Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Huomasin toisen etuputken kostuvan hieman - eli stefahan se siellä lähestyy käyttöikänsä loppupäätä.

Öljyineen korjaamolla tuo kustantaisi 150e. Molempiin etuputkiin uudet stefat + öljyt että saa tasapainoon. Mainiota, voiko tehdä itse?

http://www.sv650.org/sv_mar0....0CHANGE
    Tuolla oli ohjeet öljyjen vaihtoon, ei kuulostanut kovin monimutkaiselta, mitenkäs stefojen vaihto mutkistaa hommaa? Lähinnä taitaa tarvita uudet stefat ja sitten kykyä poistaa vanhat ja tipauttaa uudet tilalle.

Ainoa hankaluus jonka olen vielä keksinyt, on että etupää pitää tukea siksi aikaa kun rengas on poissa jollekin pukille. Onko ideoita? Jonkinlainen tunkki-lauta kehikko tulisi ensimmäisenä mieleen jossa pyörää nostetaan rungosta.
    Enpä jaksanut avata linkkiä, mut tekstistäsi päätelleen siinä vaihdetaan stefat purkamatta keulaa? Itse olen aina purkanut keulan atomeiksi stefan vaihtoja varten, tällä estetään liukuputkien naarmuuntuminen ja samalla voi pestä kaikki sisuskalut vanhasta öljypaskasta sekä tarkistaa muutenkin osien kunto.

Haulla löytyy tuosta aiheesta paljon tietoa. Pikku-äsveen keula on helppo purkaa. Yksinkertaistettuna avaat vain molemmissa päissä olevat ruuvit, poistat öljyt ja sisuskalut ja lopuksi nykäiset putket irti toisistaan (onnistuu parhaiten kaverin kanssa, noi putket on usein aika tiukassa). Liukuputken yläpäässä oleva korkki kannattaa avata jo ennen kuin alat liukuputkia pyörästä irrottelemaan, sekin saattaapi olla tiukassa, jos ekaa kertaa availlaan. Alapään ruuvi aukeaa parhaiten pulttipyssyllä, käsipelin kiertämällä tahtoo putkien sisälmykset jäädä pyörimään mukaan eikä pultti aukea. Stefa onkin tämän jälkeen enää kiinni simppelillä lukkorenkaalla.

Ripustin pyörän keulan roikkumaan taljalla tallin kattoon tankin edestä, rungon alta.

Älä osta tarvikestefoja! Mulle tilattiin tarvikestefat, jotka ei lopulta edes sopineet korkeutensa vuoksi, eikä hintaeroa alkuperäisiin ollut kuin muutama eero.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
    Kiitos neuvoista!

Linkissä vaihdetaan vain öljyt, eli neuvotaan lähinnä putkien irrottaminen pyörästä. Sisuskalut tuossakin irrotettiin, mutta putket jätettiin yhteen. Siinäkin vinkattiin löysäämään kaikki pultit ensin kun keula on vielä kiinni/maassa ja sitten vasta nostamaan ylös ja irrottamaan rengas ja putket.

Pulttipyssyä ei (tietenkään) löydy, mutta harkitsempa silti tuon korjauksen tekemistä itse.
    Crossipyörän keulasta olen joskus taikonut sen alaruuvin auki ihan räikälläkin, mut toisaalta sitä keulaa tuli purettua sen verran useammin ettei ehtinyt jumiutumaan.

Ja vielä selvyyden vuoksi edelliseen viestiini: pölysuojan alta löytyy siis se stefaa pitelevä lukkorengas. Tuon lukkorenkaankaan kun irrottaa ennen kuin alkaa putkia toisista irti nykimään niin onnistuu paremmin

Ja liukkaus ei tässä(kään ) asiassa ole pahasta. Reilusti keulaöljyä liukuputkiin ja vaseliinia uuteen stefaan niin se ei mene rikki asennettaessa.

A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  5.  
    Mitenkähän sen alapään ruuvin irrotuksessa toimis isku porakone?

Tuli vaan mieleen - ainakaan vanhasta suizasta ei pultti irronnu käsipelillä.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"