Tää taitaa olla sitä liikenneturvallisuuden parantamista parhaimmillaan. Tutkailla tollasilla paikoilla. Varalaskupaikoilla varmaan sattuu todella paljon onnettomuuksia.Voi h*lvetti, että on naurettavaa touhua. Kyllä nyt liikenneturvallisuus paranee.
Kerran olen nähnyt nopeusratsian risteyksessä taajama-alueella jossa se oli kyllä ihan paikallaan kun porukkaa päästeli siinä ihan pirun kovaa. Loput xyz kertaa onkin sitten ollut aina jonkun pitkän suoran varrella että saadaan kunnon lukemat tauluun.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Lukematta muiden juttuja, toistan varmati muiden jakaman ällistyksen siitä, että ovatpa poliisit loistavan paikan valinneet. Lentokoneiden varalaskupaikan.
Minä olen sentään uskoakseni tämänkin sivuston pahimmasta kukkahattupäästä (ainakin sinne päin), mutta siis eihä tolla ole käytännössä mitään tekemistä liikenneturvallisuuden valvonnan kanssa. Tottahan se on lain kirjainta vastaan, mutta....siis tähänkö ne resurssit pitää oikeasti käyttää?
Varmaan oisi sakot rapsunut lentokoneillekkin, jos ois hätälasku osunu kohille. Ei se saatana sen ihmeempi hätätilanne ole kuin jos ois akka soittanu epäilyksensä, että on toisella paikkakunnalla entisen hoidossa ja siitä ois syntynyt pieni hätä kotiin. Henkin vaarassa molemmissa ja vauhti ihan sama.
...ja vittu olen kokenut lentäessäni pakkotilanteen ja...![]()
Joo, tuota peliä pelatessa voi voittaa tai hävitä. Molemmilla tavoilla tuntuu tulevan sankareita. Eihän siinä liikenneturvallisuudesta olekaan kyse, kun kyttäävät varalaskupaikalla. Ne vaan hyvin tietää, että sieltä saa saalista ja nimenomaan niitä jotka muutenkin kääntää tuppea reippaasti. Mutta eihän ne jokaisella varalaskupaikalla kyttää, eihän, eihän...
Kuinka paljon tuon paikan valvonnalla sitten on turvallisuuden kanssa tekemistä... Saahan sieltä valtio kunnon rahat. Eikö noilla varalaskupaikoilla ole vielä matalammat nopeusrajoitukset? Ainakin Mikkelistä juuri tullessani oli 120km/h paitsi laskupaikalla 100km/h. Jos vaikka lentsikka sattuisi juuri laskeutumaan...
En puolustele 260-kaveria, mutta rahastuspaikkahan tuo on.
Tää on niin tätä. Näkisinpä kerrankin gyyt mittaamassa ajonopeuksia "liikenneturvallisuuden nimissä" asuinalueellani, lähimmän koulun ja päiväkodin tietämillä.(jiitu @ Elo. 24 2007,08:53) kirjoitti
Nittu, neljä omaa lasta, virallisesti 40 rajoitus koko alueella ja busseista alkaen paahdetaan kuin Ahvenistolla ikään.
Se olen taatusti minä, joka "hidastan" matkaasi 40 alueella.... Muillakin on lapsia kuin vain minulla.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Kaveri otti riskin ja hävisi, näin voi käydä jos pelaa. Mutta oikeasti ihmetyttää aikalailla nuo poliisin tutkapaikat. Vaikuttaa että ovat asialla enemmän taloudellisin kuin liikenneturvallisin perustein. Kuljen jo viidettä vuotta Espoon ja Kuopion väliä keskimäärin kerran viikossa, pääosin kotilolla ja välillä mopottimella ja hyvin usein on jossakin tutka matkan varrella. Voisi kuvitella että olisi jossakin risteysalueella/80 km rajoitus tai muuten vain kapealla pätkällä mitä tuoltakin väliltä löytyy aivan riittämiin. Ei sitten kertaakaan!!!!! AINA OHITUSKAISTAN LOPUSSA!!!!!!! En tosiaankaan keksi muuta älyä tuossa kuin se että saadaan maksimoitua sakot ja liikenne tukkoon kun ei kukaan uskalla ohittaa reilusti varsinkin kun jonon vetäjien nopeus ohituskaistalla nousee 10 - 15 km/h lähes säännönmukaisesti.![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
mielestäni kyseinen kuski on osoittanut poikkeuksellista kypsyyttä nopeuskokeilulleen, hiljainen aika, leveä tie. Turvallisin mahdollinen paikka.
paska säkä. varmasti samaa suoraa ajoi useampi juoppo rajoituksen mukaan. niitä vain on vaikeampi karsia sillä föönillä liikennevirrasta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jos aikoo huippuja kokeilla, niin kyllähän se kannattais tarkistaa ensin, ettei siellä kukaan tutkan kanssa heilu siellä suoran päässä.
Paska säkä.
AR125 -84 --> CBR600F -05 --> CBR1000rr -04/-05 --> GSX1300R K9 --> DR650RSE -93 --> XJR1300 -03
Tuodaanpas taas toinen näkökulma keskusteluun.
Ihan aikuisten oikeesti tavallisella tiellä, missä voi liikkua ketä hyvänsä, oli sitten 60 metriä leveä suora eli ei, ei ole turvallista ajaa tommosta 72 metriä sekunnissa. Satasessahan mennään vaan 27 metriä sekunnissa. Jos mettästä tai mistä tahansa punkee joku siihen eteen, ja lähestyvän mopon nopeus tuolla tavalla 'hieman' poikkeaa odotetusta niin eipä siinä paljoa ole mahdollista reagoida.
Nyt jengi menee kauppaan, ja ostaa tänne takapajulaan ittelleen kaikenmaailman mopoja joiden nopeusvarat on tiestön ja lakisäädösten puitteissa ihan älyttömät. Sitten kun niitä ostetaan, niin kun joka hevosvoima on rahoitusyhtiön korkojen kanssa maksettu verisesti selkänahasta, niin pakkohan sillä on päästä johonkin 'vetään', jotta saa vähän tuntumaa, mistä sitä on maksettu. Ja naapurin einarikin voisi nauraa, jos itellä on kolmesataa kulkeva pyörä, mutta ei olis koskaan sillä yli sataakahtakymppiä ees kokassu.
Kun kerran pari jossain suoralla kokeilee, kuinka se oma mopo kulkasee, ja kuinka helposti se siihen vauhtiin kiihtyy, ja kuinka turvallisesti se kulkee sitä vauhtia, tulee helposti se olo, että tällä vehkeellä on aivan turvallista vetää kaks markkaa lasissa ja ylikin. Onhan se vekotin suunniteltu 200+ -nopeuksiin, mutta Suomen tiestöä ja liikennekulttuuria ei ole. Saksassa autobahneilla tuo on normaali nopeus, mutta siellä kansa tietää, että bahnilla mennään lujaa ja kaikki liittymät ovat eritasoliittymiä.
Jos poliisi haluaa karsia liikenteestä näitä suhteellisen kovia ylityksiä, niin ei niitä karsita koulujen edessä. Niitä napsitaan pitkien suorien päästä kiinni. Ja ilmeisesti meidän lähellä ei ole varalaskupaikkoja, kun ainakin parin työmatkan varrella olevan koulun edessä 40km/h rajoituksella on säännöllisesti koppalakit laittamassa autoja jonoon tien varteen. Eli kyllä niitä riittää aika moneen paikkaan.
Kuten sanottu, noissa lentokenttätapahtumissa ja radalla voipi ihan luvan kanssa vähän kääntää sitä kahvaa. Mutta yleisellä tiellä... Noh jos siitä saa isomman kukan hattuunsa, kun sanoo, että "yleisellä tiellä 260 on liikaa ja jos poliisi sellaisen saa kiinni, niin aiheesta saa", niin taas kertoo jotain vallitsevasta vetomiesasenteesta.
Tieliikenteessä on säännöt. Jos niitä tietoisesti rikkoo ja jää mustapekka käteen, niin turha itkeä, vaikka olisi tapahtunut keskiyöllä rankkasateessa aidatulla pihalla ulkonaliikkumiskiellon aikaan. Jos räikeät ylitykset katsottaisi läpi sormien jossain tietyillä paikoilla, niin kaikki säännöt menettäisivät saman tien merkityksensä. En tiedä teistä, mutta mun mielestä tommosilta pelleiltä jotka vetelee huippuja tuolla pitkillä suorilla saakin kerätä kortit pois. En minä kaipaa niitä tuonne liikenteeseen.
I. *
Tässä tilanthessa täytyy toivoa ja uskoa että ovat pitänhet tuossa muutaki ratsiaa kuin pelekästhän ylinopeuksia, eli pysäyttänhet liikennevirtaa ja puhalluttanhet.(jaket @ Elo. 24 2007,09:29) kirjoitti
Tuo pointi lainatulla kirjottajalla kyllä sellanen jossa totuutta. Toki täytyy sanoa, että enemmän itte olen ollu puhallusratsioissa kuin ylinopeuen takia pysäytettynä. Ja muutamassa puhallusratsiassa tullu puhalleltua muutenki kun ei onneksi ollu samalla suoralla tutkaa...toki ylitykset mahollisesti vain rikesakkoluokkaa mutta kuitenki.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Kyllähän siinnä yli 260km/h vauhdissa ei tarttee kummasta esinettä olla tiellä etupyörän alla kun tulee aika siirtyä matkustajaksi.
Varsinkin kun kovin moni ei ole tottunnut ajamaan kyseisiä nopeuksia.
Älkää vielä tuomitko; miestä vasta epäillään ylinopeudesta..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kyllä mun mielestä saisivat tarkkailla enemmän noita taajamia ja juurikin koulujen yms tienoita joissa kersat pomppii tielle kun eivät osaa varoa.
En ala kommentoimaan kaverin tekemisiä, joskus saattaa itelläki nopeus välillä jossain syrjäseudun suoralla nousta..mut sen tietää, että siitä voi tulla jotain seurauksia..
Kun kyseisessä tapauksessa epäillään törkeästä, niin tulee rikosilmoitus, kuulustelu yms. Ja jos paikalla on 100 km/h rajoitus, jeppe vetää 260 km/h, niin veikkaisin että se menee törkeänä läpi. Varmasti pitävät lieventävänä asiana se, että kaikki tapahtui varalaskupaikalla, mutta epäilen suuresti että se vakavaksi piittaamattomuudeksi / liikenneturvallisuuden vaarantamiseksi laskisi.(vetomies @ Elo. 24 2007,10:00) kirjoitti
Paikka oli kyllä hyvä, ei sen puolesta, mutta liikkuuhan tuollakin ihmisiä ja elukoita...
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
vaikka nopeutta olisikin vain 260 km/h, saattaa se olla liikaa leveälläkin baanalla. Suurtakaan kömmähdystä ei tarvita tai teknistä ongelmaa, niin pyörä lähtee kulkemaan omia teitään ja jos silloin se yksikin huonotuurinen on samaan aikaan varalaskupaikalla, saattaa häneen osua kipeästi. Jos välttämättä tuollaista nopeutta haluaa ajaa, täytyy muiden hengen ja omaisuuden vaaraa koskevien riskien lisäksi huomioida etukäteen riski siitä, että poliisi kuitenkin tehtäviään hoitaisi epäoikeutetuksi itse arvioidussa paikassakin. Jälkikäteen harmittelu saati poliisin syyttely ei ole kovin hedelmällistä itse aiheutetussa tilanteessa.
Ja sekä sekä-että eli tai joko-tai taikka vai mutta vaan sillä nimittäin että jotta koska kun jos vaikka kuin sieltä niitä muumoja satelee tielle, niin tekisi jonnekin YLEISEN "turvallisen" tienpätkän ilman rajoitusta, niin saisi laillisesti koittaa tuommoista kruisailua. Olisi ihan laillista ja loppuisi nämä päivittelyt. No tuskin voi sossusuomessa toteutua.
Dixi et animam levavi
Suomessakin on monta moottorirataa jossa voi käydä ihan luvan kanssa kokeilemassa... Lentokenttäajojakin järjestävät jossain... Siellä ei varmaan muumoja sada...(ek@ @ Elo. 24 2007,11:22) kirjoitti
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Joo just näin...(ek@ @ Elo. 24 2007,11:22) kirjoitti
Laitetaan jollekin varalaskupaikalle betonikaiteet ja vapaa nopeus. Sitten kun asia tulee julkisuuteen, siellä on jonossa teinikorolloja yrittämässä rikkoa 160km/h ja sitten tulee vetomies vetämään kolmeasataa. Just niin. Ja sitten kun vielä sen suoran jälkeen pitäisi saada jarrutettuakin ja siellä on joku teinikorolla tekemässä upareita uutta yritystä varten. MAHTAVA idea. Heti eduskuntaan tämän kanssa. Yleisen liikenneturvallisuuden nimissä menee varmasti läpi ruusujen ja aplodien kera.
I. *![]()
No on sulla ideat. Samantien se tie voisi olla päiväkotien ja vanhustentalojen välissä, niin olisi vähän lisäjännitettä.(Ikuturso @ Elo. 24 2007,11:45) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Suomessa on tällaiset nopeusrajoitukset ja niihin laki ja rangaistukset perustuu. Sinällään vaan tähän keskusteluun mikä ajaminen on turvallista missäkin tulee mieleen, että Saksassa ihan laillisesti saa ajaa tuota vauhtia aika pitkiäkin pätkiä suht kapealla ja liikennettä täynnä olevalla baanalla. Toteamus tässä kohtaa voi tietysti olla että sakut onkin tyhmiä eivätkä ymmärrä oman turvallisuutensa päälle. Tuli villi ajatus että pitäisikö olla Suomessakin siellä täällä tuollaisia "varalaskupaikkoja", joissa ei olisi nopeusrajoitusta, olisi hirviaidat, hitaat ajoneuvot kielletty jne. ==> auttaisiko se poistamaan ylimääräisiä höyryjä turvallisemmin kuin nyt ?
Itsellä ei tätä ongelmaa kovin paljon enää ole, iän mukana on tullut jokin kummalllinen pelko että jotain sattuu ja vähempikin vauhti riittää![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
juurikin näin, meillä rajoitus 30, kapeat kadut ilman jalkakäytäviä ja jengi vetää surutta 50/60 nopeuksia ja tämäkin vantaalla, ikinä en ole tutkaa nähnyt kyseisellä alueella, kaks kertaa gyyt oon nähny 2.vuoden aikana jonka olen siellä asunut, pitäiskö gyitten oikeasti pikkasen priorisoida noita paikkoja.. mene ja tiedä..(V-tyyli @ Elo. 24 2007,09:19) kirjoitti
![]()
Ei se 260 km/h tuollaisessa paikassa tuota suurta vaaraa. Jos ne kömmähdykset & tekniset viat paljon aiheuttaisivat onnettomuuksia, niin koko Saksa olisi yhtä kolarisumaa, ja vapaat nopeudet olisi siellä lakkautettu jo ajat sitten.
Kyllä sielläkin sitä hitaampaa liikennettä seassa on. Silti eivät pidä nopeuksien rajoittamista tarpeellisena onnettomuuksien takia.
Tutkauspaikka oli kyllä syvältä...
"Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)
Huonompi säkä.
Voimia vetomiehelle kesän loppuun![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Kuulosti asiantuntijalausunnolta.(DOHC @ Elo. 24 2007,12:42) kirjoitti
Juuri tuostahan mm. Ikuturso kirjoitti. Saksan baanalla jokainen tietää, että siellä ajetaan lujaa. Eikä siellä ole tavallisia risteyksiä eikä mahdollisia jalankulkijoita, pyöräilijöitä tms.
Tuossa varalaskupaikalla taas ei kukaan autoilija, pyöräilijä, marjastaja tai teinicorollakuski osaa arvata, että joku lasettaa kahtajapuoltasataa vastaan/ohi.
Siinä se pieni ero ja syy, miksi siitä katsotaan olevan enemmän vaaraa kuin hurjastelusta autobaanalla.![]()
* Arctic Ranger *
Olis voinu olla meikä, mun mopo ei tosin kulje ihan noin lujaa, ikävä kyllä.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Täh?(ek@ @ Elo. 24 2007,11:48) kirjoitti
Mulla ideat? Sun ideaasihan tuossa jalostin. Kerroin vain realiteetit, mitä tapahtuisi, jos joillain tienpätkillä Suomessa sallittaisiin vapaat nopeudet. Jos ne olisi jotain suoranpätkiä jossain, niin niistä tulisi yleisiä påmppereiden ja tuuninkiterojen kokoontumispaikkoja. Yleistä tietä, eivätkä ajaisi ylinopeutta, niin ei voisi sakottaa eikä ajaa pois. Jos ne olisi yleistä tietä, niin ylläoleva skenaario olisi enemmän kuin todennäköinen. Sinne tarvittaisiin virkamiehet päivystämään yötä päivää ja jakamaan vuoroja. Tai sitten suoran varteen ja päihin pitäisi laittaa pysähtymiskielto ja U-käännöskieltomerkit ja tuplakeltainen viiva keskelle. Sitten kun jengi siellä järjestäisi vetopäiviä ja tekisi upareita siellä täällä, poliisi voisi käydä sakottamassa niitä laittomia uparientekijöitä, ja täällä sitten pidettäisiin poliisia paskamaisena, kun 60 metriä leveällä suoralla ei anna upareitakaan tehdä.
No kun tuo ei toimisi, niin kohta se puomitettaisiin, jonka jälkeen sitä alettaisiin kutsua moottoriradaksi, jonka jälkeen se suljettaisiin, kun joku mummu ei saa unta. Asfaltti revittäisiin urille kuin Keimolassa ja sinne jäisi hieno suora kasvamaan pajua.
Jos sensijaan ehdotit autobaanaa, niin olisit sanonut, että moottoritie tai moottoritieverkosto, eikä "tienpätkä".
I. *![]()
Nyt tulee tosi tyhmä kysymys, sorry: Kertoisko joku tietämättömälle *, menettääkö kortin tosireippaasta ylinopeudesta tietyksi ajaksi, ja kuinka pitkäksi. Ei kait se ole lopullisesti palanut?
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
:vihainen:Suomen laki on yhtä perseestä kuin Suomen verotusjärjestelmä... Asun itse S.joel ja tiedän paikan... Suorastaan naurettavaa... Suora on niin pitkä kuin horisonttiin jaksaa katsoa ja ilman mitään sivuteitä... Kuka jumalauta ei meistä ole vääntänyt kaasukahvaa vähän syvemmälle kuin laki antaa myöden... Helvetti tämän päivän pyöristää otetaan järjestään yli 100 hv... Ei kai niitä nyt saatana polkupyöräteille ole tehty...
Osanottoni kiinnijääneen puolesta... Kai tämä kaveri oli tietysti vielä joku hyvä tuloinen... 500 000 € sakkoa ja kahleet kinttuihin... Näin toimii Suomi! Hyvä ME!!! Ja köyhä 250 EGEE...+ehkä pienen nuhtelun...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wallu