Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Mistähän sais/kannattais kysellä RT Bemuun parempaa satulaa, kun pakkaa persus puutumaan jo 100km jälkeen?
    Kaikki paitsi mopoilu on turhaa!!
    R 1150 Rt -01
    Corbin'ilta
    <p>2002-2014</p>
    1150RT:tä sai kai kahdella eri jakkaralla? Sulla lienee sitten se kapeampi malli. Itse tuskailin R1100RT:n kanssa samaa hanurin puutumista. 100 km yhtäsoittoa oli jo tuskainen kokemus. Onnistuin samaan tuon 1150RT Comfort (tjmv) penkin ja ajettavat kilometrit tuplaantuivat! Onneksi löytyi. Oli meinaan ärteen lähtö tallista jo aika lähellä.
    Uuden Comfortin hinta on varmaan aika lähellä Corbinin ja vastaavien tasoa, mutta jos esim eBay on tuttu, niin sitä kannattaa katsella. Siellä noita on aika usein näkynyt. Mä voin myydä omani, jos haave LT:stä toteutuu.....
    On muuten aika uskomatonta, että BMW on onnistunut sössimään sinänsä hyviä/tarkoituksenmukaisia pyöriään ala-arvoisilla satuloilla.
    Lainaa (jysky @ Elo. 07 2007,13:44) kirjoitti
    On muuten aika uskomatonta, että BMW on onnistunut sössimään sinänsä hyviä/tarkoituksenmukaisia pyöriään ala-arvoisilla satuloilla.
    Näin se vaan on, ja customipenkintekijöillä kiirettä piisaa...
    Lienevätkö oikein kompuksessa keskenään.

Tosin valikoimasta päätelleen vaiva on tyypillinen myös muille merkeille:

http://www.day-long.com/index.htm

LT:n (uuden mallin) satulakin näyttää mukavalta, mutta ainakaan meikäläisen ahteriin se ei sopinut ollenkaan. Vanha malli on mukavampi vaikka kieltämättä hankalampi lyhytjalkaisille.

Nuo Russellin pojat tekee talven aikana mistä vaan vanhasta penkistä sellaisen, että kaikki muut paikat puutuu mutta persaus taatusti ei.

Kun taala on nyt se verran halpa, niin kunnon penkkiä halajavien kannattaa kyllä tsekata tämäkin vaihtoehto. Tehtaalle pitää lähettää vanha runko sekä muutama valokuva kuskista ajoasennossa pyörän päällä. Näiden mukaan tehtynä sieltä tulee ihan onnistunut penkki.

Itse ostin yhdeltä floridalaiselta LT-kuskilta vanhanmalliset (siis 99-03) rungot (kuski + repsikka) ja hän lähetti ne suoraan Kaliforniaan, jossa Russell teki ne uusiksi (nahkapenkeiksi). Suomesta lähetin heille vain jo aiemmin hankkimani Bak-upin selkänojan verhoiltavaksi samanlaiseksi. Koko riemu kustansi luokkaa 800 USD eli selvästi alle Bemun omien ns. comfortpenkkien hinnan (jollaiset mullakin muka aiemmin oli...).

Aikaa hommaan pitää tietysti varata kolmisen kuukautta postituksineen.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Paremman voi joko teettää alkuperäisen satulan rungolle tai sitten voi ostaa valmiin, jossa siis tulee sen satulafirman tekemä runko mukana. Jälkimmäiseen kategoriaan kuuluu Corbin sekä Sargent. Sellaiset ovat ehkä hieman halvempia kuin yksittäiskappaleina tehdyt, mutta edellyttävät tietysti ns. standardikokoista vastakappaletta asennettuna kuljettajaan (lieneekö siis syystä suurin osa noista mittojen mukaan tekevistä pajoista usa:ssa, kun sikäläisten kuljettajien, hmm..."rungon istumaosan" leveys ei taida vastata saksalaista käsitystä standardi-ihmisestä )

Corbinin tuoteet löytyvät netistä osoitteesta corbin.com, joka on USA:n pääkonttori. eivät toimita sieltä suoraan tänne, vaan pitäisi tilata saksasta (www.corbin.de). Mutta minusta on vaikuttanut siltä, että ovat ymmärtäneet euron ja dollarin kurssisuhteen väärinpäin siellä.

Sargetin sivut ovat osoitteessa www.sargentcycle.com. Niillä on edustaja englannissa (www.sargentcycle.co.uk), jonka hinnoittelu oli muistaakseni paljon realistisemmin linjassa jenkkihintojen kanssa. En tosin ole tilannut vielä kummastakaan paikasta, mutta edessä on satulan vaihto minullakin. Edellisessä pyörässä minulla oli corbinin satula. Oli hyvä, mutten ole vielä päättänyt mistä ostan tähän nykyiseen.

Hieman kummastelen sitä, ettei Pozo maininnut että Cee Baileykin nykyisin muokkaa satuloita uuteen uskoon (etkö tiennyt? vai onko palvelu satuloiden osalta sitä tasoa ettei kannata mainostaa? Heidän tekemä tuulilasi on aivan loistava, kiitokset vielä sen keväisen tilauskierroksen järjestämisestä!)
    Jos et vielä ole jakkaraa hommannut, niin täällä olisi Corbinin istuin joutilaana. On 1100 RT:ssä ollut, uutena sen hommannut, uskoisin sen sopivan myös 1150:iin. Uusi maksaa älyttömiä - tämä ei.
    Lainaa (Lauri @ Elo. 07 2007,19:24) kirjoitti
    Hieman kummastelen sitä, ettei Pozo maininnut että Cee Baileykin nykyisin muokkaa satuloita uuteen uskoon (etkö tiennyt? vai onko palvelu satuloiden osalta sitä tasoa ettei kannata mainostaa? Heidän tekemä tuulilasi on aivan loistava, kiitokset vielä sen keväisen tilauskierroksen järjestämisestä!)
    Höh, juu tosiaan, niinpä näyttää tosiaan CeeBaileykin mainostavan satuloitaan...

Suoraan sanoen, en arvaa kehua semmoisia mistä ei itsellä ole kokemuksia. Russellin Day-Long satulasta on, samoin KonTourista. (ja tietysti CeeBaileyn tuulilaseista )

BMWLT.com-foorumilla on tullut pyörityksi jo alun neljättä vuotta ja aina kun siellä nousee esiin satulakeskustelu ovat päätähtinä joka kerta Rick Mayer, (veljensä/poikansa/serkkunsa) Bill Mayer, Russell ja KonTour. Corbin mainitaan joskus myös, mutta yleisimmin "myydään" palstalla. CeeBaileyn penkeistä en ole toistaiseksi kuullut kenenkään kokemuksia tai muitakaan mainintoja. Ne voivat olla ihan hyviäkin, mutta näyttävät olevan vasta ns uransa alussa.

Olin jo vähällä tilata KonTourin penkin, kun sain sellaisen lainaksi Saksan Tomilta, mutta penkissä oli se huono puoli, että se oli tehty Arizonan helteisiin. Penkki oli ihan oikeasti todella viileä (ja muutenkin mukava), ja tarkoitettu vielä oikein kuumilla keleillä kasteltavaksi viilennyksen tehostamiseksi. Mutta mutta, Suomessa ei ihan aina ole päälle kolmenkympin kelejä ja penkin kastelukin hoituu aika usein vasten kuskin tahtoa, joten päädyin sitten useiden suositusten jälkeen Russelliin (ja nahkaan), koska KonTour ei päällystä penkkejään muulla kuin kankaalla.

Kaikille customsatuloille - ja Russellille erityisesti - on ominaista se, että itse istuinosa tehdään todella leveäksi. Ideana on se, kuskin paino jakautuu mahdollisimman leveälti pakaroille eikä synny uppotukin päällä istumistunnelmaa kuten esim LT:n uudella penkillä saa aikaan. Tämä takaosastaan leveä penkki vaatii sitten sen, että liikennevaloissa tms. pysähdyksissä kuskin on hieman liu'uttava eteenpäin, jotta jalat ylettyy mukavasti maahan penkin kavennetusta etuosasta. Tähän tottuu todella äkkiä ja tuota leveää penkkiä Russell näyttää viljelevän niin Gessuissa kuin uusissa GT:ssäkin.
    En siitä muuta tiedä kuin että se toimii - minulla. Penkit ja niiden mukavuus on kyllä sitten myös kovin yksilöllistä. Tästä johtuen niin Mayerilla kuin Russellillakin korjaustakuu, eli jos ei kuski oo tyytyväinen niin sen kuin ajaa pajalle niin satulasepät fiksaa penkkiä. Toimii huonosti Suomesta käsin luonnollisesti...

No tässähän tätä penkkihöpinää taas tulikin..torstaina menen vihdoin hakemaan mopon vaihdelootarempasta niin jää vähemmän aikaa jauhaa löysää täällä..

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:

Amerikan kierros 2010:

Amerikan kierros 2011:

Moponparantelukuvia:
    Kiitos hyvistä vinkeistä. Heti jo alkoi hanuri puolella helpottaan kun tietää että apuva on saatavilla
    R 1150 Rt -01
    Lainaa (kjhh @ Elo. 07 2007,19:41) kirjoitti
    Jos et vielä ole jakkaraa hommannut, niin täällä olisi Corbinin istuin joutilaana. On 1100 RT:ssä ollut, uutena sen hommannut, uskoisin sen sopivan myös 1150:iin. Uusi maksaa älyttömiä - tämä ei.
    joo, voin vahvistaa että 1100RT:n Corbinin penkki sopii R1150RT-malliin hienosti.
    Mulla oli omassa Corbini ja pitkätkin matkat oli sen jälkeen lyhyitä
    Vai miten sen paremmin sanois että persus ei pahemmin puutunut.
    --
    BMW R1200ST 2006
    Toivottavasti pozo LT:s on nipussa huomenna. Eilen oli viel pihalla ja öljyläikkä alla. Pikkasen tuli vilkaistua sitä kun kaikenlaista härpäkettä ja valoa näkyi olevan. Ihan nettipohjalta olin tunnistavinani sun pyöräks . Oma pyörä oli huollossa ja piti kuluttaa muutama tunti koeajoilla ja lorviessa.
    Lainaa (puujahke @ Elo. 08 2007,18:55) kirjoitti
    Toivottavasti pozo LT:s on nipussa huomenna. Eilen oli viel pihalla ja öljyläikkä alla. Pikkasen tuli vilkaistua sitä kun kaikenlaista härpäkettä ja valoa näkyi olevan. Ihan nettipohjalta olin tunnistavinani sun pyöräks . Oma pyörä oli huollossa ja piti kuluttaa muutama tunti koeajoilla ja lorviessa.
    Juupa juu, tänään tuli Harri K:lta muutama valokuva projektista noin puolita päivin.

http://picasaweb.google.com/pozoizqu...GEARBOXHOUSING

Näytti jo sentään päässeen sisälle ja pukille.

On siinä kaaauuuhee homma moisessa lootan vaihdossa semminkin kun siellä on muutama kymmenen ylimääräistä piuhaa ja liitintä hämäämässä ja sotkemassa muuten selvää projektia...

Menen huomisaamuna (To) aikaisin kasaustalkoisiin ja "johtopäätöksiä" tekemään, jotta pääsee Harri muidenkin projektiensa kimppuun. On kuulemma ollut tyrkyllä kaiken maailman kytkinremppaa ynnä muuta pikku hommaa.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:

Amerikan kierros 2010:

Amerikan kierros 2011:

Moponparantelukuvia:
    Juu, tais eilen olla 1150 RT kytkinrempassa, näytti maallikon mielestä aika surulliselta projektilta, mut toi LT vasta toivottomalta näyttääkin . Onneks ei ite tarvii alkaa mokomaan hommaan
    Heh. Kun katsoo tuota viimosta kuvaa, niin mieleen hiipii, jotta montako pulttia jää kasatessa yli Saati mikä on todennäköisyys sille, että pyörä sylkäisee ensi yrittämällä ja kaikki toimii! Mieleen myös herkästi hiipii ajatus siitä mitä kaikkea kannattaa tässä samalla???
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 08 2007,21:13) kirjoitti
    Heh. Kun katsoo tuota viimosta kuvaa, niin mieleen hiipii, jotta montako pulttia jää kasatessa yli *
    Varmaan vähemmän kuin allekirjoittaneelta, joka yritti gps,pmr,ynnä muu lisävarustejohdotusta katteiden alle piilottaa.
    - Neljä jäi yli-
    Jee Suur kiitokset vielä kjhh:lle Corbinista. Tänään kunnon koeajo-n. 250km melkein yhtä soittoa -eikä tietoakaan, että hanuri ois alkanut väsähteleen. Suosittelen Sopii ainakin mun hanurille. Tosiaan pitkäkin matka on nyt lyhykäinen.
    R 1150 Rt -01
    Hyvä kun Corbin pääsi taas tien päälle.
    Persus puutui tänäkin kesänä....;))

Olisko kellään sattunut jäämään R1150RTn joutilasta jakkaraa. Gorbin tai Sargent tms
    BMW R1200GSA,
    Piaggio Hexagon180,
    M72,
    KTM 1290 SuperAdventure,
    Honda Monkey 125,
    BMW R1200GSA
    R1150RT on ainoa mopo tähän saakka, jota en ehtinyt ajaa niin pitkälle kerrallaan, että takapuoli olisi puutunut oikeastaan ollenkaan.

BMW kesänä ei tosin tullut ajetuksikaan oikein pitkiä matkoja, pisin päivämatka jäi jotain 700 tienoolle.

Henkilökohtainen asia, tuo takapuoli nimittäin
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Kellään sitten kokemuksia wunderlich jakkaroista ko. laitteessa. Hinta näyttäsi olevan kohdallaan.
    linkki
    BMW R1200GSA,
    Piaggio Hexagon180,
    M72,
    KTM 1290 SuperAdventure,
    Honda Monkey 125,
    BMW R1200GSA
    Gössissä mulla on Wunderlich-jakkara, hyväksi olen havainnut. Bemun alkuperäisistuimissa tuntuu olevan yleisvikana liiallinen pehmeys - tuntuu ensalkuun kovastikkin mukavalta, mutta mukavuus katoaa muutamassa tunnissa ja kärsimys tulee tilalle. Tämä oli havaintoni niin RT:stä kuin myös GS:stä.
    Muakin kiinnostaisi tuo Wunderlichin Ergo-penkki R1150RT:hen. Mulla tuli pyörä kahdella orggissatulalla joista toinen lienee ns. leveä normaalipenkki ja toinen taas ns. erikoismatala penkki.

Tuota vakiopenkkiä olen käytellyt ja valitettavasti reilun tunnin jälkeen alkaa kankkuja polttaa. Asennon vaihto auttaa lyhytaikaisesti mutta lopulta (2h +) on pakko pitää tauko.

BMW:n oma Comfort-versio voisi olla myös kokeilemisen arvoinen mutta lienee Wunderlichin Ergoa kalliimpi...

Niin onko kellään RT:n Ergo-penkistä kokemusta? Vai pitääkö ruveta itse koekaniiniksi?

R 1150 RT - myyty ajat sitten... nyt mies vailla kaksipyöräistä
    Joo... tämä RT:n satulajutska on jo vanha keskustelu mutta nostanpa taas ylöspäin kun on aihetta. Minä nimittäin ryhdyin itse koekaniiniksi ja tilasin Wunderlichilta sen normaali- eli regular-korkuisen Ergo-penkkisatsin -02 RT:hen. Eipä tässä ole vielä pahemmin päästy koeajolle sattuneesta syystä mutta pakko sanoa että penkki ainaskin näyttää varsin lupaavalta. Penkki ei ole takaosastaan sellainen tasainen lättänä kuin vakiopenkki, siihen on saatu muotoa ja tukea lisää aika mukavasti. Myös etuosa on muotoiltu uusiksi ja ainakin alustavasti näyttäisi että tuossa istuessa voipi tulla sellainen kokonaisvaltainen hyvä olo. Mutta, lopulisen tuomion jakkara saa kunhan toukokuulla päästään kenttäkokeisiin. Asiasta lisää sitten.
    R 1150 RT - myyty ajat sitten... nyt mies vailla kaksipyöräistä
  23.  
    Viime kesänä kirjoitin tähän ketjuun:

Lainaa (Lauri @ Elo. 07 2007,19:24) kirjoitti
    Edellisessä pyörässä minulla oli corbinin satula. Oli hyvä, mutten ole vielä päättänyt mistä ostan tähän nykyiseen.
    Päädyin sitten talvella tilaamaan mittojen mukaan tehdyn satulan Rick Mayerilta kaliforniasta. Penkki saapui vihdoin viime viikolla samoihin aikoihin lumien kanssa. Nyt kevään palattua olen päässyt ajelemaan muutaman kymmenen kilometria sillä. *Täytyy sanoa, että on alkuperäistä mukavampi ainakin lyhyillä matkoilla. Pehmeämpi kuin corbin oli, mutta myös paremmin sopiva. Mayer tuntuu osaavan asiansa, ainakin tuon satulan valmistuksen osalta... eikä hintakaan ollut paha dollarin nykykurssilla.

Takapenkissä on ainakin ulkonäön puolesta vielä kuskin penkkiäkin paljon enemmän parannusta (tilasin "dual"-mallin, eli takapenkki on tehty vaimon mittojen mukaan). Ei liene kummallista, kun 1100/1150RT:n alkuperäinen takasatula on lähinnä pehmustettu neliö.

Mielipide tuosta takasatulan toiminnasta sekä pitemmmän matkan toimivuudesta seuraa myöhemmin, kunhan sellaisia kokemuksia saadaan.