eli mikä oisse pyörä jolla haluaisitte ajaa ees kerran elämässänne? itellä ei tuu nyt ainakaa mieleen muu ku Suzuki katana 1100cc.no joku harrikkaki saattas olla iha kiva kokemus. vaikka jos oma pyörä pitäs laittaa nii se ois cbr600f.
![]()
![]()
![]()
Ainoat, jotka on kokematta, niin isot kustomit ja endurotJoku lajinsa valio edellä mainituista...
![]()
Just over do it
Gold Wingi kai...emmää tierä, ei oo oikestaan mitään sellasta "tuota ois pakko joskus kokeilla mopoa".
No vaikka tonninen ilmajäähy Ducati Monster ?
No eikäkö kyllä noi kaikki kiinnostavat on tullu kokeiltua. Ei prätkissä ole sellaisia saavuttamattomia unelmia. Enkä minä edes jaksa unelmoida minkään motogp-pyörän kokeilemisesta kun en siitä näillä taidoilla mitään irti sais. Olis varmasti tosi kömpelöä ja töksähtelevää menoa.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Jotain 250-300rwhp turbopyörää olisi kiva kokeilla.![]()
NR750
Tuollaista vois olla kiva päästä ajaa tai no varmaan ois jotain uudempaakin kunnon kisapyörää, mut kuitenki.
Honda CB600 F Hornet -07
Honda CBR600RR -07
Honda CBR600F -99
Aprilia Sport Pro 125 -94
Yamaha RD 125 -82??
Voi kauhistus! Enkö tosiaan keksi mitään mistä unelmoida? No ehkä jokin täysverinen dragsteri.
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Gold wing ja joku harrikka olisi kiva ajaa, niin saattaisi ymmärtää miksi niitä ihmiset ostaa.
Tuttu mp-myyjä "pakotti" jo kokeilemaan tehokkaan kyykyn ja uuden Hornetin, joten jäljelle jää tehokas enduro, paikkana joku kiva polku. Ai että.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Suurimpaan osaan normivehkeistä koeajo järjestyy kohtalaisen helposti. Joku harvinaisempi vehje varmaankin.. Confederate Hellcat esimerkiksi ois kiva tyypittää![]()
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Ducati Desmosedici RR vois olla sellainen, jota kelpaisi käydä ajamassa.
CBR
Desmosedici RR tiätysti!![]()
<span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
Trike. Se vähän vaivaa.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Hoss-Boss kiinostaa ja toisena tulee mieleen "nopein tuotantopyörä" .
Ilman hetkenkään epäilystä Steve Burnsin 91/92 projektipyörä Spondon Suzuki "Monster".
Streetfighter ja hipo pyörärakentelun ikiaikainen ja ylikäymätön ikoni. Masiina joka omana aikanaan (ja edelleen) oli jotain niin härskiä verrattuna kaikkeen kaupasta saatavaan ettei mitään tolkkua.
Pysyvästi 2-t öljyltä haisseena RD350'stä tulisella innolla sepittäneenä myöhäisteininä syksy '91 ja kevät '92 tuli venattua Performance Bikesin jokaista uutta numeroa kuin kuuta nousevaa.
(Nyt täytyy muistaa että elettiin vuotta 1991, esim. Ducati 916 ei oltu kuultu vielä hevonv*ttua vuosiin)
Burnsin pyörä oli jotain tyyten ennennäkemätöntä: Spondonin upea kiillotetusta alumiiniputkesta tehty runko, ei katteita, suora tanko, yksipuoleinen takahaarukka joka toimi myös shifterin paineilmasäiliönä, minimaalinen soolosatula, _satulan alta vedetty putki+hiilaripönttö_, WP USD haarukka, Orient Expressin 1340 isolohko GSX mylly, Rajay FF-40 ahdin jne.
Kaikki paino oli minimoitu äärimmilleen, jopa jarruletkut olivat kevlarpunosta teräspunoksen sijasta voimalaitosdieselin painoisen myllyn kompensoimiseksi.
Pyörä painoi 19? kiloa ja paukkuja löytyi luokka 320 heppaa @ 8Krpm. (Ja kannattaa muistaa että samaan aikaan rujointa mitä tiskin takaa oli tarjolla oli FZR-1000 Exup 215kg ja 145hv...)
Parhaiten asiaa voisi verrata sillä että joku toisi nykyään esille ennen näkemättömästi muotoillun kilogikseristä runkokitillä värkätyn fighterin joka painaisi 140 kiloa ja se polkisi pihalle 400 ajettavaa heppaa...
Vitutus oli melkoinen kun italiaano kommarivetelykset kuppasivat nimen ja toivat seuraavana vuonna myyntiin jonkun 75 heppaisen ilmajäähdytteisen nuhapumpun...
Tiukkana kakkosena himotuimpien tyyppien listalla on nuorehkona syöpään kuolleen uusiseelantilaisen neron John Brittenin tekele V-1000.
Aparaatti jonka luokse jokainen V-2 moottoria suunnitteleva jamppa pitäisi hilata korvasta vetämällä...
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Ihan mikä vaan kunhan se *vihdoin* olisi täysin maksettu ja siten ikioma...(SALOMON @ Elo. 15 2007,18:12) kirjoitti
Ja jos en sellaista tässä nykyajan osamaksu/lainataloudessa saa, niin maailmankaikkeuden ehkä upein laite, Honda VFR750R (RC30) olisi erittäin korkealla listalla.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Eihän se niin hätäinen olis mutta pääsis aika pahoihinkin paikkoihin jumiin
http://www.kolumbus.fi/staga/Kettenkrad.jpg
Dirty Nasty Furriner
Ilman muuta uudennihkeällä Kawasaki 500 H1:llä tai 750 H2:lla vielä kerran. Jos se olisi mahdollista. Silloin mitattaisiin ja nähtäisiin, miten se aika on kullannut muistot. Jos on...
Sama mutkatie on jäljellä jossa 70-luvulla vedettiin sellasilla 130 mittarissa tie läpi. Nykypyörilläkään ei oikein uskalla siellä lähellekkään samaa vauhtia ajaa. Vaikka vanhuksissa oli varmasti kauheat mittarivirheet niin kyllä niillä vedettiinkin. Niillä renkailla...Tapit ja keskituki oli kuin rälläkällä viimeistellyt.
Uusi ehdokas
Google löytää kaikkea kivaaTuolta voi käydä kattoo jos löytyis oma ehdokas, pääasias taitaa olla faittereit.
Streetfighters
Tätä hakiessa löytyi nuo aiemmat..
Honda CB600 F Hornet -07
Honda CBR600RR -07
Honda CBR600F -99
Aprilia Sport Pro 125 -94
Yamaha RD 125 -82??
tässä on jo tyyliä![]()
600rr
minoon monella ajanu, mut pakko kyl myöntää että en tiiä mikä olisi sitten se millä haluisin ehdottomasti ajaa. hauskin pyörä millä koskaan olen ajanu, on jalkakytkimellä (suicide) ja käsivaihteella oleva jäykkäperä panheadi vuodelta viiskytä. kyllä hymyilytti ja paljon.
kai se menis tonne vanhempaan brittikatekoriaan, joku Manxi tai peräti joku Tritoni.. kisapelinä tietty. semmosta olis kiva kokeilla.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Aika vaikee kysymys... Monenlaisia kapistuksia on päässy kokeileen jo tässä vaiheessa. Ehkäpä joku WSB tai MotoGP vekotin... Sitten joku Spondonin rungolla varustettu taideteos vois olla kans aika mielenkiintonen, vaikkapa se Burnsien Monster.
Pain is just weakness leaving the body
Mulla taas on ollu haaveissa päästä ajamaan ainakin lämmittelykierros motogp:llä. Lähteä sieltä porukan häntäpäästä ja katsoa paljon tulee eroa. Tai ehkä paremminkin saako kärki mut kiinni niiden ekalla varsinaisella kierroksella ennen kun mun lämppärikierros on ajettu...(wekkuli @ Elo. 15 2007,18:33) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Juurikin näin(JTM @ Elo. 15 2007,19:33) kirjoitti
![]()
Ei ole hyvyyttä yrittää olla parempi kuin huonoimmat
~Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the seat.~
- The Nut
MV Agusta
Tarkennus vielä että F4
Ehdottomasti joku motogp pyörä. Merkillä ei niin väliä kun tehoja niissä on, oli merkki mikä tahansa
En ole yhtään koeajo-tyyppiä. Vähänkö tympäisee omat kulkupelit kun on ajellut jollakin herkulla.
Noh. Isä sai viime kesänä viikonlopuksi lainaan uuden lang-mallisen s-mersun. Ajelin sillä sitten pari päivää. Olipa hauskaa hypätä oman "karvalakkimersun" rattiin sen jälkeen.
Mutta haluaisin OMISTAA gold wingin tai jonkun ISON H-D:n. Ovat kuitenkin hieman liian hintavia ihan velkarahalla ostettaviksi nuo yli 30000e maksavat mopottimet...
Ehkä sitten isona...
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--