Kaverini hankki Honda CBR F:ään Yoshimuran putken. Keskiseisontatuella tehtiin asennus. Kun saatiin putki vihdoin kiinni ja kaikki tuntui olevan ok törmäsimme seisontatukea vaihdettaessa sivujalkaan seuraavaan ongelmaan. Keskiseisontatuki heilahti ketjuihin. Vanhaa putkea tutkiessa huomasimmekin että tuossa oli ollut pala joka esti tuen osumisen ketjuihin. Nyt olisikin tiedustelussa miten muut ovat ongelmasta selvinneet? Pitääkö hitsata samanlainen pala uuteen putkeen vai onko jotain parempaa konstia korjata ongelma?
Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
Kotisivuni: anttilehto.net
hitsaa siihe kemppiliimalla pellistä semmoinen teline ku alkuperäisessäkin
Joo. Tätä meinattiin kaverin kanssa toiseksi vaihtoehdoksi. En tiedä millanen jälki tulee jos hitsaa jonku palan putkeen kiinni. Kaveri tulee tänään laivalta takas ni tehdään sitte johtopäätöksiä asian suhteen.(lassep @ Elo. 15 2007,20:58) kirjoitti
frendin pyörästä repästiin toi tuki pois, kun tuumattiin ettei sitä saa mitenkään fiksusti tuettua. näyttääpä pyöräkin paremmalta ilman sitä.
Kuulostaa kovin tutulta(lassep @ Elo. 16 2007,08:55) kirjoitti
Tais olla mun pyörä. Oikeesti tuli paremman näköiseksi kun sen metalli kasan otti pois alta. Pyöräkin keveni siinä samalla
Ketjujen hoito hankaloittu hieman, mutta ei häiritsevästi. Helpoin ratkaisu on vaan, että otat sen pois.
Musta 600 CBR F(armari)
Okei. Pitää tänään ehdottaa tuota kaverille.
Omassa micronissa on tuo härpeke jo valmiiksi hitsattuna, kuten alkuperäisessäkin. Onko putki ihan merkkikohtainen?
Ainakin F3:ssa keskituki lähtee helposti irti ja sen saa tarvittaessa 5 minuutissa takasin kiinni "huoltopukiksi".
Jos ei halua putkea hitsata niin lisää tavaraa siihen keskitukeen ja se kumitussukka siihen kiinni joka vastaa putkeen.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Kumitussukka...(J.V. @ Elo. 16 2007,21:18) kirjoitti
Onko ne niitä mitä myydään mm. Valon Villen isukin kaupassa?
![]()
Ninja forever, man!
Minun pyörähän tuo on.. tänään kävin tutkimassa vähän lähempää tuota seisontatukea ja näyttäisi niin kuin siinä ei olisi mitään kohtaa mistä sen saisi auki?? Ei minkään näköistä pulttia tai vipua mitä kiertämällä saisi vapautettua sen irti.![]()
Se taitaa olla vasemman puolen "kateruuvin" avulla kiinni semmosessa "putkessa" joka pitää muistaa laittaa takas, että saa katteenkin kiinni. Itse katselin vierestä kun se otettiin irti joten olen (todella) huono henkilö neuvomaan. Omasta mielestä jotain tuon suuntaista olin näkeväni kyseisen operaation aikana.(jarsalmi @ Elo. 17 2007,17:57) kirjoitti
Musta 600 CBR F(armari)
mahtaakohan tuo lähteä sitten oikealta puolelta siitä ontosta "akselin" päästä vetämällä vai siitä vasemman puolen kateruuvin kolosta työntämällä.. puuh..![]()
2005 vm
Ongelma ratkaistu, seisontatuki lähti irti!![]()