Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    No niin, mielessä käynyt jonkun vanhemman, ehdottomasti Yamaha-ratsun hankinta talliin ajatuksena rakentaa tyly, tyylikäs ja napakka fighter ihan ajan kanssa. Malleina noi nopeasti nettimotossa selaillut FZ/FZR 750 ja 1100 mallit ovat lähinnä sitä hintaluokkaa johon projekti voisi vielä onnistuakin, koska tämä tulee olemaan kakkospyörä ja en ole Roope Ankka, sen puoleen Hannu Hanhikaan.

    Kuutioita minimi 750cc, ei kiinnosta pyörä joka vaan näyttää hyvältä, pitää olla menoakin ja R6 on jo tallissa enkä sellaista, varsinkaan nykyistäni halua aihioksi pilkkoa ja sille kuitenkin pitää saada yhtä elämyksellinen laite kaveriksi.

    No joo, helpointa olisi kävellä kauppaan hakemaan R1 ja repiä siitä katteet veks & vaihtaa tanko, mutta budjetti tulee tässä valitettavasti vastaan hyvinkin pitkälti.

    Elikkä, kertokaapas vähän noiden vanhempien menomallien resursseja, ovatko nykynormien valossa ylipainoisia/tehottomia losseja ja parempi unohtaa koko juttu vai voisiko sellaisesta saada vääntävän, ajettavan ja miellyttävän nakupyörän aikaiseksi. Tietty painonsäästöhän pitää pyrkiä hakemaan keveämmillä osilla, mutta siinäkin tietty rajansa. Ei ole aikomuksena hankkia mitään magnesium vanteita parin tonnin aihioon kuitenkaan...

    En hirveesti kaipaa "mulla on sellainen, hyvä matkapyörä"-kommentteja vaan lähinnä toi suorituskyky, heikkoudet ja tyyppiviat, tekninen puol, mahdolliset linkit jo hyvin tehtyihin fightereihin tuollaisesta aihiosta tai muu joka voisi joko puoltaa/vastustaa tätä päässäni kytevää ideaa. Myöskään sellainen "v***n ponperipyörät, niillä mitään tee"-kommentti ei tätä prosessia tue, ei kyllä sinälläään hidastakaan.

    Stunttailu sitten joskus valmiina voisi olla yks käyttötarkoitus normaalin kaupunki- ja rajoitetusti myös matka-ajelun lisäksi ja tähän stunttailuun soveltuvuutta olen siis kanssa kelaillut. Liiallinen akselivälihän tekee siitä sopimattoman moiseen suurimmalta osin.

    Onko kukaan teistä koskaan ahtanut moista, onko ollut ihan loputon ja ylittämätön suo? (ahtaminen ehkä joskus tulevaisuudessa optiona motivoi, ei kuitenkaan mahdollisen projektin ensivaiheessa prioriteetti, lähinnä kiva optio jos helposti toteutettavissa siten että vehkeeseen voisi joku päivä saada rekisteriotteeseenkin ahtimen). Laillinen laite siis mielessä.

    Kiitoksia jo ennalta kaikille asiallisesti kommentoineille, tämä asia aidosti askarruttanut mieltä jo pidemmän tovin.



    -Terve hetero mies tarvitsee päätään ainoastaan lakin pitämiseen-
    Yamaha R Club Finland www.yrc.fi
  2. #2
    Osta halvalla ryvetty Thunderace ja tee taistelija siitä.

    Saat paremman rungon, jarrut ja keulan kuin FZR-1000 Exupissa ja saman paskan myllyn valmiiksi viritettynä + vahvemmat siirtohaarukat yms. pikkumukavaa. Mökäpöntöllä bofori on jokseenkin samoissa kuin ensimmäisessä rytkösessä.
    Tihennät vähän välityksiä niin eiköhän tuo piisaa aluksi.

    1100 FZR/Acea et saa takuulla mistään, tai veikkaan ainankin että sen verran harvinaisia ovat SuperBike Miken 1125cc billet isolohkot näillä main että et ole maksamassa tarpeeksi.

    FZ750 kanssa ei paljoa kannata alkaa tuskailemaan, ellei koe massiivista intoa 6 loviseen askiin ja seppäämiseen.
    1000 genesiksen kansi, männät ja syl.ryhmä + korokelevy ja '88 & uudemmat FZ veivit tekevät siitä 911cc härpäkkeen.
    Mutta ei se ole äänivallia puhkomassa siltikään.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  3. #3
    Tota noin... thunderacehan on melkolailla pitkä mitoiltaan, onko se vain visuaalinen harha vai onko se oikeesti pidempi kuin esim vanhempi FZR?

    Ainakin kaverin thunderace näyttää oman R6:n rinnalla lähinnä matkamopolta ja ei herätä suuria stunttailu, keulinta, kunnon mutkapätkä (tai mitään muitakaan) himoja siitä syystä. Rungon lyhentelyt ja geometrian suuremmat pilaamiset ei ole ensimmäisessä vaiheessa suunnitelmissa (tai ei ainakaan tässä nykyhetkessä hanskassa, opetella ajan mittaan kyllä motivoisi sekin...), mutta tuon paremmat jarrut, kone, keula/alustaosat yleensäkin ostan kyllä sinänsä ajatuksena ihan täysin... jep jep! Kolaroidut uudemmat R:t on kyllä ajatuksena olleet parempien osien metsästyksessä tässä suunnitelmassa.

    Käsittääkseni Thunderacen pata on kyllä kuitenkin melko kaukana R1:n moottorista mutta se ei tee siitä mitenkään väkisin huonoa. Lähinnä taitaa periaatteellisella tasolla eli sama lohko ja sitä voidaan markkinamiesten suussa hokea sitten reilusti että halvempi mopo myisi kansalle paremmin. Olen muutenkin käsityksessä että Thunderacet on aika painavaa tavaraa noin yleensäkin, mutta tämä on ihan mutuna... Voi johtua vaan ei-minun-silmääni-hivelevästä katteesta ja siitä aiheutuvasta fiiliksestä.

    Mutta tuo oli hirveän hyvää tietoa, kiitokset siitä. Lisää kaivataan ja näkemyseroja & ideoita lisää otetaan erittäin mielellään vastaan!

    -Terve hetero mies tarvitsee päätään ainoastaan lakin pitämiseen-
    Yamaha R Club Finland www.yrc.fi
  4. #4
    Katu-uskottavuus vaatii, että hytti on saatava pystyyn heti ja äkkiä tai et ole oikea mopedisti. Ei se haittaa, jos mummut tai liikennemerkit jää alle, vakuutus maksaa.
    O tempora, o mores..
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  5. #5
    Lainaa (mopedman @ Elo. 09 2007,02:42) kirjoitti
    Katu-uskottavuus vaatii, että hytti on saatava pystyyn heti ja äkkiä tai et ole oikea mopedisti. Ei se haittaa, jos mummut tai liikennemerkit jää alle, vakuutus maksaa.
    O tempora, o mores..
    eikös topicin aloittaja juuri pyytänyt, ettei mitään jeesustelujuttuja tarvii tähän lisäillä?? Katteetontakin on rakentamassa, jolloin ei mahdollisen mällin sattuessa maksele kalliita katteita..

    Keuliminen on hauskaa hommaa eikä mummojakaan ole jäänyt alle miesmuistiin. Jos et muiden ihmisten touhujen takia saa unta öisin niin....kyynel sentään..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  6. #6
    Totta töriset, ja perun osan puheistani.
    Jokainen tyylillään.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  7. #7
    Lainaa kirjoitti
    Tota noin... thunderacehan on melkolailla pitkä mitoiltaan, onko se vain visuaalinen harha vai onko se oikeesti pidempi kuin esim vanhempi FZR?
    Ace = YZF-750 runko + 5mm pidempi haarukka + viritetty FZR-1000 exupin moottori. *Pullerot katteet tekevät Acesta kohtuu lehmän näköisen

    Genesiksen akseliväli on 1475mm, Exupin 1460mm ja Acen 1430mm.
    Kuivapaino on 198kg josta lähtee vaki- ja mökäpöntön erotuksen ja katteiden verran + kuinka kevyen perän vaihtaa.

    Lainaa kirjoitti
    Ainakin kaverin thunderace näyttää oman R6:n rinnalla lähinnä matkamopolta ja ei herätä suuria stunttailu, keulinta, kunnon mutkapätkä (tai mitään muitakaan) himoja siitä syystä.
    Hmm olet fighteröimässä pyörää eli katteet veks, maski ja fighterperä - mitä väliä sillä on miltä se näyttää alunperin ?
    Sitäpaitsi et näe pyörää ajaessa joka lie tärkeintä ?

    Enemmin huolehtisin runkoon kiinnihitsatusta takahäkistä - joskin rautasaha ja TIG kuumaliima hoitaa senkin.

    Parempi Acella on keulia kuin FZRllä se kun ei ole yhtä keulapainoinen. Panet 16:47 välit niin nostaa kaasusta ykkösellä ja kakkosella.
    Ja smäsis että vedät rengas vinossa alastulleesta vauhtikeulasta lähteneestä voblauksesta lepikkoon on n. puolet pienempi kuin 1. sukupolven rytkösellä.

    Leveällä stongalla kääntää kyllä rauhallisempaakin geometriaa.
    Acen sumitomon valmistamat monoblock puristimet päätyivät pari vuotta myöhemmin rytköseenkin.
    48mm säädettävä normokeulakin on useamman pykälän parempi kuin Exupin 41mm USD.

    Lainaa kirjoitti
    Käsittääkseni Thunderacen pata on kyllä kuitenkin melko kaukana R1:n moottorista mutta se ei tee siitä mitenkään väkisin huonoa.
    Rytkösen ja Acen moottoreilla on yhteistä venttiilimäärä ja Yamaha teksti kytkinkopassa.
    Kuten jo sanottu monesti Acen mosa = modattu FZR-1000 Exupin mylly.
    Se mikä on yhteistä ensimmäisen rytkösen kanssa on n. 135 heppaa renkaalta jonka voit olettaa saavasi (hyvästä) acesta horolla pöntöllä ja säädöillä.

    Puhehan oli kuitenkin FZR fighteröinnistä. Ace on ko. tekniikan kehityskaaren viimeinen askel. Sen lisäksi suurin osa on saanut hyvää huoltoa ja lempeää kättä matkapappojen alla.

    Mutta noin geneerisesti prätkät maksaa rahaa joten jos semmoiseen on investoimassa jokseenkin ensimmäinen askel on lönniä kirjastoon tavaaman vanhojen mopolehtien testejä tai jos ei jaksa sitäkään niin lähes värkin kuin värkin specsit löytyy googlella.



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  8. #8
    Teuwo, iso kiitos kommentistasi!

    Säikähdin jo että tämä(kin) asiallinen aiheen käsittely menee palstalle ominaiseksi hurskasteluksi täysin aiheen vierestä vaikka kuinka asiallinen topic, mutta onneksi sekin asia korjaantui. Hoidetaan ne jeesustelut ja kukkahattuilut toisaalla jatkossakin, kiitos. Niiden paikka ei ole tässä ketjussa.

    Okei, eli Thunderacen lossimainen olemus on pakkausmuovien syytä, tää hyvä tietää... En ole ilman katteita kyseistä aparaattia nimittäin nähnyt. Pyörän ulkonäöllä on merkitystä, sitä en kiistä ollenkaan, mutta viimeisimmän kommentin valossa sekään ei ole ollenkaan ongelma jos muovin alta kuoriutuu kelpo helmen alkio... Meinaan etten ole Thunderaceen ees suonut ajatusta aikaisemmin kun "se sellainen nopea matkavessa vaan".

    Alkuperäisessä otsikossa muuten sekoitin 1000 ja 1100 mutta sekin korjaantui kuin itsestään.

    Eli vaaka kallistuu kovasti tonniseen mietinnän jatkuessa. Pitää seuraavaksi googletella 750 ja 1000FZR:n tehot ja katsella vähän vekattujen thunderacen markkinoita kanssa.

    Projektilla ei onneksi ole kiire, tämä sitä rauhallisen (lue laiskan) miehen taustatyötä ennen mahdolliseen toimeen ryhtymistä. Onneksi pihalla mitä komein helle, ei juutu koneelle liiaksi vaan Ruutonen saa kyytiä.

    Jos jolla kulla olisi tuollaisesta FZR 750:stä vielä jotain kommenttia ja näkemystä, kiinnostaisi kuulla. Jos sellaiseen tekisi oikein lyhyet välitykset, luulen että nakulla harvemmin tulee vedettyä pidempiä aikoja isoa kovaa muutenkaan... Toisaalta, sehän on kanssa hommassa meininki että fiilis pitäisi olla sellainen valmiissa nakussa että "meinaa pää revetä irti kun antaa kahvaa". Oma Ruutonen kulkee niin nätin sivistyneesti kovassa vauhdissa että tämä herättänytkin kiinnostuksen koko fighter ideaan.

    Teuwon hyvin speksattu näkemys eittämättä puoltaa kippaillun tunturiässän puolesta aihioksi. Mitä halvempi aihio = sitä enemmän jää rahaa osiin... Mitä parempi aihio = sitä vähemmän menee rahaa perusosiin...

    Lisää aiheeseen menevä ja näyttäväkin fighteri halvemmasta yamahasta kommentteja olisi kiva saada, kiinnostaa kuulla muidenkin näkemyksiä asiaan
    -Terve hetero mies tarvitsee päätään ainoastaan lakin pitämiseen-
    Yamaha R Club Finland www.yrc.fi
  9. #9
    Jep, jep...
    Pitänee nyt sitten itsekin kirjoittaa tähän mukaan. Itsellä alla -92 tonninen fzr, mistä pari vuotta sitten tein faitterin. Lähtökohtana en sitä pidä sen huonompana kuin tuota aceakaan. Tuossa omassa mopossa tosin tekniikka on tuollaisesta acesta, kun omasta myllystä tuli kanki ulos. Tuo ulkonäkökin on niin makuasia kuin vaan voi olla, mutta omaan silmään tuo fzr:än uudempi runko on nätimpi nakuna kuin acen vastaava. Keulojen eroistakaan en sano mitään sen kummempaa, mutta ainakaan ajossa en ole tuota fzr:än usd huomannut yhtään huonommaksi kuin acen normia. Mitäpä tuosta sitten muuta, mukava pyörä kaikenkaikkiaan ja tuossa omassani ainakin tuo hytittely lähtee 2-vaihteella helposti ilman kytkintä ja kolmosellakin vielä kytkimen kanssa(välitykset -1 ja +2). Lisää tietoa tarvittaessa ja alle yksi kuva häksättimestä
  10. #10
    Oot rakentanut juurikin sen näköisen laitteen mikä minullakin mielessä pyörinyt, erittäin näppärän näköinen peli!!!

    Jos jätetään koneen sisäpuoli huomiotta, niin kiinnostaisi lähinnä mitä osia käytetty, mitä orkkista modattu ja mitä hankaluuksia rakentelussa tuli vastaan? Toki kiinnostaa kuulla mikä onnistui pyörässä hyvin ja mitä tekisit nyt toisin jos alkaisit modaamaan tuollaista toisesta vehkeestä?

    Toki sellainen sinnepäin budjettikin kiinnostaisi kuulla, miten paljon osiin upposi rahaa ja kauanko homma kesti? Oliko paljon hommia missä tarvitsit ulkopuolista apua toteutukseen?

    Jos jossain välissä jaksat, nakkailetko vähän vastausta kysymyksiin ja ei noin hyvännäköisestä laitteesta tekisi yhtään pahaa saada toinenkin kuva tänne foorumia komistamaan!

    t:JASUnaattori (näköjään kyselyiässä vaikka kakussa kynttilöitä enemmän kuin jaksaa laskea)
    -Terve hetero mies tarvitsee päätään ainoastaan lakin pitämiseen-
    Yamaha R Club Finland www.yrc.fi
  11. #11
    Tervehdys taas.
    No jos hiukan eritellään, niin itselläni tuo lähtökohta piti olla ehdottomasti yamaha. Kun nostalgia muistot niin vaativat, tuli jo 80-luvulla ajeltua silloisella RD:llä ja sitten jo 90-luvun alussa usean merkin kokeilun jälkeen ostin silloisen 1000fzr:än
    Mutta itse tuohon nykyiseen mopoon... Orginaalia tuossa ei oikeastaan enää ole kuin runko, keula&takahaarukka ja tankki. Suuriin ongelmiin en tuon rakentamisen kanssa ole joutunut, kun jollain asteella tuota oman käden taitoa löytyy ja lukematon läjä kavereita eri aloilta. Takahäkki on omavalmiste tukevasta alumiinista, maski derbin moposta,perä&underi R1 kuituperä sinkkumallisena, bugspoileri yleismallinen noilta kuituäijiltä, Paisuntasäiliö ja iso osa alumiini osista omaa valmistetta, Etulokari saksan maalta perus fighter-lokaria. Tuossahan nyt suurinpiirtein noita osia mitä tuohon tuon tekniikan lisäksi on vaihdettu. Tuohon kuosiin missä se on nyt, on aikaa mennyt 2 talvea ja siinä ajassa se on lähes täysin läpikäyty.Kaikki kiilloitukset on tehty itse ja niihin on uponnut ehkä enemmän aikaa kuin mihinkään muuhun... Maalauksen suoritti täältä paikallinen kynäruisku guru, teemana siis liekki ja värinä on tuo punainen varustettuna sinisellä helmiäisellä. Budjetillisesti on hiukan vaikea sanoa paljonko tuohon on rahaa palanut, mutta taatusti niin paljon että ei siitä ikinä omiaan takaisin saa * Ensimmäisenä talvena tuli tehtyä jotain asioita niin, että korjailin niitä sitten viime talvena. Nyt ajateltuna en silti tekisi mitään enää toisin, vaan pyörä on juuri sen näköinen kuin halusinkin sen olevan
    Laitetaan tuohon nyt vielä pari kuvaa:


    Ja vielä toinen...
  12. #12
    Samin pyörä on kyllä hienosti sepätty.

    Mutta palatakseni aihioiden eroihin.

    Mitenkään väittämättä että Exupissa olisi mitään elimellistä väärin näkisin seuraavat erot merkittävimpänä:

    Acen kuivapaino on lähtökohtaisesti 16kg pienempi ja akseliväli 30mm lyhyempi. Jos ketteryyttä haluaa vielä lisää saa akseliväliä lyhennettyä entisestään laittamalla YZF-750 orggis haarukan. (Josta moposta Acen runko siis on kotoisin.)

    Jarrut on paremmat, joskin punosletkut ja radiaalipääsylkky parantaa niitä ennestään.

    Visio keulan paremmuudesta perustuu henk.koht. kokemuksiin (jotka nyt ei paljoa paina) ja Maxton Engineeringin ukon mielipiteeseen. (Maxton on asennellut Acen keuloja muihin pyöriin). Narikan referenssit pitävät sisällään F1 pumppuja yms. joten uskon suosiolla.

    Samillahan oli Acen mosa käytössä. Ajossa tuntuva ero on lähinnä se että kevyemmät liikkuvat reagoivat paremmin kaasuun. (Niinkuin hytittäessä ;)
    Vahvemmat siirtohaarukat ei tunnu ajossa mutta voivat tuntua siinä että raivolla vaihtamisen lopuksi konetta ei tarvitse avata ;)
    Pieniä hipistelyjä mutta ihan mukavia olla olemassa.

    FZR'än paino- ja painojakauma eroa kyllä kompensoinee välityspolitiikka, Samhan käytti (e/t) -1/+2 välejä ja minä -1/+1.

    Runkojen estetiikka on seikka jota ei ole kyllä koskaan tullut tuumittua, pitääkin silmätä joku kerta, ettei vaan ala ahdistamaan itseäkin.

    Lopputulemana näkisin että FZR toimii aihiona mainiosti josko päämäärä on lähinnä sosiaalinen käyttö (tallilla nysvääminen, hytittely ja burnaus) ja Ace aihion lisäarvo realisoituu lähinnä edellisten lisäksi kiukulla kurvaamisessa.

    Koska en koe ihmeempää malliuskollisuutta näkisin että
    parasta olisi jos pääset kokeilemaan kumpaakin perä perää liikkeen vaihdokkina ja mietit minkä arvoisia eri upgradet ovat sinun käytössäsi.



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  13. #13
    Jep, jep.
    Teuwon kanssa ehdottomasti samaa mieltä tuosta jarrujen paremmuudesta ja acen hyväksi olevasta painoerosta. Myös tuo lyhyempi akseliväli on ehdottomasti parempi ja tekee samalla mukavamman nimen omaan kikkailla Itsellä on vielä se visiona jos vaikka tuon takahaarukan vaihtaisi acen vastaavaan tai sitten 750yzf haarukkaan (750 haarukka on ulkonäöllisestikin kaikista tyylikkäin). Itselläni jarruissa nuo punosletkut on ja siihen päälle sintteripalat, sekä vielä motomasterilta tulossa flame-levyt, joten niillä kaikilla muutoksilla myös nuo jarrut on acen tasossa,ellei paremmat. Sekä mikä tässä on oleellista on se että kaikki nämä muutokset maksavat mukavasti noita ekuja tuolta lompakosta, joten onhan se mukava että acessa ne on valmiina. Tuosta acen moottorin paremmuudesta olen kanssa samaa mieltä, vaikka vähän hypoteetilta tuntuu, niin on se ero noiden moottorien välillä on käytännössä yllättävän iso Tuosta keulasta vielä... Itselläni myös tuo keula vertailu on ihan "perstuntumasta" ja en tosiaan niissä ihme eroja huomannut... Acen keulassa kumminkin enempi säätö mahdollisuutta, joten siltä pohjalta voipi olla parempi. Tuohon omaani rakentelin ohjausiskarin kiinni, niin tuli tuosta keulasta vielä mukavampi ja nyt voi ottaa melkein missä asennoissa vaan keulan alas, alkamatta mopo sen kummemmin voblaamaan... Tosin näistä seen enempää fzr tai acekaan ei ole tuohon voblaukseen kauhean herkkä laite Tuossa vielä linkki tuohon ohjausiskari kuvasarjaan:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=69906
  14. #14
    Ihan pusikosta heittäisin, että tee vähän eksoottisempi faitteri ja osta projektiksi halpa TRX850. Ajo-ominaisuudet kohdallaan ja kevyt laite. Väännökäs rivikakkonen mahtavavilla äänillä ja helvetin hieno (putki)runko.
    Retired
  15. #15
    TRX'än trellis raami on kyllä hieno ja pyörä kai yleishyvä muutenkin, jääden TL 1000 varjoon vailla omaa syytään, mutta niitä lie aika vähän kierrossa suomessa ?
    (Mikä ei toki poissulje aihion uittamista)

    IMHO kunnolla säädettävästä keulasta on varsinkin taistelijassa aika paljon iloa kun painojakauma kuskin kanssa muuttuu alkuperäisestä aika lailla ison tangon myötä.

    Ruuvailin oman lossin säätöjä jonkin verran ja se rupesi kääntymään aivan eri tavalla kuin vakioasetuksilla.
    Jos ei muuta niin lähtökohdaksi ainankin etu- ja takapään painuma kannattaa passata kaverin kanssa edes suunnilleen kohdilleen ja samalla himmata vaimennuksia vastaavaan suuntaan kuin mahd. muutokset vakiosta.

    Rillailin Lucaksen "HH" luokan sintterien ja punosletkujen kanssa. Lucakset olivat ihan perus OK (EBC't on kai paremmat) kunnes keulan stefa laski ölppää jarrulle josta kaikki ei tuntunut lähtevän paloista edes otsonikehän puhkaisevalla brakleenin ruiskimisella.

    Käämi paloi ja upgradesin mopoon Brembon 19 X 18 radiaalipääsylkyn ja SBS dual carbon palat samanaikaisesti keularempan kanssa. Siihen loppui jarrumurheet.
    (Vakio) levyt on lämmenneet violeteiksi mutta kahva on pysynyt aina kovana ja jarrua ollut tarjolla kaikki mitä uskallan käyttää.
    [Huom. carbon palat pitää ajaa kuumaksi ennen parasta pitoa]

    Ei acekaan mitenkään ylettömän täydellinen ole:
    Pintakaasulla liruttaessa ölppää ei mene oikeastaan lainkaan ja täysillä huudattaessa sitä pitää lisätät suht. säännölliseen.
    (Ei koske kaikkia Aceja mutta monia, jos porattu ei tätä ongelmaa ole.)

    Kytkin ei tyypilliseen Yamaha tyyliin juurikaan tue 1/4mailin henkistä toimintaa.

    Tapit kaapivat tantereeseen vaikka niistä ottaa "tuntosarvet" veks. Seuraavana vuorossa on putki ja vaihdepoljin.

    Jos taas maavaraa ja kääntyvyyttä parantaa nostamalla perää on ohjausiskarin asennus edessä (Tämä siis olisi tämän hetken proggis) tai on pelkästään ajan kysymys milloin metsähallinnon puolelle vievä wobli alkaa.

    Tämänkin jälkeen alkaa vetomiehillä(=eli ei siis mulla) vakio takaputken änkkärin kiinnityslaippa kyntämään ohuellakin pöntöllä. (Putken reititys ois proggis #2.)

    Edit: no ei se laipan ja takakäyrän maahan kallistaminen nyt niin huimaa yritystä vaatinutkaan.



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  16. #16
    Jep jep, ite miettinyt myös kaikkea hauskaa omalle FZR 1000 exup -89:lle, mm. urpo löytyy jo. Hyvä että joku muukin jaksaa näitä rassata. Laita vaan mahollisimman paljon juttua kaikesta mitä tuunaat pyörälle, ainakin yksi on kopioimassa osan
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  17. #17
    Joo, oli kyse Yamahasta, mutta jos haluu halvan ja hyvän aihion niin eikös HÖNDÄN 900 fireblade ole sopiva???
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  18. #18
    Täällähän saatu oikein kunnolla keskustelua aikaan, kiitokset vaan osallistuville herroille. Toi TRX 850 ideana ihan mielenkiintoinen, mutta jotenkin oma suunnattoman, jopa perversioon asti rinnastettavissa oleva tykkääminen R6 Yamahasta vähän tekee minusta putkiaivoisen ja karsii toisen tyyppiset veks. En sano koskaan ei koskaan, mutta vahvasti katselun alla on noi Yamahat mahdolliseen projektiin. Honda CBR 900 on sangen varteenotettava vaihtoehto, ainakin yhdellä "hyvän päivän naamatutulla" on sangen maukkaan näköinen sellainen mutta Yamahan haluun vaan itselleni anyway. Lisää vaan läppää ja nuo TRX/CBR läpät ei sinällään ole mitenkään off-topic, palveleehan tämä keskusteluketju tulevaisuudessa muitakin moottoripyörän raadoista namuja-haaveilijoiden tarpeita.
    -Terve hetero mies tarvitsee päätään ainoastaan lakin pitämiseen-
    Yamaha R Club Finland www.yrc.fi
  19. #19
    Tässä muuten kuva www.mpmaailma.com:in sivuilta laitetusta -96 FZR:stä, tosin rutattu mutta kuitenkin.
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  20. #20
    Ace on siitä hyvä että runko kestää 2 päällä kikkailun ja kovan ajon jopa radalla. Alusta kuntoon ja säätöihin niin alkaa lyytii kirjoittamaan ja kaverit ihmettelemään jotta mihin se hirveen kokoinen lehmä hävis siellä mutkatiellä. Jos jossain vaiheessa alkaa mieli tekemään 6tta vaihdetta niin 750 aski käy koneeseen ilman suurempia kikkailuita. Acen orkkis jalkatappi sarjat kestävät kohtuulliset lipat (noin 180 vauhdista wobbelin jälkeisen highsiderin mainingit). Swingin jos vaihtaa 750 lyhyempään niin jonkin verran saa ketteryyyttä keulimiseen lisää, mutta ei vaikuta hirveesti. Keulaan laittaa 9.5 tai 10 jouset tai siis jos faitteroi niin 9.0 - 9.5 lineaariset jouset ja WP 5W liemet niin säädöt riittää rajuunkin ajoon. Takapamppuun huolto ja säätöihin (moni laittaa liian jäykäksi sen pampun asetukset) niin avot hyvä tulee....
  21.  
  22. #21
    Laitanpas tännekin infoa tuosta omasta FZR-projektista. -95 600:n siis työn alla. Nyt on vaihdettu stonga, vilkut, takavalo, peilit, maski, jne. Ja persettä tehty muutenkin uudelleen. Nyt se vaatii lähinnä maalia ja muuta pientä modausta.

    Tässä ollaan siis menty hyvin edullisella budjetilla tähän mennessä. Rahaa on tainnut mennä alle 250€ ja siihen siis sisältyy kaikki edellä mainitut osat.





    Tuolla lisää (ja isompia) ennen ja jälkeen kuvia. Maalia siis vailla edelleen:

    http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/20999

    Projekti etenee maalaukseen talvella. Väriksi olen ajatellut tummaa sinistä tai jotain.

    Kommentoidakin saa jos haluaa...



    BMW S1000XR