-Saako -02 vfr:ään TPS anturia erikseen? Merkkiliike myy vain koko läppärungon jossa anturi, maksaa maltaita. Löytyykö tarvikkeena? Onkos tietoo asiasta? Varmaan jollai ollu sama onkelma! Laittakaas tietoo tulemaan!
Tekeekö sulla pyörä niin, että kun ajat tasakaasulla jotain nopeutta jonkin matkaa, niin pyörä alkaa itestään hidastuun? Ja kun nopeus on hieman laskenut, pyörä päättää nostaa nopeuden alkuperäiseen. Tämä kaikki tapahtuu pitämällä tasakaasua. Käytännössä huomaa vaikkapa moottoritiellä sellaisena keinumisena ja repäisynä.
<p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
Se tekee just sitä! Eikä oo häävi ajaa! Mikä lääkkeeksi? Oireet vain pahenee!Tuosta sun kuvauksesta päätellen oot ajanu mun pyörällä!
Tjaah, taitaa olla sama vika. Mie kans olen saanu sellasen vastauksen, että sensoria ei myydä erikseen. Uuden saa vain koko läppärungon ostamalla. Hintaahan tuolla on ja paljon.. Pitänee jatkaa tutkimista netistä. Pistä ihmeessä viestiä, jos keksit jonku konstin tai löydät vastaavia sensoreita, jotka myytäisiin ilman koko pakettia.
Onko kellään muulla ollu vastaavia TPS/TAS ongelmia ja miten on käyny?
<p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
No mutta! Eipäs ole ollut moisia ongelmia, ainakaan vielä. Aika jännää. Jos joku joutuu investoimaan, niin kertokaa ihmeessä, auttoiko. Eiköhän samaa systeemiä ole käytetty muissakin malleissa, liekö ollut onkelmia niissä?
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Hei,
mulla oli 2003 Vtec:ssä samanlaista ongelmaa ja ostiin siihen Power Commanderin ja ilmanputsarin sekä säädätin penkissä ja ongelma häipyi. En siis vaihtanut putkia, kun en hakenut lisätehoja vaan tasaista kaasua. *![]()
Lennu Tampesterista
Mulla oli pc ja tehoputket paikoillaan kun vika alkoi, säätäjillä oli monen kuukauden jonot kun kyselin,luulin vian olevan sädöissä.Otin putket ja pc pois,mut vika ei hävinny. Anturia on jo hieman käännetty eri asentoon, pelas hetken hyvin, mut taas temppuilee. Olisko sulla muu häikkä? Mun pyörällä ajettu 45 tkm. Jotain on keksittävä!(Lennu @ Elo. 14 2007,15:25) kirjoitti
![]()
Noin tarkemmin asiasta tietämättä, ilmeneekö vika ainoastaan pienillä kierroksilla (< 6 krpm) ? Tämä siksi, että ainakin vanhempi VFR 800 (-98) toimi takaisinkytkettynä (Kat-versio) tuolla alueella. Ja toisinaan hieman "nyhti" alle 100 kmh kyydeissä.
Eli ettei vain lambdoilta tulisi virheellistä tietoa / johdot ristissä ? Jostain sai tilattu 02-eliminaattoreita, jotka joutuu PCn asennuksen yhteydessä laittamaan. Josko jo yksinään auttaisivat ?
Erkki Hugg
Niin, ainakin noin yleensä VFR kyllä pelaa parhaiten, kun pitää reipasta vauhtia yllä(Motohead @ Elo. 14 2007,18:40) kirjoitti
. Ei vaan, matalilla kierroksialla ajo on kyllä myrkkyvä. Tieten, jos viitsis vähän surffata, niin ulkomaitten foorumeilta varmaan löytyisi tästäkin tietoa. Siellä on aika VFR:ään vihkiytynyttä porukkaa. Kuullostaa kuitenkin siltä, että tästä ongelmasta muutkin kärsii...
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
Hei,
en tiedä onko eri vai sama vika mutta oireen kuvaus ihan samanlainen + mulla ei vastannut pieneen kaasuun heti vaan rykäisi hetken päästä.
Ekaksi koitettiin poistaa tuota oiretta asentamalla ne happianturieliminaattorit or what ever ne olikaan ilman PC:tä. Meni vain huonommaksi, Sitten laitettiin PC ja vaihdettiin se suodatin + säädettiin ja tuli ihan siedettävä.
Mulla oli ennen tätä Vtec:ä myös VFR, vm-99 joka oli jo ruiskukoneella. Eli tämä uudempi oli (ja on edelleenkin) paljon nykivämpi ajettava, vanhalla pyörällä sai tasaisemman väännön ja sanoisin että myös pienemmiltä kierroksilta asti. Musta VFR on mennyt huonompaan suuntaan; mutta en muutakaan yhtä hyvää ole löytänyt.
Lennu Tampesterista
Tässä vähän tietoa erinäisistä ongelmista VFR:n ruiskun kanssa, etenkin siinä Vtec fuelling/throttle control problem - a new hope.-osiossa. Hirveesti oli tekstiä, en jaksanut lueskella kuin pintapuolisesti. Itsekin kyllä moitin välillä alakierroksilla tapahtuvaa nykimistä, joka joskus hitaassa ajossa aiheuttaa pieniä bugeja, mutta kun vauhtiin pääsöö, niin meno on ihan ok. Paitti nyt tietenkin kun täällä on asiasta puhuttu, niin heti alkaa kaikenmoista seuraavalla ajolenkillä huomaamaan. Lisähilppeet auttavat kuulemma ainakin siihen "+2 venaa lisää "-vaiheen rappusen loiventamiseen. Missä Lennu säädätit?
Hei,
tampereella Epilässä sellainen paikka kuin Bike Doctor, tosi osaavaa porukkaa. Tsekkaa: http://www.bikedoctor.fi/index.htm.
Ei tuota alakierroksilla tapahtuvaa nykimistä täysin saatu pois, mutta se tahmaisuus pitkään tasaisella kaasulla ajettaessa hävis ja Vtec-nykäisy häipyi myös (tai siis pieneni huomattavasti).
Lennu Tampesterista
Ulkomaiden VFR VTEC palstoilla esitetään ainakin starter valves synkronointia, pair-putken tukkimista ja moottorin kierroslukuanturin johtoliitosten tarkistusta epätasaisen vedon korjauksiksi. Ohessa osoite kierroslukuanturin vikaan http://www.bikersoracle.com/vfr/foru...ad.php?t=85841
JRH