Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Paljon on ollut jutskaa ns. kamelinpashan käytöstä ja puolesta puhujia on ollut paljon kuten myös vastustajia. Nyt herää kysymys, onko kellään käynyt köpelösti kyseisen paikkauksen kanssa?
    "uusi takanakki, popniitin jämä läpi" Voiko Vit..ukseen kuolla?
    Eikös tollaseen tubelessiin voi laittaa sen tuben, eli sisäkumin jos tubelespaikkaus epäilyttää

Vai enkö mä nyt hiffaa jotain?

Jack
    Mä splittasin Tukholman liepeillä motariruuhkaa kaistojen vasemmalla puolella (menin tyhmä ruosalaismopon perään) ja sain siellä ruuvin takanakkiin. Aamulla laivalla rengas tyhjänä. Paikkauspullon avulla (sain kavereilta, itellä ei tietenkään ollut) pois laivalta ja Turussa kamelinpaska renkaaseen. Kyllä sen hyvin pitäisi kestää. Autossa mulla kesti ainakin loistavasti.

Mutta mitä tästä oppi:
    1) Splittaa kaistojen välissä, äläkä siellä romujen keskellä
    2) Vaikka nyt se rengas meni, niin ei haittaa, koska "koko rahan edestä" sai nauttia mopoilun eduista ruuhkaliikenteessä.
    3) Ruotsalaiset antaa tietä splittaajille

Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
    Enemmän noita kamelinpaskasta aiheutuneita kauheuksia on sattunut rengaskauppiaille; en tunne yhtään normaalimotoristia jolla olisi paikka hajonnut, eikä itselläkään ole.

Se ei tietenkään todista, ettei niin voisi käydä, mutta pahimmillaankin tilanne on sama kuin normaalin rengasvaurionkin kanssa; rengas tyhjenee hitaasti ajossa. Jos taas renkaasta on kudoksia poikki, ei siinä kamelinpaskat auta alunperinkään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Nostin vanhan jutun kun renkaalle tuli mitta täyteen.Jos sen paikan huolella laittaa niin ei ole mitään ongelmia ajaa rengas loppuun asti ja kestää nopeaakin ajoa.Noudatat vain ohjeita ja työnnät sen paikan tarpeeksi syvälle renkaaseen.
    Juttu minkä nostin on.
    Rengas puhki-paikkaa tai osta uusi.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    En ole kuullu, että mitään ongelmia olisi kellään ollut .. varmaan
    jollain on voinut olla, mutta en itse ole tietoinen sellaisesta.

Bridgestone BT020 ...
    Minulla meni pop-niitti kun olin ajanut uudella nakilla vajaat 200km.
    Paikattiin ja ajoin 23.000km ja risat .. Sen pitäisi kestämän ihan OK,
    mutta vanhemmiten, kun rengas on kulunut ja käytetään hieman
    suurempia nopeuksia (ehkä > 200km/h ja silleen) niin sitten ne
    paikat voivat tarujen mukaan irrota .. voi olla rengaskauppiaiden tai
    hevosmiesten juttuja tai sitten tottakin. Jos tiedän olevani
    ratakuski tjms niin en ajaisi ihan täysillä, mutta normaaleilla
    maanteillä ei pitäisi olla mitään hätää.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Tuollaiset siistit pyöreät reiät kuten ruuvit yms jättää, saa tubeless-paikalla luotettavasti paikattua ja uudessa renkaassa ei ominaisuudet muutu.

Toisaalta jos reikä on isohko ja villtomainen, ei kannata paikata, koska silloin renkaan pinnassa halkeama voi laajeta. Sama pätee myös auton renkaisiin.

t. Spagu shopista
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Minulla 1800 wingissä ruuvi kun oli ajettu 790 km ja nyt 11300 ja hyvin on tubelesspaikka/ruskea räkäpaikka pysynyt ja meinaan ajaa rattaan loppuun...samoin korjattiin 1500:ssa ja pysyi n.7000km kunnes ratas vaihtoon. Eturengasta en paikkaisi.....kai se paikka pysyisi siinäkin....jotkut liikkeet paikkaavat takanakin mutta eivät etusta...
    Lainaa (Italowestern @ Elo. 08 2007,17:14) kirjoitti
    Tuollaiset siistit pyöreät reiät kuten ruuvit yms jättää, saa tubeless-paikalla luotettavasti paikattua ja uudessa renkaassa ei ominaisuudet muutu.

Toisaalta jos reikä on isohko ja villtomainen, ei kannata paikata, koska silloin renkaan pinnassa halkeama voi laajeta. Sama pätee myös auton renkaisiin.

t. Spagu shopista
    Näin juuri! Viiltomainen reikä=suuri vaara kudosvauriosta. Pyöreässä reijässä ei niin suurta vaaraa, mutta mahdollinen.
    Itsellä oli alle 1000km ajettu pyörä, (eli silloin rengaskin luultavasti saman verran päästelty...) johon tuli takarenkaaseen viilto jostain??? Kaverilta lainattu paikkapullo tuli hyvin ulos . Pihinä poikana en ostanut uutta gummia, vaan käytin työsuhde-etua eli kamelinpaskaa reikä täyteen. Hyvin toimis tässä tapauksessa.
    Eipä kyllä tullut mieleen huippuja koittaa...
    Entisenä rengasasentajana en moista paskaa renkaaseen laittais.
    Parempi korjaus on kun laitetaan pieni tubeless lätkä renkaan sisään. Vititukseen voi kuolla jos on kyseistä paskaa renkaaseen laittannut ja reissussa rengas tyhjenee korpipätkälle, mikä ei ole ennen kuulumatonta. Se tappi ei vulkanoidu aina jostain kumman syystä kunnolla ja pyöriessä se pikkuhiljaa sitten irtoaa ja alkaa vuotaa.
    Lainaa (Pyjis @ Elo. 08 2007,22:39) kirjoitti
    Parempi korjaus on kun laitetaan pieni tubeless lätkä renkaan sisään. Vititukseen voi kuolla jos on kyseistä paskaa renkaaseen laittannut ja reissussa rengas tyhjenee korpipätkälle, mikä ei ole ennen kuulumatonta. Se tappi ei vulkanoidu aina jostain kumman syystä kunnolla ja pyöriessä se pikkuhiljaa sitten irtoaa ja alkaa vuotaa.
    Jos perustelisit miksi se renkaan sisään laitettava pieni tubeless lätkä on parempi kuin mato oikein laitettuna ja mihin se vulkanoituminen siinä perustuu.
    Joku jo aiemmin kirjoitti että paikkamisessa on eniten ongelmia rengasliikkeillä tai entisillä RENGASasentajilla(uusi koulukunta minulle).Miksi ns "mattimeikäläiset" paikkailevat ilman mitään vaikeutta ja renkaat pitävät loppuun asti,tuhansia kilometrejä.
    Entinen rengasasentaja on ihan hyvä juttu.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    Ei ole huonoja kokemuksia kummastakaan paikkaustavasta enkä ole kuullut kenelläkään olleen ongelmia...

Itselleni laitoin myös tuollaisen tubeless-paikan joka vedetään reiän läpi ja sit se renkaan sisään jäävä lätkä vulkanoidaan kiinni renkaan sisäpintaan. Melkein kuin perinteinen sisäkumin paikka.

Olen vedellyt sujuvasti koviakin nopeuksia ja toistaiseksi hengissä Ja kohta rengas meneekin jo vaihtoon ja ei muutakuin odottelemaan seuraavaa renkaanlävistäjää
    Kitka miehen tiellä pitää!
    Varmaankin vaikuttaa se siihen miksi rengasliikkeillä on enemmän ongelmia paikkausten kanssa johtuu siitä että mattimeikälänen paikkaa renkaita yhden vuodessa kun rengasasentaja paikkaa sata.
    No itse kyllä paikkasin tuhansia vuodessa kun olin pinnoittajana ja kaivoskoneiden renkaiden paikkaajana.
    Koiranpaskoja en suostunnut laittamaan yhteenkään prätkänrenkaaseen tai sitten melko uuteen autonrenkaaseen. Kuluneisiin autonrenkaisiin voi laittaa koska se saattaa kestääkkin renkaan loppuiän. Mutta minun mielipiteeni on ettei moista koiranpaskaa pitäisi renkaisiin laittaa.
    Parempi korjaus on kun laitetaan pieni tubeless lätkä renkaan sisään.
    Jonkun verran helpompi laittaa tienpäällä se 'paska' , kuin se lätkä...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Jos joku haluaa harjoitella tubeleksen paikkaamista niin mulla olis 500km ajettu ContiForce Max 120/70ZR17 missä on keskellä kulutuspintaa pieni reikä, parin päivän välein piti paineistaa gummi.
    Ei maksa mitään, nouto H:gin Pihlajamäestä.

EDIT- Se sit meni.

Dirty Nasty Furriner
    Meikäläisellä on huonoja kokemuksia tubeless-paikasta. Pyörä (ei oma, vaan muuten vaan mulla ajossa silloin) käyttäytyi kuin hullun m*lkku mielettömän p*rseessä, tiedä sitten oliko jotain tehty paikkauksessa pieleen. Niin tai näin, oma henkikulta on meikäläiselle sen verran kallis, että en missään tapauksessa omaan pyörääni laittaisi paikattua rengasta alle pyörimään. Mielummin otan uuden renkaan hinnan verran takkiini, alle vain ja ainoastaan ehjää kumesta.
    Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
    Lainaa (Staga @ Elo. 12 2007,14:43) kirjoitti
    Jos joku haluaa harjoitella tubeleksen paikkaamista niin mulla olis 500km ajettu ContiForce Max 120/70ZR17 missä on keskellä kulutuspintaa pieni reikä, parin päivän välein piti paineistaa gummi.
    Ei maksa mitään, nouto H:gin Pihlajamäestä.
    Voisin hakeakin jos se on vielä sulla.
    Itsellä kulkee tubeless-paikkaussatsi satulan alla ihan vaan sen vuoksi, ettei jäisi tien päälle mikäli renkaaseen tulee reikä vaan sais itse auttavan koiranpaskapaikan laitettua ja ajeltua kotiin miettimään jatkoa.
    Paikkasarjalla ei tosin tee mitään mikäli renkaaseen tulee jostain syystä isompi reikä mutta tietysti toivottavaa on, että en tarvitse koko sarjaa.
    Toissakesänä meni Mezin Z6 takanen puhki naulaan enkä edes miettinyt sen paikkaamista vaan laitoin uuden. Kulutuspintaakin olisi ollut vielä jonkinverran jäljellä mutta pidin kuitenkin järkevämpänä olla paikkaamatta.
    Jokainenhan tekee omalleen niinkuin tykkää paikkaa tai ei
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
    Ruuvireikiin oon pistäny onnistuneesti 2 paikkaa ja kestänyt on.
    Suosittelen sen renkaan paikkausta, ellei reikä ole viiltomainen.
    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
    Tubeless paikkaus "kamelinpaskalla" on ihan toimiva paikkaus pieniin pyöreisiin reikiin; ruuvi, naula tms. Viiltomaisten reikien paikkaaminen on sitten oma juttunsa, yleensä on renkaan runkokin jo kärsinyt sen verran ettei paikkaus tule kysymykseenkään.

Kamelinpaska on lähes ainoa vaihtoehto tienpäällä korjaukseen, ja oikein tehtynä hyvin kestävä. Itsellänikin on penkinalla korjaussetti vahinkojen varalle.

Aina on kuitenkin olemassa parempiakin vaihtoehtoja kamelinpaskapaikkaukselle, jos on niput *kunnossa voihan aina ostaa uuden renkaan. Sisäpuolelta asennettava tubelesspaikka on luonnollisesti luotettavampi, ja kaiketi ainoa hyväksytty, mutta mahdoton tienpäällä laitettavaksi. Harvoin se rengasrikko osuu rengasliikkkeen pihaan.
    Lainaa kirjoitti
    Tuohon vielä sen verran että, itse myös kuulun koulukuntaan "entiset rengasasentajat", ja kamelinpaskoja asennettu varmasti yli tuhat. Epäonnistuneita ei tule mieleen nyt kuin 1 kpl.
    Mahdollisuuksien mukaan suosittelen kuitenkin myös sisäpuolelta asennettavaa paikkaa, mutta mutta, ainahan se ei ole mahdollista
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
    tästä(kin) on väännetty sen tuhat kertaa,mutta eiköhän se ole
    minulla niinkuin muillakin mukana jos sattuu tarvitsemaan reissun
    aikana (tai voi auttaa jotakuta toista) sillä kuka ei olsi halukas
    jatkamaan matkaa,jos gummi tyhjenee metsän keskellä ei mitään,
    jos on tyhjentynyt kotipihassa,niin eiköhän se tule siltikin paikattua tuolla "paskalla" säästyy nuo ylimääräiset kuljetukset,kun pääsee
    pyörän viemään ajamalla.

ja eiköhän jokainen tee itse sen päätöksen jättääkö ko: konstilla
    paikatun siihen vai ostaako uuden,ja edelleenkin on noissa
    korjaamoissa kahta kuppi kuntaa,toiset suostuvat toiset ei,
    mutta ne taukset jotka minä tiedän eivät suostu paikkaamaan
    m-pyörän etukumia,edelleen olen sitä mieltä että tuo paikkaus
    systeemi kyllä siellä kestää,ainakin sen "kotimatkan" ja
    ehkä vielä rengas firmaankin saakka
    Viime perjantai-iltana Ruoveden Väärinmajan tiellä huomasin, että tärkeintä siellä pöpelikössä on että on jokin paikkaus väline mukana. Parisen kesää pidin tubeless paikkasatsia mukana, eikä mitään sattunut. Vaan annappa olla kun jätin sen mielenhäiriössä kotiin, niin heti murskesoralla päällystetty paikka teki reiän Metzin Z6:seen. Läheisen talon isäntä antoi lainaan vaahtopurkin, jonka latasin renkaaseen, muttei se vaan reikää tukkinut. Ei auttanut kuin yötä myöten hommata kotiin jätetty tubeless paikkakitti. Aamulla hommiin ja vartissa oli kumi pitävä. Tubeless kitin käyttöohje sanoi, että max. nopeaus paikkauksen jälkeen 60 km/h ja max matka 400 km, jonka jälkeen heti kaupoille ostamaan uusi rengas. Ainakin paikatulla renkaalla voi matkaa jatkaa, eikä tarvi jäädä metsään yöksi. Renkaan myyjä sanoi ettei hän tiedä ainoatakaan "tieteellistä" syytä miksei tubeless paikatulla voi ajaa niin kauan kuin rengas muuten kestää. Elämäni ensimmäinen itse tehty paikkaus näytti aivan kuvan mukaiselta, eikä ollut mitenkään vaikeaa ja tuntui varmemmalta kuin vaahto.
    Otin rattaan pois ja käytin rengasliikkeellä ni laittoivat siellä renkaan sisältä päin paikan ja tasapainottivat sen. Maksoi 37€ mut ku oli uusi rengas niin ajattelin sen kannattavaksi. Sanoivat että pitäisi ainakin kestää renkaan iän. Yllättäen eivät sielläkään suosineet kamelinpashaa. Kiitos kaikille vastanneille.
    Mulla meni kesän ekalla reissulla ruuvi takanakista läpi.
    Ostin kamelinpaskapaikkasatsin ja laitoin ite renkaaseen. Odottelua ja ilmat renkaaseen sekä kovaa ajoa. Nyt renkaalla ajettu paikkauksen jälkeen about 7tkm 2 päällä josta 2500km reilussa viikossa kuumassa kelissä (tie 40 asteinen). Kohta alkaa rengas olla loppu mutta paikka pitää edelleen eikä huomaa ajossa mitään.
    Tulevaisuudessakin jos uuteen/lähes uuteen kumiin tulee ruuvin reikä niin korjaan sen itse.
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
    Pari päivää sit lähössä töihin (iltavuoro) ihmettelyä ku pyörä vatkaa... kerkesin vissiin 5metriä kun hoksasin renkaani olevan tyhjänä... alta kuukausi sit ostettu ja alle tonnin ajettu Pirellin Diablo, nyt tyhjä.... Ihmettelyä ja renkaan pyöritystä et missä vika, siinähän se kiilui ikäänkuin vittuillakseen että teinpä reiän renkaaseesi... Popniitin jämä nimittäin! Illalla sit tätä palstaa lueskellessani tulin siihen tulokseen ettei tälle kaudelle uutta kumia osteta vaan koitetaan sitä "kamelin paskaa". Rengas korjattu, ei kudos vaurioita ja näyttää pitävän eli meno jatkuu! Tarkkaillen tilannetta! Jos reikä esim; naulan tai vastaavan terävän ohuehkon esineen tekemä, niin tulen kyllä jatkossakin sen ko. aineella paikkaavan. Sanokoon muut mitä sanoo!!
    RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
    Mistä tätä kuuluisaa kamelinpaskaa saa?

Itsekin ajattelin hankkia juuri sitä hätätilannetta varten,
    vähän sama kuin että EA-laukku on aina mukana myös.
    Pääsee suuremmalla todennäköisyydellä hevon kuusesta kotiin,
    kun on paikkausväline varoiksi mukana.

Kaksi satunnaista MP-liikettä tai korjaamoa ei osannut neuvoa. :-o
    -- sjm
    Lainaa (sjm @ Syys. 12 2007,14:18) kirjoitti
    Mistä tätä kuuluisaa kamelinpaskaa saa?

Itsekin ajattelin hankkia juuri sitä hätätilannetta varten,
    vähän sama kuin että EA-laukku on aina mukana myös.
    Pääsee suuremmalla todennäköisyydellä hevon kuusesta kotiin,
    kun on paikkausväline varoiksi mukana.

Kaksi satunnaista MP-liikettä tai korjaamoa ei osannut neuvoa. :-o
    Motonet, yms varaosaliikkeet
    n noista yllä mainituista kullä saa koottua sarjan,mutta siistein
    ja tilaa säästävä vaihtoehto on esim. Stormin tai Biker Pointin
    (Louis) paketti jossa mukana kaikki tarpeellinen tuo viimeksi mainittu
    on 10-halvempi kun tuo toinen.
    Kesällä kesken Norjan reissua päästiin paikkaamaan kaverin pari tuhatta km ajettu Diablo keskellä tunturia. Paikkaus tuli kerralla tiiviiksi ja kesti hyvin koko loppureissun. Stormin paikkasetin mukana tulleet paineilmapatruunat sen sijaan osoittautuivat pettymykseksi. Ohjeiden mukaan yhden patruunan piti täyttää paikatun kokoinen rengas n. 2 bariin....paskan marjat; kolmen patruunan jälkeen painetta oli tasan 1 bar. Pääasia oli kuitenkin ettei reissu keskeytynyt sen pahemmin.
  30.  
    No mulle kamelinpaska korjaussetti löyty paikallisesta sekatavara-kaupasta (savenmaa) mutta näytti sitä halpahallistakin löytyvän! Ite täytin renkaan paikkausvaahtopullolla (ei kompuraa/pumppua kämpillä) ja huoltsikan mittari näytti sit melkeen 2baria. Se sarja tais maksaa jonku 8€
    RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm