Elikkäs viikonloppuna olis tarkoitus ruveta elämän ensimmäiseen kytkinremppaan. Mopo on Suzuki GSX600F -91. Ainakaan en löytänyt haulla mitään stooria kenenkään rempasta niin hyviä neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan
CBR600f -04
Vilkaise TÄÄLTÄ; saattaapi vaikka Banditin manuaali jeesiä kummasti.
Suora linkki GSX600F filuun. Näkyy tiedoston tyyppi olevan ".servi", muuta tiedoston tyypiksi ".zip" niin aukenee.
Dirty Nasty Furriner
enpä kyllä saanut tota serviä auki sitten mitenkään.... sain kyllä muutettua sen zipiks mutta en vaan saa sitä auki
CBR600f -04
Koitappas tätä; imutin sen ja purin ja ainakin mulla aukeni ihan OK.
Manuaali
Jos ei pelitä niin paan tarvittavat sivut vaikka meilissä.
Dirty Nasty Furriner
Juu nyt aukes, tosta linkistä minkä pastesit. Tosin imasinpa winzipin kun tais vanha puuttua kokonaan (forkkasin just koneen)kiitoksia erittäin paljon avusta!
CBR600f -04
Forkkasit? Joku Unix-guru sai just hepulin
No joo, ei muuta kuin onnea kytkimen kanssa!
Dirty Nasty Furriner
Joo-o, menipä remppa niin hyvin että oli pakko tulla avautuu... Elikkäs.... Kaikki meni alkujaan hyvin, osat oli kaikki valmiina ja mieli täynnä tarmoa pyyhkäisin Sysmään kotitallille remppakaveri valmiiksi sovittuna. Katteet pois tieltä ja kytkinkoppa auki. Pultit veks ja jousien vertaaminen uusiin, täsmäsi ihan kuten tiivistekin. Ei muuta kun levyjä nykimään. Levyjä tuli 8 kitkapintaista ja 7 välilevyä. Sitten tulikin aika muistella taas kirosanavarastoa kun remppakaveri kertoi että "hei täällähän on vielä yks levy". Voi vitun kuustoista ja munakarvat päälle, eihän mulla ollut tietenkään kun 8 uutta levyä kun ei siellä pitäis yhdeksää olla koneessa. Kauhea pähkäily että mitä vittua!? Onko siellä ollut tehtaalta lähtien 9 kun räjäytyskuvat ja kaikki muu sanoo että pitäis olla 8. Noh, pitkän miettimisen jälkeen päätin että laitanpa vain 8 levyä. Nippuun kasattunakin oli vain n puoli milliä ohuempi pakka. Pyörä kasaan ja tyyppejä ottamaan. Ensin hiekkapätkää pitkin asfaltille että pääsee testaamaan. Ensimmäisellä vetäisyllä kuulosti aivan kuin skootterilla olisi ajanut, pari vielä ja kappas, kytkin alkoi pitää. Ajattelinpa että osat haki paikkansa. Ajelin sitten tyytyväisenä n 150kilsaa illan mittaan. Noh tänään tuli sitte lähdettyä aamulla töihin ja kappas vaan kun kylmällä koneella luisti taas niin vitusti. Koneen lämmetessä kytkin alkoi kuitenkin pitää. Töistä lähtiessä sama homma. Muuten kyllä toimii hyvin. Öljyinä on Castrolin gps. Nyt tässä koitan pikkuhiljaa laskea v-käyrää ja kokeilen sitten laittaa pakkaan yhden vanhan levyn lisäksi niin josko alkaisi pitää myös kylmänä, en kuitenkaan ole koskaan oikein tykästynyt noihin skoottereihin![]()
CBR600f -04
Säädit tietty vaijerin uusiksi operaation jälkeen?
Siinä pitää pieni 0,5cm-1cm klappi olla alussa.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Jouset samanlaiset kuin vanhat? Itellä oli uuden kytkinpaketin jouset n.1,5-2cm pidemmät kuin vanhat. Loppui kylmänä kytkimen luistaminen samantien. Levyissä ei näkyny silmämääräisesti juurikaan kulumista.
<p><strong> </strong></p>
Juu jouset oli samanmittaiset kuin vanhat, täytyy varmaan kysellä vähän pidempiä... Kahvaankin säädin pienen välyksen heti kärkeen, ettei pääse luistamaan ainakaan siitä
CBR600f -04
Sanompa ihan kokemuksen rintaäänellä, että kun muutaman kerran antaa kaasua sillon kun se kytkin "suttaa" ni menee ne välilevyt sinisenlaikukkaaksi ja samalla kieroiksi sen millin osia, jonka jälkeen saa mennä kauppaan. Eli kytkin kestää juurikin pari kertaa luistaa lihavasti, jonka jälkeen välilevyt on morjens.
Meillä on ratapelissä varakytkin, jonka joku on sorvannut syvemmäksi pohjastaan, jolloin siihen menee enemmän (yks pari) levyjä ja pito kans siis parempi. Tuolloin on käytettävä suurempaa määrää levyjä tai ei pidä kytkin. Ehkei teillä kuitnekaan tuollaista ole tehty mutta infosimpa nyt kuitenkin piruuttani.
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Täsmääkö tuo nyt muutenkaan jos peltilevyjä on 7 ja massalevyjä 9?
7+8 olisi toimiva paketti tai 8+9.
Jos vanhassa pakassa oli 9 ja uuteen setiin laitettiin 8 niin oliko ne vanhat levyt sitten kovastikkin ohuempia?
Uusi pakka ei voi olla kyllä millään vanhaa ohuempi, levyt kuluu ja ohenee, lisää ny se yks sinne...
Ja juu omassa oli kanssa kivan laikukkaat VÄLIlevyt, mitään eroo en huomannu kuitenkaan kun ne vaihdetiin uusiin, massalevyt ei olleet kuluneet ollenkaan, ajettukkin oli jo 30 tonnii, kyseessä K1 tonninen.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Olisko se "ylimääräinen"-levy ollu se "jousilevy" joka on alimmaisena. Sitä ei varmaan normaalisti kuulu vaihtaa.
***** GSX-R 1000 *****
kuuluuko muuten välilevyistä kaksi olla karheita ja loput sileitä? meinaan mulla on ja pyörä kawa 636 -02
Emmä ainakaan sitä "jousilevyä" vaihtanut. Kunhan se on toleransseissa ja siistin näköinen.(RF900R @ Elo. 14 2007,08:10) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Usein vanhemmissa suitsissa on kylmänä kytkimen luistoa, kun kone lämpenee alkaa pitää, sen takia sinne se yksi levy on lisätty. Itse olen tehnyt niin kaikille vanhoille hondille jotka käsieni kautta kulkeneet. Toinen vaihtoehto on vaihtaa öljy pitävämpään.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Jos sinne se yksi levy lisätään niin silloon pitäis varmaan laittaa sellattii välilevykin lisäks? Niinkun tuolla aikaisemmin mainittiin niin se 9+7 ei varmaankaan ole kovinkaan toimiva yhdistelmä?
CBR600f -04