Sivu: 9 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 476:sta
  1. #241
    Lainaa (M4K3 @ Huhti. 28 2011,19:44) kirjoitti
    Kertokaa tollanen ostajan opas mulle mitä pitäis käydä läpi kun menen katsomaan (toivottavasti myös ostamaan) zxr750 -92:sta?
    Ekaks tietty samat hommat ku mitä tahansa mopoa ostettaessa:
    eli renkaat,ketjut+rattaat,jarrulevyt+palat,takaiskari n ja keulan kunto(vuotaako stefat,ajossa sit muu toimivuus). Sitte tsekkaat et vaihteet löytyy nätisti ilman välivapaita kytkimellä/ilman kytkintä ylös ja alaspäin vaihdettaessa..kantsii testata myös täyskaasuvedoilla varsinki ykkös ja kakkosvaihteiden päälläpysyminen.

    Sen jälkee ajomäärästä riippuen kysyt löytyykö kansirempasta dokumenttii,ja millo viimeks venttiilit tarkistettu/säädetty. Kaasareiden kanssa myös ollu ongelmaa,eli tsekkaa ajossa ettei jätä kierroksia päälle esim kierroksilla kytkin kahvaa painettaessa. Koneen pitäs myös vetää puhtaasti ~6000rpm-rajottimelle..3000-6000rpm välillä jonkunmoista empimistä voi olla,muttei kuiteskaa häiritsevää.

    Kuuntele myös tarkkaan koneenäänet niin kylmänä kuin kuumana ja kokeile vaikka useempaan otteeseen et lähtee käyntiin ilman keplotteluja! Koneen käyntiääni tyhjäkäynnillä on karski myös toimiessaan,mut kierrosta annettaessa pitäs käydä puhtaasti.

    Kylmänä käynnistäessä on ominaista sit et ryypyn kanssa saa pelata nopein liikkein,jos ei haluu et huutaa 6000rpm heti
    R1 07
  2. #242
    synkat hoidettu....loppu rötääminen.
    ja edelleen meinas käydä kolmella..johtuneeko kaiken maailman leego palikoista koneessa...mut tuohan hoitu kääntämällä tyhjä käynti n.1600rpm. vielläkun sais seokset kohilleen ni vois ottaa ajoon.
  3. #243
    mulla on omassa pyörässä rajotin 14 tonnissa,ja penkissä se on ainakin 13600 kiertäny kun eivät uskaltaneet pidemmälle vetää..
  4. #244
    Saakait tähänkin vehkeeseen vaihdettua tulpanjohdot? Aika tiukassa tuntuvat olevan eikä kehtais puolia tuhota.
  5. #245
    Lainaa (Jartsi @ Kesä. 20 2011,16:53) kirjoitti
    Saakait tähänkin vehkeeseen vaihdettua tulpanjohdot? Aika tiukassa tuntuvat olevan eikä kehtais puolia tuhota.
    Saa vaihdettua, itsekin vaihdoin Accelin johtoihin, kun vanhat löivät kipunaa venakopankanteen.

    Eikös johtojen kiristys puoliin tapahdu kierreholkin avulla? Muistelisin, että kun pari vuotta sitten vaihdoin '91/J-malliseen olisi ollut näin....
    Favorite position? Pole position!
  6. #246
    Minkäs kokoisia kumeja ootte näissä pyörissä käyttäny ja jotain merkkejä mitä otte suosinu.
    Otteessahan näyttäis olevan 120/70R17 ja 170/60R17 ?
  7. #247
    Tervehdys, tuli tuossa hommattua projekti mallia zxr -92 ja kyselisin paljonkohan mahtaisi tankillisella päästä jos ajaa "ns" taloudellisesti vai onko taloudellisesti ajaminen mahdotonta tällä pelillä?
    >Yamaha TZR 125 - 1990<
    >Suzuki GS500E - 1999<
    >Kawasaki ZXR 750 - 1992<
  8. #248
    Lainaa (Miki_Moon @ Kesä. 21 2011,16:33) kirjoitti
    Lainaa (Jartsi @ Kesä. 20 2011,16:53) kirjoitti
    Saakait tähänkin vehkeeseen vaihdettua tulpanjohdot? Aika tiukassa tuntuvat olevan eikä kehtais puolia tuhota.
    Saa vaihdettua, itsekin vaihdoin Accelin johtoihin, kun vanhat löivät kipunaa venakopankanteen.

    Eikös johtojen kiristys puoliin tapahdu kierreholkin avulla? Muistelisin, että kun pari vuotta sitten vaihdoin '91/J-malliseen olisi ollut näin....
    Joo, kyl kierteet on eli pois vastapäivään.
  9. #249
    Lainaa (Kawasage @ Heinä. 13 2011,22:43) kirjoitti
    Minkäs kokoisia kumeja ootte näissä pyörissä käyttäny ja jotain merkkejä mitä otte suosinu.
    Otteessahan näyttäis olevan 120/70R17 ja 170/60R17 ?
    Oma on `91 ja Misukat alla. Edessä Pilot Road 2 ( 120/70 ) ja takana Pilot Road 3, (180/55.)
  10. #250
    Lainaa (KeN1k @ Heinä. 17 2011,11:41) kirjoitti
    Tervehdys, tuli tuossa hommattua projekti mallia zxr -92 ja kyselisin paljonkohan mahtaisi tankillisella päästä jos ajaa "ns" taloudellisesti vai onko taloudellisesti ajaminen mahdotonta tällä pelillä?
    0-110 km/h just hikisest 250 km.
  11. #251
    terve, löytyisiköhän keltään takajarrun runkoa, + ehkä tappia? Ilmeisesti tuohon käy ihan minkä vuosimallin runko? Ja jos mallilla on väliä niin -91 on pyörä ja zxr750-"J"
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  12. #252
    Löytyisköhän keltään tai mistään tohon -89 h1 huoltomanuskaa ?
  13. #253
    MORO!

    Mulla on tollanen J malli ja nyt ois tarkoitus talvella avata moottori
    kun öljyä kuluu reilusti. Sellasta että mistä ootta ostellut osia
    tollaseen? Männänrenkaita jakokettinkiä, laakereita ym ym. onko
    jossain joku suht edullinen paikka mistä kannattaa kysellä?



    Kiitos etukäteen.
    -Joni
    gixxeri
  14. #254
    Stormilta löytyy Haynes opus tohon h1-malliin hintaan 37,90 e tuotenro:lla HAY-2054.

    Ooks koklannu tän orgin manuska linkeistä ettiä? Vois saada sähkösen version ilmatteeks hyvällä tsägällä.

    Toi haynesin teos on kyllä mainio ja välttämätön apu t-s-i miehelle.

    Kirjastosta löytyy kans jos ei raaski omaa ostaa/löydä orgin linkeistä.
    http://www.kawasaki.com/kawasak....ZX750H1
    Tuolta ainakin räjäytyskuvat osa numeroineen.



    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  15. #255
    Lainaa (zxr750j @ Elo. 11 2011,18:15) kirjoitti
    MORO!

    *Mulla on tollanen J malli ja nyt ois tarkoitus talvella avata moottori
    *kun öljyä kuluu reilusti. Sellasta että mistä ootta ostellut osia
    *tollaseen? Männänrenkaita jakokettinkiä, laakereita ym ym. onko
    *jossain joku suht edullinen paikka mistä kannattaa kysellä?



    * * Kiitos etukäteen.
    -Joni
    Joskus ennen wanhaan ainakin Klasmo tuolla saksanmaalla möi edukkaasti kawan osia. Ei oo tietoa toimiiko k.s pulju tänäpänä kun zetoriin tarvii harvoin osia tilailla *
    http://www.kawasaki.com/kawasak....ZX750J1

    Tuolta J-malliinkin räjäytyskuvat ja osanumerot.
    Sieltä napsauttelee hän: parts diagram nii löytyypi *



    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  16. #256
    Lainaa (zxr750j @ Elo. 11 2011,18:15) kirjoitti
    MORO!

    *Mulla on tollanen J malli ja nyt ois tarkoitus talvella avata moottori
    *kun öljyä kuluu reilusti. Sellasta että mistä ootta ostellut osia
    *tollaseen? Männänrenkaita jakokettinkiä, laakereita ym ym. onko
    *jossain joku suht edullinen paikka mistä kannattaa kysellä?



    * * Kiitos etukäteen.
    -Joni
    Täältä löytyy kanssa: http://www.cmsnl.com/search/?q=zxr750

    Hollantilainen firma josta olen vuosien mittaan tilannut monta monituista kertaa osia 80-luvun Hondiin ja sitten ZXR:ään, hyvin on kaikki toiminut. Hintoja en ole hirveästi vertaillut, tuolla on etuna että useimmat osat löytyy hyllystä, enkä usko että voivat kalliimpia olla kuin Suomessa.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  17. #257
    Lainaa (zxr750j @ Elo. 11 2011,18:15) kirjoitti
    MORO!

    *Mulla on tollanen J malli ja nyt ois tarkoitus talvella avata moottori
    *kun öljyä kuluu reilusti. Sellasta että mistä ootta ostellut osia
    *tollaseen? Männänrenkaita jakokettinkiä, laakereita ym ym. onko
    *jossain joku suht edullinen paikka mistä kannattaa kysellä?



    * * Kiitos etukäteen.
    -Joni
    Mulla olis myynissä tupla r (k-malli) kone jolla ajettu vain 28000km. Juuri remontoitu (rengastettu ja sylinterit hoonattu) remontin jälkeen ei laitettu edes paikalleen. Ei kylläkään kuluttanut öljyä ennen remonttiakaan. Kansi puuttuu kun viritys projekti jäi kesken. Kone sama kuin j/l/m malleissa. eroa vain vaihteistossa. Mukaan saa alkup.k mallin nokat.
  18. #258
    Oliskohan kellään antaa jotain ohjeita tuohon venttiilien säätöön H1 koneessa(luultavasti, vuosimalli ainakin -89..)?
    Ajoitusmerkeistä hieman tietoja jne.. Ja mahtaisikohan kukaan tietää minkä paksuinen on ohuin säätöpala mitä tuohon saa?
    Kiitoksia etukäteen.
  19. #259
    Voiskos joku kertoa että mitkä johot menee startin releelle kaikkea on kokeiltu mutta ei millään meinaa tulla virtoja päälle?
  20. #260
    Lainaa (t0mi @ Syys. 30 2011,20:21) kirjoitti
    Voiskos joku kertoa että mitkä johot menee startin releelle kaikkea on kokeiltu mutta ei millään meinaa tulla virtoja päälle?
    Jos värit näen oikein * ni valkoinen, musta akulle( kirjassa näyttää tummanharmaalta mut maadotus, ni musta. Eikö vaan ? ) , musta/keltainen, kelta/punainen, toinen musta startille.



  21. #261
    http://www.cmsnl.com/kawasaki-1989-h...897/partslist/
    Mahtaako sopia tuon mallin osat H1-koneeseen? Kun ei ZXR mallia löytynyt kyseisellä koneella.. Ja missähän muissa kawasakin malleissa on tuo sama kone? Kun pitäis imuventtiilit pistää tilaukseen eikä oikein muualta tahdo löytyä.. Ja riittääköhän tuossa kansirempan yhteydessä pelkkien venttiilinvarren kumien ja kansipahvin vaihto, tiivisteiden osalta? Kun ne tuolta saisi erikseen ostettua, eikä tarvitsisi koko tiivistesarjaa ostaa...
  22. #262
    Moro, onko J ja L koneen malleissa muuta eroa kuin nuo nokka-akselit vai olenko täysin kujalla? Jostain muistan lukeneeni, että L-mallissa olis jyrkemmällä kulmalla? Jos eroja ei ole niin meneekö ns heittämällä paikalleen vai vaatiiko muita muutoksia?



    >Yamaha TZR 125 - 1990<
    >Suzuki GS500E - 1999<
    >Kawasaki ZXR 750 - 1992<
  23. #263
    Lainaa (KeN1k @ Marras. 28 2011,10:46) kirjoitti
    Moro, onko J ja L koneen malleissa muuta eroa kuin nuo nokka-akselit vai olenko täysin kujalla? Jostain muistan lukeneeni, että L-mallissa olis jyrkemmällä kulmalla? Jos eroja ei ole niin meneekö ns heittämällä paikalleen vai vaatiiko muita muutoksia?
    Aihetta käsitelty tässä(kin) topikissa aiemminkin mutta kertausta: nokat, kansi ja männät erilaiset. Pitäisi olla suoraan vaihtokelpoiset keskenään. Tämä siis ulkomuistista, esim. tuolta löytyy varmasti asiantunteva vastaus (lontooksi): http://redmonkey.com/7r/
    Ja _kannattaa_ selata eka sivulle linkitetty webzxr sivusto huolella läpi, paljon tietoa mm. just moottorin modaamisesta.



    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  24. #264
    Mitä tehdään kun elämä menee päin helvettiä, seinät kaatuu päälle, muija jättää, rahat loppuu, saa potkut, jalka katkeaa, vessapaperi loppuu, zxr750 ei käynnisty? - No käännytään .orgin apuun tietty.

    Kyseessä ei nyt ole oma pyörä mutta kyselen kaverin puolesta, eli:


    Pyörä ajettiin lokakuussa lämpimään talliin ja kerkesi seistä ~2kk ennenkuin tuli aika öljynvaihdolle. No eipä käynnistynyt enää mopo. Starttaa, starttaaa, starttaa.. ei käynnisty.

    Seuraavia on testattu: apuvirta, toinen akku, tulpat vaihdettu, kipinää tulee, käynnistysspray, sulakkeet.. Jos en väärin muista, niin yhden sylinterin tulppa oli kuiva kun muut olivat märkiä. Mutta luulisi kai sen edes vähän röhisevän kolmella?

    Mitäs pitäis seuraavaksi testata? Purkaa/puhdistaa kaasarit tjsp? Miten muuten lähtee ilmanputsarinkoppa irti, otettiin _jokainen_ ruuvi irti, mutta ei silti lähtenyt.

    Pyörän vm. -91 jos en muista väärin.

    Ja "kohtahan" ne ajokelit jo alkaa, pitäisi saada ajoon!
    Viimeksi muokannut: Z-man; 21.02.2012 klo 18:19.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  25. #265
    Jaa-a, paha sanoa. Muuttaisin paremmin rakennettuun kämppään, rahaahan jää potkuista huolimatta ruhtinaallisesti enemmän kun kerta akkakin lähti, sohvalla voi hyvillä mielin parannella koipea ja pieni määrä paskaa housussa ei haittaa.

    Jos paskan ohella bensa haisee niin lähtisin kuitenkin kattelemaan sytytyspuolta vielä, on se niin tarkka tuosta virransaannista startissa. Se ettei edes yritä röhistä, viittais tuohon suuntaan. Onko kaikkien sylintereiden kipinä tarkistettu ja riittävän hyvä, oliko myös toinen akku 110 % ok (startti voi pyöriä iloisesti, mutta sehän ei tarkota mitään). Nimittäin jos akku on huonohko niin apuvirran antaminenkaan ei välttämättä auta riittävästi. Ilmansuodattimenki voi katella, ettei oo ihan ummessa.. mitä näitä nyt on, tuskin apua näistäkään.

    Bensapuolelta voi selvittää mikä tuota yhtä kuivaa sylinteriä vaivaa. Kohokammiot auki ja silmämääräinen tsekkaus, vähän paineilmaa perään. Ilmanputsarin koppa lähtee irti reippaasti vetämällä, kunhan ensin irrottaa pultit, jolla se on kiinni rungossa.
  26. #266
    Lainaa Jartsi kirjoitti Katso viesti
    Jaa-a, paha sanoa. Muuttaisin paremmin rakennettuun kämppään, rahaahan jää potkuista huolimatta ruhtinaallisesti enemmän kun kerta akkakin lähti, sohvalla voi hyvillä mielin parannella koipea ja pieni määrä paskaa housussa ei haittaa.

    Jos paskan ohella bensa haisee niin lähtisin kuitenkin kattelemaan sytytyspuolta vielä, on se niin tarkka tuosta virransaannista startissa. Se ettei edes yritä röhistä, viittais tuohon suuntaan. Onko kaikkien sylintereiden kipinä tarkistettu ja riittävän hyvä, oliko myös toinen akku 110 % ok (startti voi pyöriä iloisesti, mutta sehän ei tarkota mitään). Nimittäin jos akku on huonohko niin apuvirran antaminenkaan ei välttämättä auta riittävästi. Ilmansuodattimenki voi katella, ettei oo ihan ummessa.. mitä näitä nyt on, tuskin apua näistäkään.

    Bensapuolelta voi selvittää mikä tuota yhtä kuivaa sylinteriä vaivaa. Kohokammiot auki ja silmämääräinen tsekkaus, vähän paineilmaa perään. Ilmanputsarin koppa lähtee irti reippaasti vetämällä, kunhan ensin irrottaa pultit, jolla se on kiinni rungossa.
    Kiitos vastauksesta, raportoin tulokset kunhan mennään seuraavan kerran potkimaan renkaita
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  27. #267
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Seuraavia on testattu: apuvirta, toinen akku, tulpat vaihdettu, kipinää tulee, käynnistysspray, sulakkeet.. Jos en väärin muista, niin yhden sylinterin tulppa oli kuiva kun muut olivat märkiä. Mutta luulisi kai sen edes vähän röhisevän kolmella?
    Onko bensapumppu todettu ehjäksi?
    Oma J-mallinen ei yksi kevät lähtenytkään enää käyntiin talven seisomisen jälkeen ja vika oli bensapumpussa.

    Oma pyörä ei muutenkaan käynnisty ennen kuin ulkoilman lämpötila ylittää 5-10'C...
    Favorite position? Pole position!
  28. #268
    KAATUMA - tapit/raudat, kenelläkään tietoa mihin kohti runkoa, moottoria ne tulee J (-91) mallissa?


    Lainaa Jartsi kirjoitti Katso viesti
    Jaa-a, paha sanoa. Muuttaisin paremmin rakennettuun kämppään, rahaahan jää potkuista huolimatta ruhtinaallisesti enemmän kun kerta akkakin lähti, sohvalla voi hyvillä mielin parannella koipea ja pieni määrä paskaa housussa ei haittaa.

    Jos paskan ohella bensa haisee niin lähtisin kuitenkin kattelemaan sytytyspuolta vielä, on se niin tarkka tuosta virransaannista startissa. Se ettei edes yritä röhistä, viittais tuohon suuntaan. Onko kaikkien sylintereiden kipinä tarkistettu ja riittävän hyvä, oliko myös toinen akku 110 % ok (startti voi pyöriä iloisesti, mutta sehän ei tarkota mitään). Nimittäin jos akku on huonohko niin apuvirran antaminenkaan ei välttämättä auta riittävästi. Ilmansuodattimenki voi katella, ettei oo ihan ummessa.. mitä näitä nyt on, tuskin apua näistäkään.

    Bensapuolelta voi selvittää mikä tuota yhtä kuivaa sylinteriä vaivaa. Kohokammiot auki ja silmämääräinen tsekkaus, vähän paineilmaa perään. Ilmanputsarin koppa lähtee irti reippaasti vetämällä, kunhan ensin irrottaa pultit, jolla se on kiinni rungossa.

    ---> Ilmansuodattimen kotelosta löyty noin pari desiä ruskeaa nestettä. Tiedä sitten mitä se on sieltä hörppiny ja kuinka kauan. Huomenna kotelon puhistus ja luultavasti kaasarin purkuun, joskos se vika sieltä sitten löytyisi.

    Käykös tuohon ilmanputsarin kotelon huohotin letkuun mikä tahansa suodatin?

    Viimeksi muokannut: Tomba750; 16.03.2012 klo 21:20.
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  29. #269
    Vika löyty sittenkin bensapumpusta: Toimi suoraan akulta kytkettäessä 12 voltilla, mutta pyörässä kiinni saa vain 8,5 volttia, eikä pyöri. Pieni nytkähdys kuuluu startatessa, muuten täysin kuollut.

    Mikä bensapumpun ohjejännite on? 12 volttia luulisi? Ja jos näin on niin mihin häviää nelisen volttia matkalla akulta pumpulle?
    Kenelläkään kokemuksia moisesta? (Niin ja pumpun päässä mitsubishin logo )

    Rele hajonnu ja vastus kasvanu sen verran että jänitettä katoaa 4 V?

    ----------------------------------------------------------------
    Bensapumpun vaihto uuten korjasi asian (yllättäen..)
    Viimeksi muokannut: Tomba750; 20.03.2012 klo 00:41.
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  30.  
  31. #270
    Lainaa Ika kirjoitti Katso viesti
    Mikä on zx7r normi latausjännite minulla Tyhjäkäynnillä 15 v ja valot kun laittaa päälle 15,2
    nämä luvut LIFEPO akun kanssa ei ilmeisesti kuormita laturia pelkkä akku ollenkaan
    säädinhän on laturissa onkohan kunnossa?
    Saiskohan tuohon lauserypäkseen pilkut ja pisteet niin pystyypi lukemaankin? Ja miten se laturin jännite voi nousta kun laitat valot päälle?

    "ei ilmeisesti kuormita laturia pelkkä akku ollenkaan" ei akulta pääse jännite laturille, kun laturin vaihtovirta on tasasuunnattu diodeilla. Muuhun en osaa vastailla ( tai ymmärrä kysymystä )
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Sivu: 9 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen