Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Morjensta
    Morjensta

    Pottani on Nolanin 102, joka on mukava ja kohtuullisen hiljainen kypärä. Moottoritiellä melu syntyy kypärän alla ilman pyörteillessä hartioiden ja kypärän välissä. Jos vetää olkapäät ylös kiinni kypärään ei kuulu muuta kuin moottorin matala hurina.
    Onko kukaan pellepeloton yrittänyt rakentaa sopivaa kauluria tms. joka tiivistäisi kypärän paremmin pukuun? Sopiva materiaali saattaisi olla ohut neopreeni tms. Tämä vois estää sateella myös sen vesipisaran joutumisen niskasta persvakoon, joka sinne aina jostain etsiytyy Gore Tex-kalvoista huolimatta. Nykymelulla on turha haaveilla kypäräpuhelimista ja muista hienouksista.
  2. #2
    MP3-soitin ja siihen ear-tyyppiset kuulokkeet
    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
  3. #3
    Tai miten olisi vaikka tuollainen kypärähelma? Itsellä ei kyllä ole kokemuksia siitä miten hyvin/huonosti toimii.
    Ex:t
    Aprilia RS125 -99
    Ducati SS750FF -00
    Yamaha 1000R Thunderace -02
    Nykyiset:
    Ducati 999S -06
    Honda CR250R -06
    Yamaha R1 -04 (kilvetön)
  4. #4
    Koitan pitää jo hankkimani tinnituksen aisoissa Schuberth S1:llä ja Finfonicin tulpilla 25 desibelin suodattimin. Silti suhina tuntuu aika voimakkaalta, ellen käytä paksua kauluria, jonka reunat tungen kypärän alle. Helpompi ja viileämpi ratkaisu voisi olla oikein muotoiltu kappale kypärän reunan ja kaulan alaosan välille, mutta eipä sellaista vielä ole tullut vastaan.
    Busa K8
  5. #5
    Lainaa (eetu78 @ Heinä. 21 2007,22:39) kirjoitti
    MP3-soitin ja siihen ear-tyyppiset kuulokkeet
    +1

    Motörhead soimaan lujaa niin ei siinä muuta tarvita
    FZ6S ABS --> Nishiki 422 ;)
  6. #6
    Lainaa (NikoL @ Heinä. 21 2007,23:26) kirjoitti
    Tai miten olisi vaikka tuollainen kypärähelma? Itsellä ei kyllä ole kokemuksia siitä miten hyvin/huonosti toimii.
    Sanovat, että tuo on vuorattu mukavasti, mutta suuaukko näyttää kyllä siltä, että siinä on neopreeni vasten ihoa. Jos näin on, niin tuskin kovin mukava?

    Itselläni on shoeissa kiinni vähän vastaava, mutta melkolailla kevyempi viritys, eli shoein 'whisper kit'. Eron huomaa selvästi siinä, että kypärässä ei kierrä ilma niin hyvin ja helteellä vähän turhan kuumat oltavat varsinkin ruuhkajonoissa (onneksi mulltitecin naamarin voi nostaa ylös. Melusaaste saattaa hieman helpottaa, mutta ei nyt niin merkittävästi, että voisi jättää reissuvauhdeissa tulpat kotiin. Selvästi hiljaisempi kuitenkin kuin agv:n umpikypärä ilman kaulureita.

    Itse käytän vaimentavia luureja ja ovat pitemmillä matkoilla oikein hyvät ja mikseivät lyhemmilläkin. Jopa korvaan tunkeminen käy vikkelämmin kuin peruseareilla (etymoticin nappulat kyseessä).
  7. #7
    Joku täällä kertoi käyttävänsä S1:n vakiona jo tiiviin kaula-aukon alapuolella motocross-niskatukea vaimentamaan melua.

    Joskus kun tulee pidettyä nahkatakin alla pitkäkauluksista takkia niin se hiljentää aika paljon kun vielä käyttää kypärähuppua missä on pitkä windstopper-kauluri jonka saa takin kauluksen sisään. Niin ja korvatulpat tietysti. 3M 1100-mallit vaimentaa 31db pakkauksen mukaan jos en ihan harjoja muista. Tuolla paketilla on tosi hiljaista
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    Lainaa (MLa @ Heinä. 21 2007,22:37) kirjoitti
    Nykymelulla on turha haaveilla kypäräpuhelimista ja muista hienouksista.
    Ite käytän suupertin konseptissa ihan perus eareja ja pystyn silti käyttämään kypäräpuhelinsysteemiä myös moottoritienopeuksissa


    Tais olla sitten viesti nummerolla 1000 ... Kiitos ja anteeksi
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  9. #9
    Lainaa (NikoL @ Heinä. 21 2007,23:26) kirjoitti
    Tai miten olisi vaikka tuollainen kypärähelma? Itsellä ei kyllä ole kokemuksia siitä miten hyvin/huonosti toimii.
    No nyt on kokemusta tosta tuotteesta. Voisi kiteyttää entisen miehen sanoihin: "Kymppi meni hukkaan v*tun ostin enkä n*ssinutkaan"!

    Eli kyllähän se vähentää kypärämelua (mutta en silti hylkäisi korvatulppia),mutta miinusmerkkejä tulee....
    -joutuu todella paljon venyttämään, kun laittaa paikalleen->pieni repeämänalku heti kättelyssä
    -mikäli ei laita koko "kitkanauhaa" kypärän ulkopuolelle, niin ei pysy(tietenkin tämä riippuu hieman kypärän mallista, oma HJC)
    -kypärän päähänlaitto toin suojan kanssa on todella vaikeaa
    -kun/jos sen saa päähän, niin sitten huomaakin, että suoja on luiskahtanut pois paikaltaan->homma alusta
    -ilmalävet ei ainakaan HJC:ssä toimi, takaosan ilmalävet jää kypärän pehmusteen päälle ja etuosan kanssa käy vähän sama juttu
    -tänään (+15 C) lämpötilassa oli havaittavissa jo visiirin huurtumista, eli ilmankierto ei toimi toi paikalla
    -pään kääntely on toi paikalla huomattavasti "jäykempää"
    -jos on valkoinen/vaalea kypärä, niin voi olla aika koomisen näköinen viritelmä

    Tuli aika - voittoinen lista, joten yritetään saada vähän plussiakin:
    +tuote tuli kivutta postissa alta viikon
    +se tosiaan vähentää melua, ei tosin dramaattisesti
    +idea on mielestäni loistava, mutta toi lippa täytyis olla esim. tarranauhalla avattava/suljettava niin olis helpompi laittaa päähän ja ehkä pysyisi paremmin paikallaan
  10. #10
    Humppilassa bongasin tuon kaulurin tyyppisen judianssin joka oli hevosenkengän muotoinen, eli kaulan kohdalta auki. Hintaa en ehtiny nähdä, mutta varmasti toimiva peli jos käyttää viel hyvää windstopperia kaulassaan
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  11. #11
    Monitoimikauluri ja sen vetää kypärähupuksi ¿
  12. #12
    Lainaa (Kane @ Elo. 01 2007,19:55) kirjoitti
    Lainaa (NikoL @ Heinä. 21 2007,23:26) kirjoitti
    Tai miten olisi vaikka tuollainen kypärähelma? Itsellä ei kyllä ole kokemuksia siitä miten hyvin/huonosti toimii.
    No nyt on kokemusta tosta tuotteesta. Voisi kiteyttää entisen miehen sanoihin: "Kymppi meni hukkaan v*tun ostin enkä n*ssinutkaan"!

    Eli kyllähän se vähentää kypärämelua (mutta en silti hylkäisi korvatulppia),mutta miinusmerkkejä tulee....
    -joutuu todella paljon venyttämään, kun laittaa paikalleen->pieni repeämänalku heti kättelyssä
    -mikäli ei laita koko "kitkanauhaa" kypärän ulkopuolelle, niin ei pysy(tietenkin tämä riippuu hieman kypärän mallista, oma HJC)
    -kypärän päähänlaitto toin suojan kanssa on todella vaikeaa
    -kun/jos sen saa päähän, niin sitten huomaakin, että suoja on luiskahtanut pois paikaltaan->homma alusta
    -ilmalävet ei ainakaan HJC:ssä toimi, takaosan ilmalävet jää kypärän pehmusteen päälle ja etuosan kanssa käy vähän sama juttu
    -tänään (+15 C) lämpötilassa oli havaittavissa jo visiirin huurtumista, eli ilmankierto ei toimi toi paikalla
    -pään kääntely on toi paikalla huomattavasti "jäykempää"
    -jos on valkoinen/vaalea kypärä, niin voi olla aika koomisen näköinen viritelmä

    Tuli aika - voittoinen lista, joten yritetään saada vähän plussiakin:
    +tuote tuli kivutta postissa alta viikon
    +se tosiaan vähentää melua, ei tosin dramaattisesti
    +idea on mielestäni loistava, mutta toi lippa täytyis olla esim. tarranauhalla avattava/suljettava niin olis helpompi laittaa päähän ja ehkä pysyisi paremmin paikallaan
    Vaimon Condoriin ostin tuollaisen kauluksen, mutta eihän se siitä S ykköstä tehnyt Melu ei vaimon mukaan juuri vähentynyt eikä myöskään vetoisuus .Condoriin se istui yllättävän nätisti, pysyy hyvin paikoillaan, eikä repeillyt.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  13. #13
    Appiukon AGV:stä poistui vinkuva ääni tuolla Hanxin kauluksella. Ei ole kyllä moittinut ostostaan ja itsekin sitä käsissä pyörittelin ja totesin sen pysyvän hyvin paikallaan. Tekivät kesälomalla reissua anopin kanssa ja kehui ostoksen olevan kannattava. Ehkäpä kokeilen tuota omaanikin vielä.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  14.  
  15. #14
    Shoei xr-1000:seen ostin joskus semmosen whisper stripen joka "sulkee" sen kypärän alaosan niin että kaulan ympärille ei hirveesti jää tyhjää tilaa.

    Tippu metelitaso aivan törkeesti ton jälkeen.
    04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa