Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ko. pyörällä enemmältikin ajaneiden kokemuksia ja fiilinkejä.
Mikä on muuten on pituutesi, ihan vaan ajoasentoa ajatellen ja kokemuksiasi.
Meikäläinen on 177 pätkä.
![]()
Aikas vähän jaettavaa on?
No ei ole omia kokemuksia. Mutta yhtä tuoretta omistajaa jututin ja kyllä tyytyväiseltä vaikutti. Kulkee kuulemma vähällä, vääntöä piisaa, tuuli ei haittaa ja kyytiläinenkin oli kehunut. Tuleva M1800R2 on vielä paremman näköinen ja mitoiltaan sutjakkaampi, joten varmaan pitää itsekin tutustua aikanaan.
Vanhempi aihe löytyy Naps*.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
6000 kilsaa nyt takana M1800R:llä mm. seuraavin kokemuksin.(BMW cowboy @ Elo. 22 2007,21:24) kirjoitti
ei tärise liikaa. Tätä pelkäsin etukäteen, mutta onneksi turhaan.
Ajoasento ei ole ylivoimaisen puuduttava, tosin ei ehkä ihan matkapyöräksi voi silti kutsua.
Viime viikonloppuna ajoin 501 km päivän aikana niin, että n. 150 tauko 100 tauko 150 tauko 100. ainakaan näin toi matka ei ollut mitenkään liian pitkä tai puuduttava.
Jalkatapit vois olla joko vähän edempänä tai vähän taaempana jolloin jalat ei väsyisi niin helposti. Itse olen 184 pitkä. Siirtosarja vois auttaa jos jostain löytyis. Tietääkö kukaan? Talven aikana pitää asiaa tutkia.
Vaihde- ja jarrupoljinta ei saa säädettyä ihan riittävästi. Varsinkin jarrua.
Kulutus näyttää olevan melko tasan 6,2 l/100km.
Tehoa ja vääntöä riittää omiksi tarpeiksi. Välillä tahtoo vauti lipsahtaa vähän liian kovaksi *(noin niin kuin sakkojen pelossa).
Ja sitten ne pahimmat ongelmat:
Kuraa lentää sadekelillä selkään ja kypärään asti. Tämä on lähinnä ärsyttävää, mutta ihmettelen kuitenkin.
Ensiasennus Dunlopit tuntuu olevan ihan paskat. Lähinnä märällä pito tuntuu karkaavan ihan varoittamatta. Tämä erityisesti eturenkaan kanssa. Kolme kertaa ollu turvalleen ajo todella lähellä tästä syystä.
Takakumi sitten lipsuu enemmänkin kaasun asennon mukaan. Ei sekään hyvin pidä, mutta ei niin pelottava kuin toi eturenkaan luistelu.
Aikaisemmilla pyörillä ei ole ikinä tarvinnut sateella pelätä liukkautta. Seuraavaksi laitan Metzelerit alle kunhan noi *Dunlopit nyt kulahtais alta pois.
Semosta. Kysy lisää jos tulee jotain mieleen.
Ai niin täällä
http://www.m109riders.com/forum/index.php
on paljon suht asiallista juttua tosta pyörästä.
ps. M1800R2 on mun mielestä kyllä paljon kauheamman näköinen kuin tämä nykyinen. Tsekkaa vaikka http://www.suzukicycles.com/
Ei siinä ainakaan näyttäis olevan muuta eroa kuin tosi törkee lamppu.
- Kenobiitti
*XT660RR
Jep. Kyllä nykyinen lookki on parempi.
Lienee mentävä koeajamaan, jonnekin.
Kaveri on ostamassa tuota M1800R(2) pyörää ensikeväänä. Sanoi ostavansa sen mahdollisesti jo heti mp-messuilta. Ongelma on se, että hän ei ole käynyt koeajamassa tuota fillaria ollenkaan?
Olen sanonut että kävisi nyt hyvä mies kokeilemassa mutta kun väittää että ei sitä ole missään koeajettavana!
Eli onko asia todellakin näin, että tuota M1800 ei löydy mistään liikkeestä koeajoon?
Olisiko kenelläkään tietoa missä pyörää pääsisi koeajamaan etelä-suomessa. Alueella Lahti +-150km
Muuten ois ostanut Roketin mutta kun ei rahat riitä![]()
TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
No hyvä että löytyy jotain paikkoja. Täytyypä kertoa kaverille tuosta paikasta.
Kiitos
TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
Noniin, nuo ulkonäköseikat on justiin tällasia. Pieni muutos, ja jo heti on ihan törkeä, varsinkin omaan verraten. Tuokin muutos vielä tuli asiakaspalautteen vuoksi. MP-maailman mukaan siinä M1800R2:ssa on muitakin muutoksia: "Pyörä on lyhentynyt viisi millimetriä ja kaventunut jopa 65 millimetriä viime vuodesta. Istuinkorkeutta on tullut viisi millimetriä ja painoa neljä kiloa lisää. Tankin koko on kasvanut puolella litralla."(Kenobiitti @ Elo. 23 2007,17:39) kirjoitti
Joo, mutta kun se nyt vaan on horrible se R2:n lamppu.(hidas57 @ Elo. 30 2007,15:03) kirjoitti
Käsi pystyyn ne, joiden mielestä se on hieno tai tyylikäs?
Oranssi väri taas olis komee.
(joo ja ei se alkuperäinenkään lamppumalli alkuunsa hyvältä näyttänyt, mutta on se parempi)
-Auringoa *
Btw. Suutsukin sivujen mukaan uudessa muuttuneet mitat on 0,9 tuumaa lyhempi kokonaispituus ja 0,3 lbs kevyempi paino muiden mittojen pysyessä samana.
- Kenobiitti
*XT660RR
Pyörän vaihto edessä ja tämä suzuki kiinnostaisi kohtalaisen paljon. Onko kokemuksia emännän kanssa ajelusta?
Mitä helv...??? Onko joku saanut Tuusmotorissa pyörän jopa koeajoon???(PAPPA-63 @ Elo. 27 2007,20:21) kirjoitti
![]()
---------------------------------------------------------------------------
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
---------------------------------------------------------------------------
Myydään CB1000R osia:
-Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.
Muuta:
-Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
En teidä onko joku vitsi, mutta ko. liikkeestä meikäläisen on ollut vaikea lähteä ILMAN koeajoa, sitä on tarjottu, tyrkytetty ja lähes pakotettu.(JukkaPoika @ Syys. 12 2007,21:26) kirjoitti
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Daa, ny se on melkein pakko käydä ajamassa 1800r siellä. Odotan pakkasia. Edelliset koeajot koitu kalliiksi(Mikk@ @ Syys. 12 2007,21:39) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa