Joo, sorry, tarkoitin tietysti otsikon aloittajan pyörää(-lauri- @ Elo. 22 2007,19:12) kirjoitti
![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
On se tarjous pikkasen matala(Ninja 900 @ Elo. 23 2007,22:50) kirjoitti
Onkohan se tarkastaja edes katsonut minkä hintaisia nuo pyörät ovat? Ei missään nimessä kannata moista tarjousta hyväksyä, vaan pistät ukon katsomaan paljonko ne pyörät maksaa keskimäärin liikkeissä.
Eihän se nyt sentään mene niin, että vakuutusyhtiöt maksavat romuarvon ajoneuvoista, vaan markkina-arvon kyseisestä kulkuneuvosta.
Vaikka omiakin kokemuksia löytyy, aika pässejä ovat. Pitää vaan pysyä kovana, ne tekevät duunia, ja ei se ole hullu joka tarjoaa, van se, joka suostuu kyseiseen hintaan myymään![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
(Hannu59 @ Elo. 22 2007,15:07) kirjoitti
Nyt taitaa jompikumpi heittää... If tai SVT, Ifillähän on omat tarkastajat ja SVT tarkastaa vain Tapiolan, Turvan, Fennian ja Valtiokonttorin vahingot??
***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
Jos toi on ollutkin LVK:n kautta käsittelyssä... silloin on mahdollista että SVT tarkastaa.(Jagge @ Elo. 24 2007,10:11) kirjoitti
Sama kokemus tältä kesältä: IF & ratakaato lunariin.(Jagge @ Elo. 24 2007,10:11) kirjoitti
Asiallisesti hoidettu IF:ltä, ainoastaan vanhalle ja halvelle nahkapuvulle ei ollut kuittia joten en saanut uutta tilalle... kosmeettisesta vauriosta sain tosin pari sataa joka minusta vastasi jo puvun arvoa.
IF:llä on omat tarkastajat, omavastuu oli 20% ja lunastusturva takasi korvaukseksi käypäarvo+30%, josta siis tuo 20% omavastuu pois. Korvaus oli korkeasta omavastuusta huolimatta minusta selkeästi parempi kuin mitä pyörästä olisi myymällä saanut.
Jos lunastusturvaa ei olisi ollut, niin olisin ottanut kertakorvauksen ja korjannut itse.
Mä komppaan sitä, että ton pelin hinta ehjänä on noin 7-8K, ei mitään 9 kiloeuroa.
Edelleen olen sitä mieltä, että 5K kätöseen ja romu itelle korjattavaksi olis ollu paras vaihtoehto. Melkein jopa riippumatta kunnosta, jjos runko on suora. Keulakin saa olla hiukan väärä, kun sen voi oikoa tai sit hommaaa pelkästään uudet (käytetyt) liukuputket.
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Oho, tälli oli kovempi kuin luulinkaan, mutta muistutettuna muisti palailee pätkittäin.(Jagge @ Elo. 24 2007,10:11) kirjoitti
Vakuutusyhtiö oli aivan varmasti IF ja nyt kun muistutetaan, niin pyörän tarkastaja oli myös IFfin.
Mutta hänen kanssaan puhelimitse asioidessani sovimme käyväni näyttämässä kypärän + muut ajokamat Oulussa tuossa vakuutusyhtiöiden yhteisessä tarkastuspisteessä.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Aina meitä sorretaan.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Jep jep ja kuinkas moni merkkikorjaamo käyttää näihin kaato korjauksiin romiskamaa? Kyllä ne pääosin tilaa uudet rojut. Että ihmettelen tuota sinun kantaa, jossa väität että pitäisi käytettyjä käyttää(Rooroo @ Elo. 23 2007,23:58) kirjoitti
No sinä varmaan perustat tuon johonkin. Kuitenkaan ei tässä kukaan ole puhunut koko pyörän entisöimisestä...
^ Tonde,
Se ei ole minun keksintö, että vakuutusyhtiöt käyttävät vanhoja osia.
Suora lainaus oman yhtiön (Nordea) kaskovakuutusehdoista;
6.2.2 Korvauksena maksetaan enintään vakuutuksen kohteen tai sen osan käyvän arvon mukainen korvaus. Käypä arvo on se käteishinta, joka vahinkohetken markkinatilanteessa on vakuutuksen kohteesta tai sen osasta yleisesti saatavissa sitä myytävänä tarkoituksen mukaisella tavalla. ....
6.2.3 Vaurioituneen ajoneuvon korjaukseen tulee käyttää kunnoltaan ja iältään vastaavia käyttökelpoisia osia, jos niitä on saatavissa ekä niiden hankinta aiheuta korjaustyön olennaista viivästymistä. Vakuutusyhtiö ei ole velvollinen korvaamaan uusilla osilla sellaisia vaurioituneita osia, jotka voidaan korjaamalla saattaa kuntoon.
Nämä samat litaniat löytyvät teidän jokaisen pyörän ehdoista. En ymmärrä miten kuvittelette saavanne 5 vuotta, jotkut jopa 10-vuotta vanhoista pyöristä uuden hintaa. Ehdoissa selkeällä suomen kielellä sanotaan ettei korvata vanhaa uudella. Se, että vak.yhtiöt maksavat niin on teidän onni, mutta ei niiden tarvitsisi.
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Ei tonde vakuutusyhtiöistä mitään maininnut vaan merkkikorjaamoista. Kun tulee tarkempi syyni, sen tekee merkkikorjaamo tai vastaava ja hinnoittelu perustuu uusille osille. Ei siellä korjaamolla jannu ala soitella ympäri niemeä, että löytyyks sattumalta ysikasi giksuun takahäkkiä, pitäs tehrä yks arvio...eikä sitä tee myöskään vahinkotarkastaja.(Rooroo @ Elo. 24 2007,16:02) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Juu nuo ehdot tiedetään mutta tarkoitinkin korjaamoita ja niiden tapaa toimia, niihin itse olen muutamassa tapauksessa auto tai pyörän raahannut, en minnekkään tarkastajalle. Tuolla korjaamolla on otettu kuvat ja tehty arvio hinnasta ja niillä on sitten vehjas korjattu.(Rooroo @ Elo. 24 2007,16:02) kirjoitti
Se että miksi näin, johtuu ehkä siitä että ei ole kauhean toimivaan systeemiä noiden kierrätysosien käyttöön korjaamoissa ja useasti täytyisi laskea että onko se kierrätysosa oikeasti halvempi, kun sitä joutuu aika usein myös työstämään jotenkin (maalaamaan jne.). Työtunnin hinta kun on ainakin noissa merkkilafkoissa lähes infernaalisen kallista...
Halpa ei aina ole "halvempi"
Sori, my bad.
Tuo on totta mitä kirjoitit. Se, että lähdettäisiin metsästämään esim. 7 vuotta vanhan käkättimen sivukatetta on kallista hommaa.
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9