Tuli tuossa hankittua XJR 1300 vm. 04. Pyörä on kaikinpuolin muuten ihan unelma, mutta ääntä ei pelistä lähde nimeksikään. Tarkoitus ei ole saada infernaalista möykkää ulos putkista vaan että pyörä kuulostaisi joltain muulta kuin perämoottorilta. Mikä olisi halvin tapa saada paremmat äänet? Olen noihin vakioputkien ulkonäköön mieltynyt joten sinänsä säälittää niistä luopua.
Katsopas tuolta
XJR on kyllä siitä harvinainen pyörä, että se näyttää vakioputkien kanssa erittäin hyvältä. Siihen on aika vaikea löytää hyvännäköisiä tarvikeputkia.
Joku vasta kauppas tuolleen modattua putkistoa täällä muistaakseni 250Eur. Itselläkin himottais, mutta ei viitti "tuhota" omaa alkuperäistä.
Tuo on muuten totta, että XJR menee pilalle jos laittaa 4-1 putken (niinkun 07 mallissa on :-( )
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma
Ei se nyt välttämättä pilalle mene...(AnttiH @ Elo. 03 2007,10:48) kirjoitti
...mutta kieltämättä ainakin omasta mielestä XJR:ään sopii parhaiten tuplaputket.
Mä en ole myöskään löytänyt ensimmäisiäkään säädyllisen näköisiä mökäputkia XJR:ään joten tein tuon modauksen omaan `03 vermeeseen ja äänet kovenivat sopivasti eikä tehotkaan laskeneet kauheesti, onnistunut viritys siis... *![]()
Power is nothing without mojo!
Minähän niitä kauppasin, meni jo.(AnttiH @ Elo. 03 2007,10:48) kirjoitti
Putkista oli nettiohjeiden mukaan ohitettu viimeinen kammio ja samalla ulostuloreikää isonnettu. Äänet madaltu ja koveni.
Vaihdoin kuitenkin vielä Devil:n kokoputkistoon 4-1. Konetehoa lisää ja äänet tosiaankin kohdalleen, ei mikään nokkahuilu vaan kunnon tuuba.
Pyörä vielä kevenikin n. 12kg. Alkuperäiset 20kg vs. Devil 8kg.
<p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
mulla on -07 xjr ja vaan toisella puolella putki niinkuin uudessa on....köyhällä ei oo vara molempi puoleisiin ;) Mut mistä sais uuteen malliin kunnon putken, eli äänet kohdilleen ja tehoakin ehkä, kun kyselin niin ei ollut suomessa saatavilla putkea. Johtuu kuulemma ruiskun säädöistä jne... tietoa asiasta?
Nyt saat hintansa arvoisen neuvon, ja ilmaiseksi...!
Kiitokset vinkeistä. Jos jollakulla on noita modattuja perusputkia vielä myynnissä niin täällä olisi yksi potentiaalinen ostaja.