Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    mihin kannattaa keskittyä jos haluaa isolla pyörällä ajaa. käsi vai jalkavoimiin? eli millä laitteilla kannattais kuntosalilla harjoitella. et jaksas käsitellä yli 250kg painavaa pyörää? kute esim VeeMaxia tms vastaavaa.
  2. #2
    no siis.. täähän on tekniikka laji

    eli jos sulla sen verran löytyy jerkkua että saat pyörän keskituelle/lta, joka sekin tekniikka laji, niin en olisi kovin huolissani.

    mut reenaa toki salilla mitä lystäät, ei se koskaan pahaa tee
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #3
    Kyl mä sanosin että käsivoimaa siin enemmän tarvitaan...jaksaa paremmin kääntää kahvasta ja toisaalta kaivaa lompakkoa helpommin ku niitä sakkoja makselee....
  4. #4
    Jos salille asti menet, niin treenaa toki molempia. Ja sen lisäksi vielä keskivartalon lihaksia.
    - Engine MC -
  5. #5
    Joo kyl käsivoimat on tärkeempiä mun mielestä.

    Kannattaa treenata hauiksia, ojentajia, olkapäitä, alaselän ojentajalihaksia, ja yläselän lihaksia. Näiden lihasten varassa se pyörän hallittavuus lähinnä on.

    Jalat tottakai pitää olla hyvässä kunnossa, mutta sanottakoon että jos se 250kg pyörä kellahtaa tarpeeks vinoon, ni saat kyl kyykätä yli 300 kiloo että sä yhellä jalalla saat sen kaatuvan pyörän pelastettua kaatumasta.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  6. #6
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Enpä tiijä .. mulla ainakin vaatii eniten persettä ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  7. #7
    Jos pää pelaa, niin se riittää
    Lahjattomat treenaa
  8. #8
    Riippuu varmaan hiukan ajostakin. Tuossa kun olin ekaa kertaa radalle ni ainakin sen jälkee oli kädet ja alaselkä aika valmiissa kunnossa. Ei niinkää varmaan voimaa tarvi hirveesti mutta kyllä varmaan helpottaa jos lihaskunto on kohtuullinen.
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
  9. #9
    Pyörää ajaessa tarvitsee lähinnä staattista lihasvoimaa, joten turha hakea kyykkäämällä tai penkkaamalla ajokuntoa. Ei tosin voimaharjoittelusta mitään haittaakaan ole.

    Paitsi jos hartiat kasvaa, niin tuulenvastus on sen mukainen. Jätä siis ylä- ja alatalja, pystysoutu, niskan takaa punnerrukset, jne. pois...

    Ja jos paino lisääntyy, niin kiihtyvyys heikkenee. Treenaa vaan pienillä painoilla ja suurilla toistomäärillä.

    Auttoiko?
    Kyllä ihan normikokoinen kaveri pystyy haldaa pyörän kuin pyörän. Jos friidutkin pärjää, niin saa olla aikamoinen kuikelo, jos ei pysy lapasessa...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  10. #10
    Olipahan kysymys taas kerran. Pyörän käsittely on ihan tekniikka laji. Ja jos sinne salille menee niin koko kroppaa reenataan.
    Kawasaki ZZR1400 -09
  11. #11
    Niin Veemaxista en tiedä mutta XJR mallisessa Yamahassa on moottori jolla se liikkuu. Ei tälläinen keskikehon rakentaja muuten jaksa noita liikutella.
    <br /><br type="_moz" />
  12. #12
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Elo. 17 2007,20:15) kirjoitti
    Niin Veemaxista en tiedä mutta XJR mallisessa Yamahassa on moottori jolla se liikkuu. Ei tälläinen keskikehon rakentaja muuten jaksa noita liikutella.
    Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
  13. #13
    Rocketilla ajaessa pitää olla todella hyvässä kunnossa ja joutuu treenaamaan monipuolisesti + syömispuoli päälle.

    1. Jos saat lättyyn. Menee ilmoitus R.A.Ttiin => pojat hakee pyörän pois.

    2. Jos et jaksa tai jostain syystä nainen on vielä tajuissaan aktin jälkeen. Menee ilmoitus R.A.Ttiin => pojat hakee pyörän pois.

    Liikenteessä on näkynyt huono kuntoisiakin Rocket kuskeja, mutta ne testaa kaverin pyörää.
  14. #14
    Lainaa (CJ @ Elo. 17 2007,19:08) kirjoitti
    Pyörää ajaessa tarvitsee lähinnä staattista lihasvoimaa, joten turha hakea kyykkäämällä tai penkkaamalla ajokuntoa. Ei tosin voimaharjoittelusta mitään haittaakaan ole.
    Niin sun mielestä penkissä tai kyykyssä ei voi tehä pitkäkestoisia suoritteita? Eli sun mielestä niillä ei voi kehittää lihaskestävyyttä, vaan ainoastaan voimaa?

    Tämä on harvinaisen selvä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  15. #15
    Lainaa (PrivateeR @ Elo. 17 2007,20:57) kirjoitti
    Lainaa (CJ @ Elo. 17 2007,19:08) kirjoitti
    Pyörää ajaessa tarvitsee lähinnä staattista lihasvoimaa, joten turha hakea kyykkäämällä tai penkkaamalla ajokuntoa. Ei tosin voimaharjoittelusta mitään haittaakaan ole.
    Niin sun mielestä penkissä tai kyykyssä ei voi tehä pitkäkestoisia suoritteita? Eli sun mielestä niillä ei voi kehittää lihaskestävyyttä, vaan ainoastaan voimaa?

    Tämä on harvinaisen selvä.
    En kyllä viitsisi kyykätä 2 tai 3 tuntia. Mielummin juoksen 15-25 km.
  16. #16
    Lainaa (CJ @ Elo. 17 2007,19:08) kirjoitti
    Pyörää ajaessa tarvitsee lähinnä staattista lihasvoimaa, joten turha hakea kyykkäämällä tai penkkaamalla ajokuntoa. Ei tosin voimaharjoittelusta mitään haittaakaan ole.

    Paitsi jos hartiat kasvaa, niin tuulenvastus on sen mukainen. Jätä siis ylä- ja alatalja, pystysoutu, niskan takaa punnerrukset, jne. pois...

    Ja jos paino lisääntyy, niin kiihtyvyys heikkenee. Treenaa vaan pienillä painoilla ja suurilla toistomäärillä.

    Auttoiko?
    Kyllä ihan normikokoinen kaveri pystyy haldaa pyörän kuin pyörän. Jos friidutkin pärjää, niin saa olla aikamoinen kuikelo, jos ei pysy lapasessa...
    Tähän tapaan. Perstuntumasta ja tasapainosta on kysymys, varmaan se hidasajon systemaattinen harjoittelu olis hyvä juttu itse ja varsinkin kullekin. Jos tarttee älyttömästi voimaa prätkän hallintaan, jotain on pielessä.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  17. #17
    Lainaa (SALOMON @ Elo. 17 2007,17:49) kirjoitti
    ...mihin kannattaa keskittyä jos haluaa isolla pyörällä ajaa...
    Siviiliajossa: kädet, että jaksaa avata bensatankin korkin ja tankata. Jos ei tankkaa, niin sitten on jalkalihakset kovilla.
    Radalla: kaikki mahdolliset lihakset. Kaikki nekin, joiden olemassa oloa edes anatomian maikka ei muistanut.

    Lainaa (CJ @ Elo. 17 2007 @ 19:08) kirjoitti
    ...jos paino lisääntyy, niin kiihtyvyys heikkenee.
    Toi oli aivan helmi! Siinä mun hitauden syvin olemus.
  18. #18
    *reps*
    Tota.... en oo bodannu kumpaakaan ;))) ja pyörä painaa 350 ;))
    Tuon painoiset pyörät...hoitaa itte itsensä...
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  19. #19
    Mihin niitä jalkavoimia tarvii? Selkälihakset on hyvä olla kunnossa että saat pidettyä napakan mutta rennon ajoasennon, ja käsilihaksia tarvii (ainakin periaatteessa) jos joutuu tekemään jotain radikaalimpaa vastaohjausta väistötilanteessa tms.

    Sitten jos kaataa pyörän niin jokainen lihas on tarpeen, mutta käytännössä varmaan tulee pyydettyä joku auttamaan jos on raskaampi pyörä.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  20. #20
    kyllähän toi enemmän käsissä tuntuu ylipäänsä tuo ajelu, kun ajaa pitempään yhteen menoon.
    mutta ei kai se ny mitää reeniä tartte?
    <p>gubbe</p>
  21. #21
    Lainaa (CJ @ Elo. 17 2007,19:08) kirjoitti
    Paitsi jos hartiat kasvaa, niin tuulenvastus on sen mukainen.
    ja mitä leveempi olet, sitä vähemmän näet peileistä
    <p>gubbe</p>
  22. #22
    Lainaa (SALOMON @ Elo. 17 2007,17:49) kirjoitti
    mihin kannattaa keskittyä jos haluaa isolla pyörällä ajaa. * käsi vai jalkavoimiin? eli millä laitteilla kannattais kuntosalilla harjoitella. et jaksas käsitellä yli 250kg painavaa pyörää? kute esim VeeMaxia tms vastaavaa. *
    No voi viddu, mikä kysymys...

    Tai no, mee sinne salille vaan ja vedä sillä soutulaitteella pinkki balettiasu päällä...ja vastusta ei nimeksikään.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  23. #23
    Lainaa (CJ @ Elo. 17 2007,19:08) kirjoitti
    Pyörää ajaessa tarvitsee lähinnä staattista lihasvoimaa, joten turha hakea kyykkäämällä tai penkkaamalla ajokuntoa. Ei tosin voimaharjoittelusta mitään haittaakaan ole.

    Paitsi jos hartiat kasvaa, niin tuulenvastus on sen mukainen. Jätä siis ylä- ja alatalja, pystysoutu, niskan takaa punnerrukset, jne. pois...

    Ja jos paino lisääntyy, niin kiihtyvyys heikkenee. Treenaa vaan pienillä painoilla ja suurilla toistomäärillä.

    Auttoiko?
    Kyllä ihan normikokoinen kaveri pystyy haldaa pyörän kuin pyörän. Jos friidutkin pärjää, niin saa olla aikamoinen kuikelo, jos ei pysy lapasessa...
    Miten ylä - ja alatalja vaikuttaa hartioiden reeneihin? Eikös nämä kuitenkin ole selkäliikkeitä?

    Itse kysymykseen. Tämähän riippuu täysin pyörästä millä ajat. V-maxilla ajaessa ei tule kuin pää kipeäksi. Johtuen vitutuksesta, kun pitää tuollaisella ajaa. Itsellä tulee jalat kipeäksi kaikista eniten. Puristan reisillä tankkiin, niin ei tarvitse rasittaa käsiä, kun niillä nyt on muutakin tekemistä kuin pitää kuskin painoa ylhäällä..



    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  24. #24
    tämä viimeinen kommentti kertoo hyvin kyykyn ergonomian. tulee jalat kipeeksi, kun puristaa tankkia, ettei kädet väsyisi.

    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #25
    Kokeileppa vaikka nyt alkuunsa sauvaluistelua ja talvella hiihtoa ja uintia... Moottoripyörän hallinta ei vaadi suurta voimaa. Tekniikka on paljon tärkeämpi ja kestävyys ratkaisee. Jos voimia haluat harjoittaa niin puristusvoimaa käsiin... Saa otettua kunnon otteen siitä sääntöja rikkoneesta ja motoristia kiusanneesta autoilijasta
  26. #26
    Jos isolla nakulla ajelee, kannattaa ainakin vatsalihakset olla kunnossa, niin ei tarvi pelkistään rystyset valkosina roikkua kyydissä moottoritienopeuksissa. Oma pyöräni painaa likemmäs 300 kg, enkä ole mikään kehonrakentaja, mutta mitään ongelmia ei ole esiintynyt, tosin en ole kyllä kaatanut pyörää, enkä aio sitä kokeillakaan
  27. #27
    Joopas.

    Itse olen aivan kukkakeppi, muttei ole ongelmia 1250 Banditin kanssa.

    Ei voimalla vaan tekniikalla
    Espoo on paska paikka
  28. #28
    Lainaa kirjoitti
    Ei voimalla vaan tekniikalla
    Just noin, pyörä n 360 kg ja ukko 76 kg, no problems.
    Tosin kuskissa on varmaan pyörää parempi teho/painosuhde
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  29. #29
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Joku kirjoitti ketjun alussa " Tekniikkalaji" . JUST NI. Enpä ainakaan Busan kanssa tartte juuri voimaaa, omat mitat: 185 cm & 100 kg. Ja ajoasento MULLE optimaalinen, ei varmaankaan kaikille ?
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  30.  
  31. #30
    No joo, laitetaas ny kuitenkin sen verran, että ajamalla (eri paikoissa ja tilanteissa) sitä oppii pyörän hallintaa. Ja hyvästä lihaskunnosta toki on apua, jos joutuu pyörää työntämään tai pitää valoissa pysyä pystyssä tai pitää keskituelle saada...ym. ym.
    Viisas pääsee vähemmällä!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen