Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Eli tuli nyt pojalta ja minulta oikea emämunaus tehtyä, että pojan skootterin (Peugeot Elyseo 50) punainen (koodin sisältävä avain) ja musta käyttöavain hävitettyä. Tai oikeastaan toinen on järvenpohjassa ja toinen katosi mysteerisesti Avaintahan ei saa teetettyä mitenkään ajonestolaitteen sirun takia, joten ainut vaihtoehto on jäänyt tilata uusi virtalukko ja ajonestolaite maahantuojalta, tämä maksaa huikeat (450€!!!). Olettaen kuitenkin että se on 1/4 mopon hinnasta. Joten olisiko teillä vinkkiä miten saisin avaimet vähemmän hinnakkaalla neuvolla. Olen miettinyt voisiko ajonestolaitteen kiertää jollakin konstilla, ja asentaa uuden virtalukon?

    Kiitos pienistäkin hyvistä vinkeistä!
  2. #2
    ihan asiasta mitään tietämättä, joku voisi kommentoida siitä, josko löisi suoran piuhan uudesta virtalukosta sytytykseen.. Ei kai niissä moposkoottereissa mitään hienompia systeemejä ole kuten elekronista sytkänohjausta tms.???
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  3. #3
    Pitäisi olla mahdollista tilata uudet avaimet jos löytyy "koodit",
    eli numerosarjat ajonestolle ja lukoille.Saattaisi löytyä käyttöohjekirjasta.
    Kulkevat esim. nimillä electronic code ja mechanical code.
    Skootterin sarjanumeron perusteellakin voisi onnistua.
    Ducatien mukana kulkee kortti josta nämä numerosarjat
    löytyvät.Pyörä (Ducati)voidaan myös käynnistää ohittamalla
    ajonesto sarjaportista(syöttämällä numerosarja testerillä).
    Ainakin Ducatiin avaimen voi tilata varaosana,valmiiksi koodatulla
    chipillä on oma varaosanumero.Joka pyörälle tietenkin oma koodi.
    Johtovirityksillä ei ajonestoa voi ohittaa,mootorin ohjausboksi
    aktivoituu vasta kun avaimen koodi on hyväksytty.

    Mikähän on skootterin merkki?Saksan ebayssa on usein tarjolla
    koko settejä,eli avaimet,antenni,lukot ja ecu, joskus myös mittarit.
  4. #4
    Olihan se merkkikin siellä.Luulisi että
    laatumerkkiin saisi varaosia.
  5. #5
    Vieläköhän noiden ajonesto ohitetaan tyhjentämällä akku pikkuhiljaa nolille Kokeileminen ei maksa kuin akun lataamisen
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  6. #6
    Tsori vaan. Jos ojelmointiavain on hukassa, ei paljon auta muu kuin kaivaa perstaskua (syvältä). *Tai ettiä jostain kolarimopo jossa ehjä ohjelmointiavain ja ECU.

    On se vaan niin tyhmää maksaa liikaa..... *
    FJR
    "Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
  7. #7
    Olen saanut sellaisen käsityksen, että se ajonestolaite on cdi-boksissa, onko tämä totta? Klick! Jos tilaisi tuolta cdi-boksin ja uuden virtalukon auttaisiko ongelmaan? Vai onko tuossakin boksissa jokin ajonesto
  8. #8
    Noissa pösön skoottereissa on kaikissa samat sähköt ja lohko (Speedfight 1 & 2, Vivacity, Trekker, Squab, Elyseo). Osta kokonainen mopo AVK:lta ja myy ylimääräiset osat. Tietääkseni myöskin magneetto on poikkeava ajonestolla varustetussa mallissa. On sama kumman hankit, ajonestollisen vai ilman, vaihdat vain sitten kaikki tarvittavat osat. Neljään sataan saat jo kokonaisen mopon, josta myymällä loput romut vielä omat takaisin.
  9. #9
    Ei ole muita vinkkejä, kun kuulostaa hankalalta tuo purkumopo homma, ja nekin on monensadankilometrin päässä.
  10. #10
    No eihän tässä taida olla kuin kaksi tapaa toimia. Ostat osat jostain, tai kokonaisen mopon ja myyt ylimääräiset osat. Tosiasia on, että huonokuntoisesta kokonaisesta moposta saa vähemmän kuin osina myytynä. Eli jos maahantuoja ei osaa auttaa avainasiassa, menee ajonesto vaihtoon. Kannattaa katsella myös ulkomailta käytettyjä osia.
  11.  
  12. #11
    Vielä nostin tämän ikivanhan keskustelun, ja kysäisisin mikäs tämä on www.easyparts.nl ja tuolta hakuun Elyseo Chipkey. Mikä tuo on?