Nonii nyt alkas oleen kawa iskussa kesää vartenPutsasin kaasarit ja bensalinjaston tankilta kaasareille,sekä vaihdoin suodattimen. Bensapumppukin tuli vaihdettua samassa hässäkässä,nyt tuntus laitteet soivan nätisti
Mites muilla,vielkö jotkut laittelee näitä legendoja?(tuntus hiljasta olevan zxr-topikissa,tarkottaako et pyörät kuosissa?)
R1 07
bensapumppu tuntuu olevan zxr kawojen varsinainen tyyppivika. luin osan ketjusta läpi ja pumput ovat lyhytikäisiä. olisiko mitään korvaavaa yleismallista kaasarikoneelle sopivaa pumppu, joka kestäisi kuten muissa kawoissa orkkispumputkin? walpro? joku muu..?
itekin kerran pysähdyin tienposkessa seisovan zxr-kuskin luo ja hän sanoi heti, että bensapumppu sökönä.
öljyksi suosittelen kun sitä moni oli kysellyt,,, noh, kattokaa allekirjoituksesta, hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
tuleehan tuota rassattua...ku vähän väliä jotain hajoo PRKL!
nyt ois sitte puolat vaihto listalla.
mittasin johtojen väliltä 3.1ohmia ku pitäs olla 1.8-2.8
ja tulpan johtojenväli oli 24.4kilo ohmia ku pitäs olla 10-18.
kipinä kyl tulee mut on niin onneton et ei syty.
Tuommoset onkelmat syö miestä,koitaha saada vetokuntoon kesäks(nofuture @ Maalis. 12 2011,19:16) kirjoitti
*
Itelläki muutama erikoinen ongelma oli tuon kawan kanssa*
Esim. tankin sisällä oleva ylivuotoputki mädäntyny,siks vuoti bensat tankin takaosassa alhaalla olevasta letkusta pois.
Sitte kaasareiden putsauksen jälkee sain koneen soimaan nätisti 5km ajan,sen jälkee bensafiltteristä lähti elementti irti,ja laski roskat kaasareille
Bensapumpultaki katos syksyllä virrat,joten vetäsin johdot suoraan akulta pumpulle,sen jälkee tietysti bensapumpusta palo käret jotka hioin.Myöhemmin pumppu sit antautu lopullisesti.
Nooh,eiköhä tuolla oo taas kesällä hieno ajella,on puunattuki viimesen päälle uutta omistajaa varten(myytävänä ajokelejen tullessa)
R1 07
juu tätä pyörää en myy koskaan(ehkä osina)...
sen verta palanu rahaa et omia sais koskaa takas *
mutta silti paras mitä oon ajanu...tätä pitää viedä tai se vie sua.
onneks on pari tuoreempaa käyttö peliä jolla suijailla ku tää on levällään...meinasin jo et poistas rekisteristä ja ajelis vaan ratapäivillä,pääsis aina kotiokki...pakulla ja vikakasa loosterissa![]()
Onhan toi vanha sotaratsu tallissa.. koneessa kitti hilua,suoraveto kaasarit,kevlar putsarikotelo,kittiränniä yms..
tosta bensapumpusta menee ilmeisesti kärjet,ainakin mulla ne oli ihan loppu.. uus pumppu olis ollu melki kolme hunttia,kärjet sai englannista alle 30ekellä.. suosittelen vaihtamaan ne jos vähänkin oikuttelee.
ps,kenelläkään myydä vihreä/valko/sinisen 91/92 ehjää etukatetta??
0400443033
jaahas. Pitäisköhä hommata uus pumppu tai käret varmuudeks mukaan, jos ei sit aikasemmi lopeta pelittämästä. Kun heinäkuus nokka kohti Sachsenringiä, ni ei kiva alkaa siel osia ettiä. Ei oo vielä viime kesänä oireillu, muute ku kylmänä pätsiny, iha ku yx pytty pois pelistä. mut sekii loppuu ku lämpiää kone tarpeeks. Eli varmaan sytkäpuolen ongelmia ? Huomenna...tai siis tänään vaihdan tulpanjohdot ( nyt aika kovat ja muotoutuneet ) ja tarkistan tulpat. Uudet vaihdan sit kevveemmäl.
http://www.wemoto.com/bikes/Kawasaki..._Point_Switch/(kawazxr @ Maalis. 22 2011,00:37) kirjoitti
Esim tuolta löytyy pumpun koljaussetti(masennusvideoki ohessa)alle 30€urolla,josko jollai tarvis.
R1 07
no pyörähän pärähti käyntiin....ku kaivo vanhat tulpat laatikon pohjalta.
eli syssyllä huolsin mopon(isosti)...ja siinä vaihdoin uudet tulpat.
sittemmin ihmetelly ku ei lähe käyntii,tulpat kastuu....helvetin huono kipinä(päivän valossa ees näe)...
tänään sitte ropasin siinä jotain ja koeilin vanhalla tulpalla tuleeko kipinä,johan räiski.
eli paketista vedetyt ngk:n tulpat paskana? ja kaikki neljä kpl?
Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, ni läks käyntii kertalaakista ja koko talven ollu kylmäs harvassa tallis, mis -asteet samat ku ulkona. Vajaa 2 tuntia sisätilanlämppäri puhalti öljyjä lämpimäks. Vanhat johdot oli kyl nii kovat, et melkei kuori halkes, ku taivutti. Ja tulpat edusti kahta merkkiä, 1 ja 3 oli Denso ja 2 ja 4 oli NGK.
Ajokelit lähenee ja mopo ei kierrä.Nappaa kierroksia 6000-7000 jonka jälkeen alkaa rötääminen ja pauke. Houkuttelemalla saa varveja lisää,mut jos aukasee kaasua kunnolla paukkuu putkessa ja kaasarit röpeltää niin pirusti. Oon kokeillu toisilla kaasareillakin aina sama laulu.Tulpat,puolat ja tulpanjohdot on katottu ja toimivia. Pari eri syttyboxiakin on kokeiltu. MISSÄ vika?
?
rg 125 -86,gpz 500s -90,zxr 750 j -92,daytona 955i -02
Haukkeleekohan ilmaa kaasareitten kumikurkkujen tienoilta..koklaa starttipilotilla suhautella imukurkkuihin tyhjäkäynnillä olevaan masiinaan.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Paineilmalla tuli jo kurkkuja kokeiltuu,mutta täytyypä vielä kokeilla pilottia.
Onkos tehty koneremppaa tai pesua viimeaikoina? = mahd.Jako sekasin tai vettä paikassa johon sitä ei kuulu.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Jakoketju tuli vaihdettua tässä kevään korvalla, mutta noi ongelmat alko jo ennen remonttia. Vettä mopo ei o nähny sitte viime vuoden... Näistä mopoistahan tuntuu sytkäboxit hajoilevan aika usein, minkähän laisia oireita se on aiheuttanut muille?
Terve. Piti ihan rekisteröityä ku on tähän asti vaan lueskellu täällä näitä juttuja.
Mulla semmonen ongelma että käy tyhjäkäyntiä 3 pytyllä, kun nostaa vähän kierroksia niin alkaa käymään neljällä.
Tulpat vaihdoin jo ja ei ollu vaikutusta.
Muuten toimii hyvin, ei nyi eikä pätki.
Voisko akulla olla vaikutusta? Starttaa kuitenki tosi hyvin, mutta esim kun vilkku on päällä niin mittarinvalot sykkii hieman samaan tahtiin. Ja se vielä että kun valot sammuttaa niin välillä jopa yrittää käydä neljällä tyhjäkäyntiä.
Tai huono maa??
gsx750-80
zx7r-98
Mulla ainakin pärrä on pirun tarkka akun kunnosta. Saattaa kyllä startti pyörittää hyvän kuulosesti mutta ei lähe käyntiin, jos akku on vähänkin vajaa.(partsi @ Huhti. 14 2011,00:48) kirjoitti
itellä kans rötää ja paukkuu,eikä kierrä kunnolla....
ja käy tyhjä käyntiä kolmella/yrittää neljällä...
mulla ainaki synkat ihan v#tuillaan....muutamaa ruuvia käänsin pikkasen ni rauhottu saman tien,ja käy neljällä
jostain pitäs nyt saada mittari jotta saa tarkalleen kohilleen.
ei taida korvakuulolla onnistua.![]()
Täytyy taas huomenna katella synkka puolta. Mittari on ihan oma valmisteinen,pala lautaa ja kirkasta letkua ja toimii varsin mallikkaasti. Alkaa jo v...tuttaa kun ei löydä selitystä rötäämiselle.
Mahtaako täällä kukaan tietää j-mallin sytkä ennakoista mitään? Tuli tilattua säädettävä boxi, viel kun tietäs minkälaisia arvoja siihen pitäs laittaa,helpottais menoa huomattavasti.![]()
Onko kellään tietoo miten paljon L-mallin pyörän pitäis ottaa kierroksia? Oma kawa kiertää vain 10 tonniin asti ja tuntuu, että rajotin pätkäsee siinä kierrokset pois, mutta eikö ton pitäs vähän enempi kiertää?
zxr750
orkkis boxin ennakoista en tiä mitään,kittiboxsta jonkun verran..
eiköhän sen pitäs se 12 tonnia ainakin kiertää..
Mulla penkissä käytetty ja rajotin hieman reilu 13krpm,huipputeho tullu 11300rpm![]()
R1 07
Mulla suska harrasti joskus samaa, tulppien vaihdolla alko taas kiertämään loppuun asti.
Tuo kun mulla kawa käy tyhjäkäyntiä kolmella on alkanu pikkuhiljaa paranemaan, olisko vaan ollu jotain paskaa kaasareissa.. Vielä harrastaa sitä että kylmänä n. ensimmäiset 2 kilsaa aivastelee. Eikös se tarkota ettei saa tarpeeksi bensaa?
gsx750-80
zx7r-98
Oisko kenelläkään tietoa että mistä kannattas vikaa lähtee ettimään kun ei startti pyöri? Pyörä on Kawasaki zxr750 vuosimallia 91
Mulla ei startannu ,kun kytkinkahvan helyt oli kuluneet väljäks, jolloin kahvan mikrokytkin ei toiminu toivotusti.(reikkis @ Huhti. 25 2011,19:40) kirjoitti
![]()
Kertokaa tollanen ostajan opas mulle mitä pitäis käydä läpi kun menen katsomaan (toivottavasti myös ostamaan) zxr750 -92:sta?