Sitten ku saa pyörän kasaan ja kaikki toimii ja aurinko paistaa, ni eiköhän STARTTI leviä...
Mistäs ootta ostanu hyviä ja halpoja startteja?![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
STARTTIMOOTTORIT,
kuinkas yhteneäviä ne on näissä H, J, K ja L malleissa? Yllättäen H ja K malleihin löytyisi suoraan purkuosina, mutta omaan J malliin ei
Ja onko mahdollista, että startti hajotessaan lukitsee moottorin, eli vaihe päällä ei rengas hievahdakkaan? Jos vaikka solenoidi ei palautunut rikkoutumisen jälkeen ja startin hammaspyörä jäi vauhtipyörään kiinni.
Jos hyviä puolia etsii näin vanhasta pyörästä, niin oppiipa ainakin tuntemaan pyöränsä![]()
Viimeksi muokannut: Tomba750; 22.03.2012 klo 23:47.
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Moro!
Mites rengaspaineet minkälaisii lukuja ootte pitäny kyseises pyöräs?![]()
edessä ohjeen mukasesti 2,4 ja takana 2,9.
Teinpä oman ketjun ongelmalle ku oliki vähä laajempi ku pelkkä starttiKommentoikaa vapaasti
http://www.moottoripyora.org/keskust...13#post6031113
Viimeksi muokannut: Tomba750; 23.03.2012 klo 21:06.
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Dodiih ny tuli hommattuu Kawasaki ZXR 750 -91 näpäkkä peli ku tost kaupast ajoin sen himaa =)
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Tankin alta löytyy ilmanputsarikotelo letkuinensa. Tosin taitaa olla perin harvinaista että sieltä mitään kummempaa löytyy sikäli mikäli vaan suodatin ja kotelo on ehjä ja asianmukasesti paikallaan. Pitäs kyä palaa vaan sen suunnan merkkivalo mittaristossa mihkä vilkuttelee. Todennäkösesti kosketus häiriöö=crc hoitoa kaikille liittimille + polttimoiden kosketuspinnoille.
Onkos kyseessä oikein H-mallin zxr? Aikanaan itekin omistanu sellasen laitoksen.
Viimeksi muokannut: kawaukko; 06.04.2012 klo 01:56.
Nonii ny sai sit asennettuu uuret vilkut taakse eihän siin menny ku pari tuntii kun sain häslättyy toisesta piuhat vähän turhan lyhyiksi( jäi vilkun varteen muutama sentti). Viel pitäs mittaristosta kattoo se vilkku valo et vilkuttais vaa siihen suuntaa mihi menoson tää vaa niin kliffaa
Kawasaki ZXR 750 1991
Löytyy vasemmalta puolelta jalan etupuolelta, siinä on kuvan mukanen letku, tyhjentele se jos sieltä löytyy tavaraa.
http://tomba750.kuvat.fi/kuvat/Kawas...jpg?hash=33116
kawaukko: Kotelo oli ihan ehjä, mutta suodatin kyllä kulahtanu. Tiedätkö mitä varten siellä oli se putki? Ja miksi se oli tukittu tulpalla? Ja koneesta tulevan putken kautta oli muodostunu ruskeeta skeidaa joku pari desiä sinne kotelon pohjalle![]()
Viimeksi muokannut: Tomba750; 06.04.2012 klo 23:26.
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Onko iha normaaliiet tuuletin rupee pyörii pienen ajon jälkee lämmöt ole edes noussu puoleen?
Kawasaki ZXR 750 1991
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Kelailin ku hommasin ton nii ei ollu jäähy nesteit et nyt se pitäis ilmata tai jtn oonko iha vääräs?
E: Joo asian on vissiinki sillalailla et ois syyläri menny joskus vaihtoon ja siel oleva anturi ois 50-60 asteille tarkotetty niin sen takia lähtee hurisee pieneslämmös =) Vantaalaisille kawa kuskeille voin suositella http://www.jlbike.fi/ kyseistä lafkaa ;)
Viimeksi muokannut: Tinza91; 12.04.2012 klo 23:39.
Kawasaki ZXR 750 1991
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Joitain osia olisi myynnissä: klik klik
Niin joo, jos ZXR kuskeilta maskit halkee/hajoo ni meikeltä löytys amerikoista tilattuna uus maalaamaton maski![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/1341027
Siinä linkkiä jos tarvetta sille etukatteelle!
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Moro! Tuli otettua vanha sotaratsu ZXR750 vm. -92 jälleen aktiivipalvelukseen, kun 12R meni lunastukseenSilmä vaan sairastaa noissa "pölynimurin letkuissa" , onko niillä muuta virkaa kun jäähyttää puolia? Ja onko kokemuksia jos poistaa letkut ja tulppaa tankinreiät et kärähtääkö sitten puolat tai kipinä heikkenee huomattavasti?
Tekisi mieli pistää Suzuki (gsx-600f) kiertoon ja ottaa tilalle '92 ZXR 750. Kilometrejä on mittarissa ~80tkm. Vaihtuisi pienellä välirahalla. Sydän sanoo että vaihtoon ja heti, järki käskee vielä kysyä täältä
Ilmeisesti tämä on melko tarkkaa venttiilien säädöstä (että säädetään ajallaan tai rupeavat kantamaan), mutta mitä muuta mun pitäisi osata tästä tsekkailla / kysellä tekniikan puolesta kun menen koeajolle? Se on jo tiedossa että renkaat menee uusiksi (on huomioitu kyllä hinnassa).
Eipä se sen kummempi ole kuin muutkaan vehkeet, myöskään venttiilien säätämisen osalta. Säännöllisesti täytyy huoltaa kuten kaikki muutki. Säätövaroista voi toki udella. Perusjutut katot, kulutusosat, etuputkien vuodot, etulevyjen paksuudet. Tyhjäkäynnillä kuulostelisin kierrosten palautumista, jos jäävät laahaamaan niin kaasareissa on kulumaa ja todennäkösesti myös jonkin verran jäävät tän verran ajetussa.
Mihin saisi parhaiten pistettyä kaatumatapit kiinni? Katteet ovat paikoillaan, joten niiden välistä pitäisi tulla ulkopuolelle. 92- mallinen.
Onkos kukaan meistä vaihtanut J-mallin kwaakkuunsa L-mallin koneesta kantta? Tuossahan ei pitäisi olla muuta erikoista kun kansi vaihtoon ja kiinni = se vaan vittu toimii? vai vaatiiko jotain muutakin säädettävää? Alkaa omasta mopedista tuo kansi olla säätövaroiltaan finaalissa ja samalla vaivalla vaihtaisi koko kannen..
...Ilmeisesti voi iskeä suoraan kiinni, mutta olisi kiva saada varmaa tietoa.
>Yamaha TZR 125 - 1990<
>Suzuki GS500E - 1999<
>Kawasaki ZXR 750 - 1992<
Osaisikohan joku kertoa millä tapaa saisi tietää oikean paksuuden shim-paloille, kun imuventtiilit menee vaihtoon ja sen jälkeen pitäisi tietenkin säätää venat? Että pitääkö vain kokeilla eri paksuisilla ja mitata välys, ja sen mukaan vaihtaa sopivat? Vai onko olemassa jokin muu tapa?
Ja konehan on H1![]()
En ole "nokka pois limun vaihtoa varten laitoksiin" joutunut venttiilin/istukan muutoksia koskaan tekemään (onko tämä edes sellainen), mutta itse lähestyisin tilannetta mittaamalla vanhan venttiilinpään aseman kannessa parhaimman mukaan ennen purkamista.
En nyt keksi sanoa että mistä kohtaa, mutta jos ohjurin suunnassa koneistettuja pintoja on hyödynnettävissä mitenkään, niin tönärillä jo pääsee parin limun tarkkuuteen...?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
mojenttes,
Eli viime syssyllä kun laitoin rakkaani talliin odotteleen kevättä niin lähti joka kerralla käymään, nyt ei sitten millään halua murahtaa käymään.
Talven aikana tulpat vaihdoin ja kaasarit tyhjennetty ja putsattu. Bensat olen vaihtanut uusiin tottakai ja bensapumppukin näyttäisi toimivan.akku on ihan uusi myös.
Kyllä käyntiin lähtee kun akun on kuluttanu loppuun ja antaa lisävirtaa toisella akulla ja antaa koneen startata 2 min.
Miten tuon bensapumpun pitäisi toimia täsä mallissa?
-89vm zxr 750 mystiset sähköviat... Elikkäs mikä on ongelmana kun kun yhtä-äkkiä alkoi kytkinkahvan avulla toimiva käynistyksen esto että ei saa pyörää käynistettyä jos on vaihde päällä ja kytkinkahva ylhäällä niin nyt se alkoi temppuilemaan että ei pääsee ajamaan metriäkään kun pyörä on käynnissä ja laitat vaihteen päälle ja nostat kytkimen ylös ni pyörä sammuu samantien... Johdot pitäis olla ihan oikein ja jos piuhat ottaa irti niin ei starttaa ollenkaan, että jos joku tietää mistä vika johkuu tai saako jotenki ohitettua kyseistä asiaa silleen että pyörä starttaisi vaikka vaihde olisikin päällä ja kytkinkahva ylhäällä... Ja toinenkiva pikku sähkövika on että ei tule virtaa etuvalon johdoille eikä mihinkään vilkun johtoihin, takavalo kyllä toimii?!?!?!?!
Ismo Niemi
Tekstiki oli aika mystistäKaksi ongelmaako siis oli? Jos ei starttaa vaihde päällä ja kytkin alhaalla niin varmaan kytkimen anturi kannattaa tarkastaa. Jos sammuu liikkeelle lähtiessä kun kytkimen nostaa, niin sillon seisontajalan anturin toiminnan testaus ja huolellinen puhdistus.
Kyllä käyntii suostuu lähtemään mutta sammuu heti kun yrittää lähtä liikkeelle? Tänään suostu vähän aikaa taas pelaamaan mutta kun uudestaan oli lähössä ajelemaan niin alkoi taas temppuilemaan.. Vahva epäilys että ei liity mitenkään seisontajalan antureihin kun ei ole mitään johtoja kiinni jalassa ja suostu kumminkin toimimaan niin että seisontajalan piuhat irti ja varmaan koko anturikin poistettu... Eli onko kytkinkahvan anturi ohitettavissa jotenkin kun siitä tuntuu kiikastavan tämä vika?
Ismo Niemi