Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    ajattelin käynnistää gessuni, mutta eipäs se startannutkaan, PERRRK..

näytössä palaa keltainen kolmio ja moottorin kuvatus paistaa näytössä. Starttia painaessa solenoida tai vastaava vaan naksuu, mutta ei suostu pyörittämään laisinkaan...

perkeleellinen murhe täällä pustalla, pitänee soitaa paikalliseen biimeri liikkeeseen ja pyytää hakee tää korjaamolle , saas nähdä mahtaako onnistua...onneksi takuuta jäljellä...

ei taida saada saada kotikonstein tulille, että voisi ajaa verstaalle?

Onkos jollakin ollut samaa, siis engine electronics faulttia?
    polkupyorailija kiinassa
    Minulla oli samnlainen vika - akku oli tyhjentynyt. En ollut ehtinyt ajella reiluun viikkoon ja kun yritin käynnistää niin solenoidi vain naksahteli.
    Haet siihen uuden akun ja taas toimii. Ei ole ihan ensimmäinen Bemari, joka akkunsa tyhjentää / tuhoaa.
    <p>2002-2014</p>
    Tattis vinkeistä.
    Eli lataaminen ei auta, vaan se on todella "loppu"..ei luulisi vuoden vanha akku "hajoavan" ?

Tosin valot toimii ja jarruservo "vinkuu" niin kuin normaalisti. "battery" merkkivalo ei ole näkyvisä, vaan "engine". Minusta akussa on henkeä jäljellä.
    polkupyorailija kiinassa
    Kokeile vaikka auton akulla. Starttikaapelit kiinni, jos luotettavasti saat ja jos lähtee, niin vika on aika selvä.

Itseltäni on kajahtanut Bemarista kaksi ensiasennusakkua vuoden sisällä. Kuuluvat muuten takuun piiriin.
    <p>2002-2014</p>
    En muuta tiedä kuin että oltiin 05 kesällä työreissulla Kaunasissa ja työkaverin Gessu ei startannut kaksi yötä hotellin pihassa seistyään. Saatiin sitten pitkällisen haalimisen jälkeen apukaapelit ja mun moposta starttivirtaa.
    Ongelmaksi ilmeni myöhemmin jokin ohjelmabugi keskusaivossa, jolloin pyörän hälytin kuivatti akkua pikavauhdilla.

Tässä tapauksessa en muista mitä merkkivaloja siinä vilkkui tai toimiko valot tai ei. Sen kyllä sattumalta muistan, että työntämällä se ei käyntiin lähtenyt... hikeä pukkaa vieläkin muistellessa.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Jep, selvää pässinlihaa! Akku on vainaa. Omani meni takuuseen.
    Voi veljet!
    Lainaa kirjoitti
    Jep, selvää pässinlihaa! Akku on vainaa. Omani meni takuuseen.
    Selvää tai sitten ei! Mulla RT:ssä juurikin kuvattuja ongelmia. Kun pyörä oli viikon ajamatta, niin ei lähtenyt tulille. Mototrip ihmetteli ja totesi, että akku ok eikä puhettakaan takuuvaihdosta.

Vinkkinä mainitsivat, että laittamalla pyörä ohjauslukkoon, saadaan lepovirtoja vielä pienemmäksi. *Ans kattoo...

-hessu-
    No jotainhan noiden pitää asialle tehdä. Joko vaihtaa akku tai päivittää ohjelmat. Normaali pyörä, kunnossa olevalla akulla ei syö akkua viikossa tyhjäksi - oli ohjauslukossa, eli ei.

Ja se ohjauslukko lähinnä sulkee "ulkoiset/tupakansystytinliitännät" ja estää esim radion kytkennän. Jos noihin ulkoisiin töpseleihin ei ole mitään kiinnitetty, niin virrankulutuksen ero ohjauslukossa ja "talliasennossa" on kyllä minimaalinen.
    <p>2002-2014</p>
    No niin. Eilen sitten soitin BMW road serviceen suomessa ( kiitos FIN_GSer :lle numeron kuvasta). Tyttö sitten palvelemaan auliisti asiakasta ongelman kanssa. No kaikki oli selvää ja paikallisen "korjaajan" luvattiin tulevan hetimiten paikalle (siis meidän kotipihalle) . 15 minuutin kuluttua tyttö soittaa uudestaan ja ilmoittaa ettei voi palvella minua, koska pyörä on unkarin rekisterissä, mutta voi kyllä antaa unkarilaisen bmw road servicen numeron.??? No siinä vaiheessa alkaa jo tulla prrkk - leitä.. OK, kiitän ja soitan pustan serviisinumeroon. Kas kummaa paikallinen tyttö puhuu hyvää englantia ja lupaa auton tulevan noutamaan pyörän kello 0730 seuraavana aamuna. Minä alan siinä jo kehumaan unkarilaista palvelua vaimolle

Aamulla tulee sitten "Laslo" paikallisella hinausliikkeen kuormurilla 30 min myöhässä paikalle ja alkaa hämmästelemään pyörää ??
    En ymmärrä juurikaan mitään, mitä herra puhelee, mutta ilmeestä näkee että joku on nyt huonosti. "Laslo" soittelee jonnekin ja ihmettelee miten pyörän saa hinurin lavalle kiinni. Tässä vaiheessa alkaa taas vituttamaan, että meneekö tää siihen että mun pitää kiinnittää pyörä lavalle. Eli kuskille ei varmaan taas ollut kukaan sanonut että täällä on moottoripyörä, mikä tarvitsee siirtoa.
    "Laslo" sitten ottaa esille liinat ja alkaa surraamaan pyörää kiinni lavaan. Mestari kiskoo hampaat irvessä räikkää kireemmälle, liinat kiristyy yksi toisensa jälkeen. Minä revin hiuksia päästä ja huidon käsillä, että älä hyvä mies vedä nyt runkoa kieroon ja renkaita irti sillä "perkeleellisellä" kiristämisellä .
    No onneksi ymmärsi lopettaa.. kuittaan paperit ja pyörän matka paikalliselle bmw diilerin huoltoon alkaa.

Minä sitten innolla ajamaan autolla töihin ja odottamaan soittoa huollosta, että pyörä on täällä kunnossa ja tervetuloa hakemaan se pois.
    No kello oli jotain 1800 kun tulin kotiin ja vaimo kyseli että joko ovat soittaneet pyörän olen valmis. Minä siihen vastaamaan, että taitaa mennä aamuun ennen kuin ilmoittavat pyörän olevan valmis haettavaksi.

Kello 1900 soittaa sama tyttö bmw road servicestä ja alkaa iloissaan kysymään että onko kaikki ok ja haettiinko pyörä aamulla niin kuin oli sovittu
    Minä siihen kuittaamaan, että muuten ihan ok, mutta eivät ole vielä soittaneet huollosta, jotta tervetuloa hakemaan pyörää??

Likka siihen vastaamaan, että "teidän pitää itse tilata nyt huoltoaika korjaamolta" EI SSAAT..NA. Bmw road service hoitaa vain kuljetuksen korjaamolle, toteaa tyttö Hän voi kyllä antaa numeron huoltoon josta voi tilata huoltoajan .. jumalauta mitä touhua..

Huomenna pitää sitten aloittaa jaagaamaan huoltoaikaa pyörälle. Jos tämäkin olisi kerrottu heti, niin olisin tilannut ajan huoltoon etukäteen ja pyytänyt korjaamoa hakemaan pyörän.

Eli summa summarum, unkarin bmw road servicen touhu on aivan joutavaa, saman saa kun soittaa mihin tahansa hinausliikkeeseen..Miksi tätä kutsutaan BMW:n road service:ksi?

Eli tää on tätä "länsi-balkanin" palvelua *
    polkupyorailija kiinassa
    Sielläpäin kun olen ajellut ja silmämääräisesti tutkaillut, niin siellä itäisen Euroopan maissa on paikallinen mp-kanta aika vähissä. Puolassa ei vastaan tullut oikein ensimmäistäkään alkuasukasta prätkällä, ei liiemmin Slovakiassa, Tsekissä muutama rohkea kyykkäri. Omiinkin ajatuksiin hiipi kysymys - mistähän täällä mahtaa apuja saada, jos pyörä piiputtaa - taitaa verstaitakin olla harvanpuoleisesti kun ei ole pyöriäkään.
    Kyllä BMW-roadservicellä tapauksessasi on enemmän kuin itsetutkiskelun paikka, Unkari on sitä paljon pieni paikka, että joka kylästä ja polulta pitää pyörä pystyä huolehtiin verstaalle vaikkei niitä olisi kuin yksi koko tasavallassa.
    Episodin viimeinen jakso:

Eilen aamulla soitettiin BMW huoltoon ja kysymään että saako pyörän korjaukseen joka tuotiin eilen hinausautolla teille. No kukaan ei oikein tiennyt asiasta mitään, mutta sanoivat että soittakaa tunnin päästä uudelle, kun huoltomies on vapaana. *Tunnin päästä soitettiin uudestaan ja huoltomies toteaa, että hän korjaisi pyörän heti kun se tuotiin pihaan eli se on ollut kunnossa jo eilen

Yllättäen bmw diilerin (sama josta ostin pyörän) palvelu oli jälleen huippua, eli he olivat oma-aloitteisesti ilman eri tilausta fixanneet gessuni.

No vika oli se mitä te arvon asiantuntijat kerroitte. Akku oli kajahtanut "liian" tyhjäksi. Huoltopäällikkö sanoi että he eivät löytäneet muuta vikaa ja ihmettelevät hieman kun akku on mennyt tyhjäksi itsestään. Sanoi vaan että jos tapahtuu vielä uudestaan niin akku vaihdetaan takuuseen .

Opetuksena tästä; *ostan akkulaturin, ettei tartte soittaa hinuria paikalle, vaan ajaa pyörä itse bmw huoltoon akun vaihtoon * Enkä soita road serviceen vaan suoraan bmw kauppan huoltoon jos tulee muita ongelmia.
    Ja varmuuden vuoksi taidan hankkia vielä peräkärryn jossa kulkee 2 pyörää, niin saa itse jopa siirrettyä pyörän jos on tarvetta. Millainen kärry mahtaisi olla paras?

"Ja teen ensiksi niin kuin täällä palstalla ehdotetaan! *
    polkupyorailija kiinassa
    Ei nyt suoranaisesti ajonestoon liittyvänä, mutta siihen keltaiseen kolmioon kuitenkin. Onko gs/gsa:ssa ollut jotenkin erikoisen paljon sähkövikoja? Oman 1200gsa:n hankin kolmisen viikoa sitten käytettynä ja jo kotia ajellessa alkoi keltainen kolmio palamaan ilmoitellen iloisesti lampr! ilmoitustaan. Mutta kun en vielä totta viekoon ole keksinyt tähän päivään mennessä keksinyt missä on lamppua pimeänä. Lieneekö alkuperäiset lisäsumarit samassa piirissä, kun kolmion palaminen alkoi siitä kun korjasin huoltoasemalla toisen sumarin suuntausta alemmaksi. Huollossahan tuo täytyy vielä takuu ajan puitteissa käyttää, mutta jos jollain muullakin on ollut saman tylin ongelmaa..
    Näitä akkujuttuja tuntuu olevan monilla. Ennen hinureita ja korjaamoita kannattaa testata akun jännite yleismittarilla samalla käynnistäen. Jos jännite putoaa kovin alas (ehkä alle 10Voltin) on akku tod.näk. tyhjä tai huono. Mikäli jännite ei putoa on vika muualla.
    Ja laturina kannattaa käyttää elektronista laturia, esim. CTEK tekee hyviä.
    Yleismittarin ostamisesta ei paljon köyhdy. Halvimmillaan alle kympin saa riittäviä näihin hommiin.
    t. S
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Juu, ja muistutan vielä siitä, että onhan varmasti tutkittu, mikä se akkusi on kuivattanut? Onko se vaan huono yksilö vai onko tilanne kuten työkaverini Gessussa, että jokin CAN-väylän komponentti (tässä tapauksessa hälytin / ajonesto) oli "koodattu" (tai mikä se termi nyt oikein on...) väärin ja seuraus oli, että se kiskoi akusta virtaa oikein kaksin käsin.

Älä kysele tarkennusta, koska en noista känniväylähommista ymmärrä enempää kuin porsas joulukuusesta *, toistan vaan mitä kuulin...

terv. pozo

*
    -04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Huollon chiiffi vaan totesi etteivät löytäneet mitään syytä akun tyhjenemiseen. Vaan jos tekee toisten niin sitten akun vaihto takuuseen.
    Mittaisin akun jännitteen odotellessani noutoa ja jos oikein muistan niin jännite oli 11,x V.
    polkupyorailija kiinassa
    Lainaa (janlippo @ Syys. 01 2007,07:35) kirjoitti
    Huollon chiiffi vaan totesi etteivät löytäneet mitään syytä akun tyhjenemiseen. Vaan jos tekee toisten niin sitten akun vaihto takuuseen.
    Mittaisin akun jännitteen odotellessani noutoa ja jos oikein muistan niin jännite oli 11,x V.
    Mahdollisuuksia on 2 (ainakin)

1. Tuo akku on tosiaan menossa/jo on pasha - omakohtaisia kokemuksia enemmän kuin tahdon muistella.
    2. Ohjelmisto- tai muun syyn takia purkaa akkua. Noita tapauksiahan on raportoitu paljonkin. Osa ilmeisesti liittyen hälyttimeen, osa muuhun.

Minä olisin ainakin pirun tyytymätön, jos todella eivät edes yrittäneet tehdä asialle mitään. Tietty jos ohjelmaversiot olivat tuoreimmalla tasolla?

Tuo 11,x -voltin jännite tuntuu tosi matalalta, jos kyseessä on "lepotilassa" oleva akku. Huonon akun kuulee bokserissa aika hyvin kunhan kerran kokee / kuuntelee eron viimeisiään vetelevän akun ja uuden välillä.
    <p>2002-2014</p>
  18.  
    Alle 12V jännite lyijyakulla kuormittamattomana on merkki tyhjästä tai sököstä akusta.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi