Sivu: 2 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 405:sta
  1. #31
    Lainaa (-Nikki- @ Loka. 24 2007,19:39) kirjoitti
    Millanen vehje tämä on ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi piikin jälkeen?

    Istuinkorkeus? tehot? Vara/viriosien saatavuus ja hintataso? Tyyppiviat? Ajettavuus 2-päällä ?
    Hyvin sopii 1.pyöräksi. 80cc oli viimesin mitä ite olin ajanu, eikä suurempia ongelmia. Eihän se mikään maailman kevein ja helpoin käsiteltävä ole, nimim. parkkiksella helppo kipata. Äkkiä sitä oppii käsitteleen.

    Tehoja 100-~120hp mallista riippuen, onko se paljon vai vähän riippuu keneltä kysyy. Vara- ja viriosia löytyy vaikka kuinka ja paljo, ongelmia rahankäytön suhteen ei pitäs ilmetä... Vikoja ei ole sen enempää ku muissakaan vehkeissä, edellyttää tietenki että asiallisesti huollettu (venat säädetty).
  2. #32
    Lainaa (-Nikki- @ Loka. 24 2007,19:39) kirjoitti
    Millanen vehje tämä on ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi piikin jälkeen?

    Istuinkorkeus? tehot? Vara/viriosien saatavuus ja hintataso? Tyyppiviat? Ajettavuus 2-päällä ?
    Ite ostin H2 mallin ekaksi isoksi pyöräksi ja olen tykännyt. Teho riittävä ainenkin alkuun ja sitä saa aina lisää... Vaikka pyörä painaa 240kg niin raisereilla ja stongalla ihan kelpo peli kurvailla..
    Kawasaki ZXR750/H2.
  3. #33
    Noniin nyt olisi kuuluisan 'venttiiliensäätö' operaation aika
    Nyt tarvitsi enää tietää venttiilien välysten ohjearvo. Yritin etsiä netistä, mutta en tahtonut omin avuin löytää. Eli jos joku asiaan perehtynyt voisi kertoa.
    Kawasaki ZXR750/H2.
  4. #34
    H-malleille:

    imu: 0.15 - 0.24
    pako: 0.20 - 0.29

    Sama operaatio ois itelläki, tai lähinnä vaan tarkistus. Plus nokkaketju pitää vaihtaa.
  5. #35
    Lainaa (Jartsi @ Helmi. 23 2008,11:53) kirjoitti
    H-malleille:

    imu: 0.15 - 0.24
    pako: 0.20 - 0.29

    Sama operaatio ois itelläki, tai lähinnä vaan tarkistus. Plus nokkaketju pitää vaihtaa.
    En ole vieläkään "kerennyt" hommaa alottamaa, niin kysyisin vielä että onko nuo arvot lämpimänä vai kylmänä? Ja saako noita säätöpaloja ostettua "normaalista" mp-liikkeestä vai mistä niitä yleensä saa ?
    Kawasaki ZXR750/H2.
  6. #36
    Välykset mitataan kylmänä. Säätöpaloja olen itse hakenut paikallisesta Kawa-huollosta, vanhat palat kun vie vaihdossa niin saa uudet puoleen hintaan.
    1835
  7. #37
    Lainaa (Ghostrider @ Maalis. 04 2008,17:04) kirjoitti
    Välykset mitataan kylmänä. Säätöpaloja olen itse hakenut paikallisesta Kawa-huollosta, vanhat palat kun vie vaihdossa niin saa uudet puoleen hintaan.
    Ja jos ei huolto suostu luopumaan omistaan (kerran kun kyselin niin paksumpia paloja olisivat mielellään antaneet koska "näitä ei kukaan enää tarvitse" mutta ohuempia eivät antaneet), niin ainakin täältä saa tilattua: www.cmsnl.com.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  8. #38
    mistä tunnistaa kone mallin J/L/H....? itellä on J ja dyno lappu joka väittää 122hp, vanha omistaja oli ostanu joltain ratahirmulta, aattelin vaan et onko kone vaihettu vai kenties lyöty viri klappeja koneeseen?...no, lisää tarvis.
  9. #39
    H-mallin padan tunnistaa keskellä olevasta nokkaketjusta, J/K/L/M-malleissahan ketju on oikeassa laidassa. Jos sun fillaris on -93 niin kuin sigussa lukee, niin silloin se on L-mallia ja orkkiksena 122hp.

    Erona J/L koneissa on männät ja nokat. J männät on 10,8 puristuksella, kun K/L/M on 11,5 rutuilla. Mun J kone K männillä ja nokilla sekä Akran kokoputkella tyrkkäs takaselle reilu 111 heppaa, vakiokunnossa oli 94 kaakkia.
    1835
  10. #40
    Lainaa (Jartsi @ Helmi. 23 2008,11:53) kirjoitti
    H-malleille:

    imu: 0.15 - 0.24
    pako: 0.20 - 0.29

    Sama operaatio ois itelläki, tai lähinnä vaan tarkistus. Plus nokkaketju pitää vaihtaa.
    Tuli itsekkin sekaannuttua tuollaiseen 750 -89 H2 malliin, aina tykännyt tuosta mallista ja nyt ku korttiki taskussa niin pitihän se ostaa!
    http://img206.imageshack.us/my.php?....cg9.jpg
    Pyörien kans ei ole tullut pelattua aikaisemmin, mutta autojen kans sitäkin enemmän, joten peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä.
    nyt olisi pari kysymystä kyseisestä pyörästä

    1.miksi nuo ventiilit välykset on ilmoitettu "noin arvoilla"?
    olis varmaan aihetta tarkistaa/säätää ventiilit, jotenkin tuntus et raksuttas, tai sit en ole tottunut kawasakin koneeseen
    2.eiks näissä ole yleensä se 78kw? mulla lukee rek otteessa 87kw, miksi näin?
    3. nokkaketjun vaihto ei varmaan autosta paljon eroa, jakomerkit kohdalleen(jos sellaiset löytyy) ja uus tilalle.
    4.millaisia öljyjä porukka on näissä käyttänyt?





    Pyörätön
  11. #41
    Ostin kans viime kuussa ekan pärräni ja "järkivalinnaksi" osoittautui -93 zxr750l. Rek.otteessa lukee 74kw vaikka eikö tuossa L:ssä pitäisi juurikin olla tuo 87kw tai sinne päin. Vaikuttaako se kenties vakuutusmaksuihin positiivisessa mielessä? Huoltoja olisi tarkoitus ruveta tekemään jotta viitsii ruveta heittään pitempääkin keikkaa. On ihan mukava ajettava ja vääntöäkin löytyy, tästä syystä en 600 ostanut vaikka niitäkin kohtuu hintaan löytyy. Tuli just 48tkm. täyteen.
  12. #42
    osaisko joku auttaa?

    käykö zx9r tai zx6r etukate zxr -92seen?
  13. #43
    No nyt sitten rupes kawa kakomaan ja röpöttään. Mahtaako olla bensapumpussa vikaa vai roskia tai jotain muuta kamaa kaasareissa? Liikaa vääntää liian nopeasti niin "mooaa". Välillä toimii normaalisti mutta välillä sitten taas ei.
  14. #44
    Itse itselleni vastaten... Taitaa olla tankissa jotain ylimääräistä kamaa koska aina kun rupee meneen varatankille niin ongelmat alkaa. Hikinen n.1,5 tuntia tuli tänään tönättyä asemalle töistä tulo matkalla. Vasta jyrkkään alamäkeen, tankilla käynnin jälkeen, sai tuupattua käyntiin kun oli akkukin jo aika valmis.
  15. #45
    Päivää.

    Olen menossa alkuviikosta koeajamaan yli 120 000tkm ajettua ZXR:ää ja siksi tulin kyselemään täältä neuvoja.

    Suurin osa ko. laitteista on jo nähnyt tuon maagisen 100 000 tkm rajan, eli, voiko 90-luvun alkupään pyörä olla vielä kuosissa?

    Uskaltaako ostaa päivittäiseen ajoon?
    Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
    Minkälaiset sälinät ja helinät ovat normaaleja Kwaakun ääniä?
    Favorite position? Pole position!
  16. #46
    Lainaa (Miki_Moon @ Kesä. 06 2008,23:10) kirjoitti
    Päivää.

    Olen menossa alkuviikosta koeajamaan yli 120 000tkm ajettua ZXR:ää ja siksi tulin kyselemään täältä neuvoja.

    Suurin osa ko. laitteista on jo nähnyt tuon maagisen 100 000 tkm rajan, eli, voiko 90-luvun alkupään pyörä olla vielä kuosissa?

    Uskaltaako ostaa päivittäiseen ajoon?
    Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
    Minkälaiset sälinät ja helinät ovat normaaleja Kwaakun ääniä?
    Minkä vuotinen zxr kyseessä? Kyllähän se voi olla vielä hyvinkin kuosissa, riippuu aika pitkälti edellisten omistajien käsittelystä. Noilla kilometreillä voi tietysti joutua jo varautumaan siihen että jotain voi mennä joskus rikki, mut jos huollot on tehty ajallaan ja muutenkin ollut hyvällä pidolla niin varmasti voi pitää ihan käyttöpyöränä. Haulla löytyy lisää juttua tästäkin aiheesta.
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  17. #47
    Lainaa (jukepoksi @ Kesä. 07 2008,07:21) kirjoitti
    Lainaa (Miki_Moon @ Kesä. 06 2008,23:10) kirjoitti
    Päivää.

    Olen menossa alkuviikosta koeajamaan yli 120 000tkm ajettua ZXR:ää ja siksi tulin kyselemään täältä neuvoja.

    Suurin osa ko. laitteista on jo nähnyt tuon maagisen 100 000 tkm rajan, eli, voiko 90-luvun alkupään pyörä olla vielä kuosissa?

    Uskaltaako ostaa päivittäiseen ajoon?
    Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
    Minkälaiset sälinät ja helinät ovat normaaleja Kwaakun ääniä?
    Minkä vuotinen zxr kyseessä? Kyllähän se voi olla vielä hyvinkin kuosissa, riippuu aika pitkälti edellisten omistajien käsittelystä. Noilla kilometreillä voi tietysti joutua jo varautumaan siihen että jotain voi mennä joskus rikki, mut jos huollot on tehty ajallaan ja muutenkin ollut hyvällä pidolla niin varmasti voi pitää ihan käyttöpyöränä. Haulla löytyy lisää juttua tästäkin aiheesta.
    Kannattaa kysyä onko kansiremppa tehty, koska ainakin omassa -89 mallissa sen tarve tuli nyt eteen 65tkm kohdalla venttiiliongelman takia. Melko todennäköisesti 120tkm ajetussa kyllä jo tehty. Aika hurjat kilometrithän tuossa on, mutta tosiaan jos se on hyvin pidetty niin voi olla paremmassa kunnossa kuin puolet vähemmän ajettu.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  18. #48
    Lainaa (hesekie1 @ Kesä. 11 2008,22:23) kirjoitti
    Kannattaa kysyä onko kansiremppa tehty, koska ainakin omassa -89 mallissa sen tarve tuli nyt eteen 65tkm kohdalla venttiiliongelman takia. Melko todennäköisesti 120tkm ajetussa kyllä jo tehty. Aika hurjat kilometrithän tuossa on, mutta tosiaan jos se on hyvin pidetty niin voi olla paremmassa kunnossa kuin puolet vähemmän ajettu.
    Tervehdys!

    On jäänyt ilmoittelematta tänne sen enempää, koska on tullut yli kuukauden päivät ajeltua "millionmilekawalla".

    Ostin pois kuleksimasta kun sain suht koht edullisesti. Kansiremppa on tehty joskus, siitä ei parempaa tietoa. Rempataan myöhemmin lisää jos on tarvis, venttiilit katsoin ja ihan suurinpiirtein kohdillaan olivat, ajelen pari tonnia ja katson uudelleen.

    Tavalliset "uuden käytetyn pyörän remontit" on jo tullut tehtyä.

    Etustefat ja pölyhuulet + öljyt vaihdoin, samoin rykäyskumin. Uudet kumit laitoin myös alle. Koneeseen pistin uudet öljyt ja suotimet.

    Ai niin ja jarruihin tein tiivisterempan. Etupään kahdeksasta männästä liikkui kaksi, kaikki tiivisteet olivat paskana tukkineet mäntien liikeradan (jännä millaisilla pyörillä ihmiset uskaltavat ajella), männät olivat hyvät, enkä katsonut tarpeelliseksi vaihtaa. Myöhemmin talvella teräspunosletkut alle.

    Kiva pyörä ajella, älyttömän hyvä ajaa, kallistusvaraa enemmän kuin nopeus ja kantti antaa periksi.

    Miinus todella jäykästä alustasta, vielä menin tekemään moisen virheen, että laitoin etupäähän 15 wolttista öljyä, ei hyvä. 10W olisi riittänyt...
    Ei sillä, etteikö hammaslääkäri tykkäisi, mutta kun ihan katuajossa sulaa renkaat alle!

    Kyllä tämä tästä...
    Favorite position? Pole position!
  19. #49
    tietääkö kukaan mistä saa"muualta kuin maahantuojalta" öljynpaine anturin? kun öljynpaine valo ei pala vilkahtaa sillon kun pyörän sammuttaa eli poltin ehjä.

    Jos jollain löytyy ylimääräset kaasarit niin voi tarjota olis tarvetta.
    ja pyörähän on ZXR 750H vm:89
  20. #50
    Lainaa (murdok @ Touko. 26 2008,21:25) kirjoitti
    osaisko joku auttaa?

    käykö zx9r tai zx6r etukate zxr -92seen?
    Ei käy suoraan.



    Tallissa: Kawasaki ZRX1200R -03, BMW K1200LT -06 ja Suzuki Burgman 650 ABS-14
  21. #51
    tietääkö kukaan käykö noi J ja L mallin kaasarit suoraan H mallin kurkkuihin ja ilmanputsarin koteloon? kun ne näyttäis olevan saman mallisia/tyyppisiä kaasuttimia



  22. #52
    En tiedä vastausta kysymykseen, mutta ebaytä jonkun aikaa seuraamalla löytyy yleensä mitä vaan. Esim. www.ebay.de ja hakuun "zxr vergaser", löytyy http://cgi.ebay.de/Vergase....c0.m14, tai www.ebay.co.uk. Ja jos ei saksa taivu kuten ei itselläkään niin http://babelfish.altavista.com.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  23. #53
    joo ebaysta olen katellut noita usan ebaysta saa paljon edullisemmin noin 100$ jopa kunnostetut kaasarit.
    mitäköhän noista menisi veroja ym.. tullimaksuja
  24. #54
    Lainaa (mikkovantaa @ Elo. 23 2008,11:51) kirjoitti
    joo ebaysta olen katellut noita usan ebaysta saa paljon edullisemmin noin 100$ jopa kunnostetut kaasarit.
    mitäköhän noista menisi veroja ym.. tullimaksuja
    Ei ole paljoa kokemusta USA:sta tilauksesta, mutta kyllä siitä tullimaksu menee.

    Haynesin manuaalin mukaan ZXR:stä on olemassa erikseen jotain Kalifornia-malleja, todnäk siksi että siellä ollut silloin tiukemmat saastesäädökset. En tiedä vaikuttaako tuo kaasareiden sopivuuteen mitenkään. Mutta tässä on Euroopan H1-mallin varaosanrot http://www.cmsnl.com/kawasaki-1989-h...897/partslist/ ja tässä Amerikan H1-mallin http://www.cmsnl.com/kawasak....rtslist eli siitä voi tsekata onko kaasarit olleet niissä samat.

    Täällä muuten keskustelua aiheesta... Vai onko sama kysyjä mutta eri palsta. http://www.bomber.fi/modules....t=45667
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  25. #55
    juu ok kiitti pitää tutkia
  26. #56
    Ja päivää taas.

    Mistä löytäisin ohjeita ja vinkkejä bensapintojen säätämiseen (J-malli)?
    Onko jossain sähköisessä muodossa jokin Haynesin korjausopas, vai tarvitseeko tilailla kirjakaupan kautta?
    Favorite position? Pole position!
  27. #57
    manuaali lähetty toivottavasti oli apua



  28. #58
    Lainaa (Julmuri @ Syys. 30 2007,20:34) kirjoitti
    Tänään tuli omalla 750 -91 ZXR.llä kunnioitettavat lukemat täyteen.
    perse! 200km puuttuu ja nyt levis bensapumppu... oisko kellään ylimääräistä
  29. #59
    sinne nyt käy melkein mikä tahansa ulkomitoiltaan sopiva bensapumppu. kuhan ei ole ruisku käyttöön tarkoitettu pumppu.
    parempi laittaa uusi
  30.  
  31. #60
    Päivää taloon.

    11 vuotta taukoa, 1kk sitten tuli pyörä.
    "Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa" periaatteella pidetty, 70tkm ajettu ZXR750 L1. Kovasti on tullut korjailtua ja säädeltyä ja hiljalleen mopo alkaa vaikuttaa toimivalta. Kone on joskus ollut irti, talvella selviää onko jotain tehty.

    Ryypyn toiminta ihmetyttää. Kun lyö vehkeet käyntiin ryypyn kanssa niin kierrokset on ~6000rpm! *
    Kiva lähteä aamulla 5.30 rivarin pihasta töihin...En ole ennen tuollaiseen ryyppyyn törmännyt, veljen ZZR ainakin pitää rundit 2-3000rpm

    Kaasarit on juuri ultrattu, kaikki suodattimet on uudet...
    Pystyykö ryyppyä säätämään jotenkin?
    ZXR750 ´93
Sivu: 2 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen