Tulipa ajeltua taas pari sataa kilsaa tälle päivää (Savonlinna - Puumala) On muuten hyvä mutkapätkä ajella![]()
Siinä ajellessa tuli mieleen, että ajaminen alkaa olemaan vaarallisen helppoa. Nopeus nousee huomattavasti yli rajoituksen. Ehkä tässä vaiheessa täytyy itseään "herätellä" kyseisessä asiassa ennenkuin joutuusyttyttämään. Täytyy kyllä rauhoitella menoa, ettei työpaikka mene alta.. Samalla kun nopeus alenee niin voi bongailla kauniita maisemia
Onko muilla vastaavanlaisia tuntemuksia tullu ajaessa?
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Vauhti nousee vaarallisen helposti. Ajelin tossa paripäivää sitten yhtä mutkapätkää ja niin kuin usein vauhti rupeaa hissunkissun nousemaan kun alkujäykkyys katoaa ja pääsee hyvään rytmiin.Sitten yhden mutkan takana seiso hirvitys keskellä tietä ja jouduin ottamaan hidastimet käyttöön ihan tosissaan ja jarruttaminen ei ollutkaan sitten yhtä rentoa ja mukavaa kun ripeä kurvailu. Sen jälkeen pysyi vauhti kummasti aisoissa
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
Joo, samaa vikaa toi kyseinen pätkä aiheuttaa minullekkin *![]()
paras neuvo minkä voin antaa on että mene ihmeessä radalle, siellä kummasti karisee ne pahimmat meno/näyttöhalut *![]()
-08 Kawasaki ZX-6R
-07 Honda Hornet 600 (ex)
-99 Suzuki GS 500 (ex)
Radalle siitä, hus, hus!
Maantieajossa ei kuulukaan olla mitään haastetta ajoneuvon hallinnan suhteen.
Jotkut tosin tämän havaittuaan jäävätkin sinne radalle...
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
+1(Hannu59 @ Elo. 08 2007,10:09) kirjoitti
ja radalle jäänyt koukkuun
kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
+1(nwobhm @ Elo. 08 2007,11:17) kirjoitti
Ongelma on vain aika (välillä rahakin) kun töissäkin pitäis taas käydä..
Itse asiassa eilen kävin mutkapätkillä ja alkoi melkein pelottaa ripeämpi ajelu hiekkoja väistellessä.. Selkeesti liikaa kilometrejä steriilissä ympäristössä..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
juu tuo rata homma vois olla ihan jees.. mutta kuten sanottua työt sotkee vapaa-aikaa. eli viikolla ei ole mitään mahdollisuutta lähteä yhtään mihinkään.. ja toisekseen motoparkki ois ainut mihin tulis lähdettyä, kun muut radat turhan kaukana.
täytyy ens kesällä katella radalle menoa, jos vaikka sais lomia sopivasti.![]()
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Jos sulla on jotain velvoitteita vapaa-ajallakin ÄLÄ mene radalle, koska sen jälkeen kaikki muu jää tekemättä..(Paso @ Elo. 08 2007,11:27) kirjoitti
Sitä vain
- selailee ratojen varauskalentereita milloin pääsis taas ajamaan
- laittaa katurenkaansa myyntiin pilkkahinnalla
- mopoa ei viitti edes enää purkaa peräkärrystä/pakusta kun kohta sen kampeaa sinne takaisin.
-maalarinteipit jämähtää peileihin
jne...![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Kyllä sitä tulee joskus kaupunki alueella hurjasteltu
Koitan nykyään ajella suhtkoht rauhallisesti, mutta ei sille voi mitään kun kone välillä vaati hanaaRadalle olisi hauska mennä pärsii, mutta ei ole vielä tullu lähettyä, kun eivät varusteetkaan ole sitäluokkaa.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
oon huomannu että vaikka takana on kaksi kesää ja 26 000km, niin ajotuntuma katoaa jo viikon tauon jälkeen, huomaa ettei mikään "#¤%#¤%" suju. turvallisinta on ajaa jatkuvasti, mieluiten joka päivä vaikka vähän.
toinen havainto: kun ajaa tieliikenteessä päivästä toiseen rauhallisesti *niin tuntuma ääritilanteisiin katoaa; se äkkijarrutus tai väistö ei tulekaan sitten selkärangasta niin kuin pitäisi. oma päätelmäni: yritän ainakin kerran viikossa käydä ajamassa erikseen lenkin jossa treenaan täyskiihdytyksiä, täysjarrutuksia, ja mutka-ajoa lähempänä 'rajoja'. tää siis tarkoitukseen valitsemillani tienpätkillä ja vuorokaudenaikana.
kyl se niin on kun viisammatkin opettaa; pärräajoa pitää jatkuvasti opetella, toisin kuin vaikka autoilua!
Senior Highway Bomber
Ride Loud - Ride Proud
Kawasaki z750s -05
Kyllä saksan reissun jälkeen on sellainen tunne tullut niin pärrällä kuin autolla ja ssanoinkin emännälle nyt täytyy skarpata tai tulee ainakin pikavoitto kotiin.
Jotenkin tollasella pitkällä reissulla sitä hitsaantuu yhteen pörän kanssa ja tulee tunne että on no jos kuolematon niin ainakin teräsmies. Toisaalta uskon että kun tämän ongelmani olen tunnustanut niin osaan myös malttaa ajossa ja nyt onkin kotimaisiin nopeuksiin ja tilanteisiin sopivat nopeudet ja tavat taas haussa. Kohteliaisuutta en kuitenkaan pyri jättämään pois, se mitä esimerkiksi saksalaiset harrastaa liikenteessä.
Toisilla karisee, toisilla ei(Skeletor @ Elo. 07 2007,22:35) kirjoitti
![]()
Vaikka kuinka helpolta tuntuisi niin liikenteessä ei olla yksin. Muut eivät osaa huomioida ylinopeutta ajavia millään lailla. Ja tottakai siellä on niitä puusilmiäkin vähintään yhtä paljon kuin "vetomiehiä". Huono yhtälö...
Ja rata-ajo on täysin paikallaan senkin vuoksi, että tavis motoristi huomaa kuinka tumpelo oikeasti on. Ja silti se on hauskaa![]()
Jos varusteittesi taso ei riitä riskien ottamiseen radalla, miten niiden taso riittäisi riskien ottamiseen liikenteessä; joka on monin verroin vaarallisempaa ja riskialttiimpaa?(666 @ Elo. 08 2007,11:46) kirjoitti
![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
samaa mietiskelin minäkin... hushus varustekaupan kautta radalle!(Naakka @ Elo. 08 2007,23:24) kirjoitti
Radassa tosiaan on tuo jo mainittu ongelma, se koukuttaa aika tuntuvasti. Yhden kerran aiemmin ollut ja perjantaista alastaron keikkaa odottelen jo kuin pikkupoika, en meinaa enää pöksyissäni pysyä
Nii, ja sitten se kaupunkialueella hurjastelu loppuu... NYT!
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Juuri näin.(TeeVee @ Elo. 08 2007,23:53) kirjoitti
Mitä ideaa on ajaa 40 rajoituksella 70 tai 80 rajoituksella 120, kun molemmat ovat kuitenkin alle 200?
Maksullista lisänopeutta voi käyttää tarpeen mukaan, mutta poliisin tuotteistamassa palvelussa on asiakkaan kannalta aivan käsittämättömän huono hinta-laatusuhde.
Samalla rahalla saa paljon enemmän hupaa kun valitsee oikean paikan![]()
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Niin ja meininki on kuin mustan mäen torilla tai pimeessä taksissa - pärstä vaikuttaa hintaan...(Hannu59 @ Elo. 09 2007,13:19) kirjoitti
![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
+1 Radalle täältäkin. Suurimmat koheltamishalut jäävät varmasti sinne![]()
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Mä en ainakaa uskalla lähteä radalle, siellähän voisin ruveta luulemaan että "osaan" ajaa isoa ja painavaa pyörääniLisääntynyt usko omiin taitoihin voisi vaikuttaa niin että turvamarginaalit liikenteessä vähenis ja riskit kasvais. Ratojen kurveissa ei ole hiekkaa yms luikasteita.
Huom. Puhun vain omasta puolestani ja siitä mikä vaikutus rata-ajolla voisi olla meitziin. Treenailen kyllä säännöllisesti jarrutuksia ja väistöjä
Nyt olen sitten virallisesti kukkahattu *![]()
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."