Olen tässä pohtinut tuollaisen speedohealerin tekoa itse ja ajattelinkin nyt kysyä, että mistä tuo tieto nopeusmittarille tulee kun pyöräni on Honda cbr600f vm. -98. Lähteekö anturilta vain tietty taajuus jonka mittari ottaa vastaan vai...?? Jos jollain olisi tietoa/linkkiä kyseiseen aiheeseen??
Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
Speedohealer taitaa maksaa jonkun viiskymppiä. Ainakaan samoilla ominaisuuksilla olevaa teet tuskin itse samaan hintaan... Tekemisen ilo on tietty eri juttu.
Onkos -98:ssa muuten jo digitaalinen mittari? Nyt en tarkoita näyttöä, vaan että tuleeko eturenkaalle vaijeri vai tapahtuuko ohjaus sähköisesti. Jos uudemmissa RR:ssä (siis 900 tai 1000) on samanlainen mittarisysteemi kuin F:ssä, niin jossain laatikon yläpuolella on piuha, joka välittää ihan (vissiin kantti)pulssia mittaristolle eturattaan pyörimisnopeuden määräämällä taajuudella. Liittimessä on kolme piuhaa. Pinnejä en muista. Tsekkaa vaikka oskilloskoopilla ja tarkista itse.
Harrikka
Stormilta speedoheeler + johtosarja maksoi veturiin vajaa 80€.
Netin kautta sit laskemaan virhe. Gps:n kanssa mycket helpompaa ohjelmoida boxsi. jäis multa ainakin tekemättä.
http://www.speedohealer.com/ger/intro.htm
Aina on yksi kesä vähemmän...