Tulipahan tossa nähtyä kun Hämeen vanhalla härkätiellä cruisittiin ja pysähdyttiin taukoa pitämään. Kaveri tuli sivutieltä ja meinas kääntyä härkätielle. Äijä rupes siinä risteyksessä hoippumaan pyörän kanssa ja pyörähän siinä meni sitten nurin. Ennen kuin kerkesimme auttamaan, äijä nosti Kawansa pystyyn ja kuinka ollakaan pyörä kellahti toiselle kyljelleen...No kerkesin paikalle ja auttamaan pyörän pystyyn. Kumpikin kylki oli naarmuillaan ja vaihdevivun tappi män poikki (onneksi). Kaveri rupes selittelemään jotain että oli juuri saanut pyörän ja pitihän sitä päästä kokeilemaan, kun edellisestä kerrasta on aikaa kymmeniä vuosia. Huomasin että viina vähän haiskahti ja äijän puheesta huomas että äijä oli vähän otissa. Äijä vei moponsa kotio kun kyseisellä tiellä asui josta oli tulossa.
Soittelin vielä poliisillekin, mutta rekisteritietojen mukaan omistaja asui Pellossa.Niinpä niin, tais jäädä tämäkin tapaus poliisilta selvittämättä.......
Anyway, funtsakkaa vähän kun vedätte reipasta kyytiä maaseudulla ja tommonen kaveri tulee vastaan käyttäen koko tienleveyden.
Voipi olla että tämä kaveri säästi henkensä sen vuoksi että kaatoi pyöränsä jo ennenkuin pääsi härkätielle.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei ollut vielä kerinnyt ottaa pyörää omiin nimiinsä.
Mutta jos kännissä on pakko ajaa niin mielummin pyörällä kun autolla. Mopo olisi paras vaihtoehto tai polkupyörä.
Ei poliiseitakaan tunnu kiinnostavan rattijuopot,enemmän ylinopeuksia ja turvavöitä tutkivat.![]()
Se mikä huolestuttaa enemmän on se, että tuntuu siltä kuin ihmisiä alkaisivat hyväksymään rattijuoppoutta enemmän ja enemmän.(rolcen @ Elo. 24 2007,09:49) kirjoitti
Rattijuopot ovat minun asteikolla samalla tasolla kuin pedofiilit, julkirunkkarit ja muut seksuaalirikollisia. Ei mitään järkeä päässä, ja valitettavasti selviävät melkein aina itse hengissä onnettomuuksista, ja tappavat sivullisia. Ja sitten ei voinut ymmärtää kun oli kännissä.
V¤TT% sanon minä!!!
Ja en tiedä onko motoristin taso laskenut niin rankasti, vai lasketaanko sittenkin kaikkia moottoripyörillä ajavia motoristeiksi, mutta en muista että ikinä olisi ollut niin paljon porukkaa liikkeellä kännissä prätkillä kuin tänävuonna... Moottoripyöräilijöissä ja autoilijoissa ei ole kohta muuta eroa kuin ajoneuvot, ja se seikka että "motoristeilla" on enemmän kusta päässä, ja autoilijat sokeimpia.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Puhut täyttä asiaa! En tiedä onko se jotain pelon peittämistä, kun pitää vetää kännit ensin, sitten rattiin tai tankoon. Minä ainakin leivon tuollaista känniläistä kuuppaan, ettei nyt helvetti lähde ajamaan ja tappamaan jotain sivullista! Lopuksi heitän avaimet kaheikkoon!(GriZzLy @ Elo. 24 2007,10:20) kirjoitti
![]()
Pelkkää inhoa ja vihaa tunnen "ratiaisia" kohtaan.
Tuomiot pitää saada kovemmiksi ja vehkeet valtiolle (myös seksuaalirikoksienkin osalta.)
Miten rattijuopot eroavat ylinopeutta tai reilua ylinopeutta ajavista? Maistissa ajavat selviävät hyvin usein ilman onnettomuutta. Samoin selviävät ylinopeutta ajavat.kirjoitti
Molemmissa tapauksissa kuitenkin kasvaa onnettomuuden mahdollisuus.
On ihan turha jeesustella poimimalla liikenteestä yksi riskiryhmä. Tarkastelun pitää kohdistua liikenteeseen kokonaisuutena. Mieluummin laittaisin liikenteeseen esimerkiksi 0,8 promillen kuskin kuin 1500 kilometriä yhtämittaa moottoripyörällä ajaneen kuskin. Pidän riskiä jälkimmäisessä tapauksessa suurempana. Näistä ei vain jeesustella.
Kuka nyt haluaa ajaa 1500 kilometriä yhtämittaa? Eihän sillä saa edes leimaa jäsenkorttiin...(Fifi @ Elo. 24 2007,10:57) kirjoitti
0,8 promillella onneksi menettää koko kortin.
ps. oletko muuten kokeillut molempia?
En ole kokeillut kännissä ajamista, mutta uskoisin ettei se ole minun heiniä, sen verran tulee jo ongelmia kävelemisen kanssa...(Fifi @ Elo. 24 2007,10:57) kirjoitti
1500 kilsaa olen ajanut, ja voin rehellisesti sanoa, ettei siitä ongelmia tullut. Radiopuhelimet, hyvä seuraa, hyvät kelit, täydellinen ajoitus ja elämänkokemukset ja luonne teki sen ettei ollut ongelmia. Monen kohdalla tiedän sen aiheuttavan vaaraa väsymyksen muodossa. Olen myös joutunut ajamaan väsyneenä, ja tiedän millaista se on.
En tiedä puolustaako Fifi rattijuoppoja, vai mitä on pointtisi?
Mutta, sen tiedän että rattijuopot aiheuttavat suhteessa enemmän onnettomuuksia ja kuolemantapauksia liikenteessä, kuin selvät kuskit.
Rattijuopot eroavat ylinopeutta ajavista siinä mielessä, että ovat kännisä. Vaikka sanotaan ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan, niin nyt voisin esittää vastalauseen tätä sanontaa kohti. Ei pitäisi tulla yllätyksenä. Reaktioaika, -kyky, tajunnan taso, tilainteiden arvioimiskyky, nopeuden arvioimiskyky ja todellisuuden taju on erilainen kännissä kuin selvinpäin, oli sitten viinaa tai muita aineita kyseessä. Luulisi normijärkeinen ja edes jonkun verran elämänkokemusta omaavan ihmisen ymmärtävän ja tietävän tämän.
Ja sanan "jeesustelu" voit työntää sinne minne aurinko ei paista tässä yhteydessä. Sana on muutenkin menettänyt merkityksensä, yhtä hyvin voisi sanoa "fifistellä"...painaa yhtä paljon, mutta olisi sentään uusi sana.
Ja jos niin tekisit, niin kiitän jotain ylempää tahtoa tai suomen kansa siitä että sinä ET ole päättämässä niistä asioista.
En sano että hyväksyisin reippaita ylinopeuksia tai tahallista päätöntä kaahailua liikenteessä, mutta he tekijät ovat sentään selvinpäin, yleensä ainakin. Kyllä jotkut tekevät senkin kännissä. Mutta, jos he aiheuttavat kolarin, niin eivät voi ainakaan syyttää viinaa, lääkkeitä tai muita "huimausaineita", kuten rohkeat, ylpeät, vastuuta kantavat suomalaiset niin monesti tekee. Ja viina ei ainakaan edesauta vastuullista toimintaa.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Kuka tuolla nyt selvinpäin viittii ajella. Vähän maistissa ei vituta tuo tahallinen liikenteen jumittaminen yhtään. Pari päivää sitten ihmettelin, kun oikeasti pääsi liikkumaan ja vielä ruuhka-aikaan. Liikennevaloja oli mennyt pimeäksi ukonilmasta ja johan oli liikenne poikkeuksellisen mukavaa.
Dixi et animam levavi
Täytyy todeta että mun mielestä on ihan sama ajatko maistissa vai kaahaatko 150 km/h kurvat pikkutiellä. Jos teet jälkimmäisen ja satut ajamaan vaikka minun lapseni päälle niin:
- Ajat 80 km/h alueella 150 km/h
- Ajat niinsanotusti täysissä järissäsi, mikä mielestäni pahentaa tilannetta.
Mulle on ihan sama teetkö sen selvinpäin vai kännissä. Jos olet kännissä, olet säälittävä ihminen koska et pysty hallita elämääsi
Ja jos teet sen selvinpäin, olet säälittävä koska et pysty hallitsemaan ajotottumuksiasi selvinkään päin.
Kenenkään on turha tulla mulle ainakaan puolustelemaan, että jättää kaahailut vähän syrjäsempään. Jos ajat mutkasilla teillä todella kovaa, niin sä oot kaahari ja sillä hyvä. Et sä oo yhtään parempi kuski kuin se kännikalakaan. Ja kaaharin on ihan turha osoitella sormellaan rattijuoppoa ja syytellä toista. Syytelkööt ne jotka ajavat rajoitusten mukaan, tai ainakin rikesakkorajan sisällä.
Ps. Ihan niinkuin itelläkään olis varaa puhua mitään, mutta minä ainakin soitan poliisille, että ainakin toinen meistä saadaan pois liikenteestä.(en kuitenkaan itse ilmianna itseäni)
BTW Kaverit ei oikein olleet innoissaan poliisien kutsumisesta kun toisella oli laiton slipari ja toisella laiton kilpiteline...
Monilla on tosiaan suuri houkutus lähteä optimoimaan liikenteen ongelmatilanteita juuri niistä kohdista, joiden korjaustoimenpiteiden ei uskota vaikuttavan omaan ajamiseen. Eli siis korjataan noiden muiden lurjusten törmäilyt, enhän minä aja kuin hieman yli rajoituksen...(Fifi @ Elo. 24 2007,10:57) kirjoitti
Jos sinä olet jo 1500 km jälkeen 0.8 promillen humalaa vastaavassa kunnossa, niin älä ihmeessä rautaperseile.
Mitäs muuten luulet, jos sinulle tehdään koesarja, jossa sinulle juotetaan joko alkoholia tai placeboa, niin tunnistaisitko itsestäsi 0.8 promillen humalan tietämättä kumpaa juomaa sait?
Tunnistatko pitkään ajettuasi sinulle tyypillisiä ajotapavirheitä?
Ensimmäiseen en osaa vastata omalta osaltani varmasti, mutta luulisin että kyllä. Jälkimmäiseen vastaus on niin selvä kyllä, että väitän jopa ajaessa nukahtamista mahdottomaksi. Näin siksi, että väsyessä tarkkaavaisuus laskee ja sen myötä virheet alkavat lisääntyä. Sitä en osaa arvioida, kuinka suureksi vaaraksi olen ollut lepotauon pakottavan virhesaldon täyttyessä.
Nuo omat virheet huomaa kyllä kun vain viitsii tarkkailla mitä on tekemässä. Tuo on toki siitä kiusallinen juttu, että joskus pahan työviikon jälkeen joutuu luovuttamaan ratin vaimolle alle kahden tunnin mökkimatkalla, koska ei täytä itselleen asettamia kuljettajan pätevyysvaatimuksia.
Eli siitä emme tule saamaan yksimielisyyttä, että yleispätevästi 1500 km aiheuttaisi 0.8 promillen humalan.
Alkoholin nauttiminen veren alkoholipitoisuuden 0.8 promilleen nostaen aiheuttaa kenelle tahansa 0.8 promillen humalan. Se miten kukin meistä tuossa tilassa toimii, on yksilöllistä.
1500 km ajaminen voi antaa jollekin koehenkilölle MC Zombien jäsenkirjan. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että 1500 km vaikkapa vuorokaudessa ajanut olisi välttämättä zombie. Ei hänen ole pakko syödä, juoda ja levätä väärin ja lakata tarkkailemasta meissä kaikissa fysikaalisista rajoituksista johtuen väistämättä ilmeneviä väsymyksen merkkejä.
Ylläolevasta johtuen on vaikea rankata riskitasoja jos valittavana on vaikkapa 0.8 promillea, huonosti nukutun yön jälkeen kaksi maratonia juossut ja sen jälkeen 100 km ajanut tai 1500 km ajanut kuski.
Uskoisin jopa rautaperseilyn ja muun hupiajon olevan helpompaa kuin vastaavan matkan ajaminen työtehtävässä aikataulun mukaan, jolloin ravinto- ja lepotauot eivät ole vapaasti omaan fysiikkaan sovitettavissa.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Ööö. Eli, jos ajat 80 alueella 150 maistissa niin se on sitten parempi sun mielestä?(sky @ Elo. 24 2007,11:54) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Hämmästyttävä keskustelu! Missä mopomarsalkka on niitä kännisiä prätkäkuskeja nähnyt? Tiedän, että Pohjanmaalla useista autoista löytyy mäyräkoira ja että saaristossa moni ei uskalla ajaa, ku kännissä, mutta muuten...
Nytkin kun Yyterissä katso puhaltelijoita ja tänä vuonna se makso euron puhallus, ni ei se musta mitenkään vaikuttanu siltä, että ehdoin tahdoin oltas lähdössä kännipäissään baanalle.
En myöskään tunne motoristeja, jotka ylpeilisivät kännipäissään ajamisella. Olen kuitenkin nähnyt aamukrapulaisia, jotka ehkä olisivat puhaltaneet 0,52
Jos mopomarsalkka on ollu pandakerhossa väijyssä, ni monta niitä narahtaneita oikein on?![]()
... jotain piti muistaa
Ei, kun tarkoitan sitä että kaaharit on ihan samalla viivalla kuin rattijuopot. Siitä en viitsi edes vääntää että kumpi sitten on pahempi tapaus ja onko sitten pahempi rikollinen jos esim. vielä rikkoo ohituskieltoa kaahatessaan tai jättää tottelematta stop-merkkiä jne... Näillä keskusteluilla kaaharit saa lähinnä livitettyä omaatuntoaa. Kun hän ei esim. aja kännissä JA aja ylinopeutta...(LaMasquerade @ Elo. 24 2007,12:25) kirjoitti
Sen verran annan myönnytystä että onhan sillä väliä ajatko ylinopeutta taajamassa vai maalla. Mutta ihan samat myönnytykset saa rattijuoppokin. Jos hän ajaa ladallaan peltotiellä keskellä ei mitään, niin vähemän hänkin auheuttaa muille riskiä.
Aha.. tästä ei kannattane jatkaa keskustelua, ollaan sen verran eri planeetalta..(sky @ Elo. 24 2007,13:16) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Pienen tytön isälle on lopputulosta ajatellen yhdentekevää, tappaako lapsen ylinopeudella tai liian suurella tilannenopeudella ajanut vai rattijuoppo.(LaMasquerade @ Elo. 24 2007,13:46) kirjoitti
Soon sillä lailla raakaa peliä, että kun riskejä otetaan, niin saattaa sattua. Ongelmallista on se, että kohtuulliset riskit eivät kovinkaan usein realisoidu, mutta silloin kun realisoituvat, niin siitä voi joutua joku maksamaan hengellään.
Mulle taas on ihan sama mitä mieltä olet, mut onhan se nyt täysin eri asia ajella pöhnässä, kun sillon tällöin vähä ylinopeutta.(sky @ Elo. 24 2007,11:54) kirjoitti
En tosin nyt ihan tarkkaan tiedä, mitä tarkotat kaahauksella.. Onko muutaman sekunnin kiihdytys turvallisella paikalla kaahausta ja näin ollen rinnastettavissa rattijuoppouteen.
![]()
Kahden liki tyystin eri asian vertaaminen toisiinsa on aina hankalaa. Molemmathan nuo tosin ovat kiellettyjä, joten siinä mielessä ne on yhtäläisiä. Eli kumpaakaan ei pitäisi tehdä.
Yksinkertaistettuna;
-on ihan sama ajoiko kaahaten, vaiko kännissä, jos kerran kenellekään ei sattunut mitään (eli kukaan ei loukkaantunut), eikä kukaan jäänyt kiinni (ketään ei rangaistu).
-on ihan sama tappoiko sen sivullisen kaahaamalla, vaiko "känniajamalla", joka tapauksessa joku sivullinen on kuollut, eikä mikään tuo häntä enää takaisin elävien kerhoon. Menehtyneen ystäville, perheille, sukulaisille jne ei tuo sen enempää lohtua murheeseen, oli se syy ollut kumpiko tapa vaan.
Kaahaus on esim sitä että mutkatiellä nopeus ei laske esim. 120 km/h alle. Suoranopeuksista on sitten turha puhua. Tarkoitan nimen omaan siis sitä että ajetaan lujaa semmoisissa paikoissa, joissa ei kykene näkyvällä alueella saamaan pyörän vauhtia pois.(vahvajussi @ Elo. 24 2007,14:15) kirjoitti
Jos on 1 km:n suora peltoaukea, ei liittymiä ja otat kaks markkaa mittariin, niin siitä ei ole nyt kyse.
Mietipä asiaa vaikka siltä kantilta, että kumman haluat kohdata liikenteessä: 30% ylinopeutta ajavan kuljettajan vai esim. 0,8 promillen humalassa olevan kuljettajan?(Fifi @ Elo. 24 2007,14:09) kirjoitti
Se, mikä näissä puheissa ärsyttää, on rattijuoppouden osittainenkin hyväksyminen. Mielestäni kaikenlainen vähättely ja vitsailu pitäisi asian ympäriltä poistaa. Lehdistökin sortuu mm. puhumaan ”kännissä toilailusta” ja ”maistissa ajelusta”, mitkä ovat vähätteleviä ilmaisuja rattijuopolle.
Dodiin tulihan se lapsikorttikin sieltä. Millos muuten on jääny joku tenava mopon alle ja heittäny henkensä?? Tuntuu vain että näissä nettijutuissa niitä pentuja teleporttautuu mitä ihmeellisimpiin paikkoihin minä kellonaikana hyvänsä.(sky @ Elo. 24 2007,11:54) kirjoitti
Juu ja ei ole itsellä kersoja eikä tule. Tuntuu että ne ovat nykyaikana muuttuneet niin heiveröisiksi ja aivottomiksi että kohta on rikos ajaa yli kävelyvauhtia. Kyllä minua vaan opetettiin varomaan liikenteessä kun olin tenava. Silloin sai sentään ajaa vielä vähintään viittäkymppiä.
No tämä selvensi kantaasi.(sky @ Elo. 24 2007,14:29) kirjoitti
![]()
Se on kumma juttu kun pata kattilaa soimaa.... Jos sä oot kaahari, sä oot kaahari ja älä puolustele tekojas sillä että joku toinen rikos on vielä pahempi.(Nomad @ Elo. 24 2007,14:39) kirjoitti
Musta on kumma että rattijuoppot ollaan "ampumassa" autonsa rattiin, mutta samaan aikaan puolustellaan kaahaamista. Jos ajat rajotusten mukaan, niin saat lyödä kuin vierasta sikaa, kumpaakin ryhmää...
Sinänsä surkuhupaisa tilanne, mutta näitä kännipäissään kuningas ajatuksia saavia ihmisiä on elmämän eri osa-alueila yllättävän paljon... On niin monta vinkeetä tapaa päättää päivänsä![]()
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
*Huoh* Jos joku on päättänyt päättää päivänsä, niin eihän sitä oikeasti voi estää kovin helposti. Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, että miksi pitää lapset tappaa ja loppujen lopuksi jäädä itse henkiin. Lapsethan ovat aivan syyttömiä ja tavallaan ikäänkuin sivullisia. Näitä koko muun perheensä tappajia on alkanut ilmetä yhä enemmän .. täysin kummallista .. ehkä se on niin, kun alkaa vipottaa niin vipottaa sitten oikein kunnolla ..
Rattijuoppoustuomioista:
- Rangaistusten pitäisi olla rangaistuksia eikä mitään vankiloissa löhöämisiä ja telkkarin tuijotteluja. Minä laittaisin rattijuopot heti ensimmäisestä kerrasta minimissään kuukaudeksi pakkotöihin vaikka metrotunneleita kaivelemaan. Millään sakoilla tai maksuilla ei keikasta selviäisi. Uusijat laittaisin vähintään kolmeksi kuukaudeksi ja ranagaistusaika pitenisi reilusti joka kierroksella. Kaiken sen ajan minkä ovat tunneleita kaivelemassa ne olisivat poissa liikenteestä - takuuvarmasti. Nythän tilanne on jonkinlainen jojo-ilmiö. Juopot ajelevat jo parin päivän päästä uudestaan ja ihan yhtä kännissä kuin aiemminkin. Pakkotöihin vain - olipa sitten duunari, johtaja tai kansanedustaja .. ei mitään väliä ..
Tässä ei ole viinasta kyse, mutta esimerkki
kelvannee hyvin jojo-ilmiöstä ...
*** HS 18.8.2007 s.A8 ***
Mies ajoi 21:ttä kertaa ilman ajokorttia
LAHTI. Nuori lahtelainen mies
jäi perjantaina kiinni ilman
ajokorttia ajamisesta 21. kerran
tänä vuonna. Hän kaasutteli
perjantaiaamuna liikkuvan
poliisin partion tutkaan 123
kilometrin tuntivauhtia. No-
peusrajoitus oli 60 kilometriä
tunnissa. Auton ajoneuvovero-
kin oli maksamatta.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Matilla muuten hyvä rangaistuskeino, mutta kohtahan tällä nykymenolla tämä valtakunta olisi kuin reikäjuustoa jos rattijuopot joutuisivat metrotunneleita kaivamaan..![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
Nykyään taitaa olla vieläpä lieventävä asianhaara, jos satut ajamaan kännissä jonkun yli. Kärjistäen voisi sanoa, että jos haluat jonkun ottaa hengiltä, niin aja kännissä sen yli. Kyllä toi juopumus pitäisi olla automaattisesti koventamassa tuomiota. Lisäksi tekoväline valtiolle. Niin se lähtee aseet ja moottorikelkatkin valtiolle, jos niiden avulla tapat esimerkiksi suden.(MattiR @ Elo. 24 2007,15:57) kirjoitti
En ole kaahari. Enkä puolustele kaahaamista. Asiat eivät ole mustavalkoisia. Tekoja on erilaisia niin kuin on tuomioitakin. Mielestäni rattijuoppous - etenkin törkeä rattijuoppous - on sen verran suuri rike, että siitä voisi puolestani joutua MattiR:ää lainatakseni metrotunnelia kaivamaan ja ajoneuvo valtiolle.(sky @ Elo. 24 2007,15:14) kirjoitti
Eräs läheiseni ajoi kortin saatuaan ~15 vuotta sitten autonsa katon kautta ympäri kännissä. Juopon tuurilla hän selvisi tapauksesta lähes naarmuitta eikä muistanut tapauksesta paljoa. Uskon, että jos hänelle olisi kortin saatua iskostunut päähän, että kännissä ei ajeta, niin tätä murhenäytelmää ei olisi tapahtunut.
Pelkään siis sitä, kun se oma aivokoppa sanoo, että kännissä ajelu on verattavissa kaahailuun (tai kun kännistä ajosta vitsaillaan kaveriporukassa), niin siinä änkyräkännissä sitä sitten tulee tartuttua huomattavasti helpommin siihen rattiin, kun jotenkin sinne kylille on päästävä. Käy vissiin niinkuin Kälviällä poliisin yliajossa - bemarikaveria pidettiin naapurustossa hyvinkin nuhteettomana, mutta kännissä katosi hommasta suhteellisuudentaju täysin.
Idea on näet se, että kun ne ovat kaivaneet tarpeeksi syvälle,(LaMasquerade @ Elo. 24 2007,16:05) kirjoitti
niin tikkaat vedetään pois ... ja pannaan korkki päälle ..
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Ei helvetti, että on mahtava mies. Tekee itse rötöksen ja ilmiantaa kaverit. Reilu peli on ilmeisesti todella perseestä.(sky @ Elo. 24 2007,11:54) kirjoitti
Yamaha FZR 600 vm. 93 15.6.2007 -> 24.4.2008
Suzuki GSX-R 750 K4 24.4.2008 -> romutettu 10.5.2008