Seuraava pähkinänpoikanen kun ei taaskaan jaksa kuukkeloida
Eli rataraaseriin olis kova halu nopeusmittaria, mutta fillareistakin tutut sigmat sun muuta digitaalihärpättimet on skaalalla 0-99 tai 0-199. Sehän ei piisaa alkuunkaan...
Onko joku löytänyt vaikka jonkun halpiskiinalaismallin, jossa skaala menee ylemmäs? Onko noita tehty moottoripyöriin erikseen kun ei ole omaan simmuun sattunu?
![]()
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Mitäs nopeusmittarilla ratapyörässä meinasit? Eikös se olisi tärkeämpää keskittyä radan kuin nopeuden katsomiseen?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
FRWD olis pätevä. Tässäkin taas pätee se että halvalla ei saa hyvää.
Muistaakseni vanhemmat sigmat näyttävät 299kmh asti... BC800 riitti sinne 250kmh tietämille ihan hyvin.
Pain is just weakness leaving the body
Sigman 800 Targa rekisteröi jopa +480 km/h nopeuksia, joten eiköhän se nyt alkuun piisaa ainakin Suomen radoille?(Proffa @ Kesä. 11 2007,17:12) kirjoitti
1200:nen Sigma tyssää 231 km/h vauhtiin.
Muista ei kokemuksia.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
toi FRWD:n vanhempi malli ei ainakaan pysynyt vauhdeissa mukana. Motoparkin pääsuoralla mentiin sen mukaan 140 km/h.
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Sigma BC 1200 ei pysy mukana nopeissa kiihdytyksissä / jarrutuksissa (anturi on asennettu oikein). Normaali katuajossa pelittää kyllä helvetin hyvin.
***** GSX-R 1000 *****
Perscuta ku minä visiteerasin sigman kotisivuilla, ni kaikkien mallien downloadcentteristä löytyvissä manuaaleissa luki, notta max speed 199,5 tai 99,5. Mitäs tämä nyt meinaa?? Paskapuhettako vai onko mallit menny mopompaan suuntaan.![]()
![]()
Sigma olis just muuten sellanen mitä etsiskelisin, jos vaan toi huippunoppeus olis vaikka 230. Se jo riittäis rata-ajoon.
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Mulla on ollut parikin noita, ja kyllä ne 200+ näyttää (Kaikki mallit ei kuulema näytä). Samoin joissain malleissa on liian lyhyt johto.(Proffa @ Kesä. 12 2007,13:01) kirjoitti
MC8 ainakin uusista pitäisi näyttää 300 asti.
Mitä malleja sulla on ollu?? Tällasista on ihan turha mennä kato kysymään jostain intersportista kun se 17 v. osastonhoitaja tietää " ei juuri mitään ".kirjoitti
![]()
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Jos ihan oikeaa nopeusmittaria tarvitsee, niin voin suositella Motogadgetin puntareita. Omassa mopossa ainakin päivitystahti riittää oikein loistavasti, eli viivettä ei ole. Mittaus tapahtuu mulla viidestä pisteestä per renkaan kierros. Mutta eipä noi ole kyllä ihan ilmaisiakaan.
1835
Jättääkö ajetut huiput muistiin? Ja voiko kyseisen muistin nollata ajon jälkeen?(Ghostrider @ Kesä. 12 2007,19:47) kirjoitti
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Muistiin jää huippunopeus sekä huippukierrokset ja jotain muutakin. Mulla on siis toi Motogadget Light, eli toi puoliympyrän muotoinen kapine. Ja kaikki muistiin jäävä (trippi, huippurundit, huippunopeus, paras 0-100km/h, suurin positiivinen kiihtyvyys, suurin negatiivinen kiihtyvyys) on selattavissa sekä nollattavissa ajossa ja parkissa.
Tolle mittaristolle tarttee vaan duunata jonkinnäköinen painonappi, mistä noita valikoita voi selailla. Mulla kun toi on katupyörässä niin istutin vilkkukatkaisijan yläpuolelle semmoisen ehkä euron hintaisen napin, joka on nyt pari vuotta rokannut ongelmitta.
1835
Tässä nykyisessä lukee "Targa", ja tässä onm tarpeeksi pitkä johto. Muistakseni edellinen oli BC800.(Proffa @ Kesä. 12 2007,15:17) kirjoitti
Lisäksi magneettina olen käytänyt sellaista 5x10mm, sylinterin muotoista, joka pysyy hyvin jarrulevyn kuusiokoloruuvin kannassa.
Tänks....täytyy ostaa tollanen juhannusajoihin. Eikö noi oo jossain alle 50 hinnoissa??
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Pirscatti. Kävin intersportissa ja topsportissa kytistelemässä noita sigmoja ja muun merkkisiä digilaitoksia. Kymmenkunta ohjekirjaa luettuani totesin, että kaikki nykyiset mallit jäävät 0-199,5 kmh skaalaan..
Kysymys kuuluukin, onko tuo ilmoitettu skaala todellinen vai meneekö joku malli sigmasta yli tuon. Kyse siis uusista malleista (506, 906 etc.) Ei ole myynnissä enää ainkaan täällä noita Targoja tai BC 800.ia. Mikä neuvoksi?
Kellään vanhaa tollasta myydä mulle, mikä menis yli 200?
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Kysele fillariliikkeistä josko jonnekin olisi jäänyt vanhoja?
Linkkejä.
Mihin muuten kisapelissä mittaria tarvitsee, eikös niistä yleensä poisteta moiset turhat kapistukset?
Ihan mielenkiinnosta. Ja jos jossain vaiheessa töuhuaa jotain videonpätkää, ni näkee lajista mittään tajuamatonkin mitä kyytiä mennään. *
Ja sitten ku meillä on kaverin kanssa tää peli kimppaan ni sais suorahuioppuja arvioitua, että missä kumpi häviää tai avataanko liian myöhään tahi jarrutetaanko liian aikasin....tai jotain sellasta.
Sen digimittarin painon ajattelin kompensoida käymällä p*skalla just ennen vetoa *
Oho!!!...olipas tossa paljon linkkejä
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Maksiminopeuden taltiointi on ns. köyhänmiehen dataloggeri. Kertoo paljon siitä millaiset välitykset on ollut ja onko ne pahasti pielessä tai pitäisikö muuttaa jotain muuta yms jne.(nixu @ Kesä. 19 2007,10:11) kirjoitti
Ihan hyödyllinen kapistus siis tuollainen mittari mikä tallentaa huiput.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Jaa, nyt vasta tajusin missä foorumissa kysymys on... Nuo sigmat päivittää niin hitaasti, että ei ne oikein radalla toimi. Paremmin sopii maantielle.
Itse vaihdoin Kawassa Sigman tilalle speedohelarin, mutta minusta SH:kin aiheutti selkeää viivettä pyörän oman mittarin päivittymiseen.
Tässä vanhassa videossa näkyy miten se Sigma toimii (sen pitäisi näyttää n. 11% vähemmän kuin pyörän oma mittari ja tasaisella nopeudella niin tekikin)
Mitä olet muuten saanut Motoparkin takasuoralla parjan? Motec näyttää kilosella 277km/h.(parjan_fin @ Kesä. 19 2007,11:22) kirjoitti
- JAM Racing Team -
Se on yleensä pyörinyt siellä 262 - 265 km/h välillä.(johtaja @ Kesä. 19 2007,19:10) kirjoitti
En sitten osaa tarkalleen sanoa ottaako se tuon nopeuden siinä kallistuksen kohdalla vai ennen jarrua, siihen kun tuo ei kykene, kuten Motec. Kyllä se kuitenkin enemmän kierroksia mielestäni rullaa sinne alamäkeen noilla välityksillä kuin siinä kallistuksessa.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Empiiristen kokeiden perusteella vanhakoppainen r6 (vakio 16/48 välityksillä) kiertää bussipysäkin jälkimmäisessä oikeassa noin 600rpm korkeammalla kuin bussipysäkin jälkeen suorassa eikä ehdi ainakaan meikäläisen jarrupaikkaan kiihtyä samoihin kierroksiin.
Btw, parjan mitkä oli motoparkin välkät vanhalla kutosella?
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Muistaakseni 99 - 02 mallisella R6:lla käytin 15 / 46 ratastusta Motoparkissa ja sillä pääsee kokolailla liki tuota 260 km/h kyytiä.(Jippe @ Kesä. 19 2007,22:43) kirjoitti
Nyt en kyllä mene ihan 100%:sti takuuseen tuosta välityksestä, kun ei ole vanhoja listoja tällä hetkellä saatavilla. Mutta ei tuo nyt kauaksi heitä.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Mitä olet muuten saanut Motoparkin takasuoralla parjan? Motec näyttää kilosella 277km/h.[/quote]
Se on yleensä pyörinyt siellä 262 - 265 km/h välillä.
En sitten osaa tarkalleen sanoa ottaako se tuon nopeuden siinä kallistuksen kohdalla vai ennen jarrua, siihen kun tuo ei kykene, kuten Motec. Kyllä se kuitenkin enemmän kierroksia mielestäni rullaa sinne alamäkeen noilla välityksillä kuin siinä kallistuksessa.[/QUOTE]
Mä en usko että kusiainen menee yli 260 sinne takasuoran päähän. Ainakaan stock. Onkohan kenelläkään SS kuskilla tiedonkeruuta pyörässään?
Täytyy laittaa pyörään kiinni puhelin kun siinä on tuommoinen värkki -> Tempes GT Se kertoo huiput ja kiihtyvyydet säädetylle välille. Ensi viikolla pitäis parkissa käydä joten sitten tietää mitä SS R6 sinne ottaa. Tosin tornin mutkasta tuskin tulen ulos ihan samaa vauhti mitä esim. parjan...
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
onkohan mistään kotoisin?
KOSO
Stormin luettelossakin oli jotain Kosoja...
S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
Pekkasen Paulilla on toivottavasti kohta AIMin Mychron 3 Gold. Itse en osaa ottaa kantaa tuohon loppunopeuteen, mutta esim Pake koitti toisesta tiimikaveristamme Perttulasta (joka ajaa kilokiksulla, eikä ihan hirvittävän hitaasti) imusta ohitse takasuoralla. Toisin sanoen, ei se nopeusero niin hirvittävä voi olla siellä suoran päässä.(Bantzai @ Kesä. 20 2007,18:48) kirjoitti
Ja toisaalta, eihän sillä absoluuttisella loppunopeudella ole niin väliä. Kuten Parjan sanoi, tärkeämpää on optimoida oman pyörän kulku. Me saimme välityksillä 7 km/h lisää. Sillä pääsee jo jarruihin vierelle.
Tuohon meidänkin pyörän nopeuteen kannattaa suhtautua vielä hieman varovaisesti. Nopeus on vain laskettu takapyörän kehältä. Sitä ei ole tarkastettu GPS:llä.
- JAM Racing Team -
Noniin. Löysin tallista tollasen vanhan sigman jostain fillaritouhulaatikosta ja hyvin pelitti *HEheheh....piti sitä testata ennen paikalleen asennusta ja otin jääkaapin ovesta "Amsterdam" jääkaappimagneetin, jonka kiristin epäkeskosti sorviin kines. Sitten sorvista kierrokset välityklsillä tappiin ja renkaan kehäksi sigman set upista 3999 milliä. Sai sen 259 juoksemaan noilla seteillä. Hiukan jännitti, että koska amsterdami lähtee tangentin suuntaan kun koko sorvi ravisti hiukan ja kiekkoja oli aika paljon.
Ei sillä oikein muuta ajossa tee ku kattoo maxspeedin stintin lopussa. Kemorassa meni 221,8 sinne pääsuoran loppuun.
Renkaan kehä mitattu millitarkasti kylmästä paikallaan olevasta renkaasta, joten voi olla hiukan alakanttiin tuo. Osaako joku sanoa että paljonko mahdollisesti??
Sitä kumia vissiin kasvattaa sekä lämpö että keskipakovoima ku mennään kovaa ??
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Mittaat sen kehän kangasmittanauhalla millilleen ja pistät sen luvun sinne Sigmaan. Kehällä tapahtuva muutos yms jne ei ratkaise niin paljoa että menoa haittaisi, oleellisinta on kuitenkin se että käytät saman rengastyypin kanssa samaa mittaa. Jos vaihdat rengasta niin mittaa se uudelleen ja muuta Sigmassa arvoa.(Proffa @ Kesä. 27 2007,08:54) kirjoitti
Aika usein nuo tuntuu olevan 1880 mm luokkaa, plusmiinus 10 mm, riippuen rengasvalmistajasta. Mutta kuten sanoin niin kylmästä renkaasta mitattu mitta on tarpeeksi tarkka.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....