onko stefat vaikea vaihtaa, tarvitaanko jotain erikoisavaimia? mitä öljyä pitää käyttää ja kuinka paljon öljyä tarvitaan.
Ei ole kovin ihmeellinen temppu,
- putket pois paikoiltaan ( kannattaa höllätä yläosan "korkki" tässä vaiheessa)
- Yläosat auki, jouset, holkit ja prikat pois... ja öljyt kanssa
-alhaalta kuusiokoloruuvi auki, pulttipyssyllä lähti hyvin. Tein sellaisen vastakappaleen harjanvarresta veistelemällä jolla pystyi pitämään hieman vastaan sisäputken pohjakappaleesta
- Pölysuojatiivisteet pois,stefoja pitävä jousi"rengas" pois ruuvarilla
- Sitten vaan vetää putket erilleen. Vaati muutaman yrityksen kun ulkoputken liukuholkit tulee kanssa
Pese ne osat hyvin!!Jos on alkup öljyt niin voipi olla sellaista alumiinivellin näköistä p..kaa, muutenkin tuossa hommassa puhtaus on enemmän kuin 0.5 ruokaa. Huuhtelin itse noi ATF:llä, rassasin paperilla ( kannattaa varoa ettei pyyhi metalliesineillä)ja huuhtelin vielä uudella etuhaarukkaöljyllä
Kannattaa ehdottomasti vaihtaa molemmat holkit ( sisä- ja ulkoputki) tässä yhteydessä. Avaaminen on sellaista paukuttamista että niiden muoto kärsii ja teflon tms pinta menee ruvelle. Yht. *~100€ kamat
Asennuksessa ei olis pahitteeksi käyttää stefojen asennusholkkeja...liukuholkkeja ei sais hirveällä voimalla asentaa...kai siihenkin jokin erikoistyökalu on mutta erilaisilla pihti / puristin / teipillä suojattu ruuvari-systeemeillä meni hyvin paikoilleen. Kannattaa naputella ulkoputken liukuholkki pohjaan asti ettei tule tenkkapåå (kun ei mahdu stefat eikä varsinkaan lukkorengas paikoilleen)
Öljyä menee n puoli litraa per pumppu, tarkka speksi on lisätä öljyä kokoonpuristettuun iskariin ( jossa ei ole jousta tms sisällä) siten että öljynpinta on 92mm iskarin yläosasta mitattuna. Ohje on 10W öljy mutta 15W vakautti käytöstä kovissa jarrutuksissa ihan selkeästi...nykyään on ~17.5W litkut ja hyvin pelaa. Aika lötkö toi RF:n vakiokeula, jos jousilla virittää niin sitten tulee äkkiä pintakova
Mulla voi olla jotain RepairManual:in suttuisia kuvia...laita privaa jos tarvit
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Ainakin minulla onnistui hyvin näillä ohjeilla! Että kovat kiitokset wunderunde:lle hyvistä ohjeista!![]()
RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm