Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Lainaa (SpedeX @ Elo. 10 2007,08:46) kirjoitti
    Loritassa kun kävin niin siellä toimi helevetin hyvin semmonen tyyli jossa valot vaihtuivat ristiin samanaikaisesti... Kukaanei ajanut punasiin kun minä katselin...
    Suomessa vaan on totuttu näihin viidentoista minuutin "tyhjiin" näissä risteyksissä...
    +1

    Tämä systeemi pitäisi saada suomeenkin. Siis oikeasti RIITTÄVÄN pitkät keltaiset eikä mitänä 2-3s ansakeltaisia joissa jos peileihin tai ympärilleen katsoo (niin kuin ajaessa pitää tehdä - jos vaikka se lapsi tulee eteen muualta kuin sieltä liikennevalotolpasta putoamalla), niin ajaa jo punaisia päin.

    Ja kun jenkeissä ne valot todella vaihtuvat tismalleen samaan aikaan, niin että kun näkee punaisen niin tietää että toisilla on silloin vihreä, niin ei ole mitään ongelmaa siitä että punaisia päin ajettaisiin.

    Sama systeemi vaan Suomeen.



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  2. #32
    Ite en kyl kesäkelillä IKINÄ vedä päin punaisia. Vanhoilla vihreillä, eli pitkillä keltaisilla valoilla ajan monasti läpi tutuilla tiepätkillä, mutta sillon se valo on kyl vielä keltanen risteyksen jälkeisessäkin valossa. Ainoo ku punasia päin ajan, tapahtuu sillon jos oon ryhmittyny keskelle risteystä kääntyäkseni ja valo vaihtuu siinä välissä. Kyllähän risteysalue tyhjentää pitää, muuten oisin tukkeena risteävälle kaistalle.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #33
    Lainaa (PrivateeR @ Elo. 13 2007,19:38) kirjoitti
    ....Ainoo ku punasia päin ajan, tapahtuu sillon jos oon ryhmittyny keskelle risteystä kääntyäkseni ja valo vaihtuu siinä välissä. Kyllähän risteysalue tyhjentää pitää, muuten oisin tukkeena risteävälle kaistalle.
    Sähän et käytännössä tuossa tilanteessa edes aja punaisia päin. Pysähtyä pitää ensimmäisen valotolpan kohdalle tai pysäytysviivalle. Niistä kun olet mennyt ohi, niin se on ihan sama mitä ne valot näyttelevät.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  4. #34
    Lainaa (Rooroo @ Elo. 19 2007,00:30) kirjoitti
    Lainaa (PrivateeR @ Elo. 13 2007,19:38) kirjoitti
    ....Ainoo ku punasia päin ajan, tapahtuu sillon jos oon ryhmittyny keskelle risteystä kääntyäkseni ja valo vaihtuu siinä välissä. Kyllähän risteysalue tyhjentää pitää, muuten oisin tukkeena risteävälle kaistalle.
    Sähän et käytännössä tuossa tilanteessa edes aja punaisia päin. Pysähtyä pitää ensimmäisen valotolpan kohdalle tai pysäytysviivalle. Niistä kun olet mennyt ohi, niin se on ihan sama mitä ne valot näyttelevät.
    Joo eihän se ole punaisia päin ajamista. Mutta ei se ihan sama ole mitä ne valot näyttää sen tolpan/viivan jälkeen. Risteystä kun ei saa ajaa tukkoon. Sakon paikka sekin. Josta en kyllä ole nähnyt koskaan sakotettavan vaikka aiheuttaa osaltaan ruuhkia.
    xxx
  5.  
  6. #35
    Lainaa (Juhana N @ Elo. 10 2007,12:23) kirjoitti
    Lainaa (666 @ Elo. 10 2007,09:48) kirjoitti
    Punaisia päin ajo on kaupunki alueella erityisen vaarallista ja turhaa. Usein olen huomannut kavereiden menneen punaisia päin ja seisovan sitten seuraavissa punaisissa vierelläni. Poliisien tarvitsisi karsia kokonaan pois stop-merkkiä ja punaisia päin ajo. Kunnon sakot ni eiköhän se siitä rauhottuisi.
    Ja kunnon välit on syytä jättää risteysalueelle. Ei se viiva ole sitä varten että siihen sijoitetaan eturengas, vaan viivaan kuuluisi jättää vähintään pyörän mitta. Ei mitään muuta kuin se että takana tuleva esim. henkilöauto työntää sinut risteysalueelle suoraan linja-auton alle.
    Eiköhän siinä taas tullu kauhuskenaariota tarpeeksi...
    Voi herranen aika. Kaupungissa kyllä, ehkä, mutta jos ajat sunnuntai-ajelua aamuvarhaisella jossakin maaseudulla, tulet risteykseen, jossa stop-merkki ja näkyvyyttä tarpeeksi, en todellakaan ala pysähtymään. Sehän on lähes ympäristörikos. Pysäyttää pyörä ja lähteä uudelleen kiihdyttämään. Maalaisjärkeä käyttöön. Kaupungeissa taasen voitaisiin jalankulkijoilta poistaa "jos valo on punainen, paina nappia" -napit. Siksi koska pahimmillaan monta kymmentä ajoneuvoa odottaa ruuhkassa muutaman jalankulkijan ylitystä. Etenkin, kun suurin osa tekee niin, että painaa nappia mutta sitten kuitenkin kävelee punaisilla yli. Okei, pahimmissa paikoissa ja ruuhka-aikana 15-18 napit voisivat toimia, muutoin ei.
    Vanhan Myllyn edessä Herttoniemessä on oiva esimerkki näistä jalankulkijoiden nappivaloista. Eikö niitä muka millään saa synkroniin edellisten ja edessä olevien liikennevalojen kanssa? Ruuhka-aikana sitten koirankusettajat, lenkkeilijät, pysäkille menijät jne. tukkivat koko liikenteen. Siinä sitten mamma menee puudelin kanssa kun puolensataa autoa jonottaa kunpaakin suuntaan, joutuakseen seuraavan risteyksen punaisiin valoihin. Jos em. kulkijat ylittäisivät risteyksen jommasta kummasta "oikeista valoista" se lisäisi kävelymatkaa 0-15m. Mutta ehkä lenkillä ollessa pitää päästä mahdollisimman lyhyttä reittiä.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12