Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Niin, tämmönen asia tuli mieleen, kun on tässä pari vuotta ollut tauko pyöräilystä ja vuokraaminenkin on hankalaa (pyöriä ei tahdo saada). 80-luvun alun pyöriä näyttää saavan suht edukkaasti parilla tonnilla.

    Yksi joka kiinnostaisi olisi honda cm400. Pyörä on yllättävän hyvännäköinen, yksinkertainen rakenne (ilmajäähdytteinen rivitwin) ja moottorikokoon nähden suht tehokas (31kw).

    Yllätyin kun luin netistä löytämästäni huolto-oppaasta, että noita pyöriähän saa olla ropaamassa kokoajan; esim. venojen säätö 1000km välein, wtf? Teillä joilla näitä pyöriä on, niin onko käytännössä noin, että niitä pitää noin usein olla säätämässä? (toisaalta voi olla hölmöä kyseenalaistaa huolto-oppaan ohjeet..).

    Kiinnostaa kommentit noin muutenkin tuon ikäisen pyörän hankinnasta.



    Elämä on ihmisen parasta aikaa
  2. #2
    Venojen säätö tuhannen km:n välein kuulostaa utopistiselta. Loogisemmalta kuulostaisi, että ensihuollossa 1000 km kohdalla tehdään tarkastus (ja tarvittaessa säätö), ja tämän jälkeen esim. 12 tkm välein, tjsp..

    edit:
    Luulin jo ettei brandtin sivuilta löydy huolto-ohjetta, mutta CM olikin perinteisten mp:den puolella, eikä customien. Ei toi nyt niin pahalta näytä, jos normaaleilla huolloilla selviää. Tässä linkki huolto-ohjelmaan: Huoltokortti. Eli venttiilien säädön tarkastus näyttää olevan 6 tkm:n välein.



    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  3. #3
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Elo. 02 2007,11:14) kirjoitti
    Venojen säätö tuhannen km:n välein kuulostaa utopistiselta. Loogisemmalta kuulostaisi, että ensihuollossa 1000 km kohdalla tehdään tarkastus (ja tarvittaessa säätö), ja tämän jälkeen esim. 12 tkm välein, tjsp..

    edit:
    Luulin jo ettei brandtin sivuilta löydy huolto-ohjetta, mutta CM olikin perinteisten mp:den puolella, eikä customien. Ei toi nyt niin pahalta näytä, jos normaaleilla huolloilla selviää. Tässä linkki huolto-ohjelmaan: Huoltokortti. Eli venttiilien säädön tarkastus näyttää olevan 6 tkm:n välein.
    Kiitoksia (eipä tullut mieleen katsoa honda sivuilta... )

    Vaikuttaa jo paremmalta kun tuota huoltokorttia tiiraa. Se enkunkielinen manuska taisi puhua omiaan..
    Elämä on ihmisen parasta aikaa
  4. #4
    Joskus oon katellu että tommosessa CM:ssä on kaikki niin hyvin esillä, että esim. venojen säätöön tuskin tarvii ees tankkia irrottaa.
  5. #5
    On helppo huoltaa ja tankin irroittaminen helpottaa hommaa. Itsellä oli aikanaan CB 400 N ja velipojjaalla parikin CM 400 T-mallia. Kiva puputin mutta ei tosikoille, joille pitää olla suurta kallista, tehokasta ja nopeaa...

    Putket lahosivat aikanaan käsittämättömän nopeasti. Pariin vuoteen ihan paskana siitä -81 mallista. Kesällä ´83 piti ostaa jo uudet...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  6. #6
    Mulla on CB400N toisena pyöränä, hyvä ja helppohuoltoinen pyörä, ja tehot riittää ihan hyvin "normaaliin" maantie- ja motariajoon.

    Saitilta www.vmpk.fi löytyy foorumi jossa on varmaan enemmän näiden vanhojen Hondien asiantuntijoita.

    Aion muuten kait myydä oman CB400N:n lähiaikoina, pistä privaviesti jos kiinnostaa. CB:ssä siis ihan sama kone kuin CM:ssä.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  7. #7
    CB:ssä on myös tukevampi runko kuin CM:ssä. Mulla oli viime syksynä korjattavana/huollettavana tuommoinen CM ja kyllä hieman jännitti ajaa yli 100km/h. Kumirunkofiilis.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  8. #8
    Lainaa (TunturiTT @ Elo. 03 2007,07:24) kirjoitti
    CB:ssä on myös tukevampi runko kuin CM:ssä. Mulla oli viime syksynä korjattavana/huollettavana tuommoinen CM ja kyllä hieman jännitti ajaa yli 100km/h. Kumirunkofiilis.
    Olet vaan tainnut tottua liian tukevarunkoisiin peleihin
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  9. #9
    Omistin aikoinaan muutaman vuoden CM400T -mallin Hondan. Ei voi kuin kehua pyörän kestävyyttä. Ikä ja kilometrit eivät juuri näkyneet laitteessa - kone vaikuttaa aika pomminvarmalta.

    Nuo pakoputket ovat tosissaan pyörän heikko kohta. Jouduin itsekin uusimaan ne alkukäyristä eteenpäin. Putket tuntuivat melkoisen arvokkailta silloin - ehkäpä johtui myös opiskelijan budjetista.
    Kawasaki VN800 Classic -99
  10. #10
    Lainaa (Ekku @ Elo. 03 2007,09:22) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Elo. 03 2007,07:24) kirjoitti
    CB:ssä on myös tukevampi runko kuin CM:ssä. Mulla oli viime syksynä korjattavana/huollettavana tuommoinen CM ja kyllä hieman jännitti ajaa yli 100km/h. Kumirunkofiilis.
    Olet vaan tainnut tottua liian tukevarunkoisiin peleihin
    Pitäähän pyörässä Runko olla. Ja oikea takahaarukka..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  11. #11
    mullakin oli eka ihan uusi ja eka ns. iso pyörä juurikin cm400t vuonna 1981. ajelin sillä pari kesää ja osittain pari talveakin. oli ketterä ja kestävän oloinen. kone oli kierrosherkkä ja kokoisekseen melko tehokas. ajaminen kovaa sillä oli kohtuullisen huteran tuntuista varsinkin kun piti laittaa siihen ns. pleksi. yli 160 kmh kulki muistaakseni ja silloin se vipatti ja wobblasi aivan sikana. nykypyörillä pitäisi ajaa 500 kmh, että pääsisi lähellekään samanlaiseen tappovauhdin tunnelmaan.

    venoja säätelin muistaakseni 6000 km välein tai ne tarkistettiin takuuhuolloissa alkuunsa. ovat ruuvisäätöiset ja vain kolme venaa per pytty.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  12. #12
    CM 400 T tuli ostettua Kawa z650 jälkeen. Sillä kun kaarsi onnellisena grillin pihaan, niin kanssamotoristit huuteli: onko se ny ristuksen hianua ajella sataasta persereikä erellä?
    Arvovaltatappiosta huolimatta pyörässä ei ollut sen kolmen vuoden ajan, jotka sen omistin, mitään huollollisesti huomautettavaa. Änkkärit vaihdoin Stormin tarvikepilleihin ja äänet herätti pahennusta naapureissa.
    Pidä vaan mielessä, että kone on pieni. Se peli ei lähde kuin "kuppa Töölööstä". Ajoasento oli suhteelllisen mukava ja pysty ja olihan se aika nättikin. Puolikas seiskapuolikkaasta CB 750 C:stä, noin niinkuin ulkonäöllisesti. Mun mielestä customin pitää näyttää just tolta, eikä miltään "harrikankopiolta". Mutta mä olenkin näitä vanhoja pieruja, jotka ajatuksellisesti on jääneet 80-luvulle pyörien kauneutta ajatellen.
    Laukkuja mulla ei siihen ollut, tarakka kylläkin, jolla sitten tavarat kulki, ja tankkilaukussa. Pitkiäkin reissuja tuli tehtyä välillä. Nythän sitä on jo kaikenlaista härpäkettä saatavana tuohon kuljetuspuolelle, joten vaikka Polon vedenpitävä "pötkylä" taakse ja kunnon tankkilaukku ajaa asian. Iso pleksi aiheutti "voblauksen" yli 130 vauhdeissa, joten sitä karttaisin, tosin valikoimakin on pleksien osalta nykyään ihan eri, kuin 80-luvulla.
    Mukava pikku mopo, jolle osaa itsekin tehdä huollon osalta jotain. Osta pois vaan.
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
  13.  
  14. #13
    Lainaa (hesekie1 @ Elo. 03 2007,00:09) kirjoitti
    Aion muuten kait myydä oman CB400N:n lähiaikoina, pistä privaviesti jos kiinnostaa. CB:ssä siis ihan sama kone kuin CM:ssä.
    Kone on sama mutta CB:n laatikko on 6-vaihteinen CM:n viiden sijasta.

    Putkista puheenollen velipoika laittoi siihen sitten alkuperäisien tilalle jotkut suoremmat tarvikemallit ja ääntä oli ýnnä pa-kulutus nousi reiilulla litralla/100km.

    Tuo oli ´81-mallinen ja se vaihtui ´83-malliseen, joka oli paljon hiemompi tummanpunaiosella 2-värimaalauksella ja siihen hyvin sopivalla mustalla koneella. Alkuperäiset iskarit oli vaihdettu jo ´81-mallissa Koneihin.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45