Mikä avuksi ku kuumalla ilmalla perse hikoo muovipenkkiä vasten goretexeisä ? Oon pitänyt aina lämpimässäkin alla ohuita puuvillaisia pitkiä tykkejä jotta vuorikangas ei tartu hikisiin reisiin ym ja rotsin alla pitkähihaisia ohuita puuvillapaitoja jottei nahkatakki sotkeennu sisältä. Kokeilin helteellä laittaa poxerit lisäksi . Perseen hikoominen väheni mutta munat alko sit hikeentyä. Mikä avuksi ku ei se perseen ja penkin väli taho oikeen helposti tuulettua.![]()
Suomen Saastatuonti Ry
Kalvopuvuissa pitäisi olla keinokuituiset alusvetimet, puuvillaiset imee niin paljon kosteutta ettei kalvon hengitys toimi.
Siirry ns. teknisiin alusasuihin jota esim. vaeltajat käyttää. Ainakin itselläni olo virkistyi kummasti!
-strider-
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
komppaan, itsellä samat kokemukset.(strider @ Elo. 15 2007,14:52) kirjoitti
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
Finnsvalan seksipöksyistä on apua![]()
<span style='color:#003366'><span style='font-size:5pt;line-height:100%'>Mors certa hora incerta</span></span>
...vauvantalkkia takareisiin ja pakaroihin...ja hyvä, vaikkapa ns. tekninen alushousu.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Noiden finnsvalan seksivaatteiden kanssa kannattaa varoa kosketuksia tarrojen kanssa. Sinisalon ajopuvun housuissa on polvisuojan paikka, joka on kiinni tarralla. Aika nopeasti rupesi rispaantumaan finnsvalat siitä kohdalta vaikka tarratasku onkin kiinni. Muuten tosi hyvät.
Wicked *
Lampaannahka on muuten hyvä juttu. Kokeilkaa!
Niitä käytetään myös lentokoneiden ohjaamoissa,
sielläkin istutaan paikallaan tuntitolkulla
(pomppe @ Elo. 22 2007,14:41) kirjoitti
Pässinpökkimät päälliset olivat mukavat jopa heinä-/elokuun Pohjois-Afrikan helteissä... Suosittelen! Karvapäällinen on tasaista tekolehmännahkaa ilmavampi ja siten vähemmän hautova. Omani hommasin laiskuuttani "asennusvalmiina" Alaska Leatherilta.
Housuina Rukan Allroadit, joista gorevuoret saa irti ja tuuletusaukot auki. Ei niissäkään moittimista.
...
Hyvä vinkki- toivottavasti Tilasin samasta paikasta itselleni oikein tehdastekoiset. Vanha on jo kulunut ja ei tahdo pysyä oikein paikallaan. Kuinka nopeasti ne tuli sieltä alaskasta?(Tenere-Heikki @ Elo. 27 2007,13:25) kirjoitti
Butt Padit tulivat vajaassa parissa viikossa. Tulli iski tietysti väliin, joten kolmisen viikkoa siinä meni tilauksesta siihen, kun pääsi taljoja gössin satulan päälle virittelemään.(pomppe @ Elo. 27 2007,15:19) kirjoitti
...
Alaska Leather Sheepskin Buttpad Rally Special long hair, available in 14 different colors, like pink...
Jessus, pakko myöntää, että mainostamisessa Jenkit ovat aimo harppauksen meitä edellä.
Minun pyörässäni penkinpäällisen nimi on Matti.
Matti oli yksi parikymmenpäisen katraan lampaista. Toisin kuin monien lajitovereidensa, Matin maanpäällinen taival ei päättynyt nukutuspiikkiin, vaan jatkuu 100 hevosen siivittämänä kohti uusia seikkailuja.
[img]c:\matti.jpg[/img]
+1(toimeve @ Elo. 15 2007,15:23) kirjoitti
Havaitsin nahkapuvun mukavammaksi matka-ajossa, kuin tekstiilit kuumalla säällä. Alle pelkkä t-paita ja lyhyet kalsarit!![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
(MattiR @ Elo. 27 2007,14:22) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
tuossa on sitä paljon puhuttua asenetta,eri juttu kuka myöntää
käyttävänsä.
Matti!(MattiR @ Elo. 27 2007,14:22) kirjoitti
Vaikka Norjan reissulla olikin paljon kuvattavaa, niin tarviiko niitä kaikkia laittaa jakoon![]()
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Butt padit tuli eilen! Tasan 2 viikkoa tilauksesta ja Alaskasta asti.
Vähän yli 20€ tulliin ja alviin.
+1 tuolle. "Se mikä pitää kylmän, pitää myös lämpimän" sanoi isä vainaa aikoinaan ja oli siinä ihan oikeassa. Kokeilimme vaimon kanssa pässinpökkimää karvareuhkaa viime kesänä Keski-Euroopan reissulla eka kertaa. Vaikka kelit olivat paikoin tosi helteiset, ei tarvinnu pelätä että perspää hikoo. Suosittelen.(pomppe @ Elo. 22 2007,14:41) kirjoitti
Luulisin että karvaturri laitetaan piiloon sateen ajaksi. Muutenhan se on ihan märkä silloinkin kun sitä ei käytä.
Mutta kertokaapa kokeneemmat, miten se kiinnitetään satulaan? Kumilenkilläkö, vai onko joku kehittyneempi kiinnitystapa?
Pitänee hankkia tuollainen karpatussu omann(kin) satulaan. Kesäkuumalla voi sitten hinkata itseään siihen ajona aikana *![]()
Lisäksi kannattaa finnsvalan verkoissa varoa talitiaisia.(MadCow @ Elo. 15 2007,15:24) kirjoitti
näyttää normaali suomalaiskeho liikaa talipallolta
Oliskohan ORG:shopiin jotakin tälläista niin ei tarvis pikin maailmaa tilailla![]()
![]()
![]()
Eiköhän karva ole aina märkä kun se on ajokunnossa???(mpuputti @ Helmi. 09 2008,20:47) kirjoitti
Silläkin uhalla että jos,kun,ja varmasti olen yksin ajatuksineni.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
kalvolliset housut hengittää vain marginaalisesti, joten ne on aina vähän kuin muovihousut olisi jalassa. olen aina ihmetellyt, kun kalvottomia ajouhousuja ei oikein myydä missään. jos esim käyttää nahkatakkia ja kangashousuja, niin sadepuku on kuitenkin erikseen, joten housujen ei tarvitsisi olla kalvolliset, näin ne hengittäisi paremmin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mun ja vaimon keino on sellainen, että goretexit jää kaappiin lämpimillä keleillä. Goret on käytössä oikeastaan vain keväällä ja syksyllä.
Kesäkelien ajokamppeina meillä on kalvottomat tekstiiliasut, jotka päästää ilmaa läpi, lisäksi niissä on tuuletusvetoketjut.
Käsissä kalvottomat ja vuorittomat, ilmaa läpi päästävät hanskat. Jaloissa kevyet nilkkurimalliset ajokengät ja ne myös ilman kalvoa.
Kahden kesän ja todella kuumienkin (+35-50) olosuhteiden jälkeen voin vaan todeta, että toimii!
Kotimaan "helteillä" näissä kamppeissa on sellanen olo, että olis vaan ihan tavallinen kevyt kesäasu päällä. Ei pienintäkään tuskaa.
Kun pitemmällä kesäreissulla ollaan niin sadekamppeet on tietty mukana. Sadekamppeina meillä on partioaitasta hankitut kevyet ja pieneen tilaan menevät asut. Käsiin menee sateella neopreenit ja kenkien suojiksi kevyet nailonsuojat. Aivan riittävän hyvin toimivat nämäkin viime kesän Euroopan reissulla.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kertokaapa vähän tarkemmin niistä hiostamisongelmista. Mikä puku, mikä kalvo? Olisi mielenkiintoista nähdä, nouseeko joku puku esille enemmän kuin toiset...
Ikävä kyllä gore-tex (XCR) taitaa olla se parhaiten hengittävä. Ikävä siksi, että se on selvästi kallein.
Hanskoissa olen kokeillut erilaisia kalvoja ja parhailta on tuntuneet gore ja Halvarssonin Dryway+. Muut ovat lähinnä vastanneet muovipussia, eli aina hikoilee.
Kyllä kalvottomia takkeja ja housuja löytyy, ei jää kuin malleista yms kiinni. Tosin liikkeet eivät jostain syystä juuri näitä malleja pidä hyllyssä, mutta kuvastoista löytyy ja tilaamalla saa. MP08:ssa näitä oli kyllä esillä.
Mitens olis semminen puuhelmistä tehty penkinsuoja, joita oli autossa 80 luvulla?![]()
-Villiaasin poika-
Leveää joustonauhaa ja pikakiinnitysklipsi keskellä. Saa äkkiä irti, ettei vesisateen jälkeen tarvitse märällä mättäällä istua.(mpuputti @ Helmi. 09 2008,20:47) kirjoitti
...
Kiitos!(Tenere-Heikki @ Helmi. 19 2008,18:14) kirjoitti
Ja onkos noissa nahanpalasissa jotain eroa? Jos naapurin pellon viertä kulkiessa nylkäisen yhden sen lampaista, niin minkä osan otan pyörää varten talteen? Vai onko ne kaupassa valmiina myytävät jotenkin parempia?