Taustaa, ostin pyöräni syksyllä 2006. Alusta alkaen ihmettelin voiko tässä olla näin "olematon" takajarru. Lähinnä mieleeni tuli 80-luvun gold wing Hondat, joissa jarrua sai painaa tosissaan. Olen asiasta maininnut huollossa, mutta jarruja ei ole saatu kuntoon. Jarrupalat viimeksi vaihdettiin, mutta apua ei tullut. Seuraavaksi kuulemma vaihdetaan koko jarrujärjestelmä mikäli jarrut eivät ala toimia niinkuin niiden pitäisi. Huolto myöntää, että jarruissa joku mystinen "häikkä". Se miksi täältä kyselen vastaavista ongelmista niin juontaa siihen, että huolto oli tiedustellut maahantuojalta aiheesta niin minun ongelmani on kuulemma täysin vieras heille. Onko näin ?? Ps. pyörä bmw K1200S vm 2006
Moi!
Minulla on 2006 K1200S.
Takajarruni on aivan olematon. Palat ovat ok.
Eli lienee ominaisuus.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Ongelmaasi en osaa mitään valaisua antaa, tässä kun itse ajelen ja jarruttelen erittäin tyytyväisenä noilla parjatuilla servo-integraalijarruilla, joista tehdas jostain kumman syystä luopui, kun porukat ei niihin vissiin koskaan oppineet...
Toivottavasti ei sitten tullut tilalle mitään 80-luvun Wingijarruja...
Tuo korjaamon kommentti, jonka mukaan "maahantuojalle ongelmasi on täysin vieras" voi hyvinkin pitää paikkansa. BMW:n maahantuontiorganisaatiohan on hyvin ohut ja hyvin paljon vastuuta kaikesta asiakkaan jälkipalveluista (huolloista, takuuasioista, varasosista jne) on tyrkätty merkkiliikkeiden kontolle. *Niinpä sitten sillä asialla saattaa olla merkitystä, minkä huollon kanssa asioit. Niissä ja niiden ammattitaidoissa nimittäin voipi hyvinkin olla eroja, joita ei sitten maahantuojan yksi tai kaksi tuotepäällikköä mitenkään pysty paikkaamaan.
Positiivisena puolena ongelmassasi lienee kuitenkin se, että vika on (takuuaikana) tiedostettu ja siihen on jo määritelty äärimmäinen lääkekin. (Koko systeemin vaihto).
Maailman foorumeilta voisi ehkä kohtalotovereita ja mystisen ongelman selityksiäkin löytyä, jos rupeaa tuntumaan, että täältä ei merkkiliikkeeltä, maahantuojalta tai merkkifoorumeilta diagnoosia rupea löytymään.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Taitaapa olla tosiaan ominaisuus,täällä kans melekosen tehoton takajarru vuosimallissa 2005.
Tosin jarruttelen nykyään pelkästään etusella(joka todella jarruttaa),käsittääkseni vaikuttaa sekä eteen että taakse eikä ainakaan mua alun totuttelen jälkeen vaivaa enää millään lailla
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Takajarruvivussa on ollut suunnitteluvika:
i-bmw.com
Saa sitä itsekin viriteltyä:
toinen saitti
Dixi et animam levavi
No mutta tuommonen korjattu versiohan on laitettava tilaukseen välittömästi(ek@ @ Kesä. 02 2008,20:33) kirjoitti
Eli jos oikeen käsitin tulee joku vahvistettu jarrupedaaliversio tilalle?![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Heh, näkyy olevan universaalia tuo diilereiden ymmärtämättömyys...(ek@ @ Kesä. 02 2008,20:33) kirjoitti
Vai että uudella jarruvivulla homma korjaantuisi! Ja siinä jo suunniteltiin koko jarrujärjestelmän vaihtoa...no silleen
Taas on tainnut jäädä service bulletiniint lukematta.![]()
Joka tapauksessa tässähän näytti selviävän ketjun aloittajan ongelma.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Hassu homma, kun meikäläinen ei ole edes kiinnittänyt huomiota tuohon takajarrun heikkouteen, kun tulee käytettyä samanlaista jarrutustapaa kuin sinäkin.(jarska @ Kesä. 02 2008,19:45) kirjoitti
Kunhan vaan ei jarrut mene vikatilaan, niin hyvä tulee...
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
2008 ässässä tuntuis kyllä olevan takajarrukin, ainakin entiseen RS:ään verrattuna.
Kaikkea tulee näköjään vertailtua entiseen ajokkiin, eli K 12 RS:ään.. Ja siinä ei kyllä ollut jalkajarrua lainkaan. Integroitu takajarrukin kyllä toimi käsikahvasta, sillä takapalat kesti vain 20 tkm. Mutta polkimen painelu oli käytännössä yhtä tyhjän kanssa.
Jos jotain muuta vertailisi, niin:
K 1200 RS plussaa:
- miellyttävämpi penkki
- RS:ssä oli säädettävä ohjaustanko, satula ja jalkatapit. (toisaalta nykyisen ajoasento on säätämättäkin minulle just sopiva)
- matkustajalla paremmat oltavat
- vakiona työkalut ja jopa renkaanpaikkaussarja
- vakiona keskiseisontatuki ja jämäkkä sivutuki (ässän sivujalka vaikuttaa aika onnettomalta, mutta kaipa se kestää..)
- ei heittänyt kurasuihkua matkustajan selkään
- toimi nykimättä ja nypyttelemättä myös hiljaisessa nopeudessa
- hiljaisempi vaihteiston toiminta
K 1200 S plussaa: (listassa myös lisävarusteita)
- tehoa aika kivasti
- huomattavasti kevyempi käsiteltävä pienissä nopeuksissa
- pikkuisen mukavampi ajettava myös mutka- ja maanteillä
- parempi jousitus / iskunvaimennus
- ajotietokone
- esa
- asc
- rengaspaineiden näyttö
- varashälytin
- paremmat valot
- vähäisemmät suhinat ja paremmin ilmaa ohjaava kate
- paremmat peilit
- sivulaukut vaikuttavat yllättävän isoilta (vanhassa vasen laukku oli todella onneton)
- vähintään yhtä hyvä etujarru ja parempi takajarru
jatkakoon listaa ken haluaa ja eri mieltäkin saa olla
![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kiitos EK viestistä, asia edennyt antamiesi linkkien avulla siihen pisteeseen, että Vaasan käyttöauton huolto tilannut uuden vivuston ja jousen ja olisi antanut jo ensiviikolle huoltoajan osien vaihtoon. Ymmärsin, että osat vaihdetaan takuuseen. Heino Tampereella ei "tiennyt" mitään pyörämallia koskevasta jarruongelmasta, kun ystäväni liikkeessä vieraillessa oli "uteliaisuuttaan" kysellyt. Täysi kymppi täytyy Vaasan huololle antaa kun ottivat asian tutkintaan ja saan jarrut pyörääni. En toki myöskään minä takajarrua käytä muuta kuin "tukena", mutta periaate minua on tässä asiassa ajanut kun olen sitä mieltä, että tämän hintaluokan pyörässä pitäisi jarrut olla.Kiitos kaikille viestiin vastanneille ja hoitakaa tekin jarrut pyörään.
k12s