Ostin juuri -06 mallin FJR:n käytettynä. 200 km/h vauhdissa perä alkaa ns. ajelehtimaan. Renkaat on juuri vaihdettu 12500km jälkeen. Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Ja oli peräboxi paikallaan ? Jos oli, unohda kahtasataa ajot.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Pirellin renkaat normaalikokoiset. Etupaine 2,4 ja takana 2,7. Pelkästään sivulaukut oli paikoillaan ja nekin puoliks pakattuina. kyydissä ei muita. Jousitus oli softilla.
Eteen 2,7 taakse 3,2, niin avot, näillä lämpötiloilla, ei kulu rengaskaan kulmille. Tietty pito ei ole ihan sama kanttailussa kuin alemmilla paineilla, mutta matka-ajossa OK....(Fjr-Eke @ Elo. 22 2007,13:10) kirjoitti
Sitten vielä vaimennuksen esisäädöt kohdilleen....![]()
Ja muistelinkin et tästä asiasta on ollu aiemminkin....varovaisuutta....laukkujen kaa...
laukkujen kanssa ajosta....
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Ok, paineita lisää ja laukut veke...mutta outoa sinänsä ettei laukkujen kanssa voisi ajaa moisella pelillä esim. Euroopan baanoilla yli kahtasataa? Voiko renkaan merkillä olla oleellista vaikutusta asiaan(nopeusluokat)??
--noviisi--
12500 km on aikas paljon yksille renkaille. Mä vaihdoin ennen ulkomaan reissuja renkaat, vaikka niillä oli ajettu "vain" 10500km! Ja se takalaukku onnoissa vauhdeissa. Sanoisin, että max 130 km/h takaboksin kanssa. Ja Suomessahan ei saa ajaa yli 120 km/h.
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Totta on, että FJR:n perä on veltto. Mulla on tästä syystä aina ollut esisäätö "hard" ja kovat rengaspaineet 2.7/3.0. Auttaa tiettyyn rajaan, mutta nyt mitta täyttyi ja pistin tilaukseen WP:n takapampun ja keulajouset.(Fjr-Eke @ Elo. 22 2007,13:10) kirjoitti
Nää sivulaukut onkin olleet paljon tapetilla. Se on vähän sama asia kun ajaisi Ferrarilla ympäri ahveniston rataa perässä Juhdan telikärry. Peräkärryssä on nopeurajoitus, samoin osassa laukkusarjoista. Sitten on olemassa matkapyöriä joissa on tuulitunnelissa testatut "kiinteät" laukut, ne kestää vähän kovempaa menoakin.
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Kerro lisää WP:n takapampusta ja uusista jousista?(Anttoo @ Elo. 23 2007,10:28) kirjoitti
----opettelee opettelee----
Voisi tietysti kysyä että kukas tuollaista on valehdellut että takalaukuilla kahtasataa ajellaan ?(Fjr-Eke @ Elo. 22 2007,16:25) kirjoitti
Aika fakta kun on, että harva siihen turvallisesti pystyy. Tämä olisi syytä aina ostovaiheessa sisäistää. Pannarissa ihan samaa ongelmaa. BMW:n väittävät toimivan paremmin ja poliisit tuntuu yhtyvän tähän käsitykseen ainakin Yamahaan verraten.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Voihan se tosiaan olla, että myyjä hieman hehkutti ylimääräistä kehaistessaan, että euroopan kiertueella vauhdit olivat usein 200-240km/h eikä missään tuntunut... Mutta kuten ylempänäkin lukee ei Suomen teillä ongelmia olekaan. Nykyään on hyvä kun voi käydä valvotuissa olosuhteissa koettamassa. Oletteko kukaan käyneet radoilla testailemassa ja mitä suosittelette?
Omalla FJR:lläni (-06) olen sen verran kokeillut, että pelkillä sivulaukuilla voi >200km/h nopeuksia ajella ihan vakaasti ja turvallisen tuntuisesti, mutta takalaukun (Jammun alkuperäinen) kanssa kulku käy epävakaaksi jo yllättävänkin pienillä (n. 120-130) nopeuksilla.
Tosin niinpä tuon takalaukun kannessa näyttää lukevankin, ettei sitä suositella yli 130 km/h nopeuksille.
Kaksi päällä meno ei ehkä ole aivan niin levottoman tuntuista..
Ei vielä paljoa muuta kerrottavaa, kun pari käytännön kommenttia ja yksi täkäläinen asiantuntija (Portaankorva) suositti WP 4014 Spin Click. Uusista etujousista ei liene suurta hyötyä, mutta onpahan nekin sitten samaa vuosimallia ja merkkiä kuin takajouset. Ainakin pari viikkoa menee toimituksessa. Josko sitten voin kertoa lisää. Kemoran kokemukset menee ensi kesään.(Fjr-Eke @ Elo. 23 2007,12:31) kirjoitti
Yrittelin etsiä myös ohjausiskaria, mutten tiedä onko niitä FJR:ään sopivina. Vinkit tervetulleita.
FJR:n omistajan kannalta tässä on sellainen mukava piirre, että oman kokemukseni mukaan Pannarin levottomuus aiheutuu aerodynamiikasta (tai sen puutteesta(hondamania @ Elo. 23 2007,12:51) kirjoitti
) kun taas pre-2006 FJR:n takajousitus on missä tahansa asennossa niin löysä, että se niiaa syvään sangen vähällä kiusaamisella.
FJR:n voi siis tuolta osin korjata vaihtamalla vaimentimen kunnolliseen mutta Pannaria ei saa noin helposti kulkemaan laukkujen ja pleksin kanssa kulkemaan suoraan sivuvastaisessa tuulessa koska siinä vika ei ole alustassa![]()
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Sikäli kumma mulla on -92 FJ1200 alkuperäsellä alustalla, ajettu tosin alle satku (kai) ja eukon kanssa käydään joka kesä (nyt kuudetta kertaa tolla pyörällä) euroopassa. Aina oon ajellu osan matkaa 190 -210 km/h eikä ikinä oo ollu minkäänlaista woblaa tai muuta, matkassa meiän kahen lisäksi 44 l takakappa ja jammun omat sivulaukut, ilmeisesti Saksassa laitetut Krauserin oloset laukut. Takan oon pitäny kyllä kolmee kiloo painetta.
FJR -17
Heitäppä se emäntä pois siitä välistä ja nykäse samat nopeudet... johan tulee enemmän tekemistä.(Tinde @ Elo. 24 2007,17:55) kirjoitti
![]()
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö
Tuu ajamaan mun 600cc diversionilla, niin FJR tuntuu junalta sen jälkeen(Fjr-Eke @ Elo. 20 2007,10:11) kirjoitti
vai voikohan noista kahta samassa lauseessa mainitakkaan?
![]()
Näin on,ainaskin mulla(Topo68 @ Elo. 24 2007,18:02) kirjoitti
![]()
Koskaan en ...vannomati paras