Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Vaihdoin pyöräni pariviikkoa sitten ( R1150RT ) yhdellä omistajalla olleeseen K1200RS -02 malliin Mototripissä Espoossa ja nyt olen ajanut pyörällä n.600km ja toiminut moitteettomasti ja muutenkin oikein makoisa pyörä makuuni tuo K1200RS! *

    .kunnes eilen töistä tullessani hidastin liikenne hidasteeseen
    jonka jälkeen vaihdoin pienemmälle ja lähdin kiihdyttämään takaisin taajama nopeuteen, jolloin kierrokset kyllä nousivat mutta nopeus ei!! aluksi toimi niin että kun ei kiihdyttänyt ripeästi vaan pikkuhiljaa niin pyörä toimi.
    Matkaa tuosta kun huomasin ilmiön kotiani oli 5 km jonka aikana ilmiö vain lisääntyi niin että viimeiset 500m talutin pyörää! *

    Soitin ystävälleni Moottoripyörä huoltoon jolle kerroin asiasta ja myös sen että *kytkin nesteen säiliön pinta oli noussut aivan ylärajaan!

    .hän epäili että pyörään on lisätty vääränlaista nestettä, jolloin 2eri pohjaista ainetta reagoi lämmetessä laajentuen.. poistin nestettä ohjeiden mukaan
    mitta-asteikon puoliväliin jolloin keskiseisontatuella ollessa kaikki näytti *taas toimivan oikein..

    .yritin ajaa pyörällä mutta edelleen sama homma! *

    Kysyin Mototripistä asiasta ja heidän kommentti oli..

    "BMW:n rivikoneissa ei ole täysin tuntematon ilmiö että lämpimissä olosuhteissä ja koneen käydessä kuumana kytkineste laajenee yli järjestelmän kapasiteetin ja aiheuttaa kuvaamasi ilmiön. Tälläisiä pyöriä on muutamia
    tullut vastaan, puhutaan ehkä muutamasta prosentista pyöräkannasta. Sinne tuskin on lisätty nestettä, sellaista tilannetta ei ainakaan meillä ole tullut vastaan ja edellisen omistajan tuntien en usko hänenkään sitä tehneen. Pyörästä kannattaisi vielä ilmata kytkin, nämä pyörät ovat useimmiten vaatineet vielä sen toimiakseen normaalisti."

    Järjestelmä on ilmattu jo kertaalleen ja lupasin toimittaa pyörän sinne ensiviikolla jolloin lupasivat katsoa sitä.. JOTEN JÄÄDÄÄN ODOTTELEMAAN MITÄ SANOVAT !!


    ONKO KENELLÄKÄÄN OLLUT VASTAAVIA ONGELMIA?
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  2. #2
    Siis pyörä on K1200RS.

    Vilkases sinne pyörän alle. Onko kosteaa? Jos luisto jatkuu on tuolle kohtuullisella todennäköisyydellä käynyt "perinteiset K-sarjalaiset" ja joko työsylinteri on puhkunut kytkimelle nestettä tai moottorinpuolen stefa on laskenut kytkimelle öljyä. Tämä saattaa näkyä jo valumana kytkinkellosta. Nämä kytkinongelmat eivät ole kaikkein tuntemattomin K-sarjaisen tyyppiominaisuuksista. Siis kytkimen tuhoutuminen kytkinnesteeseen tai öljyyn. Mene vaikka WWW.BMWLT.COM forumille ja heitä hakusanaksi "clutch". Löydä noin 800 keskustelua kuvaamistani kytkinvaurioista - tuskin yhtään kuumenneen kytkinnesteen aiheuttamasta ilmausongelmasta.

    Toisaalta tuo nestemäärän nousenen säiliössä (jos todella on tuon tehnyt) tietty antaa mahdollisuuden muuhunkin. En vaan kyllä ole moisesta kinä kuullut tai foorumeilta lukenut.

    Kuvaamallasi luistatuksella kytkimen olisi kuivana pitänyt jo savuta kuin höyryveturi. Minä kyllä pistän melkein rahani tuohon öljyn tai kytkinnesteen kajauttamaan kytkimeen. No vastuissa ei liene epäselvää.



    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Lainaa (JTS-Mobile @ Elo. 16 2007,17:57) kirjoitti
    ONKO KENELLÄKÄÄN OLLUT VASTAAVIA ONGELMIA?
    On. Siis tuon liikkeen kanssa......
  4. #4
    Onpas huikeita selostuksia taas tarjoiltu ihan selvästä tapauksesta: Kuivasta kytkimestä tuli märkä.
    Just niinkuin C-A-D sanoi, joko työsylkyn huopastefa on lopulta laskenut kytinnesteet läpi tai sitten koneen puolelta tapahtunut vuoto.

    Pyydäpäs remontin yhteydessä poraamaan siihen työsylkyn "läpimenokammion" pohjaan n. 4 mm reikä, josta kytkinnesteet pääsevät seuraavalla kerralla ulos eivätkä ne ainakaan ole kytkintäsi kastelemassa. Voipi tietysti olla, että tämäkin homma on noille hemmoille vieras asia, mutta jos tarviit tältä osin apua, niin voin laittaa sulle hyvän PDF-fileen, jossa opstettu LT:n vastaavan "weep holen" poraus. Soveltuu ihan hyvin myös RS:ään.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  5. #5
    ...pyörä vihdon Mototripissä kun sain kyydin järjestymään!

    Soittivat ja imoittivat että alkavat tutkimaan

    .. halusivat lisätarkennusta muutamaan asiaan kun ovat huoltaneet pyörään uudesta asti: miten lie liittyy asiaan

    - takavanteessa kuulma lommo - itse en ole ajanut mihinkään niin ainakaan että olisin huomannut ja luulisi sen huomaavan mikäli on saannut niin suuren osuman??

    - takarengasta epäilivät että on ollut irti kun heillä rengas kiristetään 105nm kireyteen ja oli kuulma 130nm jotain nyt irroittaessa?? - itse en ole irroittanut, ellei sitten naapuri ole halunnut varmistaa pyörän kiinnipysymistä omakotitaloni pihalla yön aikana


    - Renkaan laidassa oli kuulma hankaumia ja irto kumia.. ihmettelivät - johon osasinkin vastata että kun testasimme kytkimen kiinniottamista keskiseisontatuella ja jarrutin kengällä rengasta niin siitä renkaaseen jäljet!!

    .. KATSOTAAN KUINKA HOITAVAT HOMMAN, PIKKASEN IHMETYTTÄÄ TUO ALKUKANKEUS MUTTA SAASNÄHDÄ.. MIELESTÄNI AINAKIN AIVAN SELVÄ JUTTU!

    2VK VANHANA NORMAALI AJOSTA PYÖRÄ TELAKALLE, EI MIELESTÄNI EPÄSELVYYKSIÄ VASTUISTA
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  6. #6
    Aika mielenkiintoinen aloitus kytkimen vian selvitykselle. Vai lommoja vanteessa ja ihan liian kireälle vedetty takapyöräkin Johan moiset vammat kytkimen rikkovat mennen tullen

    Joku voisi kertoa, että kiinni olevat / leikkaantuneet pultit nyt vaativat isomman momentin auetakseen kuin kiristyksessä on tarvittu. Joku voisi kertoa myös tarinoida lepo- ja liikekitkasta.

    Tiukasti kannanottoja välttäen - Hyvä siitä tulee
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    No Jees

    Kun toi ilmeisen selkeesti menee "takuun" piiriin, siis käytetty mopo mutta onhan siinä jonkinlainen myyjän virhevastuu. Niin en yhtään ihmettele myyjäliikkeen "nihkeää" suhtautumista asiaan.

    Jos kyseessä on kampiakselin stefan pettäminen, miltä se tosiaankin vaikuttaa, on se korjauksena kuitenkin senverran iso homma, että voi mennä myyjäliikkeen katteet muutaman pyörän myynnistä siihen,,,, ehkä,,, en tiedä?

    Ilmoitteles sitten mikä oli vikana?
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  8. #8
    Mitä mä sanoin.....
  9. #9
    pieni mahdollisuus että pyörä kunnossa vielä tälläviikolla!

    Kiitettävää yhteydenpitoa Mototripiltä alku kankeuksien jälkeen

    - Ilmoittivat aamusta että pyörä menee työnalle.. poislukien omituisia kysymyksiä, muuten OK!

    - Päivän päätteeksi soittivat että vika melkovarmaan paikallistettu kardaanin joihinkin pintoihin jotka irronneet!

    .. ihmettelivät tosin että aikaisemmin vastaavia ilmiöitä ollut vain Poliiseilla repivän ajotyylin takia, tosin itselläni ollut todella siistiä ajoa kun pyöräkin ollut itselle UUSI!

    TOIVOTAAN ETTÄ SAISI VIIKONLOPUKSI, NIIN PÄÄSISI "KUUTAMOKEIKALLE" MP TAPAHTUMAAN TAMPEREELLE
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  10.  
  11. #10
    Olin jo vielä muistuttamassa siitä työsylkyn "weep holen" poraamisesta samalla jos kone ja kytkin on levällään, mutta jos vika onkin kuvaamasi kaltainen, ei pyörää ehkä tarvinne purkaa niin paljoa, että sinne pääsee poralla.
    Voithan ainakin kysyä...toivottavasti eivät sano että "poraa itte"...

    Kommunikaattorilla näpytellen terv Pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo