Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Mikähän on oikea tekniikka jolla ton saa keskituelle? En ole kertaakaan yrittänyt kun ajattelen että se kaatuu kumminkin...
    ZX12R -03
  2. #2
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    painat jalalla siitä pedaalista ja samalla vedät pyörää taaksepäin, vasemmasta tupesta ja takakahvasta itse pidän kiinni.
    helpottaa kummasti jos on pientä ylämäkeä käytettävissä. ja alusta kannatta olla sellainen että kantaa, ei tarvitse paljoa pyörä kallistua että kaatuu
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  4. #4
    Huomaa, että XX:ssä on siinä penkin sivussa katteen ilmanottoaukossa nostokahva. Eli takakädellä ei tarvitse kurkotella takakahvasta asti, vaan voi pistää käden katteen reiästä läpi ja nostaa hiukan lähempää.

    Sitten vaan pistää painoa tallalle, hakee tuntuman että molemmat keskituen jalat vastaa maahan ja painaa jalalla+nostaa nostokahvasta samanaikaisesti. Etukäsi voi pitää ohjaustankoa suorassa.
  5. #5
    juuri noin kuin ForzaDesmo yllä kuvaa
    SevenFifty-97, CBR XX-02
  6. #6
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ja nostetaan nimenomaan ylöspäin, ei taaksepäin.
    1000
  7. #7
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Keskituelle nostaminen ei ole todellakaan mikään voimalaji.
    Isompikin rakkine nousee melkein itsekseen, kun tekniikka on kohillaan.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  8. #8
    Lainaa (MattiR @ Elo. 24 2007,15:35) kirjoitti
    Keskituelle nostaminen ei ole todellakaan mikään voimalaji.
    Isompikin rakkine nousee melkein itsekseen, kun tekniikka on kohillaan.
    +1
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  9. #9
    Lainaa (MattiR @ Elo. 24 2007,15:35) kirjoitti
    Keskituelle nostaminen ei ole todellakaan mikään voimalaji.
    Isompikin rakkine nousee melkein itsekseen, kun tekniikka on kohillaan.
    Joo,repisin hornettia aikoinaan tolle keskituelle,enkä onnistunut muuten kuin jonkun avustuksella kunnes joku näytti tekniikan,nyt toi xx nousee keveästi,ja juuri tuolta satulan alla olevasta kahvasta nostamalla ja jalalla painamalla.Olihan se tossakin aluksi vähän epävarmaa kun pelotti tuon paino,mutta nyt lähtee
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  10. #10
    Lainaa (ForzaDesmo @ Elo. 24 2007,12:17) kirjoitti
    Huomaa, että XX:ssä on siinä penkin sivussa katteen ilmanottoaukossa nostokahva. Eli takakädellä ei tarvitse kurkotella takakahvasta asti, vaan voi pistää käden katteen reiästä läpi ja nostaa hiukan lähempää.

    Sitten vaan pistää painoa tallalle, hakee tuntuman että molemmat keskituen jalat vastaa maahan ja painaa jalalla+nostaa nostokahvasta samanaikaisesti. Etukäsi voi pitää ohjaustankoa suorassa.
    Mitä taempaa ylettää ottaa tukevasti kiinni XX:stä, sitä helpommin se nousee, kun nostoon tulee enemmän vipuvartta. Samoin ohjaustankoa kannattaa pitää äärimmilleen vasemmalle käännettynä, niin vasemmalla kädellä voi avittaa vetämällä pyörää taaksepäin.

    Jos on tukeva alusta, toimii mulla melkein itsestään seuraava liike:
    - ohjaustanko vasemmalle ja vasen käsi tangolle
    - oikea käsi takakahvaan
    - tukeva asento sivulla, niin että saa helposti oikean jalan keskituen vivulle
    - pyörää vähän eteenpäin takaa työntäen
    - vasemmalla kädellä vetäen pyörää taaksepäin
    - kohdalla oikeella jalalla keskituki vivusta maahan ja seisomaan sen päälle
    - kevennetään vetämällä vastaan takaalta

    Lisäksi kannattaa huomata, että ainakin XX:n keskituen muotoilu on sellainen, että jos varsinaiset tukijalat uppoavatkin alustaan ja nostovipu alkaa kantaa, työntää se pyörää eteenpäin kunnes tuki ponnahtaa ylös ja pyörä kaatuu oikealle kyljelle.
    Black Super Blackbird
  11. #11
    Lainaa (ForzaDesmo @ Elo. 24 2007,12:17) kirjoitti
    ...hakee tuntuman että molemmat keskituen jalat vastaa maahan...
    Tämän asian oivaltaminen aikoinaan oli pannaria jalalle repiessä paras asia sitten pyörän keksimisen.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  12. #12
    Lainaa (ForzaDesmo @ Elo. 24 2007,12:17) kirjoitti
    Huomaa, että XX:ssä on siinä penkin sivussa katteen ilmanottoaukossa nostokahva. Eli takakädellä ei tarvitse kurkotella takakahvasta asti, vaan voi pistää käden katteen reiästä läpi ja nostaa hiukan lähempää.

    Sitten vaan pistää painoa tallalle, hakee tuntuman että molemmat keskituen jalat vastaa maahan ja painaa jalalla+nostaa nostokahvasta samanaikaisesti. Etukäsi voi pitää ohjaustankoa suorassa.
    Kannattaiskohan owner`s manualiin lisätä ko. jippo?! Itse olin autuaan tietämätön melkein 2 kesää, mut toimii
    cb125-73 cb125T-79 cb350F-73 cb500F-74 cx500-83 vf750S-83 gl1100-81 vf500f-83 gsx750F-89 xj900-88 cbr1000F-99 cbr1100xx-06
  13. #13
    Lainaa (Skeleton @ Elo. 27 2007,18:18) kirjoitti
    Lainaa (ForzaDesmo @ Elo. 24 2007,12:17) kirjoitti
    ...hakee tuntuman että molemmat keskituen jalat vastaa maahan...
    Tämän asian oivaltaminen aikoinaan oli pannaria jalalle repiessä paras asia sitten pyörän keksimisen.
    Ei muuta kun netti auki ja vinkkiä hakemaan esim. You Tuubista - center stand löytyy vaikka kuinka paljon asiaan liittyvää
  14. #14
    Lainaa (Skeleton @ Elo. 27 2007,18:18) kirjoitti
    Lainaa (ForzaDesmo @ Elo. 24 2007,12:17) kirjoitti
    ...hakee tuntuman että molemmat keskituen jalat vastaa maahan...
    Tämän asian oivaltaminen aikoinaan oli pannaria jalalle repiessä paras asia sitten pyörän keksimisen.
    Jep, sitä pyörää ei tarvi, ei edes varmuuden vuoksi, repiä itseenpäin kallellaan ylös. Keikkaa kuitenkin "suoraan" ja menee vielä pehmeässä maassa yli. Auts

    Kuten em. mainittiin kannattaa painaa tuki maata vasten kevyesti kunnes tuntuu että bike "keskittää" itsensä suoraan. Siitä sitten vaan painoa jalalle.
    Just "nyt" ei bikeä...
  15. #15
    Hyvä "lisälaite" toi keskijakkara. Saa mopon hyvin pestyä -myös koko takavanteen - kun ei ole kallellaan mihinkään.
    Ketjun öljyäminenkin on tosi näppärää tuelta ja tulee paljon useammin ja tarkemmin tehtyä. Ei onneksi enään mitään konttaamista.
  16. #16
    Kiitos vinkeistä.
    Keväällä motoristin uran aloittaneena, olen myös tuskaillut cbr1000,sta keskijalalle ja ihmetellyt, että jos 190cm/100kg jannu ei saa pyörää keskijalalle niin miten 150cm japanilainen. Ensimmäisen kerran revin sen tuelle takaa kauhukahvasta silkalla voimalla ja tulin siihen tulokseen, että liian riskaapeliä kaatumisen kannalta. Sitten harjoittelin, että työnsin pyörää eteenpäin ja vetäisin vauhdilla taaksepäin ja yksinkertaisesti potkaisin tuen alle, pyörä kyllä loikkaa hienosti tälläkin konstilla, mutta muutaman kerran on kyllä kaataminen ollut lähellä. No, nyt kun huomasin täällä nuo ohjeet täytyi pyörää nostella kymmenisen kertaa tuelle ja alas, naama hangonkeksinä
    Taas tuli todistettua se että järki voittaa voiman.
  17. #17
    Mulla on hiukan eri pyörä, mutta takakahvoja ei ole paikallaan ollenkaan. Oon huomannu, että pyörä nousee tuohon keskituelle myös seuraavasti melko helposti ilman voimaa:

    - Hyppää pyörän selkään
    - Vasemmalla jalalla keskituki siihen hollille, että mopo on tasapainossa
    - Sitten vaan tangosta tukevasti kiinni kaksin käsin ja heilauttaa pyörää taaksepäin.

    Koskaan ei vielä kone ole kaatunut tai jäänyt laittamatta keskituelle.

    -Mikko
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
  18. #18
    Yx juttu kannattaa muistaa. Laita oikean jalan jalkapöytä siihen keskituen vivulle, älä varpaan kärkiä. Ei pääse jalka lipsahtamaan kesken noston. Jos lipeää, niin takuuvarmasti kaatuu.
    Olen nostanut pyöriä satoja kertoja keskituelle. Yhden kerran puolihuolimattomasti jalan kärki keskituen vivulla. Rivakka tempaisu ja polkaisu. Lopun arvaatte. 1300 Pannari makasi murheellisen näköisenä oikealla kyljellään. Oli siinä nostamista, että sen sai pystyyn yksin (kuivapaino 299 + tankki lähes täynnä + laukuissa tavaraa). Sai käyttää kaikki 75 kg varren voimat + reservissä olevat, että nousi.
  19. #19
    Lainaa (honda @ Syys. 30 2007,11:05) kirjoitti
    ...1300 Pannari makasi murheellisen näköisenä oikealla kyljellään. Oli siinä nostamista, että sen sai pystyyn yksin (kuivapaino 299 + tankki lähes täynnä + laukuissa tavaraa). Sai käyttää kaikki 75 kg varren voimat + reservissä olevat, että nousi.
    Koska netissä on kaikille kaikkea, on siellä myös ohjeet kaatuneen pannarin pystyyn nostamiseen...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  20.  
  21. #20
    Lainaa (Skeleton @ Syys. 30 2007,19:50) kirjoitti
    Lainaa (honda @ Syys. 30 2007,11:05) kirjoitti
    ...1300 Pannari makasi murheellisen näköisenä oikealla kyljellään. Oli siinä nostamista, että sen sai pystyyn yksin (kuivapaino 299 + tankki lähes täynnä + laukuissa tavaraa). Sai käyttää kaikki 75 kg varren voimat + reservissä olevat, että nousi.
    Koska netissä on kaikille kaikkea, on siellä myös ohjeet kaatuneen pannarin pystyyn nostamiseen...
    Mistähän semmoisen löytää. Tietääkseni mopottimen nostamiseen ei voi oikein muuta käytää, kun voimaa. Oishan se paljon kevysempi, jos vois ottaa 3m lankun ja kammeta sillä.