Onkohan minkään maan mestaruussarjassa ollut kyseinen pyörä kilpailemassa? En löytänyt itse googlettamallakaan.
Yhtäkkiä tuntuisi, että briteissä olisi voinut olla jos ei sitten säännöt kiellä.
Myynnissähän oli HD-centerissä? 10 vuotta vanha *Daytona-ratapyörä, mutta tarkoitan nyt 2001 uudistunutta mallia.
Voittajapyöräähän tuosta ei varmaankaan saa, mutta esim. B-superbikessa voisi porukan keskivaiheilla pysyä. ( Siis meikäläisen tasoinen hyvä kuski).
Näin luulisin siksi, että aina luotettava Bike -lehti vertasi -01 mallisia pyöriä ja ainakin vakiona Calafatin radalla Daytona jäi vain vajaat pari sekuntia kilokigserille.
Pyörät kehittyy, mutta ei niin paljon kuin luulisi. Käsittääkseni jo -96 Motoparkissa ajettiin 1.27 aikoja, eikä siitä eteenpäin ole menty kuin sekunti.
Tai sitten olen tyypilliseen tapaan ihan metsässä...
Edit. Ja en minä kuitenkaan ihan niin hyvä ole.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Kai pitäisi olla oma sarja, että pärjäis
Itsellä on Daytona 955i ja tykkään sillä radalla ajella, mutta gixxereitä (750&1000) vastaan ei ole oikein mitään sanomista ja kusiaisistakin pääsee eroon vain suorilla. Mukava pyörä siitä huolimatta!
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Siis nimenomaan ei kärkikahinoihin, mutta porukan mukana vaihtelun vuoksi näiden japsien sekaan.
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Mene ennemmin YC-Cuppia ajamaan sillä. Yamaha Center-Cup on tasapäinen luokka, jokaiselle löytyy todennäköisesti saman tasoisia kilpakumppaneita. Harrastetasolla ihan pelkkä radalla kurvailukin onnistuu Daytonalla ihan hyvin.
Hieman painava tuollainen Daytona on, mutta muuten ihan ok aihio siinä missä mikä tahansa muu. B Superbikeen voi mennä ajamaan, mutta kalusto antaa tosi paljon tasoitusta.
Ai, sekö niinkin hyvin kuitenkin kulkee?(vetomies @ Elo. 07 2007,10:45) kirjoitti
Kyseistä pyörää ei minulla ole, ainakaan vielä. Kuume olisi kuitenkin ratapyörään ja Trumppa pitäisi olla. 675 on tosi kyykky ja luultavasti liian vaikea ajaa minulle. Ei ollut oikein hanskassa kun kävin kokeilemassa.
Harrastekäyttöön 955i, mutta todella kilpailuhenkisenä mieli kuitenkin tekisi kisoihinkin.
Edelleen eihän sillä ole väliä sijoittuisiko kiloisella japsilla kymmenen joukkoon vai trumpalla 15 sakkiin.
Kemorassa Sprintillä pääsee alle 1.22 vakiokunnossa sporttouringrenkailla, joten luulisi Daytonalla pääsevän kisakunnossa 1.16 pintaan ainakin. Tavoitehan voisi olla, ettei kierroksella jää kärjelle.
Omalta kohdaltani en kärjessä keikkuisi vaikka hankkisin sen entisen MM-sarjan pyörän, joka on myynnissä SRRA:n sivuilla.
Tämä kaikki on vanhan miehen sekoilua, mutta yrittäkäähän ymmärtää, tyypillinen motoristi, jolla ruuveja ei ole aikoihin kiristetty.![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
No jos tilanne on tuollainen, niin ilman muuta suosittelen ostamaan 675-mallin!!! 675 on radalle 100 x sopivampi pyörä kuin iso Daytona.(K100 @ Elo. 07 2007,12:05) kirjoitti
Ajaminen hyvin säädetyllä 675:lla on todella paljon kevyempää ja mukavampaa kuin raskaalla 955i:llä. Molemmilla olen ajanut itse ja joka tapauksessa ottaisin rata-ajoon ennemmin 675:sen.
Jos ajoasento tuntuu 675:ssa raskaalta niin siihen on helppo ja suht halpa ostaa jalkatappisarja ja ohjaustankosarja, jolla ajoasentoa saadaan muutettua. Aftermarket-osien tarjonta on muutenkin huomattavasti parempi 675:seen.
Minun mielestäni radalla on vaikeampi ajaa pystypyörällä, koska tankista ei saa kunnolla tukea. Huomaat sen kyllä kun kokemusta tulee radalla ajosta.
Samaa mieltä Jyrin kanssa. Ehdottomasti 675! 955 (ainakin katuversio) painaa kuin synti ja tuntuu tajuttoman kankealta, kun taas 675 on höyhenenkevyt ja tuntuu taittuvan mutkiin kuin itsestään. Jos mulla olisi varaa ostaa uusi ratalelu se olisi aivan varmasti 675
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Joo ei siinä kulkupuoli töki, eikä ominaisuudet. Ainoa ongelma on lievä ylipaino.(K100 @ Elo. 07 2007,12:05) kirjoitti
Suosittelen, samoin kuin kaikki muutkin, 675:a radalle.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
955i On katukuntoisena hieman työläs radalla mut jousien vaihdolla ja alustan säädöllä ja uusilla renkailla (orig on BT-010) keventyy meno kummasti mutkissa. (ainakin 20 kg kevyemmän tuntuinen ;-).(PoS @ Elo. 07 2007,12:32) kirjoitti
Ruiskun säätö tietty kans ja ja jarrupalat kannattaa päivittää ja ohjausiskari tietty on kiva, vaikkei ehkä välttämätön.
Sit tietty jos oikeesti keventää niin varmaan paranee vielä.
Kyllä hän 955silla ajetaan joissain harraste sarjoissa kilpaa, mut ei ne yleisiä oo. Podiumpyörän tekeminen siitä vaatii turhan paljon.
Toisaalta kun vertaa niin 675sen saa kuulemma melkoisen hyväksi ruuvimemisselillä... tai no saattaa se tarvita hylsyn/lenkkiavaimen ja takaiskarin säätöavaimenkin..![]()
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Taas jäin yksin mielipiteitteni kanssa. 955i olisi vain kiva rakennella kun tekniikkakin on jo vähän tuttu. Tuplavanteetkin löytyisi omasta takaa. Mutta, mutta...., pitää miettiä ja esittää taas myöhemmin lisää fiksuja kysymyksiä.![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Älä lannistu, kyllä tuolla pyörällä radalla(kin) pärjää; tulee vain annettua hieman tasoitusta muille! *(K100 @ Elo. 08 2007,17:43) kirjoitti
![]()
Juu, ei kannata lannistua. Mä en ainakaan tarkoittanut mollata 955sta, mun Susannahan vois suuttua ja jättää käynnistymättä joku aamu.(vetomies @ Elo. 08 2007,18:57) kirjoitti
Jos tosiaan pääasia on et saa harrastaa, väkertää ja ajella niin varmasti on hyvä tuo 955.Itse voisin hyvinkin tehdä tuon valinnan.
Pitää vaan olla realistinen sen suhteen mitä voi tehdä ja/tai millä rahalla.
Ja onhan muuten aika yksilöllinen peli, ei tuu joka nurkalla vastaan 955 ratakampetta.![]()
McJäykät
Ei siitä ajonautintoa saa rata-ajoon (jos kerran harrastemielessä ihan kilvanajon tasoista menoa havitellaan) Ei ilman jousituksen ja jarrujen päivittämistä. Alusta on liian löysä ja aiheuttaa ihan turhaa hikoilua. Jouset ja painumat kun saa kuntoon, niin ohjausiskari onkin jo välttis hankinta. Jarrutuntuman aikaansaamiseksi tarttis vaihtaa pääsylinteri tuhdimmaksi jarrupalat ja letkut sitä myöden.
675 on jo valmiiksi kelpo peli. Ja onhan noita muilla merkeillä vaikka mitä kivoja ja toimivia. Harmi, kun Trumpalla ei ole tonnista.
Mitäköhän ne teki Briteissä noille, kun ajoivat sitä Triple cuppia aikoinaan.
Muilla merkeillä tosiaan on varmasti parempiakin vaihtoehtoja, mutta kun ne on pääsääntöisesti japseja. Joku ihme japsikammo päällä.(raisio.offroad @ Elo. 09 2007,16:58) kirjoitti
Luotto on myös kova Trumppaan, kun tietää mitä oma pyöräni on kestänyt, ratakeikkoja jo tänäkin kesänä kahdeksan ja ajettu pyörällä kohta puolensataatuhatta kilometriä.
Itse kuvittelisin, että Daytona, jossa 5 senttiä lyhyempi akseliväli, huomattavasti paremmat kallistusvarat, 30 heppaa enemmän tehoa, 12 kiloa kevyempi, kuin Sprint, pystyisi selkeästi parempaan jo vakiona.
Enkä sitäkään tahdo uskoa, että alusta niin huono olisi suomalaisilla hitailla radoilla.
Mutta tämmöistä tämä on kun ikinä ei ole moottoripyörällä ajanut kilpaa, ja luulee kaikenlaista, mutta tieto on viimeisen päälle vähissä...![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Sitten vaan Öhlinssi kauppaan ja Brembo taikka ISR osia tilamaan. Moottori on hieno, voima on helposti hallittavissa ja sitä piisaa ihan tarpeeksi.
Mulla oli -04 Speed Triple, en ole koskaan Sprintillä ajanut. Voi olla, että Sprintin jousitus on vakiosti Daytonaa parempikin.
Ei sen tartte olla japsi. Trumpan Daytona 675 on loistopeli rata-ajoon ihan vakionakin. Kotarin SuperDukeR on toisella tavalla kuti peli. Aprilia ja Ducati... en ala kehua BMW R1200S boxeria
On se pehmeä se alusta.(K100 @ Elo. 09 2007,19:27) kirjoitti
Takapää menettelee mut keulassa ei 90kg varusteissa olevalle kuskille riitä jousi. Tehtaan sport säädöissä jäi työmatka-ajossa 5-10mm pelivaraa kolmion alle, joskus vähemmän. Jarruissa keula putoo alas, kuin tyhjänpäälle. Vaimennuksella sen sai aisoihin mut muuten oli sit kivireki ja esijännityksen lisääminen merkittävästi haittas ajettavuutta kun keula nousi. Muutenkin ajossa pehmeys tuntui huojakkuutena ja epämääräisyytenä varsinkin nopeammissa liikkessä. Tukevammat jouset auttoi oikeesti paljon.
Myös vaimennukset toimii etupäässä varsin hyvin nyt. Takana vois koko iskarin vaihto vielä tehdä poikaa, mut toistaiseksi saa jäädä noin.
Yhden Daytonan tosin oon nähnyt jossa oli esijännitys pohjassa ja putket jotain 5 cm yli kolmioista, tällä tavalla voi saada jotenkin kohdalleen mut jousi on silti löysä enkä jutellu et millainen ajaa tai oiko toi tehty ajo-ominaisuuksia vai madaltamista varten.
Jarrut saa toimimaan ok hyvin huoltamalla tiheään, palojen vaihto paransi pitoa ja tuntumaa, mut päivitys parempiin osiin ei varmasti haittaa varsinkaan radalle.
Yks mitä kokeilin talvella oli pistää kahvan ja pääsylinterin väliin pikkusen shimmin. Sillä kahvasta tuli napakka ja hyvän tuntuinen ja alun pitkä tyhjä liike lyheni. En kokeillu ajossa:jos shimmi on liian paksu ei kanava jarruneste säiliöön aukee.
McJäykät
Onhan noita muitakin hurjia:
ratadaytona,Yksi kappale, harmaa............ eikumusta:
http://t955i.net/forums/ShowPost.aspx?PostID=19350
Ja enempi rata/kisa Triumphaiheesta
http://t955i.net/forums/ShowForum.aspx?ForumID=38
McJäykät
Allaolevassa linkissä on sanottu ihan oikein mitä 955i:ssa pitää parantaa jos haluaa ajaa Triumphilla rataa..(specka @ Elo. 13 2007,12:22) kirjoitti
Köpiksen rata 955
Eli selvällä Tankskan kiellellä poijaat aikovat parantaa 955i:n ratakäyttöön vaihtamalla sen 675 daytonaan..
--8<--
Hvis vi skal forbedre os til næste år så må vi nok skifte til en ny Daytona 675.
--8<--
Toisaalta 675:lla häviäminen ottaa itsetunnon päälle, kun ei voi kun painaa pään alas ja tunnustaa ettei osaa ajaa ja/tai säätää sitä oikein. Kun kuitenkin pitäis olla kaikein kunkuin kampe.
(useimmat varmaan aloittaa selittelyn mut ihan turhaan... )
ja 955sella kehitystyön onnistuminen ja/tai menestyminen (jos osuu kohdalle) tuntuu sitäkin paremmalle.
->
![]()
McJäykät
No just osuma!(specka @ Elo. 14 2007,10:28) kirjoitti
955i:llä tarttisi vain pari japsia jättää taakse, mutta 675:llä pitäisi kaikki. Itseluottamus ei ihan siihen riitä.
Olihan Tanskan pojilla kärsineen näköinen Trumppa. Ison rempan aika siihen jo olikin.![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
No niin, ei pitäisi pyöräliikkeeseen mennä syksyllä aukomaan päätään. Käy huonosti, eli pyörä jää käteen, vaikka esitin tarjouksen, josta olisi voinut kieltäytyäkin.
Porukan kannustamana iso Daytona, jolla ensi kesänä YC-cuppiin.
Mielellään ottaisin vastaan neuvoja, mitä pyörälle pitäisi tehdä ja mistä osia. Jousituksesta tuossa olikin puhetta, ja näyttäisi Jack Lilleyltä löytyvän jäykemmät etujouset. Lasikuitukatteet löytyy ainakin amerikasta.
Tosin ensi kesä menee varmaankin pyörään totutellessa ja kaatumisia varoen.
Seuraava talvi rakennetaan.
Jotta silleen, usko kuitenkin on, että porukassa tälläkin pysyy, kun ei tuolla Sprintilläkään nyt niin hirveästi jää muuten kuin suorilla.![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
tyyliratkaisu olisi ollut speed triple ja siihen clip onit.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Juu keulaan tiukemmat jouset. Takaiskari uusiksi tai ainakin jousi.(K100 @ Syys. 26 2007,22:32) kirjoitti
Mulla on tällä hetkellä Hyperpron progressiiviset jouset edessä ja takana Oitracon. Muista antaa VIN numero jos vaihdat takajousen -daytonaa on toimitettu erilaisella jousella eripaikkoihin/aikoina. Oon tykänny kovasti mut Radalle saattaa olla lineaariset paremmat, tai ainakin niitä suositaan. ehkä helpommat säätää, kun esijännitys ei vaikuta jäykkyyteen ja jäykkyys ei muutu painuman mukana. Progressivisissa esijännitys vaikuttaa periaatteessa enemmän esim pohjaamistaipumukseen kun jousi jäykistyy mitä enemmän se menee kasaan..
Nykyiset säädöt:Keulaputket on 15 mm yli kolmioista, esijännitys 4 viivaa, comp 9/8, rebound 6/8. Öljynä motul factoryline 10W,(140mm pinta) joka on huomattavasti alkuperäistä notkeampi- ehkä jopa liian notkea, seuraavat on lähempänä alkuperäistä.
Takana painuma *ilman kuskia n 10mm, comp 6/4 rebound 5/8 kierrosta.
tuosta sitä voi tiukentaa rata ajoon sit. toi on *tälläiselle "mummulle" sopiva napakka katu ja rata-asetus. ei tosin ihan nappi vielä ainakaan näin kylmillä keleillä.
Lisäksi ohjaus iskari kannattaa asentaa. D ei hirveen hötky oo mut osaa sekin ravistaa. Varsinkin jos säätää enemmän nenälleen. mä tilasin lilleyltä Extremetechin, iskari hyvä, kiinnikkeet ei. Kiskäytössä tosin tankinpäällä tai sivussa oleva vois olla parempi kuin alakolmion alla kuten mulla.
Lilley on muuten ok mut toimitus kulut on korkeat.
Kaatumatapit, jos sallittu on tuolla ainakin riumphiin hyvän näköiset, joskin hyvän hintaiset. - kahdessa pultissa kiinni.
gsg-mototechnik
Kun ratapeliä en oo rakentanut nin en ossoo kauppapaikkojan suosituksessa muutakun latoa linkkejä peräkkäin. nämä on sellaisia jotka on jääny bookmarkkeihin kun on seikkaillu, noista en oo tilannu ite mitään:
RED Racing parts
speedycom
dragrace.fi
motorcycle-road-and-race.co.uk
airtech-streamlining
demon-tweeks
performancemotorcycleparts
McJäykät
Mulla olisi muuten myydä tollaset eteen ja taakse... Takajousen mittaa en muista, mutta etujouset ainakin sopii...(specka @ Syys. 27 2007,12:03) kirjoitti
Ja sit olis myös 0.9kg/mm etujouset (WP) samaan vekottimeen...
F = dp / dt
kopterilehdessä oli taannovuosina juttu suomalaisista partaäijistä, jotka rakentelivat daytona ratapyörää ja ajelivat sillä jotain kisaakin.
löysinkin yhden kopterin, 4/99 on numero jossa on juttua tuosta rata.
pyörässä luki VT racing, joka on kai teami?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Daytona 955 superbike ratapyörä edelleen myytävänä. Pyörää on kevennetty yli 20kg ja tehoa lisätty roimasti..takapyörästä n.149hp! Varustettu öhlinsin takaiskarilla, mp-racingin preppaama keula, säädettävät t-kappaleet ja takalinkut.Gemsin ruiskunsäätöohjelma,Wilcoxin virisarjalla. 3-settiä katteita,uusi vararunko ja paljon muita varaosia mukaan!!
Ajettu Suomessa Superbike B luokan SM III:ksi.
Pyörä täysin ehjä!!
H-D Centeristä lisää tietoa.
Ensimmäinen kisa sitten takana laihoin tuloksin, mutta tulipa ajettua. Startissa pääsi yllättäen loistamaan, muussa olin jaloissa. Kokemusta sentään tuli, ei tuo iso Daytonakaan ihan toivoton ole. Etupäähän kun saisi enemmän tuntoa, niin jo sillä luulisin pysyväni edes häntäporukoiden mukana.
Ainakin omistan ilmeisesti ainoan tämän korimallin ratatrumpan Suomessa.![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Etkös tuossa aiemmin tavoitteeksi laittanut, ettei kierroksella varvata, eli homma toimi?(K100 @ Kesä. 12 2008,19:35) kirjoitti
![]()
Joo, ja vaikka en ehkä ihan nuori enää olekaan niin silti pitää sanoa, että sairaan kivaa oli!![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Asiaa!
Oliko kova homma rakentaa pyörä?
McJäykät