Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Eli jos tilanne olisikin näin:

    Tallissa majailee mopo saksasta. Tarvittavia dokumentteja löytyy riittävästi (ehkä). Kauppakirja, coc-todistus ja reksiteriote saksasta sekä nippu muita papereita.

    Mutta mitäpä tapahtuu, jos esimerkiksi rekisteriotteessa on aivan väärä käyttöönottopäivä. Eikös se vaikuta mopon hinnanmääritykseen ja sitä kautta verojen määrään ? Entäpä rekisteröinnissä ja katsastuksessa ? Minkälainen soppa tästä voisi aiheutua täällä mopoilijoiden paratiisissa ?

    Kuvitteellisesti jos mopo tullataan ja rekisteröidään virheellisellä päivämäärällä niin eikös se vaikuta tuleviin vakuutusmaksuihin/KORVAUKSIIN ?

    Virheellinen päivämäärä on siis 33 v vanhempaan päin.

    Että sellasta tällä kertaa, kunhan tässä pähkäilen ja itseäni pelottelen mitä kauheuksia valtionvirastoissa tulee minulle tapahtumaan........

    Edit: korjattu ikäheittoa





  2. #2
    Riippuu varmaankin siittä pyörän iästä. Jos se on 2000-luvun pyörä 1960-luvun papereilla, ja sen vie noin vain konttorille, voipi käydä huonosti. Jos taas se pyörä on vm. 1950, en usko asiasta aiheutuvan juurikaan heittoa veroihin, jne.

    Mutta kokonaisuudessa voisin arvella. että vituiksi menee jossain vaiheessa ihan varmasti. Onhan tuolla pyöräkauppiaita, jotka myyvät pre-war pyörinä 50-luvun bemareita, kun 'ne menevät niin paremmin kaupaksi'. Mutta en kyllä voi suositella noin suurta vuosiluvuilla pelleilyä.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  3. #3
    Raakasti skannaten tuo paperi koneelle ja tulostaen oikealla vuosiluvulla. Vaikka jäisikin joskus kiinni,niin en usko syyttäjän rupeavan ajamaan syytettä asiakirjaväärennöksestä,jos oikeilla tiedoilla olet täyttänyt.
  4. #4
    Lainaa (Sjuggen @ Joulu. 17 2007,21:21) kirjoitti
    Riippuu varmaankin siittä pyörän iästä. Jos se on 2000-luvun pyörä 1960-luvun papereilla, ja sen vie noin vain konttorille, voipi käydä huonosti. Jos taas se pyörä on vm. 1950, en usko asiasta aiheutuvan juurikaan heittoa veroihin, jne.

    Mutta kokonaisuudessa voisin arvella. että vituiksi menee jossain vaiheessa ihan varmasti. Onhan tuolla pyöräkauppiaita, jotka myyvät pre-war pyörinä 50-luvun bemareita, kun 'ne menevät niin paremmin kaupaksi'. Mutta en kyllä voi suositella noin suurta vuosiluvuilla pelleilyä.
    Lainaa kirjoitti
    Riippuu varmaankin siittä pyörän iästä. Jos se on 2000-luvun pyörä 1960-luvun papereilla, ja sen vie noin vain konttorille, voipi käydä huonosti. Jos taas se pyörä on vm. 1950, en usko asiasta aiheutuvan juurikaan heittoa veroihin, jne.

    Mutta kokonaisuudessa voisin arvella. että vituiksi menee jossain vaiheessa ihan varmasti. Onhan tuolla pyöräkauppiaita, jotka myyvät pre-war pyörinä 50-luvun bemareita, kun 'ne menevät niin paremmin kaupaksi'. Mutta en kyllä voi suositella noin suurta vuosiluvuilla pelleilyä.

    Aivan, mopo on 2000 luvulta ja reksiteröintipäivä otteessa 70 luvulta. Saksassa vahingossa siirtynyt ensimmäisen rekisteröijän syntymäaika rekisteröinti päiväksi, kun mopon toiselle omistajalle tehty uutta reksiteriotetta. Tarkoituksena ei ole itse alkaa mihinkään vuosiluku pelleilyyn vaan saada mopo kilpiin ja ajoon ilman ongelmia.

    Muistelin vain, ettei esimerkiksi kuristetun pyörän muuttaminen otteessa täystehoiseksi onnistu ei vain pyytämällä.

    Siitä olen varma, että ongelmia tuo täällä virastojen luvatussa maassa aiheuttaa ja mahdollista on ,ettei yksi tai kaksi käyntiä konttorilla riitä.



  5. #5
    Voi olla aika säätämistä.Mutta luulis että olis ainakin halvat verot Joten jos olis itselläni niin koittaisin kilpiin noilla tiedoilla mitkä on nyt.
  6. #6
    LAITA SE MUSEOREKISTERIIN. *

    Jos noin hyvä onni on käynyt, että yli 30 vuottavanhan papereilla sait. Niin konttorille vaan. Eipä tarvi maksaa autoveroa.
    www.energiamestarit.fi
  7. #7
    Täytyy olla kyllä melkonen puusilmä veroja laskemassa, jos tuota ei huomaa. Aivan varmasti tulee ongelmia, jos yrittää tarkoituksella 1970-luvun pelinä rekisteröidä. Kyllä kai tuon asian saa ihan melko helpolla selvitettyä?
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  8. #8
    Mitä??! Saksalainen täsmällisyys ja tarkkuus vaakalaudalla?! Virhe jumalasta seuraavasta totuudesta eli ajoneuvon rekisteröinti papereissa!

    Toihan voi kaataa koko liittovaltion

    Mut mut... J o s näin olisi käynyt voi siihen pyytää oikaisua. Saksassa on ajoneuvon historia taltioitu kiveen hakattuna jo ensi rekisteröinnistä viimeiseen katsastukseen...(elip hiukka paremp ku täällä...) Jos matkalla on tullut paperiin virhe se voidaan oikaista. Asia vain vaatisi käynnin saksanmaalla koska nyk. omistajan pitää todistaa henkilöllisyytensä ja omistus oikeutensa ja sit pyytää oikaisua...
    Koto suomesta voi tietty yrittää AKE:n Retu-kyselyä. AKE tarkistaa itse ajoneuvon aikaisemmat rekisteröinti tiedot... (ja juuh on sitten maksullinen palvelu)

    Näin ainakin pari kesää sitten kun tuli tehtyä semmoinenkin... Jos tarvitset voin laittaa yhteystietoja mitä käytin silloin...privaa... siis j o s tarvii
    -- No sehän on se kaikkien Ninjojen isoäiti!!! -- GPZ 900R

    -- ZZR kärpänen -- ZZR 600R -> Myyty!

    -- Ihka oikea wannabee reisseri -- ZX 6RR

    -- Voe vehnä mikä kiksutin -- GSX-R 750
  9. #9
    Onnex se Wolfgand ei ollu syntyny 1910 luvulla, niinku kaikki saksalaiset edelliset omistajat ainakin automyynti mainonnassa.
    Saattais verot pompsahtaa.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  10.  
  11. #10
    Joo, sain onneksi mopon mukana kaikki paperit missä näkyy tuo tapahtunut erehdys. Epäilyttää vain, että nieleekö viranomaiset asiaa ihan noin vain, vai alkaako lisäselvitysten vaatiminen. No ei muuta kuin laput kädessä luukulle ja asiasta tinkaamaan, siitähän se lumipallo alkaa vyörymään.......