Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 72:sta
  1. #31
    Lainaa (Minja @ Elo. 09 2007,11:14) kirjoitti
    Kysymys Kikka6 riittikö sinulle pelkästään jotta pudotit satulan ns. sille alemmalle tasolle vai sääteltikö/kiristelit jousituksia ?
    Minulla pituutta 169 cm ja kyllähän jalat suh hyvin maaha ylettää mutta jos sais 1-2 cm alemmas niin oma olo olisi rauhallisempi koska pyörän paino on kumminki ylhäällä ja nuo pysähdykset on aina sellainen jännittävä tilanne.
    Jousituksiin ei koskettu. Satulahan on lähtötilanteessa keskiasennossa, pudotin sen vaan alas. Pituuteni on 166 cm ja saan jalat kantapäitä myöten maahan. Mulla on lyhyempi selkä ja puolestaan ehkä sitten pidemmät jalat.

    Pyörä painaa kuitenkin sen verran että jos pyörä lähtee kyljelleen menemään niin ei sitä pysty pidättelemään kuin pari sekuntia (kokemusta on). Siksi kannattaa laittaa kaatumaraudat. Ne ei paljoa maksa ja takuulla ovat hintansa väärtti. Mun tappioksi tuli vain sivupeilin ja kytkinkahvan uusiminen, katteet säilyivät.

    Ajamaan vaan, siitä se varmuus kehittyy. Vielä kun käy EAK:in ja ehkä radallakin ajamassa niin sitten se pyörä vasta omalta tuntuukin. *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  2. #32
    Ilmeisesti mulla on sit lyhyemmät jalat kun tuntuu että pyörä sais olla hiukan matalampi, en minäkään ihan varpailla pitele pyörää pystyssä ja riipuen vähän missä kohtaa istun niin kantapäätkin on maassa ja kokemusta on onneksi vain yhden kerran siitä kun pyörä lähtee kallistuu niin ei sitä todellakaan pitele mitään, kytkinkahva vähä pikkuisen vääntyi samoin kytkin vipu
    mutta onneksi ei mitään suurempaa ja nyt on kaatumaraudat asennettu
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
  3. #33
    Lainaa (Minja @ Elo. 10 2007,10:27) kirjoitti
    Ilmeisesti mulla on sit lyhyemmät jalat kun tuntuu että pyörä sais olla hiukan matalampi, en minäkään ihan varpailla pitele pyörää pystyssä ja riipuen vähän missä kohtaa istun niin kantapäätkin on maassa ja kokemusta on onneksi vain yhden kerran siitä kun pyörä lähtee kallistuu niin ei sitä todellakaan pitele mitään, kytkinkahva vähä pikkuisen vääntyi samoin kytkin vipu
    mutta onneksi ei mitään suurempaa ja nyt on kaatumaraudat asennettu
    Anteeksi jo etukäteen jos aliarvioin ajokokemuksesi, mutta aivan lyhyen kokeilun pohjalta en lähtisi muuttelemaan pyörän rakennetta, ainakaan pysyvästi.

    Kuten sanotkin, mopon kallistuessa liikaa ei sitä pitele mikään, eikä siinä auta vaikka yltäisi kantapäätkin maahan. Tästä seuraa, että pyörän hallinta ei lähde siitä, että kantapäät vastaavat asfalttiin liikennevaloissa, vaan pyörä täytyy pitää sellaisessa balanssissa, ettei voimaa tarvita.

    Kun tottuu pyöräänsä paremmin ja opettelee sen käsittelyä ajokorttikokeen jälkeenkin, niin riittää kun varpaat yltävät maahan, toki kummaltakin puolelta yhtä aikaa. Päkiät maassa on jo aivan tukeva tilanne, ellei tarvitse kuljettaa isoa matkustajaa.

    Eli jos jossain istuma-asennossa edes pienellä kurkottelulla saat kantapäät maahan molemmin puolin pyörää, niin tuo vaikuttaa aika sopivalta mitoitukselta. Jos kantapäätuntuma on kurkottelun takana niin rohkenen veikata, että muutama tuhat kilometriä lisää ja huomaatkin ajavasi mieluummin vain päkiäotteella liikennevaloissa pysähtyen, ettei tarvitse niin paljon venytellä.

    Jos kunnollisen pyörään tutustumisenkin jälkeen tuntuu että tarvii koipiinsa jatkoa, niin sitä saa rajatapauksessa selvästi tuntuvan sentin ajosaappaalla, mutta tuo sentti on sitten (tutussa pyörässä myöskin tuntuvasti) pois jalkatilasta ajon aikana.

    Raudat tai kaatotapit ovat tietysti joka tapauksessa hyvä valinta, koska kaksipyöräinen kaatuu silloin tällöin kokeneellakin. Jo pelkät tapit suojaavat katteet ja kahvat parkkipaikkakolhuissa ja isommissakin kuperkeikoissa on parempi mahdollisuus että pyörällä voi vielä ajaa takaisin kotiin nuolemaan haavansa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  4. #34
    Hannu59 olet oikeassa, jätetään pyörän "säädöt" entiselleen koska nykyisellään pyörällä on hyvä ajaa ja jos ajo-ominaisuudet muuttuu oleellisesti niin silloin minä ja pyörä ollaan vaarassa. Minulla on tosiaan vielä niin vähän tätä kokemusta että ei kannata "hötkyillä" ja olen kyllä huomannut jo sen ilmiön että kyllä pyörä pysyy pystyssä pelkillä päkiöillä mutta kun sitä on vähän tällainen malttamaton hätähousu
    jotta kaikki pitäisi mennä kerralla putkeen
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
  5. #35
    Lainaa (Kikka6 @ Elo. 10 2007,09:26) kirjoitti
    Pyörä painaa kuitenkin sen verran että jos pyörä lähtee kyljelleen menemään niin ei sitä pysty pidättelemään kuin pari sekuntia (kokemusta on). Siksi kannattaa laittaa kaatumaraudat. Ne ei paljoa maksa ja takuulla ovat hintansa väärtti. Mun tappioksi tuli vain sivupeilin ja kytkinkahvan uusiminen, katteet säilyivät.
    Jep jep, tulipa sama todettua eilen.. Oltiin ajamassa yhdellä parkkipaikalla ja kaikki suijui vallan hyvin, kunnes jostain syystä "unohdin", että etujarru tuossa pyörässä on aika tehokas (etenkin verrattuna autokoulun kawaan).. Elikkäs: jarrutin vähän turhan tehokkaasti (tuli takauma päivän ajotunnin hätäjarrutusharjoituksiin) ja tanko hieman vinossa jarruttelin * joten mukkelis makkelis mentiin. Onneksi Webbis oli vieressä, joka sai pyörästä kiinni ja itsekin kynsin hampain roikuin mopossa kiinni. Kaatumatapit on, onneksi! Ja lienekö nekään edes osuneet maahan.. Onneksi kaatui siis paikaltaan ja ilman vauhtia, mutta painava tuo on ja se kaatuu jos on kaatuakseen. * Webbis tänään ehdotteli et ostetaan ne kaatumaraudat, mikä ei näin äkkiseltään vaikuta yhtään huonolta idealta. Taisi maksaakii alle satasen.

    Itsellänikin pituutta on vaan muka 166, vaikka joskus on mitattu 168. Kumpi lie virheellinen mittaus..? *Vai oonko muka kutistunu näin vanhemmiten?! Mulla satula matalimmalla mitä saa ja molemmin puolin yltää päkiät maahan. Ja sitten jarruttaessa kun ihan pikkiriikkisen kallistaa niin saa toisen jalan maahan kokonaan.

    Täytyy tässä pikku hiljaa jatkaa taas omaan pyörään tutustumista. Ehkä liiankin varovasti vielä ajelee.. Mut toi kaatuminen on nyt hoidettu pois alta niin sitä ei tartte ainakaan enää jännittää * Suht hyvin meni taas ajelu ennen ja jälkeen kaatumisen, joten ei siitä sen enempää.

    Harjoittelua, harjoittelua edelleen.. *
  6. #36
    Lainaa (Annuska @ Elo. 10 2007,21:20) kirjoitti
    Mut toi kaatuminen on nyt hoidettu pois alta niin sitä ei tartte ainakaan enää jännittää Suht hyvin meni taas ajelu ennen ja jälkeen kaatumisen, joten ei siitä sen enempää.

    Harjoittelua, harjoittelua edelleen..
    Asennetta

    Moottoripyörillä ja rullaluistimilla on semmoinen yhteinen piirre, että rakenteellisesta epästabiilisuudestaan johtuen molemmat kaatuvat jossain vaiheessa väistämättä.

    Kaato heti alkuun onkin parempi tapa kuin väistämättömän lykkääminen, koska silloin se lähtee lapasista paljon suuremmasta nopeudesta

    Nimim. kummankin kanssa vauhdista töpeksinyt ja jäljet paranivat vasta seuraavaksi kesäksi.

    Niin että
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  7. #37
    Lainaa (Minja @ Elo. 09 2007,11:14) kirjoitti
    Minulla pituutta 169 cm ja kyllähän jalat suh hyvin maaha ylettää mutta jos sais 1-2 cm alemmas niin oma olo olisi rauhallisempi koska pyörän paino on kumminki ylhäällä ja nuo pysähdykset on aina sellainen jännittävä tilanne.
    Oletkos ajatellut et voisiko olla kyseessä väärin kohdistettu katse?

    Meinaan tavallisin "virhe" pysähdyttäessä ja liikkeelle lähdössä on se et katse kohdistetaan liian likelle, jonka seurauksena pysähdyksestä tulee hieman horjuva.

    Kokeileppa ens kerralla et pyrit katsomaan 10-15m päähän eikä pyörän mittareita tai tankkia johonka katse meinaa etenkin liikkeele lähdössä siirtyä...

    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  8. #38
    Lainaa (Hannu59 @ Elo. 10 2007,12:00) kirjoitti
    Kun tottuu pyöräänsä paremmin ja opettelee sen käsittelyä ajokorttikokeen jälkeenkin, niin riittää kun varpaat yltävät maahan, toki kummaltakin puolelta yhtä aikaa. Päkiät maassa on jo aivan tukeva tilanne, ellei tarvitse kuljettaa isoa matkustajaa.

    Jos kantapäätuntuma on kurkottelun takana niin rohkenen veikata, että muutama tuhat kilometriä lisää ja huomaatkin ajavasi mieluummin vain päkiäotteella liikennevaloissa pysähtyen, ettei tarvitse niin paljon venytellä.
    Hieman erimieltä. Jos istuin- tms korkeutta voi pienellä vaivalla muuttaa niin miksei sitä silloin kannattaisi tehdä?

    Toki varpaatkin maahan riittää, mutta kyllä pyörän siirtely on huomattavasti helpompaa jos kantapään saa maahan saakka.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  9. #39
    Lainaa (Tuppervaari @ Elo. 12 2007,23:05) kirjoitti
    Lainaa (Hannu59 @ Elo. 10 2007,12:00) kirjoitti
    Kun tottuu pyöräänsä paremmin ja opettelee sen käsittelyä ajokorttikokeen jälkeenkin, niin riittää kun varpaat yltävät maahan, toki kummaltakin puolelta yhtä aikaa. Päkiät maassa on jo aivan tukeva tilanne, ellei tarvitse kuljettaa isoa matkustajaa.

    Jos kantapäätuntuma on kurkottelun takana niin rohkenen veikata, että muutama tuhat kilometriä lisää ja huomaatkin ajavasi mieluummin vain päkiäotteella liikennevaloissa pysähtyen, ettei tarvitse niin paljon venytellä.
    Hieman erimieltä. Jos istuin- tms korkeutta voi pienellä vaivalla muuttaa niin miksei sitä silloin kannattaisi tehdä?

    Toki varpaatkin maahan riittää, mutta kyllä pyörän siirtely on huomattavasti helpompaa jos kantapään saa maahan saakka.
    Peruutan aiemmin sanomastani sen verran, että jotkut kuljettajat ajavat mieluummin vakioalustalla vaikka se edellyttäisi varvisteluakin. Mutta oman mieltymyksen tietää paremmin vasta kokemuksen myötä ja siksi ei ehkä kannata modata pyörää heti ensimmäisellä viikolla ellei ole aivan pakko.

    Ja valitsipa minkä asetuksen tahansa, niin peruuttaminen tosiaan on helpompaa jos kantapäätkin yltävät maahan ja näin saa voimaa lisää.

    Pyörään rakennettuja säätöjä kannattaa ilman muuta käyttää, mutta oma ehdotukseni olikin pidättäytyä aivan alussa pyörän rakenteiden muutoksista vaikkapa yläkolmioita pudottamalla, jousia tai koiranluita vaihtamalla tai satulaa madaltaen ellei se pyörä ole selvästi liian korkea.

    Esim. turhaan madallettu satula tai katkaistut jouset saattavat vielä kaduttaa myöhemmin...

    Kiitos hyvästä täsmennyksestä!
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  10. #40
    Lainaa (Hannu59 @ Elo. 13 2007,11:56) kirjoitti
    Pyörään rakennettuja säätöjä kannattaa ilman muuta käyttää, mutta oma ehdotukseni olikin pidättäytyä aivan alussa pyörän rakenteiden muutoksista vaikkapa yläkolmioita pudottamalla, jousia tai koiranluita vaihtamalla tai satulaa madaltaen ellei se pyörä ole selvästi liian korkea.

    Esim. turhaan madallettu satula tai katkaistut jouset saattavat vielä kaduttaa myöhemmin...
    eli puhuttiin samasta asiasta..

    meidän perreessä kysyttiin vain istuinkorkeutta ja tehoja...

    kyllästymiseen asti yritin selittää et jos noilla perusteilla pyörän ettii niin saattaapi jäädä ilman tai tulee muuten vain semmoinen joka ei paljoa kiinosta parinviikon jälkeen.

    eli uskallettas vain yrittää ja maikka parit mukkelikset tuliskin niin ei annettas sen masentaa...uutta matoa vain koukkuun..samaa mieltä ehtottomasti siitä et kun pari viikkoa on hommaa harjoitellu alkaa touhu olla senverta tuttu et tuskin tarvii ostaakkaan satoja euroja maksavia palikoita jotka harvoin parantaa itse ajoominaisuuksia.
    Jos taas parinkin viikon jälkeen jokainen kotiinpaluu päättyy pyllähdykseen voi asiaa alkaa harkita.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  11. #41
    Hoidin itekki oman kaatumisen paikaltaan! Oltiin velipojan kans kierretty rataa päivä kemoralla ja paluumatkalla n.100km jälkeen otin parkkipaikalle stopin. Ei ollu goren alla tarpeeks vaatetta ja vesisade siihen vielä niin varmaan osaaltaan autto asiaa..no kuitenki ihan lipuvasta vauhdista pistin sitte jalkatappia blackbirdiin alle niin eiköhän se tökänny ja kääntyny lievästi takasin. Olin alkanu sillon jo kallistaa pyörää ja sehän meni vasemmalle kyljelleen!
    Mikä uskomattominta tässä kaikessa oli se, että korjauskustannukset oli 60€!! Vain koppa piti maalata ja kytkin kahvan sai taitettua suoraksi. Tuskin ens kerralla on yhtä hyvä tuuri jos semmonen pitää vielä tulla.
    Blade -06
    XX -98
  12. #42
    Huoh.. Inssi ois ens viikon perjantaina! Jokohan sitä sitten vihdoin pääsis *liikenteeseen omalla pyörällä?! Ei malttais oottaa enää.. *
  13. #43
    Lainaa (Annuska @ Elo. 25 2007,13:13) kirjoitti
    Huoh.. Inssi ois ens viikon perjantaina! Jokohan sitä sitten vihdoin pääsis liikenteeseen omalla pyörällä?! Ei malttais oottaa enää..
    malta vielä vähän ,TERETULEMAS tähän sankkaan tyytyväisten hondajoukkoon..katsoppa alakirjotus
    Onko HONDAN jälkeen elämää?
    CBR 1000F-91. XX-00, XX-03
  14. #44
    onneks olkoon munki puolesta
  15. #45
    No Annuska kuinka kävi inssissä, joko olet päässyt Hondaa kokeilemaan ?
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
  16. #46
    Hondan kokeilut siirtyy maanantaihin..

    Tänään oli siis inssi. Ennen sitä meni ajo hyvin. Inssi alkoi hyvin, pyörän talutus ja hidasajo meni niin kuin pitikin. Sitten.. Menin pujottelun lopun liian varovaisesti. Molemmilla kerroilla aivan loppumetreillä, siinä viimeisen oikealle kääntymisen kohdalla *juuri ennen suoristamista ei ollut vääntöä tarpeeksi, joten kahdesti jalka maahan ja se oli sitten siinä. Voitte uskoa että oli aika * olo..? Kaiken lisäksi näytin sitten inssille heti näiden kahden tyrimisen jälkeen, että OIKEASTI osaan sen pujottelun. Onnistuin siinä siis sekä ennen inssiä että inssin jälkeen. Sanoikin inssi että harmi, sillä näytti muuten menevän hyvin. Mutta turha sitä tässä on itkeä kun ei vaan siinä inssissä nyt sitten tällä kertaa sujunut. Jännitti kyllä aika lailla.. Ja sit rupes jännittää entistä enemmän ku joutu ennen inssiä vaan oottelee jonku reilu vartin. Seli seli.. *

    Yritin siis ilmeisesti liian varovasti. Ajo-ope on antanut ohjetta, että jättäisin kaasun pois kun meinasi aina mennä liian vauhdikkaasti. Nyt vaan sitten olisi tarvinnut sitä kaasua olla hiukka enemmän. No, ei voi mitään. Harmittihan tuo, mutta sain maanantaille uuden ajan. Sitten menen näyttämään niille miekkosille, miten hienosti tämä lyyli osaa ajaa ne käsittelyt ja inssin!! * Onneksi nyt tiedän mikä mätti, joten osaan kiinnittää siihen paremmin huomiota sitten maanantaina!
  17. #47
    No maanantaina sitten uudestaan, minulle tuo kortti on tullut "lahjana" sen verran on tuota ikää ja välillä mietin tuota pujottelukokeen mielekkyyttä (ei taitais ihan ekalla mennä läpi )
    mutta pidetään peukkuja ja mielenkiinnolla odotan kommenttiasi kun pääset kokeilemaan omaa pyörää, ehkä olet jo huomioinut että meikä nyt sitten ajelee ER 5:lla mutta palataan siihen myöhemmin.
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
  18. #48
    Onnea vaan tulevalle kortille...
    <p>Suzuki GSX-R 750 - Honda 125 XR - Kymco 125 Agility City - Suzuki GSX650F - Yamaha FZ8-N - Honda CBR600F</p><p>&nbsp;</p><p>Ennen vanhaan moottoriurheilu oli vaarallista ja seksi turvallista.</p><p>&nbsp;</p>
  19. #49
    Lainaa (Minja @ Elo. 31 2007,21:54) kirjoitti
    No maanantaina sitten uudestaan, minulle tuo kortti on tullut "lahjana" sen verran on tuota ikää ja välillä mietin tuota pujottelukokeen mielekkyyttä (ei taitais ihan ekalla mennä läpi )
    +1

    Sen verran tuli tänä kesänä kokeiltua käsittelytehtäviä yhtä ajokortin suorittajaa sivusta seuratessa, että tiedän muiden kokeiden menevän läpi Pannarilla varmasti, mutta pujottelua varten joutuisin kyllä vuokraamaan pienemmän mopon.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  20. #50
    JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

    Tänään tuli kortti!!! * Tyhmä hymy vaan koko ajan kasvoilla.. *

    Käsittelyt meni kaikki heti ekalla kerralla läpi. Sitten käytiin ajelemassa sekä keskustassa että maantiellä. Ei ollut inssillä muuta sanottavaa ajojen jälkeen kuin, että hyvä ja tasainen suoritus, jatka samaan malliin!

    Nyt ei edes jännittänyt niin kuin perjantaina. Olin päättänyt, että nyt se kortti tulee ja näytän niille että osaan. Ja niinhän se kortti sitten tulikin! Ei voi liiaksi hehkuttaa miten hyvältä nyt tuntuu.. *

    Tänään ei varmaan ehditä lähteä ajelemaan, katsotaan josko jo huomenna pääsisi liikenteeseen omalla pyörällä. Kyllähän mulla on nyt ihan virallisesti lupa omaa pyörää ajaa, mutta mieluusti otan Webbiksen ajamaan perään tueksi ja turvaksi ainakin näin alkuun..

    Toivotaan, että ilmoja vielä riittää.. Laiton tilaukseen oikein hyvän, vähäsateisen ja lämpimän syksyn! Katsotaan onnistuuko vai tuleeko jotain häikkää toimituksessa.. *

    Ei muutakun oikein hyviä syksyajoja kaikille! Nähdään!! *
  21. #51
    Hienoa!

    Sit vaan Webbiksen kanssa kaikki lähiseudun mutkapätkät tutuiksi... Siis itse ajaenkin..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  22. #52
    Lainaa (Minja @ Elo. 31 2007,21:54) kirjoitti
    mielenkiinnolla odotan kommenttiasi kun pääset kokeilemaan omaa pyörää, ehkä olet jo huomioinut että meikä nyt sitten ajelee ER 5:lla mutta palataan siihen myöhemmin.
    Omalla pyörällä olen siis ajanut muutamia kertoja parkkipaikalla. Liikenteestä kommentit saat kun sinne ennätämme..

    Parkkipaikalla tuo pyörä ainakin tuntui ihan hyvältä. Jarru on aika tehokas ja jalat ei ihan yletä maahan. Opettelin kuitenkin kallistamaan pyörää sen verran, että toisen jalan saa tarvittaessa kokonaan maahan. Ilman kallistamista molemmista jaloista yltää kokonaisuudessaan päkiät maahan, melkein koko jalka.

    Aluksi pyörä tuntui paljon isommalta ja painavammalta kuin autokoulussa ajamani ER-5, mutta pienen totuttelun jälkeen alkoi ajo omalla pyörällä tuntumaan oikein mukavalta. Nyt en ole pariin viikkoon sillä ajellut, joten täytyy taas käydä jossain parkkiksella ottamassa siihen tuntumaa ennen kuin tuonne liikenteeseen uskaltautuu..

    Mikä oli sulla syynä pyörän vaihtoon?
  23. #53
    Lainaa (LaMasquerade @ Syys. 03 2007,16:50) kirjoitti
    Hienoa! * *
    Hih, suunnittelinkin tässä just et josko tuolta jääkaapista hakis lonkeron.. *

    Lainaa kirjoitti
    Sit vaan Webbiksen kanssa kaikki lähiseudun mutkapätkät tutuiksi... Siis itse ajaenkin.. *
    Jep jep, takaritsillä noita onkin tullut jo tahkottua ihan kiitettävästi. Nyt vihdoin pääsee itse kurvailee! Huisia, ei tätä vielä tajua..
  24. #54
    Onnea Annuskalle A-oikeuden johdosta!
    Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
    Kotisivuni: anttilehto.net
  25. #55
    Lainaa (alehto @ Syys. 03 2007,16:59) kirjoitti
    Onnea Annuskalle A-oikeuden johdosta!
    Kiitos kiitti kittooooos! *
  26. #56
    Annuskalle onnea, turvallisia kilometrejä ja kaikkea hyvää, toivoopi Köpötin.
  27. #57
    Onnee onnee vaan!
    Itelle ensimmäinen isompi pärrä (cbr 600f vm-99) tuli viikko sitte sunnuntaina
  28. #58
    Onnea Annuska kyllähän sitä vielä ehtii hyvinkin ajella tänä syksynä. Jyväskylään luvassa viikonlopuksi aurinkoista, itsekkin tulossa kalastelemaan sinne päin (on se toinen harrastus).
    Syy kevyemmän pyörän hankintaan oli se että minulla oli tasapainon kanssa vaikeuksia, useampia kertoja pysähtyessä tuli horjahdeltua ja oli aina melkoinen jännitysmomentti pysyykö pystyssä vai kaatuuko ja lopulta meni ilo koko ajamisesta, yksi syy voi olla se että en katsellut tarpeeksi "kauaksi" kun pysähdyin ja toki se että perheessä oli vain yksi pyörä niin ei mua huvittanut lähteä yksin liikenteeseen enkä oikein uskaltanutkaan, puhumattakaan että jonnekkin orgin ajeluille kaatuilemaan No nyt saa mies pitää yksin Hondan ja minä ajelen Erkki-Onervalla ja on se niin kivaa kurvailla peräkkäin. En muuten koskaan kaatunut pyörän kanssa sillain "oikeasti" ainoa moka oli eka kertaa kun olin ajanut niin parkkiksella jarrua reppaasti ja stonga vinossa ja sillon mentiin eli eihän tätä lasketa kuin korkeintaan paikalla kaatamiseksi
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
  29. #59
    Ens alkuun kiitokset onnitteluista kaikille! *

    Sitten Minja: Ymmärrän kyllä täysin mistä puhut! Käytiin juuri äsken ajelemassa. Aikaa siihen näköjään löytyy kun oikein tahtoo! * Oli ihan mielettömän huisi ajella omalla pyörällä!! * Hihkuin vaan koko alkumatkan innosta itekseni siellä kypärän sisällä.. *Onneks ei ollu hirveesti ihmisiä liikenteessä..

    Huomasin saman asian, että etenkin juuri risteyksiin pysähtyessä olo oli aluksi hieman hutera. Sitten muistin taas sen, että ei tarvitse kallistaa kuin hiukan niin se jalka yltää turvallisesti maahan. Ja välillä otin molemmat jalat irti tapeilta, että on edes toinen varmistamassa jos ei kallistukaan sille "oikeelle" puolelle eli vasemmalle. Kyllä se siitä alkoi sitten pikku hiljaa onnistumaan. Ehkä vielä täytyy siihen keskittyä, että saa varmuutta. Pyörästä en kuitenkaan aatellut luopua, se tuntuu muuten oikein hyvältä. Etujarru on aika ärhäkkä niin sitä täytyy muistaa käyttää varoen.

    Meille kävi äsken niin, että Mikalle tuli kiire reeneihin, joten jouduin ajelee loppumatkan yksin kotiin. Ensin tuli sellanen olo et apua, mitäköhän käy. Sitten vaan ajelin varovasti ja oli kyllä oikein mukavaa, vaikka vähän jännittikin eka kerta yksin. Kyllä minäkin mielummin kaksin lähden ajelemaan, ainakin näin alkuun! Ja varmaan se jatkossakin on oikein mukava kruisailla yhdessä..

    Onnea vaan Minja uudelle pyörälle. Toivottavasti nyt nautit ajamisesta täysin rinnoin! Ja oikein mukavia yhteisajeluja teille kun nyt siihen on vihdoin mahdollisuus!! * *

    Lainaa (Minja @ Syys. 03 2007,18:54) kirjoitti
    *En muuten koskaan kaatunut pyörän kanssa sillain "oikeasti" ainoa moka oli eka kertaa kun olin ajanut niin parkkiksella jarrua reppaasti ja stonga vinossa ja sillon mentiin eli eihän tätä lasketa kuin korkeintaan paikalla kaatamiseksi *
    Mulle kävi kanssa tolleen sillon ekalla kerralla ku kokeilin omaa pyörää parkkiksella.. Ei se oo kaatuminen vaan paikallaan kaataminen, just niinku sanoit! Tai niin ainakii mulle uskoteltiin.. *
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Annuska @ Syys. 03 2007,16:45) kirjoitti
    Toivotaan, että ilmoja vielä riittää.. Laiton tilaukseen oikein hyvän, vähäsateisen ja lämpimän syksyn! Katsotaan onnistuuko vai tuleeko jotain häikkää toimituksessa..

    Ei muutakun oikein hyviä syksyajoja kaikille! Nähdään!!
    Ensiksi onnittelut minunkin puolestani.

    Tein saman tilauksen, on parin viikon työmatka Riikaan ja lauttaliput hankittuna 1 kuski + 1 Honda.

    Toivottavasti tilattu sää toimitetaan ajallaan
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen