Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
    Väistin peuraa mutkassa pariviikkoa sitten. No siitä pyörä kyljelleen n. 80km/h vauhdista jonka jälkeen meikäläinen lentänyt kyydistä ja pyörä heittänyt muutaman kerran keula-perä kuperkeikkaa (jäljistä pääteltyä kun itsellä muisti puuttuu n. 9h ajalta...)
    Varusteet korvattiin hyvin. Sovimme tarkastajan kanssa että kypärä ja saappaat menee uusiksi ja sain 2-osasen nahkapuvun korjaukseen reilun hinnan (keski vetskari hajosi).
    Seuraavalla viikolla soittaa tarkastaja ja tarjoaa minulle 4700€:n könttä korvausta johon en tietenkään suostunut. Neuvoteltiin asiasta ja tarkastaja tarjosi 5000€. AIVAN KUIN HUUTOKAUPPAA!!! No en kuitenkaan hyväksynyt summaa jolloin tarkastaja sanoi olevan kaksi vaihtoehtoa, joko 5000€ tai pyörä viedään korjaamolle jossa laittaavat kuntoon. Samalla puhelun aikana kysyin häneltä osien hintoja, sanoi vieneen lapun korjaamolle josta pitivät kysellä hintoja ja ilmottaa, kuitenkaan puhelua ei ollut tullut. Jollon aloin kyselemään miten voi antaa noin tarkan könttäsumman tietämättä hintoja (vastauksena ympäripyöreitä). Omien laskelmieni mukaan osat maksaisivat ainakin 6000€. Ajatella että kehdataan antaa arvio vaikka hinnoista ei ole mitää tietoa ja summa on vielä lähes 2000€ alle todellisen osien hinnan. Ehdotin pyörän viemistä korjaamolle arvioitavaksi johon hän totesi liittyvän myös sen että korjaisivat sen siellä (jota oma ego ei kestä, ja myöhemmin selvisi että siihen EI kuulu sellaista sitoutumista)
    Tarkastaja pyysi minua ilmoittamaan tällä viikolla hyväksynkö tarjousta.
    Käytin pyörän arvioitavana kyseisessä liikkeessä jota tarkastaja vaati mahdolliseksi korjauspaikaksi. Hinautin pyörän sinne ja sain seuraavana arkipäivänä laskelman josta puuttui slipari ja kaatumatapit (ei ole kyseisen liikkeen valikoimissa, eikä löytänyt virallista maahantuojaa).
    Liikkeen arvio on:

osat: 6289,19€ + vaimentaja sekä crash padit yht. 608,76€
    osat yhteensä 6897,95€
    josta puuttuu vielä työt (arvioitu 8h á55€/h)
    Yhteensä 7337,95€
    Eli olisin tehnyt 1900€ tappiota pelkistä osista.

Vakuutusyhtiöhän ei laske omalletyölle samaa hintaa kuin liikkeessä teetetylle, mutta on 5000€ niin alhainen summa että laittaa vihaksi. Nykypäivänä maksat vakuutuksia niin p*rk*leesti ja saat kuitenkin vahtia ettei sinua olla huijaamassa korvauksista. Kyseinen vakuutusyhtiö on ulkoistanut tarkastuksen ja ilmeisesti omistaa sen yhdessä kahden muun yhtiön kanssa.

Mitä tästä opimme? Kuluttajaa ollaan aina huijaamassa tai ainakin yritetään.

Pyörä menee näillä näkymin lunastukseen epäilyksettä, vaikka tarkastaja sitä viimeiseen asti yrittikin välttää.
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä

Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
    mikäs vakuutusyhtiö on kyseessä?
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Täytyy nyt kuitenkin muistaa että vakuuttaminen on bisnestä, eikä mitään hyväntekeväisyyttä. Vakuutuskorvaus ei ole mikään lottovoitto vaan se maksetaan osamaksuna korkojen kera vakuutusyhtiölle takaisin.

Ja se miksi vakuutukset on niin korkeita, johtuu asiakkaiden omasta tyhmyydestä. Nimittäin kun autoon/mopoon tulee parin millin pituinen naarmu, niin heti pitää saada täys maalaus ja uus pelti/kate... (en puhu nyt "peura kolaristasi")

Ei oo ihme että vakuutusten hinnat on pilvissä.

“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Aloittaisin veikkaukseni Tapiola-Turva-Fennia akselista..

Mutta mitäs ihmeellistä tuossa? Onhan se rankkaa pitää oikeuksistaan kiinni tänä päivänä.

Vakuutusyhtiöt yleensä tarjoavat näissä ensimmäisenä kertakorvausta, koska sillä säästetään rahaa ja päästään asiakkaasta eroon. Toimiva systeemi esim. jos on takapuskuri lommolla ja on kysymys vanhasta autosta mitä asiakas ei välttämättä edes jaksa korjauttaa.

Mutta eihän kukaan käske siihen tarttua. Onneksi olit sen verran viisas, että kyseenalaistit tässä tapauksessa ehdotetun summan.

Neuvottelitte asiasta ei ole sama kuin huutokauppa. Sinä esitit omat argumentit, joiden valossa pyörä/ osat eivät olleet 4700 euron arvoiset. Kuunneltuaan nämä tarkastaja nosti hiukan arviotaan. Huutokauppa? Ei. Keskusteluako? Kyllä.

Samalla puhelun aikana kysyin häneltä osien hintoja, sanoi vieneen lapun korjaamolle josta pitivät kysellä hintoja ja ilmottaa, kuitenkaan puhelua ei ollut tullut. Mitä?
    Siis korjaamo ei ikinä soittanut tarkastajalle vai? Vai sinulle?

Miten niin tarkan? 4700 euroa tarkka? 4682,95 on tarkka summa.

Yleistäen: normaalissa kaskovakuutuksessa missä ei ole mitään uusarvoehtoja, niin korjauskustannusten pitää ylittää 60 % pyörän arvosta. En tiedä minkä hintainen sinun pyörä on mutta siitä voit laskea mutta tuon arvion mukaan zygän pitäisi maksaa yli 12400 euroa jotta se lunastetaan. Saattaa olla, en tiedä.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Nämä arvioinnit on useimmiten SVT:n heiniä (Suomen vahinkotarkastus), joten se on sitten sama, mikä v-yhtiö on kyseessä. Ja oman kokemukseni mukaan kaverit kyllä yrittää vääntää, niin että pennit pysyvät omassa pussissa.
    Lainaa (sky @ Elo. 21 2007,17:11) kirjoitti
    Täytyy nyt kuitenkin muistaa että vakuuttaminen on bisnestä, eikä mitään hyväntekeväisyyttä. Vakuutuskorvaus ei ole mikään lottovoitto vaan se maksetaan osamaksuna korkojen kera vakuutusyhtiölle takaisin.

Ja se miksi vakuutukset on niin korkeita, johtuu asiakkaiden omasta tyhmyydestä. Nimittäin kun autoon/mopoon tulee parin millin pituinen naarmu, niin heti pitää saada täys maalaus ja uus pelti/kate... (en puhu nyt "peura kolaristasi")

Ei oo ihme että vakuutusten hinnat on pilvissä.
    Tämä on aivan totta. Myös se pitää muistaa isommissa mälleissä, että autot pitää korjata maahantuoja ohjeiden mukaan. Isommilla ns. merkkikorjaamoilla (Veho, Bilia) missä ihmiset haluavat autonsa korjauttaa, on tuntilaskutus huomattavasti korkeampi kuin ns. monimerkkiliikkeissä. Osien hinnat ovat prikulleen samat.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Lainaa (Nomad @ Elo. 21 2007,17:17) kirjoitti
    Nämä arvioinnit on useimmiten SVT:n heiniä (Suomen vahinkotarkastus), joten se on sitten sama, mikä v-yhtiö on kyseessä. Ja oman kokemukseni mukaan kaverit kyllä yrittää vääntää, niin että pennit pysyvät omassa pussissa.
    SVT ei tarkasta kuin Tapiolan, Fennian ja Turvan asiakkaiden kaskovahingot. SVT. Liikennevahingot on sitten toinen asia.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Rooroo:

Tarkastaja ei ollut saanut hinta tietoa. Käytin pyörän IHAN itse tarkastettavana jotta sain hinnat tietoon ja arvion virallisesti. Sitä en tiedä soittiko liike tarkastajalle hintaa, mutta ei ainakaan ole tarjonnut lunastukseen kulkinetta johon menee heittämällä. Tarkastajan "arvio" siis yritys tarjota minulle konttäsummaa korjaukseen oli tuo ensin tuo 4700€ josta nousi 5000€. Pyörän hinta pyörii jossain 8700€-9000€ paikkeilla.

Jos pyörä maksaa 8000€ on 60% hinnasta 4700€ ja 9000€ 60% on 5400€ joka menee sekin heittämällä yli VIRALLISESTA arviosta.

Vakuutus yhtiö on yksi edellä mainitusta...

Ja SVT on tuottoa tekevä yritys siinä missä muutkin... eli tekee KAIKEN voiton vahinkotarkastuksista, toisin sanottuna meidän kuluttajien vahingoista. Kansa maksaa....

EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä

Tottakai tarkastaja koittaa ensin asiakkaansa hintatietoisuutta. Onhan niitä semmoisiakin paljon, jotka hyväksyvät pyöränsä/autonsa kertakorvaukseksi näitä polkuhintoja. Jos pienen keskustelun jälkeen vielä myöntää vaikka muutaman satasen enemmän niin uunolle asiakkaallekkin saadaan hyvä "onnistuimpas tinkimään lisää" fiilis.

Keskimäärin varmaan ensin tarjotaan 65-80% hyödykkeen todellisesta arvosta, ellei itse ole heti ilmoittamassa vaatimuksia ja osoittamassa hintatietoisuuttaan.
    Sorry tyhmyyteni, mutta mikä tuossa oli ongelma, jos toinen vaihtoehto on se, että viedään liikkeeseen ja korjataan vakuutusyhtiön lukuun?

Vakuutusmieshän teki vaan työtään ja heitti tarjouksen - ei siihen ole pakko tarttua...

Siis mitä en nyt ymmärtänyt?
    <p>2002-2014</p>
    Onkohan tosta kuluttajavalituslautakunnasta apua, vai lieneekö ajanhukkaa yleensä? Tuli jarrujen kans ongelmia heti kaatamisen jälkeen ja nyt tarkastajan mukaan semmosia tulee ajanmittaan... Ei muuten kannata ottaa sitä pyörää korjaamolta vastaan, jos ei ole 100% kunnossa, vaikka miten kova kiire olis reissuun.
    Mikä pyörä oli kyseessä? Merkki, malli, vuosimalli, kilometrejä?
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Lainaa (-lauri- @ Elo. 21 2007,19:40) kirjoitti
    Onkohan tosta kuluttajavalituslautakunnasta apua, vai lieneekö ajanhukkaa yleensä? Tuli jarrujen kans ongelmia heti kaatamisen jälkeen ja nyt tarkastajan mukaan semmosia tulee ajanmittaan... Ei muuten kannata ottaa sitä pyörää korjaamolta vastaan, jos ei ole 100% kunnossa, vaikka miten kova kiire olis reissuun.
    no jos siellä on jarruja roplattu niin kunnossahan niitten pitä olla ja pysyä...
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Lainaa (samu69 @ Elo. 21 2007,20:12) kirjoitti
    Lainaa (-lauri- @ Elo. 21 2007,19:40) kirjoitti
    no jos *siellä on jarruja roplattu niin kunnossahan niitten pitä olla ja *pysyä...
    Tässäkin asiassa on hyvä muistaa, että se on asiakkaan vastuulla tarkistaa korjaamon työnjälki. Jos vakuutusta käytät, kun olet kaatanut/ joku ajanut kylkeen, vaurion korjaamiseen, niin vakuutusyhtiöillä ei ole muuta vastuuta kuin maksaa lasku. Ei työn jäljen tarkastaminen. Se jää täysin asiakkaan kontolle. Niin kuin lauri sanoi, ei ole pakko ottaa paskaa vastaan.

ei muuta tällä kertaa
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Lainaa (Ninja 900 @ Elo. 21 2007,17:48) kirjoitti
    Rooroo:

Tarkastaja ei ollut saanut hinta tietoa. Käytin pyörän IHAN itse tarkastettavana jotta sain hinnat tietoon ja arvion virallisesti. Sitä en tiedä soittiko liike tarkastajalle hintaa, mutta ei ainakaan ole tarjonnut lunastukseen kulkinetta johon menee heittämällä. Tarkastajan "arvio" siis yritys tarjota minulle konttäsummaa korjaukseen oli tuo ensin tuo 4700€ josta nousi 5000€. Pyörän hinta pyörii jossain 8700€-9000€ paikkeilla.

Jos pyörä maksaa 8000€ on 60% hinnasta 4700€ ja 9000€ 60% on 5400€ joka menee sekin heittämällä yli VIRALLISESTA arviosta.

Vakuutus yhtiö on ehkä suurin edellä mainitusta...

Ja SVT on tuottoa tekevä yritys siinä missä muutkin... eli tekee KAIKEN voiton vahinkotarkastuksista, toisin sanottuna meidän kuluttajien vahingoista. Kansa maksaa....
    Kuka muu sen olisi voinut käyttää? Sinun pyörähän se on.

Mä en vieläkään hahmota missä tässä on menty pieleen. Siinäkö, kun tarkastaja ei ollut heti valmis lunastamaan pyörää uuden hinnalla? Oikeassa olet, että pyörä tuossa tilanteessa olisi lunastus tavaraa, jos sen arvo on sen mitä ilmoitit.

Mitä sinun pyörän kaskovakuutusehdoissa mainitaan kohdassa lunastus? Miten siellä määritellään lunastuskorvaus? mitä useampi henkilö olisi siitä valmis maksamaan... tai vastaavaa? Eikö?

Mikä on virallinen arvio? Pekan korjaamo Juupajoella? JL-Bike? maahantuoja? Sinä?

Vakuutusyhtiö katsoo sinun hyväksymän sopimuksen puitteissa korvauksen sinun pyörälle. Ymmärräthän ettei tässä ole kuin vakuutusyhtiö määrittelemässä sen pyörän hintaa. Sinä sitten hyväksyt sen tai neuvottelet vetoamalla tekemäänne sopimukseen saadaksesi enemmän korvausta.

SVT toimii siinä vakuutusyhtiön edustajana. Aivan samalla tavalla kuin sinä voit antaa asian edustuksen vaikka anopillesi. SVT saa kiinteän korvauksen vakuutusyhtiöltä, ei heillä ole provisiopalkkausta.

Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Itse olen nykyään jättänyt merkkikorjaamolle ja antanut heidän neuvotella lopputuloksen ja sitten kun saan laitteen takaisin tutkin tarkkaan mitä hyväksyn. Opin -94 kerrasta kun kävin vakuutusyhtiötä vastaan taistelua 9kk ja korvaus oli 2500mk jonka toivotin työnnettävän vakuutus virkailijan p..., vahingon suuruus oli 32.000mk ja itse teetettynä sain työn vihdoin 16 isolla.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Itellä kävi vähän tosella tavalla, pyörä kaadettiin Keskiviikkona duunin parkkipaikalla, rento ukko jäi paikalle selvittelemään tietoja ja ilmoitti vakuutus yhtiöönsä josta tuli samana päivänä ilmoitus että voin viedä pyörän korjaamolle. Vein pyörän Star Serviceen jossa sanoivat pyytävänsä tarkastajan paikalle, tarkastaja soitti Torstaina ja sanoi että korjaus kulut on 3000€ eli lunariin menee johon en suostunut, tarkastaja sanoi soittavansa uudelleen. Soitto tuli Perjantaina ja tarkastaja sanoi lunastavansa pyörän 2800€:lla, hetken juttelun jälkeen sain 3000€ kerta korvauksen johon olin tyytyväinen. Pyörä on Yamaha FZR 1000 -89 josta maksoin 2500€, uuden sliparin, jarrukahvan ja stongan cliparin jälkeen käteen korvauksesta jäi 2500€
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
    Lainaa (Ninja 900 @ Elo. 21 2007,16:52) kirjoitti
    Väistin peuraa mutkassa pariviikkoa sitten. No siitä pyörä kyljelleen n. 80km/h vauhdista jonka jälkeen meikäläinen lentänyt kyydistä ja pyörä heittänyt muutaman kerran keula-perä kuperkeikkaa (jäljistä pääteltyä kun itsellä muisti puuttuu n. 9h ajalta...)
    Mihinkäs se pyörä sitten lähti onnettomuuspaikalta? Yleensähän hinausauto käy hakemassa kolarimopon ja tiputtaa sen sitten valtuutetun merkkikorjaamon pihaan.
    Meikän tuo homma meni kutakuinkin näin:

1. Pyörä nurin -> soitto vakuutusyhtiöön.
    2. Vakuutusyhtiö käskee viedä SVT:lle tarkastettavaksi
    3. SVT tarkastaa (ottaa kuvia) oman valvovan silmän alla, jonka jälkeen käskee itse viemään liikkeeseen kustannusarviota varten. Eli ajan paikalliseen liikkeeseen, jossa tehdään kutakuinkin sama syyni. Sanon liikkeen pojille, että faksaa sen arvion SVT:n äijälle ja _käsken soittaa_ vielä minulle, kun tietävät tarkan hinnan. Puolen tunnin päästä liikkeestä soitetaan ja kerrotaan remontin hinnaksi 1400e töineen.
    4. Mitään ei tapahdu kahteen viikkoon =)
    5. Alan soittelemaan vakuutusyhtiöön...minä idiootti olin hoitanut kaiken muun kuntoon, paitsi vahinkoilmoitus oli jäänyt tekemättä...hommassa tuli siinä määrin sekaannus, että vakuutusyhtiön tyyppi sanoi SVT:n tyypin hoitavan koko homman ja SVT:n tyyppi sanoi, että mun ei tarttis tehdä tästä eteenpäin muutaku odotella....tässä vaiheessa tein siis vahinkoilmoituksen.
    6. Soitan SVT:n tyypille, joka pyynnöstäni sanoo kertakorvaustarjouksen, josta tinkaamme puhelimessa ystävälliseen sävyyn vartin verran -> korvaus nousee semmoset 25% ylöspäin =) Kuitenki tämä summa on alle sen remonttihinnan, koska ei ne koskaan maksa sitä samaa summaa. Oma työ lasketaan halvemmaksi ja vaihdettaville osille yritetään laskea jotain jäännösarvoa (esim. alakate, joka on naarmuilla, mutta ei lohjennut, on vielä melko arvokas ja kertakorvauksen tapauksessa jää asiakkaalle, joka voi korjata/myydä sen eteenpäin).
    7. SVT:n tyyppi ilmoittaa tämän summan samantien vakuutusyhtiölle, joka maksaa sen kahden päivän päästä tilille ja meikä lähtee tilaan uusia osia.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Ja jos mulle olis vakuutusyhtiö tollasessa tilanteessa, jossa osien listahinnat (huom listahinnat/uudet/kaikki) on tollasia summia, tarjoais mulle 5000 euroa ni ottaisin kiljuen. Sitten muutamilta purkaamoilta tarvittavat osat kasaan ja saa omalle duunille palkkaa about 2000.

Itse tehny useita kolaripyöriä ja harvassa ollu ne tapaukset, jossa osat on oikeasti maksanu edes puolta tai edes 2/5 osaa siitä mikä on ollu vakuutusyhtiön osalistan loppusumma.

Joten mun käsityksen mukaan toi 5000 on ihan helvetin hyvin tarjottu. Sitten tietty jos on se peukalo keskellä sitä yhtä haaran päässä heiluvaa läpyskää, ni sitten toi on huono(tämä ei vittuilu).

edit: ja huomasin vasta äsken, että pyörän arvo on noin 9000euroa. Siis mitä helvettiä Yhtiö antais sulle 5000 rahua kouraan lipatusta pelistä, jonka arvo on ehjänä n.9000€ ja sinä sanot, että haluat liikkeeseen korjattavaksi??

Noh kukin tavallaan.

Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
    Rooroo ei ilmeisesti ole koskaan ollut vahinko tilanteessa, ainakin ymmärtämättömyys viittaa siihen.
    Pyörä hinautettiin kaskon piikkiin hinausliikkeeseen joka noita raatoja keräilee.
    Sen verran ottanu selvää että laajassa vahingossa (vaikea sanoa kaikkia osia heti) pitää vakuutus tarkastajan hoitaa pyörä suoraan arvioitavaksi merkkiliikkeeseen. Johon nyt hoidin pyörän itse.

Vakuutusyhtiön kautta jo selvisi sen verran että ei taida olla mennyt kaikki ihan putkeen tällä kyseisellä tarkastajalla.

Osia kyselin niin puoliakaan ei löydy käytettynä. Pyörään joutuu esim. vaihtamaan kaikki katteet kun puuttuu palasia tai niin silppuna ettei ole mitään järkeä korjata. Etu valoa ei löydy käytettynä.

Jutun pointti niille jotka ei sitä vielä ymmärtäny on se että vakuutustarkastaja ei ensimmäisenä tarjonnut lähellekään uusien osien hintaa. Eikä edes tiennyt uusien osien hintaa kun antoi minulle arvion. Pyörä menee selvästi lunastukseen, sen oli pitänyt jo tarkastaja pystyä toteamaan kun näkee pyörän. Normaalisti tollasen lipan jälkeen runko mitataan mutta tässä tapausessa kuulema turhaa. No AVK:lta kun joku sen ostaa niin varmasti joutuu käyttämään mitattavana.

Proffa: Kolmella tonnilla et saa osia lähellekään edes käytettynä. Menee niin paljon uusiksi.

EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä

Tärkein on jäänyt kertomatta - kuinka sinulle kävi? Millaisilla vammoilla selvisit? Ilmeisesti kuitenkin kohtuu pienillä, kun jaksat aktiivisesti taistella oikeuksiesi puolesta?

Joka tapauksessa, paranemisia ja sitten uutta pyörää katsomaan!
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
    Oma kokemukseni SVT:n toiminnasta on kyllä erittäin positiivinen.

Bandit meni ratakaadon seurauksena aika pahaan kuntoon. Mopo jäi Kemoran ratavarikolle ja sovimme puhelimitse vahinkojen tarkastamisesta. Itse en mopoa enää sen jälkeen ole nähnyt, kun poistuin ambulanssilla Veteliin päin pyytämään lääkäriä asentamaan olkanivelen oikealle paikalleen.

Kilometrivammaisen pyörän hinta-arvio oli vähän hankala, kun siihen hätään ei vielä muita yhtä paljon ajettuja ollut myynnissä. Lopulta lyötiin kolme arviota pöydälle, eli kaksi kirjallista vaihtotarjousta uuteen matkapyörään (olivat muuten FJR ja RT), jotka olin onnekseni ottanut hieman aiemmin. Nämä täsmäsivät aika hyvin vuotta vanhemman Banditin nettihintatasoon kunhan ajokilometrit unohdettiin.

Eli pyörästä sain mitä pyysinkin ja korotettu 30% lunastusturva kompensoi ratalipan 25% korotetun omavastuun.

Yritin myydä vanhan ajoasuni SVT:n tarkastajalle alehintaan, mutta hän oli vastakkoin ostanut samanlaisen ja muisteli maksaneensa selvästi pyytämääni enemmän, joten oma-aloitteisesti tarkisti EMC:stä vastaavan Cloverin asun hinnan ja korotti pyyntöäni. En tiedä sitten epäilikö edellisen asiakkaan vedättäneen, vai miksi tarkisti. Hyvä kuitenkin kun tarkisti.

Murtuneiden sormien terapiakulut maksettiin kuten pitikin ja jälkeenpäin tuli vielä yllärinä kertakorvaus kivusta ja särystä, jonka senkin mielestäni olin ansainnut, oli se sen verran kova tälli.

Vain yksi omavastuu ja bonusmenetys pyörän vakuutukselle.

Eli hyvin hoidettu, IF ja SVT.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Lainaa (Ninja 900 @ Elo. 22 2007,11:01) kirjoitti
    Osia kyselin niin puoliakaan ei löydy käytettynä. Pyörään joutuu esim. vaihtamaan kaikki katteet kun puuttuu palasia tai niin silppuna ettei ole mitään järkeä korjata. Etu valoa ei löydy käytettynä.
    Katteet on lopulta aika halpoja vaihtaa... Jos tyytyy lasikuituun, niin 300-400 saa kaikki katteet, n. 500 näkyy saavan 9R:n muovisetkin katteet. Jos alkuperäisiä haluaa, niin käytettyjä löytyy melko varmasti ulkomailta...
    Tuo niinkuin vain esimerkkinä... Jos runko ja keula on suorat, niin korjaus on aika helppo ja 5000 eurosta jää mininkin mielestä aika paljon korjauspalkkaa...
    Lainaa (GriZzLy @ Elo. 21 2007,20:06) kirjoitti
    Mikä pyörä oli kyseessä? Merkki, malli, vuosimalli, kilometrejä?
    gsx-r 1000 -02 n. 40tkm
    nyt kun tulin reissusta (mihin oli siis ihan hirvee kiire, kun kesäloma kului jne...) katsottiin niitä jarruja uudestaan ja todettiin jarrulevyjen olevan kierot. Siinä korjauksen yhteydessä pistettiin uudet jarrupalat se korjaaja arveli, et jos ne ei oo asettuneet kunnolla vielä, jos menis ohi. Ei kait se muuten sitä pyörää ois antanutkaan. Mut eipä tuo tosiaan tuntunut menevän ohitse millään.
    Lainaa (Rooroo @ Elo. 21 2007,23:59) kirjoitti
    Tässäkin asiassa on hyvä muistaa, että se on asiakkaan vastuulla tarkistaa korjaamon työnjälki. Jos vakuutusta käytät, kun olet kaatanut/ joku ajanut kylkeen, vaurion korjaamiseen, niin vakuutusyhtiöillä ei ole muuta vastuuta kuin maksaa lasku. Ei työn jäljen tarkastaminen. Se jää täysin asiakkaan kontolle. Niin kuin lauri sanoi, ei ole pakko ottaa paskaa vastaan.

ei muuta tällä kertaa
    Nii joo vaan mistes käykään kun asiakas menee ja valittaa työ jäljestä Tulee komenttia tyyliin että "me ollaan maksettu korjaamolle ja ne kertoivat että on korjattu..." Ja korjaamolla todetaan että ei voi tehdä mitään enempää kun ei enemmästä ole maksettu... Paskamaista pompottelua jossa yleensä asiakas häviää...
    Ei ole vielä selvinnyt mikä pyörä, malli, vuosimalli ja paljonko kyseisellä vehkeellä on ajettu...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Joku kertakorvaus voi toisaalta olla jollekin ihan hyvä ja kannattavakin juttu.
    Ajatellaanpa vaikka kaveria, joka tekee ja rakentelee pyöräänsä muutenkin omatoimisesti. Siinä saattaa päästä jopa hyvälle tuntipalkalle. Ja monen näköistä varaosaakin saa tarvikkeena ja ne on usein huomattavasti halvempia kuin alkuperäisosat. Käytetyistä osista puhumattakaan..

Tämä ei tietenkään päde uuteen / uudehkoon pyörään, mutta vanhemman mopon kyseessä ollessa kertakorvaus saattaa tosiaan olla varteenotettava juttu. Ja jos vahinko vielä sattuu ajokauden lopuksi, niin aikaa korjaamiseenkin löytyy..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (GriZzLy @ Elo. 23 2007,09:10) kirjoitti
    Ei ole vielä selvinnyt mikä pyörä, malli, vuosimalli ja paljonko kyseisellä vehkeellä on ajettu...
    9r, -02, 32tkm

Itselle kävi... vasemmasta kyljestä nahat parin kämmenen kokoselta alueelta (2- osasen nahkapuvun vetskari pepesi), vasen lonkka vieläkin aristaa, vasen olkapää kipeä (ei voimaa kädessä), oikea korva saanut jotain...selviää lähi viikkoina (soi, kipeä ja ääni herkkä). Pari metriä erikohtaan jos olis lentäny niin ollu matkalla lepikkoon.

Noissa vanhemmissa pyörissä on toi könttäkorvaus ihan käypä kun ei ole niin suurta hinnan alennusta vaikka kasaakin tarvikeosilla. Enemmän käyttö arvoa kun hinta-arvoa...

EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä

30.  
    Lainaa (Ninja 900 @ Elo. 22 2007,11:01) kirjoitti
    Rooroo ei ilmeisesti ole koskaan ollut vahinko tilanteessa, ainakin ymmärtämättömyys viittaa siihen.
    Pyörä hinautettiin kaskon piikkiin hinausliikkeeseen joka noita raatoja keräilee.
    Sen verran ottanu selvää että laajassa vahingossa (vaikea sanoa kaikkia osia heti) pitää vakuutus tarkastajan hoitaa pyörä suoraan arvioitavaksi merkkiliikkeeseen. Johon nyt hoidin pyörän itse.

Vakuutusyhtiön kautta jo selvisi sen verran että ei taida olla mennyt kaikki ihan putkeen tällä kyseisellä tarkastajalla.

Jutun pointti niille jotka ei sitä vielä ymmärtäny on se että vakuutustarkastaja ei ensimmäisenä tarjonnut lähellekään uusien osien hintaa. Eikä edes tiennyt uusien osien hintaa kun antoi minulle arvion. Pyörä menee selvästi lunastukseen, sen oli pitänyt jo tarkastaja pystyä toteamaan kun näkee pyörän. Normaalisti tollasen lipan jälkeen runko mitataan mutta tässä tapausessa kuulema turhaa. No AVK:lta kun joku sen ostaa niin varmasti joutuu käyttämään mitattavana.

Proffa: Kolmella tonnilla et saa osia lähellekään edes käytettynä. Menee niin paljon uusiksi.
    Aloitetaan nyt siitä, että toi sun pyörä ei ole 9000 euron arvoinen. Sorry. Ajattelin nyt kertoa tämän ettei tule sitten pettymyksiä, kun rupeat myymään sitä.
    Mutta sitä suuremmalla syyllä tarkastaja on tässä tehnyt virheen, koska pyörän kurantti arvo pyörii siinä 7800 - 8200 euron kieppeillä. Tämän tiedon mukaan se olisi pitänyt mennä lunastukseen suoraan ilman mutinoita.

Jos olisin 50-vuotias cruisingpyöräilijä, niin tässä kohtaa tulisi hokema; kuulhan poooeka. Olen varmasti muutaman vahinkotapauksen nähnyt enemmän kuin sinä ja tiedän, että minulla on tämä asia paremmin hallussa kuin sinulla.

Jutun pointti menee vieläkin ohi minulta. Minkä ihmeen takia tarkastajan olisi pitänyt tarjota uusia osia käytettyjen tilalle?? Et sinäkään kirpputorille mene ostamaan vanhoja vaatteita uusien hinnalla! Olethan nyt lukenut ne sopimusehdot (kaskovakuutusehdot) läpi mitkä tulivat sinulle vakuutusyhtiöltä sopimuksen teon jälkeen? Kun ne luet ajatuksella läpi ja ei, siellä välissä ei ole kivoja kuvia, niin ehkä sinulle sitten selkenee mikä sen vakuutuksen korvauksen laajuus on. PYÖRÄ KORJAUTETAAN SIIHEN KUNTOON KUIN SE OLI ENNEN VAHINKOA. Ei siihen missä se on ollut 5 vuotta sitten, kun se on työnnetty kaupasta ulos.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen