Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Tänään 19.8 iltapäivällä Vanhalla Nurmijärventiellä matkustaja putosi 1200 kuutioisen pyörän kyydistä ja loukkaantui .

Pyörässä ei ollut takalaukkua, mutta kahvat kylläkin.

Olisikohan kiihdytys olut reippaanlainen risteyksen jälkeen päätielle tulon jälkeen.

Muistetaanpa, että kuljettaja on vastuussa matkustajasta.
    Kopukka

Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
    Joo tainnu nykästä iloisesti ku on avannu kaasuu. Noh vaikka vastuu onki kuljettajalla, ni eiköhän se järjenkäytön vastuu siitä kiinnipitämisestä ole kuitenki sillä matkustajalla.

Siis: Itseään saa syyttää jos kyydistä tippuu.... Oon ollu monen melkoisen kohelon kuskin kyydissä eikä kertaakaa oo ollu ees lähellä lentää kyydistä vaik onki nykivää menoa ollu. Voi siis edelleen pitää kiinni kunnolla. Jos ei pidä, ni eiköhä sen yhen selästä lentämisen jälkeen muista paremmin. Jotku oppii vaa lihasmuistin kautta.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    No on se ainakin ihan kohteliasta ajaa niin ettei matkustajan tarvitse kokoajan henkihieverissä rutistaa että pysyy kyydissä. Mukava se on matkustaa siellä jos ei koskaan tiedä mitä kuskin päässä liikkuu ja koska kierrokset hakkaa yli 10000rpm keula pystyssä.
    98% of all statistics are made up

Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
    Toivottavasti oli kunnon varusteet päällä

Ei tartteta toista road rash queeniä
    premier

emeritus
    Meillä ainakin hallituksen kanssa toiminut hienosti jotta vasurilla taptap mamman vasempaan polveen ja tuppinurin...

Onhan se reilua varotella
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Mulla kävi samanlai. Kaveri kyydissä, ja vähä reippaampi lähtö niin sielä se oli perseellää
    Monessa nykypyörässä ei enää ole kunnon kahvoja kyytiläisille mistä kiinni pitää ja istuinten mallikaan ei paljon estä liukumasta pois kyydistä varsinkin kun polvetkin ovat melkein pään korkeudella.Lähtöihin risteyksistä ja monessa muussakin tilanteessa voi arvata varautua jollei "nuku" siellä takana.
    Yhtä pahoja ovat tilanteet joissa joutuu paniikkijarruttamaan jos takana istuva ei ole yhtään mukana.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    suosittelen vyötä mikä tulee kulj.mahan ympäri ja takana kahvat mistä kyytiläinen pitää kiinni...
    honda cbr 1100xx -97 honda cbr 1000rr -06
    Lainaa (FJR -07 @ Elo. 19 2007,18:28) kirjoitti
    Meillä ainakin hallituksen kanssa toiminut hienosti jotta vasurilla taptap mamman vasempaan polveen ja tuppinurin...

Onhan se reilua varotella
    Jotenkin noin just.Yleensä tulee pian ilmoitus,että lopeta tuo keuliminen,täällä on ihan vitun hirvee olla!
    Lainaa (janne78 @ Elo. 19 2007,19:16) kirjoitti
    suosittelen vyötä mikä tulee kulj.mahan ympäri ja takana kahvat mistä kyytiläinen pitää kiinni...
    Useimmilla on kyllä siellä valmiina rengas josta pitää kiinni .

Joo onhan noita sattunut, kevarilla joskus kaveri ajoi kaksi päällä ja taisi keulaa keventää niin takanaolijan jalat "ilmestyivät" kainaloihin mutta kyydissä taisivat pysyä kuitenkin
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
    kyllä siellä takaritsillä on aika orpo olo jos pitää vaan siitä kauhukahvasti kiinni .
    minä olen ainakin ohjeistanut kyyditettäviä pitämään mielummin kuskista kiinni
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Lainaa (Salmon @ Elo. 19 2007,19:36) kirjoitti
    kyllä siellä takaritsillä on aika orpo olo jos pitää vaan siitä kauhukahvasti kiinni .
    minä olen ainakin ohjeistanut kyyditettäviä pitämään mielummin kuskista kiinni
    Samaa minäkin olen kyyditettävilleni sanonut.
    Jos vaikka kyytiläinen räplää visiiriä risteyksessä, niin kyllä kuskina sen huomaa kun kädet ei oo ympärillä, osaa olla tiputtamatta kyytiläistä.
    Lahjattomat treenaa
    Muutama viikko sitten polttarikyyditystä tarjosin ensikertalaiselle pyöränkyydissä. Ennen lähtöä sanoin, että tiput jos et pidä kiinni. Tietenkin sitten kyydissäolija puristi niin ettei meinannut itsellä jalat toimia. Ainakin kyydissä pysyi, vaikka muutama kunnon veto tuli vedettyä.

Tottumattomalle on aina tehtävä selväksi miten pidetään kiinni.

Kyytiläisen kanssa ajettaessa ei oo pakko vetää äkkiä tuppia nurin niin että näitä tilanteita tulee. Paremman puoliskon kanssa tulee yleensä käännettyä kahvaa tasaisesti kireemmälle, esim. ohituksissa ja tietenkin tulee huudettua luureihin että nyt mennään jos pitää enemmän kiihdyttää.

+100m/s club finland / 376,61km/h

R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Homma toimii hyvin kun kyytiläinen on hereillä ja kuski ottaa kyytiläisen huomioon. Aina kun nopeus muuttuu tai lähdetään esim valoista liikkeelle niin tiukasti vaan kuskista kiinni.

Itse pidän alle 100km/h nopeuksissa toisella kädellä takakahvasta ja toisella kuskin vyötärön ympäriltä kii nii pysyy sekä kiihdytykset että jarrutukset hanskassa. Yli huntin nopeudessa on parempi pitää kuskista molemmilla käsillä kii ja kyyristyä sen selän taakse jotta välttää ylimääräisen tuulen
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
    Minä oon sanonu kyytiläisille tällaset ohjeet:

-toinen käsi tankkia vasten oletusarvoisesti jarrutusta tukemaan, jottei kyytiläisen paino tuu mun niskaan jarruissa.
    - toinen käsi vyötärön ympäri kiihdytystä varten, jottei putoa junasta.

Jokaikinen (noin 20-30) kyytiläistä sanonu että helvetin mukava asetelma, ku ei väsy kädet tankkiin nojaamiseen, muttei myöskää tartte halata kuskia koko aikaa. Näin jaa myös enemmä tilaa kuskille liikuttaa vartaloa pyörän päällä. En oo yhtää poikittaista sanaa tosta menetelmästä vielä saanu.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Lainaa (PrivateeR @ Elo. 19 2007,22:33) kirjoitti
    -toinen käsi tankkia vasten oletusarvoisesti jarrutusta tukemaan, jottei kyytiläisen paino tuu mun niskaan jarruissa.
    - toinen käsi vyötärön ympäri kiihdytystä varten, jottei putoa junasta.
    Sama menetelmä on itellä ollu käytössä sillon joskus kun oon kyydissä ollut. Toimii hyvin ja pysyy kyydissä... Kahvoista kiinni pitäminen ainakin kiihdytyksissä on melko hankalaa.
    Kawa ZX-7R vm.02
    No, joo... kyllä se nyt on vaan kuskin ilmaistava mitä tekee. Kyytiläinen ei voi tietää kuskin ajatuksia, ellei ajeta tuppi nurin koko ajan.

Ja toisaalta, mikä into ja riemu on vetää miljoonaa, kun on kyytiläinen. Varsinkin jos on suhteellisen kokematon kyyditettävä

Itsellä lähtökohta vaikka jokainen tekee itse päätöksen siitä kenen kyytiin menee tai ottaa, niin kuski on vastuussa kyytiläisestä. Oli vehje sitten mikä hyvänsä.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Olin joskus aivan kohdalla, kun takapenkkiläinen teki voltin ja
    tipahti suoraan häntäluulleen .. kuski näet avasi ihan huolella
    kaasua .. tilanne oli oikeasti erittäin koomisen näköinen, mutta
    samalla aika vakava .. se tyyppi loukkaantui niin ettei päässyt
    minnekkään omin avuin .. kivikatu osaa olla kivikova ..
    Elämä opettaa aika kovakouraisesti välillä ...

Tietääkö joku, että saako lasta kuljettaa kuskin ja pensatankin
    välissä? Niitä näkee silloin tällöin .. mutta jotenkin olen muistavinani,
    että kyyditettävän olisi oltava omalla istuimellaan .. siis siinä
    takapenkillä ja siksi takapenkkiläiselle on väsätty jalkatapitkin.
    Vaikka ihan pikkuiset ovat varmasti turvallisemmin siinä "sylkyssä"
    kuin muualla. Itse en kyllä ihan pieniä uskaltaisi kuljetella mopolla
    lainkaan.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Lainaa (lippa @ Elo. 19 2007,19:06) kirjoitti
    Yhtä pahoja ovat tilanteet joissa joutuu paniikkijarruttamaan jos takana istuva ei ole yhtään mukana.
    On kokemusta.
    Olin kerran miekkosen kyydissä ja pyörässä oli takalaukku jossa mukava selkänoja. Olo kuin nojatuolissa. En pitänyt kiinni koska meno oli tasaista ja rauhallista. Olin omissa ajatuksissa enkä seurannut mitä tapahtuu. Yhtä äkkiä mies löi liinat kiinni, siinä vaiheessa heräsin kun tunsin että nyt lennän miekkosen yli eikä hyvää seuraa. Viime tipassa tartuin käsiin kiinni miekkosesta ja täpärästi selvisin tilanteesta. Sain hyvän opetuksen kantapään kautta että myös kyytiläisen kannatta olla hereillä.

Mielestäni vastuu on molemmilla. Jos kyytiläinen on ensikertalainen niin kuskin on kerrottava mihin kannattaa varautua. Ja jos kyytiläinen on kokenut kyydissä olija kannattaa olla hereillä, vaikka kuinka mukavaa olisi takana istua.

Toivottavasti kyytiläinen paranee ja hänelle ei jää pelkoa vaan uskaltaa taas mennä pyörän kyytiin.

P.S.Nyt asiat ovat toisin kun itse ajan eikä tarvitse olla kyydissä.

"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
    Lainaa (MattiR @ Elo. 19 2007,23:10) kirjoitti
    välissä?
    Ei. Ja jalkojen pitäisi ylettyä jalkatapeille.

Joku ajeli Kauniasissa skootterilla muksu sylissä ja muksulla ilmapallo heilumassa molempien edessä. Kuulunee kategoriaan tietoinen riski...
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    mikään ei ole niin tärkeää kuin matkustajan turvallisuus. sen takia pidän kiinni siitä että kyytiläisellä on myös ajokamat ja tarvittaessa aina lainaan sopivat tutuilta. täytyy kyllä myöntää että jotenkin luontevammalta tuntuu kyyditä neiti-immeisiä juurikin tuon vyötäröltä pitämistaktiikan kannalta, mutta hyvin ovatkin sitten kyydissä pysyneet, mm. tuo vasemman käden "taktiikka" tiedonvälityksessä kuskilta kyytiläiselle on hyvä. kerran on kokeneemman kyytiläisen jalka lipsahtanut tapilta hitonmoisessa röykyssä ja sen huomasi heti vyötäröotteen välityksellä.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Suosittelen tätä: Uusi putkisto jonka takia pitää takajalkatapit poistaa ja seat coveri paikalleen niin nou hätä! Ei ole huonoa omaa tuntoa siitä kun ei kyyditse. Eihän sille nyt voi mitään että pakoputki pakottaa ottamaan takajalkatapit pois? Eikä tarvitse pelätä kyydissäolevan puolesta. Emännällä oma pyörä niin ilo vain kaksinkertaistuu kun saa yhdessä ajella
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

K1200R -05 (myyty -06)

CBR600F -90 (myyty -04)
    Ärhäkkäät kiihdytykset pitäisi kyllä takanaolijalle kommunikoida selkeästi. Kerran 90-luvun alussa sattui näin:
    - lasten kaveri oli kinunut päästä kerrankin moottoripyörän taakse
    => kypärä päähän ja lenkille !
    - sanoin että pidä sitten kiinni lujasti => kaveri piti takaraudasta kiinni rystyset valkoisena
    - yhden risteyksen jälkeen sanoin että pidä nyt sitten kiinni että hieman kiihdytellään
    - kahva auki ja kaveri kippas selälleen, mutta onneksi nousi jalat mun kainaloon ja kaveri ei pudonnut, mitä nyt hieman säikähti
    Muistaa tilanteen varmaan ikuisesti. Totesi vaan että "tää kiihtyy ihan sairaan kovaa" !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Ennenkuin juttu ehtii enempää paisua, niin kerrottakoon selvennykseksi muutama tosiasia. Ensinnäkin kyyditettävä ei ollut ensikertalainen, vaan olen pyörien kyydissä ollut useammin kuin muutaman kerran, itse tosin mieluummin ajan. alkumatkasta pitelin kuskista kiinni kiihdytyksissä, tällä kertaa taisin "torkahtaa", lienekö flunssan tai komian auringonpaisteen syytä.Pyöränä oli Bandiitti joka ei takana istuvalle kummoista tukea tarjoa, eikä selässäni ollut painava reppu asiaa ainakaan helpottanut. Kuljettaja ei kiihdyttänyt mitenkään hullunkiilto silmissä, vaan kyseessä oli enneminkin normaali ripeä kiihdytys risteyksestä. Koko jupinasta selvittiin pienellä aivotäräyksellä ja asfaltti-ihottumalla. Suurimman kolauksen sai itsetunto. Sairaalassa olin pari tuntia tarkkailussa ja sitten kotiin. Pyörällä ajelen tulevaisuudessakin ja saman kuskin kyytiin uskaltaudun koska vaan. Poliisille myönsin, että syy oli minussa, aika näyttää saanko sakkoja kun sillälailla kyydistä hyppäsin..
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
    Lainaa (MattiR @ Elo. 19 2007,23:10) kirjoitti
    Olin joskus aivan kohdalla, kun takapenkkiläinen teki voltin ja
    tipahti suoraan häntäluulleen .. kuski näet avasi ihan huolella
    kaasua .. tilanne oli oikeasti erittäin koomisen näköinen, mutta
    samalla aika vakava .. se tyyppi loukkaantui niin ettei päässyt
    minnekkään omin avuin .. kivikatu osaa olla kivikova ..
    Elämä opettaa aika kovakouraisesti välillä ... *

välissä? Niitä näkee silloin tällöin .. mutta jotenkin olen muistavinani,
    että kyyditettävän olisi oltava omalla istuimellaan .. siis siinä
    takapenkillä ja siksi takapenkkiläiselle on väsätty jalkatapitkin.
    Vaikka ihan pikkuiset ovat varmasti turvallisemmin siinä "sylkyssä"
    kuin muualla. Itse en kyllä ihan pieniä uskaltaisi kuljetella mopolla
    lainkaan.
    Toi häntäluulle putoominen ei oo kauheen koomista sen jälkeen, kun saat siitä elinikäisen selkävamman, kuten eräs kuntosalilla käynyt ystäväni...siis ei pysty käymään enää, kun selkäkivut pahenivat vanhemmiten murtuman takia, ole sitten lopun ikää jollain kolmiolääkkeillä. Itse kerran paiskauduin takalaukkuun kumppanin "reippaamman" kiihdytyksen takia, saipa kuulla siitä sen verran ettei ole enää viittinyt toistaa temppuu. *

Enpä antais lastani kyytiin ennen kuin jalat yltää tapeille, ja on ainakin kouluikäinen, ts. ei nukahda ja osaa pitää kunnolla kiinni...ja ennen kuin kumppani on käynyt silmäleikkauksessa... * Mites se lapsi voi siinä kaarteissa esim. jossain tankin päällä pysyy kunnolla muuten kuin jossain korkeintaan 30 km/h vauhdissa? *
  26.  
    Voihan sinne taakse vaikka nukahtaa, pitkällä taipaleella. Kokenut matkustaja osaa pitää kiinni oikein, tarkkailla ja ennakoida kuskin/pyörän liikkeistä mitä tuleman pitää. Tuuli on ikävä tekijä varsinkin motarilla. Mutta kun on tarpeeksi ruista ranteessa, pysyy kyydissä, vaikka kuinka paikat puutuu. Tervehtymistä ja tsemppiä tipahtajalle!
    Erilainen "nuori".