Pieni kyssäri/probleemo
Huomasin, että takajarru tuppaa hinkkaamaan aika reippaasti ja tämä korostuu varsinkin mutkissa. Nostin pyörän ylös ja mukavastihan jarru jää laahaamaan levyä vasten kun olen painanut poljinta. Kokeilin myös jarrusatulaa ja siinä näyttäisi olevan pieni heiluntavara. Kuuluuko satulan antaa liikuttamalla periksi? Esim etujarrusatulat ovat tiukasti kiinni eivätkä heilu mihinkään suuntaan. Miten tuota hinkkaamista saisi vähennettyä?
Tiedän, että palat ottavat normaalisti jonkin verran levyyn, mutta nuo tuntuvat hinkkaavan turhankin "karheella" soundilla. Paloilla ajettu sellainen 8500 km.
Oliskos jollakulla antaa vinkkiä![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Mikäli ne jää pahastikkin laahaan niin yleensä on kyse siitä että on männät jumissa sylintereissä.
Niin et siitä sit antaa ensiapua sylintereille Bräkleenin avulla
Ite tein vanhaan pärrään tuon tempun etujarruille ja olivat kyllä tuon jälkeen kuin uudet jarrut.
Honda CB600 F Hornet -07
Honda CBR600RR -07
Honda CBR600F -99
Aprilia Sport Pro 125 -94
Yamaha RD 125 -82??
Takajarrusatula kuuluukin liikkua koska takajarrulevy on kiinteä. Etujarrulevyt taas ovat nykyään melkein järjestään puolikelluvat/kelluvat, jolloin satulat ovat kiinteästi keulassa. Elikkäs takajarrussa on varmaankin joko männät jumissa tai itse satulan liukuholkit & tapit ilman rasvaa/täynnä paskaa/ruosteessa tai jotain... Ei muuta kuin satulan putsaukseen.
Muuten oikein, mutta ei se kelluskelu sitä meinaa, vaan yksipuoleinen satula liikkuu, kaksipuoleinen jossa siis männät molemmin puolin levyä, on kiinteä.(Jaskax @ Elo. 15 2007,21:29) kirjoitti
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Onnistuuko tollasen satulan "pikahuolto" kotikonstein norm työkaluilla vai onko paree käyttää huollon kautta? Ei minkään valtakunnan kokemusta vielä näistä jarruistaAi niin ja pyörä on vasta vuoden vanha.
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Koita eka sitä jarrukliineriä, tuskin noin uudessa pyörässä vielä pitäs mitään suurta mullistavaa olla tapahtunut jarrurintamalla joka jumittais sen pahasti.
eli eikun mäntiä kohden jarrukliineriä niin voipi sitten sillä toimia ihan ku uus jarru. Sitten palojen yhteydessä huoltoa, mutta toki jossei kliineri auta niin sitten vois olla aika tehdä jotain. Ja onnistuu keltä tahansa kun vaan vähän ottaa selvää mitä pitää tehdä. Ja tärkein on tsekata jarrut ennen ajoa, että toimii![]()
Siis kyssäri kuuluu....(Tepe1 @ Elo. 15 2007,20:41) kirjoitti
Kuuluuko jarrua käyttää mutkissa ?
Vai jääkö se sillai päälle, että sen huomaa vasta mutkaan ajaessaan ?
Eikös toi takajarrun käyttö yleensäkin ole melkoisen turhaa/riskaabelia ?
![]()
Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !
" Tanan IT-miehet ! "
Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
Kirjoitinpas hieman väärin(Masanaattori @ Elo. 16 2007,23:16) kirjoitti
Mutkilla tarkoitan käännöksiä risteyksissä hiljaisella nopeudella ja ilman jarrua. Eli laahaus kovenee/kuuluu paremmin juuri käännöksissä.
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Ääni tälle.(jta @ Elo. 15 2007,20:45) kirjoitti
Ninja forever, man!
Siis koveneeko laahausääni (sen siis ihan kuulee ajossa??) kun pyörällä kääntyy? Onkohan sulla takarengas ihan kunnolla kiinni tai laakerit hengissä.. Kannattais jollain tunkata perä ilmaan ja hieman pyöritellä siinä ja tutkiskella onko välyksiä tai muuta hämärää..(Tepe1 @ Elo. 17 2007,09:54) kirjoitti
jep, tilaat uuden tiivistesarjan viel siihen satulaan jos ne on mennyt.(juike1 @ Elo. 17 2007,10:38) kirjoitti
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.