Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Jenkkifoorumilla kerrotaan LT:den lisäksi myös useiden RT 1200 omistajien kärsineen "final drive"-ongelmista jo varsin pienilläkin ajomäärillä. Onko kellään RT;n omistajalla samantyyppisistä ongelmista kokemuksia. Kuuluuko
  2. #2
    Sähläsin vähän nappuloiden kanssa... Kuuluuko BMW:n huolto-ohjelmaan peräoljyjen vaihto ja kuinka usein ?
  3. #3
    Sama perämutikkahan noissa saman sukupolven RT:ssä ja LT:ssä on. Jälkimmäisessä perän päälaakeri on tietysti astetta kovemmalla suuremmasta painosta johtuen ja tästä syystä asia on aktuellimpi noissa.

    Kyllä peräöljyt jokaisen huollon yhteydessä pitää vaihtaa (oli suositus tai ei). Jotkut vaihtaa kympin välein tai jopa tiuhemminkin.

    Itse käännyin lisäksi siihen uskoon, että koko perälaakeri vaihtuu (ammattimiehen toimesta, siis ei TI-hommana) aina noin 60.000 km kohdalla antoi se oireita tai ei. Suht. edullinen vakuutus siltä varalta, että se ökähtää reissun päällä...


    Eikös tehdas tehnyt vuoden pari noita "koko pyörän iän kestäviä periä" mutta kun ne rupesi myös leviämään niin sitten ilmestyi taas tyhjennys- ja täyttöproput. Noissa välimalleissa se öljynvaihto vaatii vähän enemmän asianharrastusta...


    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #4
    Kyllähän noita ongelmia foorumeilta on saanut lukea heti uuden perän "julkaisusta" alkaen. Alkusarjan pyörissä (->2006 muistaakseni) öljyt olivat mukamas ikuiset, eikä perää ollut varustettu edes tyhjennys- tai täyttöpropuilla. Taisivat tämänvuotiseen (vai oliko jo viimevuotiseen) nuo lisätä. Jokainen voi vain arvata syyn. Tällekin foorumille postasin joskus taannoin ohjeet öljynvaihdosta "vanhempaan uuteen perään", jossa noita proppuja ei ole.

    Pozo - ei taida RT1200:ssa ja LT:ssä olla samaa perää. 1200-sarjan boksereissa on tuo uusi perä, jossa on "reikä keskellä".
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Jepjee

    Kyllä noissa uusissa "reikä keskellä" perissä oli/on täyttö/tarkistus tulppa ollut alusta asti. Mutta tyhjennystulppa tosiaankin tuli ilmeisesti viimevuonna, käsittääkseni. Alunperin siis huoltovapaaksi tarkoitettu perä, mutta jotain siinä kait on olut kun ovat öljynvaihdon ottaneet huolto-ohjelmaan???

    Eikös tuo LT ole viimeinen "vanha" malli, eli ainut malli missä vielä on vanha moottori käytössä, sekä vanha vaihteisto ja perä? Kaikki muut mallit on kait jo uudistettu, eli R ja K mallit lukuunottamatta tuota LT:tä on kaikki uusilla moottoreilla ja vaihteistoilla.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  6. #6
    Ei kai uusiin periinkään mitään poistotulppaa ole tullut. Tuommoista huhua oli joskus, mutta ei ainakaan 2007-mallin KS:ssä ollut kun katsoin (jos nyt ei ole tullut sen jälkeen). Nyt niissä pitäisi kai olla öljyn vaihto 1000km sisäänajohuollossa. Sen jälkeen mukamas on ikuinen, mutta kai ne kannattaa parin kympin välein vaihtaa. Vaihtoa varten täytyy rengas irroittaa, mopo pidetään ilmassa muualta kuin perämurikasta ja reaktiotangon aukaisun jälkeen perämurikka taitetaan alaspäin, jolloin se proppu on alas. Öljy täytetään nopeusanturin reiästä. Netissä on ohjeita ja täälläkin taisi olla jokin linkki.
    Dixi et animam levavi
  7. #7
    Lainaa (ek@ @ Syys. 03 2007,10:17) kirjoitti
    Vaihtoa varten täytyy rengas irroittaa, mopo pidetään ilmassa muualta kuin perämurikasta ja reaktiotangon aukaisun jälkeen perämurikka taitetaan alaspäin, jolloin se proppu on alas. Öljy täytetään nopeusanturin reiästä. Netissä on ohjeita ja täälläkin taisi olla jokin linkki.
    Onko joku syy, ettei sitä öljyä voi imeä pois täyttöreiästä?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  8. #8
    Lainaa (sefo @ Syys. 03 2007,11:49) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Syys. 03 2007,10:17) kirjoitti
    Vaihtoa varten täytyy rengas irroittaa, mopo pidetään ilmassa muualta kuin perämurikasta ja reaktiotangon aukaisun jälkeen perämurikka taitetaan alaspäin, jolloin se proppu on alas. Öljy täytetään nopeusanturin reiästä. Netissä on ohjeita ja täälläkin taisi olla jokin linkki.
    Onko joku syy, ettei sitä öljyä voi imeä pois täyttöreiästä?
    Sinne ei mahdu imuletku. Hampaat lähellä proppun alareunaa.
    <p>R 1200 RT</p>
  9. #9
    1200 GS:n peräöljyt kerran vaihtaneena voin todeta hommasta seuraavaa:
    Jos vaihto tehdään siten, että perä käännetään nivelensä varassa 90 astetta ympäri, tulee kaikki (lämmin) öljy takatulpan reiästä ulos. Mittasin ulos tulleen öljyn määrän, jota oli 2,5 desilitraa. Saman verran laitoin uutta tilalle.
    Jos takatulpan poistaa tarkastaakseen öljyn tason, voi näpeille valua pahimmassa tapauksessa noin desilita öljyä ts. tulpasta ei voi oikeaa öljyn määrää luotettavasti todeta.
    Uusi öljy valutetaan sisään nopeusmittarin anturin reiästä.
    Samalla kertaa voi uusia kardaanin ura-akselin vaseliinit.
    Vanha noin 30 tuhatta ajettu öljy oli pikimustaa, mutta muuuta "vikaa" en siinä todennut.
  10. #10
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 03 2007,06:02) kirjoitti
    Pozo - ei taida RT1200:ssa ja LT:ssä olla samaa perää. 1200-sarjan boksereissa on tuo uusi perä, jossa on "reikä keskellä".
    Juu, olin vissiin vähän epätarkka. Tarkoitin nimenomaan, että saman sukupolven boksereissa ja LT:ssä ( ja K-pyörissä yleensäkin) *taitaa olla sama perämutikka. En noista R-mallien kirjainlyhenteistä niin tiedä, onkos se "RT" ollut käytössä ennen kuin 1200 tuli vai olikos se vanhempi nimenomaan "1150 RT" jos oli...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  11.  
  12. #11
    Lainaa (pozo izquierdo @ Syys. 04 2007,12:46) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 03 2007,06:02) kirjoitti
    Pozo - ei taida RT1200:ssa ja LT:ssä olla samaa perää. 1200-sarjan boksereissa on tuo uusi perä, jossa on "reikä keskellä".
    Juu, olin vissiin vähän epätarkka. Tarkoitin nimenomaan, että saman sukupolven boksereissa ja LT:ssä ( ja K-pyörissä yleensäkin) *taitaa olla sama perämutikka. En noista R-mallien kirjainlyhenteistä niin tiedä, onkos se "RT" ollut käytössä ennen kuin 1200 tuli vai olikos se vanhempi nimenomaan "1150 RT" jos oli...

    t. pozo

    Joo. Vanhemmassa R1100Rx:ssä ja R1150Rx:ssä oli rakenteellisesti sama perä kuin LT:ssä. R1200-sarjan mukana (ensimmäisenä GS:ssä) tuli uusi perä, joka taas about samanlaisena on kaikissa muissa uusissa kardaanibemuissa PAITSI LT:ssä. Niin K- kuin R-sarjaisissa. K-fillareissa se taitaa olla "nurin päin" verrattuna R-pyöriin.

    Sekavaa? - ei ollenkaan...
    <p>2002-2014</p>