Joo, eihän tuo ole kaato, vaan kumpsahdus(Annuska @ Syys. 03 2007,20:34) kirjoitti
Kaadon ja kumpsahduksen erottaa siitä, että kummankin jälkeen korvien väliin koskee niin että tähtiä näkyy, mutta kumpsahduksen jälkeen ei koske muihin paikkoihin
Hannu, oma saldo 1 kaato + 3 kumpsahdusta
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Kiitos! Toi kumpsahdus oli hyvä termi! Kaataminen ja kaatuminenkii on niin lähellä toisiaan et mukamas ois melkein sama asia.. Vaikka nimenomaan kumpsahduksesta oli mukii kohalla kyse..(Hannu59 @ Syys. 04 2007,13:07) kirjoitti
Mun kumpsahdussaldo on sit 2. Kerran omalla ja kerran autokoulun mp:llä.. Kunnolla ei ole onneksi vielä tullut kaaduttua.. *iso puun ja pään koputus*
Täällä ilmoittautuu myös yksi uusi foorumilainen!Pari vuotta tässä kortin ajamista ja oman pyörän ostamista suunnittelin ja viime kesänä tuli sitten molemmat hommattua, pyöränä toimii honda cbr600f. Viime kesänä kilometrejä tuli parisen tonnia ja tänä kesänä aikomus ajaa paljon paljon enemmän! Nyt sitten vaan kunnon ajokelejä odottelemaan..
![]()
Tervetuloa joukkoon iloiseen(crinny @ Huhti. 19 2008,11:31) kirjoitti
Turvallisia kilometrejä![]()
Suzuki GSR600
Kiiitos vain Jan!![]()
Rohkeesti vaan tien päälle, ajamalla taidot karttuvat.![]()
Tää on hemmetin hieno harrastus.
![]()
Juu tuli tuollainen cbr 600f ostettua... Mistäs päin saattais löytyä halvimmat vakuutukset? Tarkotus lähteä kyselee alkuviikosta mutta jos jollai on pientä vinkkiä antaa niin olisin kiitollinen
CBR600f -04
Pohjolasta löytyi mulle halvimmat vakuutukset.![]()
Welcome ride with us..niin kuin slogan kuuluu![]()
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Aloitin myös viime kesänä ajamisen. Hommasin ekaksi pyöräksi CBR600RR:n enkä ole valintaani katunut. Kilpailutin muutaman vakuutusyhtiön ja halvin vakuutus irtosi Pohjolasta. Tosin Nordeastakin vakuutuksen olisi saanut melkein samaan hintaan.
Honda CBR600RR
Ifiltä kannattaa kysyä vakuutusta, jos on liikaa rahaa. *
Honda CBR600RR
Mulla on kanssa vakuutukset Pohjolasta, siellä oli halvempaa kun Ifi:llä. Meillä on pankkiasiat myös OP:ssä, joten siinä tulee samalla kai jotain boonuksia, joita voi käyttää jossain vaiheessa myös vakuutusmaksuihin.
Mulla on pyörä vielä talvisäilytyksessä, vaikka piakkoin pitäisi hakea se sieltä pois kun on noin hyvät kelitkin! Graduntuhertamista on vielä pari viikkoa, mutta sitten pitäisi löytyä vapaa-aikaa myös pärräilylle. Hieman kuitenkin jänskättää kun viime vuonna kausi loppui vähän hassusti.. Käytiin Kuopiossa ja kokemattomana (omaa tyhmyyttäni) olin pysähtymässä tietyön kohdalle ja ajattelin juuri pysähtymishetkellä, että menenkin vähän tuonne oikealle vielä ja tanko vinossa pysähdyin.. Niinhän siinä kävi, että kumpsahdin sitten pyörän kanssa kyljelleni *Mikan ja mun välissä oli asuntoauto ja tietyövalojen vaihtuessa hän jatkoi matkaa minun maatessa maassa *
Onneksi takana oli hyvin avulias autoilija, joka tuli nostamaan kanssani pyörää pystyyn. Pyörästähän valui tietty bensaa, joten maa oli liukas. Enpä sitä sitten siinä säikähdettyäni ja nolostuttuani tullut ajatelleeksi, vaan nousin pyörän kyytiin ja aloin vaihtamaan vaihdetta niin oikea jalka, joka oli siinä bensalammikossa lipesi alta ja taas sitä mentiin *
Onneksi samainen mies oli edelleen herrasmies ja tuli auttamaan minut pystyyn, toistamiseen. Jarruvipukin oli katkennut. Siinä vaiheessa nolotti niin kovasti että halusin vain päästä jatkamaan matkaa mahdollisimman pian, joten pyysin tätä herrasmiestä laittamaan jarruvivun taskuun kun en viitsinyt hanskoja ottaa kädestä *
Vihdoin pääsin matkaan ja hetken päästä tuli Mikakin vastaan. Oli jäänyt odottelemaan bussipysäkille kun minua ei perässä näkynyt ja joku autoilija oli pysähtynyt ja sanonut että emäntäs taisi olla äsken nurin tuolla tietyön kohdalla. Mikan tullessa vastaan vilkuttelin vain iloisesti *
Pysähdyttiin sitten bussipysäkille vähän hengähtämään. Pyörään ei suuria vaurioita tullut, ainoastaan tuo jarruvivun katkeaminen. Oli katkennut juuri sopivasta kohtaa (vivussa oli jo valmiiksi tehty pieni lovi, josta se katkesi). Onneksi oli kaatumatapit niin ei tullut edes naarmuja pyörään. Vauriot olivat ennemminkin henkisiä *
Loppureissu meni oikein hyvin, pystyssä pysyin ja kotiin päästiin myös turvallisesti.
Tyhmänä en ajanut syksyllä enää tuon reissun jälkeen, joten nyt jännittää taas nousta pyörän kyytiin ja tuntuu siltä, että en edes osaa ajaa enää *Talven aikana keksin jo kaikenlaisia kuvitelmia, että pyörä on minulle liian iso ja satula liian korkea. Taitaa olla vaan ennen kaikkea itsetunto matalalla
Mutta puhetta oli, että tässä joku päivä mennään jonnekin parkkikselle ja aloitetaan "opiskelut" ihan alusta näin talven jälkeen. Satulakaan tuskin on liian korkea, kun viime syksynä onnistuin kuitenkin ihan hyvin pyörällä ajamaan
![]()
Eli edessä harjoittelua, harjoittelua ja harjoittelua. Huh, kyllä muuten helpotti kun sai tänne vuodattaa tämän toheloinnin. Nyt kun on tänne tunnustettu oma tyhmyys niin täytyy kai sitä pian korjata tilanne ja todistaa ennen kaikea itselleen, että kyllä sitä vielä osaa ajaa *Oli se kuitenkin sen verran mukavampaa ajaa itse kuin olla vain kyydissä *
Oikein hyvää ajokesää kaikille! Ajelkaahan varoen, mutta nautiskellen *
-Annuska