaan ja tietysti tallissa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  17. #107
    Lainaa (anne.b @ Elo. 25 2007,23:44) kirjoitti
    moikkaa vastaan tulevaa pärrää...hih
    Tää on hyvä, olen itsekkin siihen syyllistynyt *

    Mistä tuntee aloittelevan motoristin...tästä sanonnasta olen sitten kehittänyt pakkoliikkeen tuohon vilkunpaineluun. Apua kunka nopeasti siihen jää kiinni.

    Onko kypärän tuuletusaukko kiinni vai auki? No, kuka sen sulkisi kesken ajon...tuuli



    "An Ye Harm None, Do What Ye Will"
    -Nienna
  18. #108
    Lainaa (Annuska @ Elo. 24 2007,19:57) kirjoitti
    Lainaa (Jättiläinen @ Elo. 24 2007,17:20) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Elo. 24 2007,17:05) kirjoitti
    Lainaa (kumiankka @ Elo. 24 2007,16:35) kirjoitti
    Hanskoja pukiessa, ihan pakko aina aloittaa vasemmasta kädestä.
    No haloo, toihan on ihan kosminen perustotuus, eihän tota kannata edes mainita, päivänselvä asia.
    En ookkaan yksin mun vasen-hanska-ekaks-oireen kanssa ! Mahtavaa!
    Tosin ite laittanu sen taikauskon piikkiin. Oon täysin vakuuttunut että jos joskus erehdyn pukemaan oikean hanskan ekaks, niin siltä reissulta en enää palaa ehjänä, jos ollenkaan.. *
    Ihanan pakkomielteistä porukkaa täällä!! *

    Muhun on kosmiset voimat vaikuttaneet niin, että taitaa ajohanskoissa aika usein mennä toi oikee hanska ekana käteen.. Apua, mitäköhän mulle nyt käy?! *

    Itse vasta korttia ajan, mutta tunnistin tuon Lisää vaihdetta peliin- efektin. Ei löytyny pyörästä sitä seitsemättä vaihdetta. Tai sit olin vaan laskuissa sekasin.. *
    Mulla tuntuu menevän oikea kanssa ensin, luullakseni siksi, että oikeakätisenä on helpompi käyttää oikeata kättä hanskan kanssa vasemman pukemiseen, kuin päinvastoin...?
    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  19. #109
    vetskarineuroosille +1.

    Vilkkunappulan olen näköjään kehittänyt pois neuroosista tietoisen tarkistuksen tasolle, siis ristseyksen, kaistanvaihdon, ohituksen, tms. vilkkua vaativan operaation päättymisen *jälkeen* vielä varapainallus palautusnappulaa että on varmasti poissa ja sitten se saa olla seuraavaan "tapahtumaan" saakka rauhassa.

    Mutta lisään vielä yhden aivan omani, jota en vielä ketjussa nähnyt:

    Tiehen maalattuja ajokaistanuolia ja nopeusrajoituslukemia kiertelen milloin siltä tuntuu, mutta maalatun hirven yli EI VOI ajaa.

    Tilanteen salliessa hirvi kierretään reippaalla väistöharjoituksella ja ahtaammassa paikassa tai sateella loivemmalla kaarroksella. Mutta hirven päälle ajaminen on niin huono enne, että riskiä ei voi ottaa
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  20. #110
    Joo, ne vetokejut...

    Morjestettaessa vastaantulijaa tulee usein kädenheilautuksen lisäksi sellainen väkinäinen hymy naamalle... joka sitten muuttuu ihan aidoksi naureskeluksi

    edit: avopotalla voisi olla ihan jees mutta kun vielä tumma visiiri...



    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
  21. #111
    Nämä pakkomielteet tunnistin itsessäni. Vetoketjut tulee tarkistettua usein, ainakin alkuun sellaset kymmenen kertaa. Vilkut tulee myös tarkistettua, että on pois päältä. Joskus myös toisin päin. Ja peileihin vilkuilusta on tullut sen verran vakiintunut tapa, että tulee katottua myös fillarissa ensimmäiseksi niihin, jos epäilen takana jotain tapahtuvan. Siinä vaan kun ei oo peilejä...
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  22. #112
    Vasenkäsi ensin hanskaan hommasta päässy (luultavasti) eroon, outo olo tosin kun pistän oikean ensin.
    Lisäksi ajoon lähtiessä jos muori huikkaa "aja varovasti" , niin vastaan aina "just like Eddie". En tiedä/muista mistä tuo vastaus lähti käyntiin, mutta en uskalla enään olla noin vastaamatta.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  23. #113
    Lainaa (anne.b @ Elo. 25 2007,23:44) kirjoitti
    Autolla ajaessa kallistaa kurviin, moikkaa vastaan tulevaa pärrää...hih
    Satuitko ajelemaan Raahen suunnalla Perjantaina?? Olin justiin ajelemassa Nallikaria kohti ja vastaan tuli saman näköinen Rysky kuin sulla. Aivankuin sieltä olisi kättä nostettu, kohdalla vasta huomasin. Hyvä sattuma jos olit sinä
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  24. #114
    Lainaa (J.N @ Elo. 24 2007,16:49) kirjoitti
    Vilkkukatkaisinta painelen 5 sek välein ja vähän väliä pitää kokeilla ettei kännykkä tai lompakko ole tippuneet taskusta, vaikka olisi vetoketjutaskut.
    Juuri näin. Kerran oli lompakko tippunutkin huoltoasemalle, ei ollut osunut taskuun. Onneksi huomasin asian heti töissä, ja osasin soittaa edelliselle tankkauspaikalle Jokelan Majavaan , josta sen kassarouva mittarin vierestä löysikin. Siitä alkoi neuroottinen povarin koplaaminen...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  25. #115
    Vilkun näpläys tuttu juttu ja vaihteiden kanssa pelaaminen, normipäivähommaa...
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
  26. #116
    * on se leukahihna kiinni, onhan?
    * suojatien raidan päältä EI VOI ajaa vaan niiden välistä
    * pyörä on sivujalalla jo, onhan se ja pysyy?
    * idioottivalosta tarkistaminen että vaihde on vapaalla

    Lisäksi ajoittaisia neurooseja
    * musa kuuluu kuulokkeista, mutta onhan se piuha kiinni?

    Ihanan neuroottista porukkaa!



    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  27. #117
    Lainaa (sky @ Elo. 26 2007,19:23) kirjoitti
    He hee toi polkupyöräily on hyvä. Joku vietävän toope on päättänyt että Nishikissä on etujarru vasemmalla kädellä....

    Se mitä fiukella tulee oikesti tehtyä on taustapeiliin vilkuilu! Mutta ku sitä nyt vaan ei löydy...

    Vaihdejuttua en ymmärrä. Jos ajetaan kunnolla, niin käytetään vain 2 ja 3 vaihdetta . Ja jos ajetaan maantiellä niin minä ajan kuitenkin niin korkeilla kierroksilla että 'lähtöherkkyys' on tallella. No motarilla tulee kyllä testailtua kutosta, ei muuten.

    Jalka on kyllä must. Kun pyörän jättää parkkiin niin sitä tulee tarkistettua että pyörä on varmasti tukevasti paikoillaan... *
    Mjuu, sama juttu. Eipä tarvi sitä isompaa vaihdetta etsiä, kun kiekkamittarin ja vauhdin perusteella aina tietää mikä vaihde on pesässä vaikkei olekaan mitään vaihteennäyttöä.
    Kronoby Racing Team
  28. #118
    Lainaa (Hannu59 @ Elo. 27 2007,13:06) kirjoitti
    Tiehen maalattuja ajokaistanuolia ja nopeusrajoituslukemia kiertelen milloin siltä tuntuu, mutta maalatun hirven yli EI VOI ajaa.
    Tuo muuten unohtui. Kaikki valkoisella maalatut jutut kierretään, jos suinkin voi. Ei kuitenkaan äkkiväistöllä, jos on pakko ajaa yli niin, varovasti .
    Kerranmuinoin vetäny lipat suojatieseepran päällä jarrutuksessa; sateella.
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  29. #119
    Lainaa (Hannu59 @ Elo. 27 2007,13:06) kirjoitti
    Mutta lisään vielä yhden aivan omani, jota en vielä ketjussa nähnyt:

    Tiehen maalattuja ajokaistanuolia ja nopeusrajoituslukemia kiertelen milloin siltä tuntuu, mutta maalatun hirven yli EI VOI ajaa.

    Tilanteen salliessa hirvi kierretään reippaalla väistöharjoituksella ja ahtaammassa paikassa tai sateella loivemmalla kaarroksella. Mutta hirven päälle ajaminen on niin huono enne, että riskiä ei voi ottaa *
    Etpä / enpä sitten ollutkaan ainoa hirvien kiertelijä

    Vilkku- ja vetskarineuroosin aiheuttama motoristin geenivirhe - mullakin on semmoinen...



  30.  
  31. #120
    Lainaa (Transalp @ Elo. 27 2007,19:31) kirjoitti
    Satuitko ajelemaan Raahen suunnalla Perjantaina?? Olin justiin ajelemassa Nallikaria kohti ja vastaan tuli saman näköinen Rysky kuin sulla. Aivankuin sieltä olisi kättä nostettu, kohdalla vasta huomasin. Hyvä sattuma jos olit sinä
    Ei, kyllä mä pyörin kans tuolla Nallikarissa pe-su, Ninjalla.
    Mutta oisin kyllä sua moikannutkin! *
    Indian Scout

    Annen Lasipuoti
Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen