Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 85:sta
    Kauhea GS-kuume meneillään ja yritän jotenkin saada kuumeen menemään ohi ==> olen miettynyt mahdollisia negatiivisia asioita mitä GS:n oston myötä saattaisi tulla vastaan (nykyinen pyörä 1300 Pan Euro). *
    Nyt kaivattaisiin myös GS-omistajilta objektiivisia kommentteja pyörän huonoista puolista (miksi huonoista ==> kehuja on kaikki sivut väärällään, niistä ei ole puutetta).

Nämä asiat on itsellä nyt jo "listalla" pohdittavana:
    - liian korkea minulle ? (olen 178 cm hukkapätkä ja Panissakin menee välillä varvustamiseksi)
    - tottunut hyvään tuulensuojaan, Gessussa paljon vaatimattomampi ==> mitenkähän tuulen tuiverrukseen taas tottuu ?
    - täriseekö kuitenkin ajossa häiritsevästi (Pani käytännössä lähes tärinätön)
    - miten pitkät matkat eli rautaperseet sujuu, lähinnä jakkaran toimivuus ? (toisaalta USAn 11 päivän IronButt kärkisijat on miehitetty näillä laitteilla ==> ainakin joillain varusteilla pitkät matkaa taitaa onnistua tai sitten jenkit on todellisia rautaperseitä)
    - kauhea kura- ja vesilinko, varsinkin jalat saa vettä etu ja takapuolelta riittämiin ?
    - kuiva kytkin, ei paljon luistatella ==> kestääkö enemmän kuin 50.000 km ?
    - karun näköinen laite, vaimon eka kommentti oli että "ei ikinä meidän taloon"
    - kestävyys: perinteisesti BMW ollut kestävä merkki, mutta viime vuosina on tuntunut että uudempien Bemujen kuskit vierailee takuuasioissa aika taajaan pajalla <=> laatu ei ole esim. Hondan tasolla enää ? *(takuuaikana ei tietysti niin väliä, mutta tuleeko kallis pyörä ylläpitää takuuajan jälkeen, CAN-väylineen, softineen yms.)

Koeajolle tässä menen heti kun sopiva löytyy tarjolle. Voi olla että sen jälkeen jo kuume laskee (näin kävi FJR:n kanssa toissa keväänä) *

Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Lainaa (hondamania @ Elo. 01 2007,22:53) kirjoitti
    Kauhea GS-kuume meneillään ja yritän jotenkin saada kuumeen menemään ohi ==> olen miettynyt mahdollisia negatiivisia asioita mitä GS:n oston myötä saattaisi tulla vastaan
    Et tu, Brute?
    Minä olen onnexi sen verran p.aukinen, että konkurssi tulis mahdollisena lievästi negatiivisena asiana vastaan.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

Moto Guzzi California EV Touring
    Tästähän saa taas oikein hyvän kinan aikaiseksi :

"Gessut vastaan muut"

En edes oo Gessun omistaja, mutta sen verran olen kokaissut, että uskallan pariin asiaan kommentoida.

Lienee Saksan myydyin BMW, joten jokin siinä ihmisiä viehättää. Hieno pyörä tuollaisista pitäville. Voisiko autopuolelta vetää analogiaa katumaastureihin?

Käyttötarkoitus sanelee tietysti paljon. Oma 150 kilsan kokemukseni (Via Balticalla) riitti. Mutta en varsinaisesti haekaan sivu- ja sorateitä, koska se ei nykyiseen (työmatkapainotteiseen) ajoharrastukseeni oikein passaa.

En ole Pan Eurolla ajanut, mutta se lienee aika lailla kuin LT kevennettynä.
    Ja kun vertaan LT:tä Gessuun niin täriseehän se GS vähän perkeleesti. Mutta ei sekään kaikkia häiritse.

Ja oikea käsi puutui saman tien siinä tärinässä ja cruisen puuttuessa. Tämähän vain osoittaa, että meikäläinen ei olekaan mikään tosimotoristi...Kuulemma lisävarusteena sen cruisenkin saa.

Ja kylmäkin tietysti tuli sieltä LT:n kuomun takaa Gessun selkään hypätessä. Ei muuta kuin lisää vaatetta päälle, sillähän se hoituu. Tai sitten isompaa lasia ynnä muita ohjureita ripustelemaan.

Sillä retkellä ei onneksi satanut (en olisi tietenkään viitsinyt edes Gessua huonolla kelillä kokeilla) mutta arvelen, että vähän pidempivartiset off-road saappat (ja kunnolla vedenpitävät) on sade- ja rapasäällä poikaa. Mutta niinhän ne pitää olla jo tyylinkin vuoksi .

Kuiva kytkin on kuiva kytkin. Kyllä se pelaa niin kauan kuin pysyy kuivana eli ei kai ne varsinaisesti heikkouttaan hajoa. Sen sijaan kaikenmoinen neste (hydraulineste, laatikkoöljy tai moottorin voiteluöljy) on Bemun kytkimelle myrkkyä. Näitä joillekin sattuu, ei kuitenkaan käsittääkseni Gessuille mitenkään erityisesti.

Ja ne, jotka ajaa vakioGessun penkillä (tai oikeastaan minkään muunkaan Bemun tehdaspenkillä) IB:n niin kyllä ne varmasti ansiomerkkinsä ovat ansainneet. Tarvikepenkit on poikaa niin Gessuissa kuin LT:ssäkin. Ihmisten anatomiat kumma kyllä aina eroaa sen verran, että noille custompenkeille löytyy markkinoita.

Känniväyläkokemuksia ei itselläni ole, joten en niitä osaa kommentoida.

Ja kauneushan on aina katsojan silmässä. Ei tosin voisi kuvitella meidänkään perheemme hallitusta Gessun takasitsille, vaikka siellä varmasti suhteellisen kelpo oltavat ovatkin.

Ja kyllä se Gessu varmaan myös kaupunkipyöränä hakkaa monet muut. Just alkuviikon Roomassa viettäneenä panin merkille, että valtaosa oikeista moottoripyöristä siinä kaupungissa oli Gessuja. (Jos Burgmanit luetaan vielä skoottereiksi, joita - siis skoottereita - siellä tietysti on varmaan 90-95 %). Ja yhden ihkauuden LT:nkin näin siinä hullunmyllyssä, joka vaikutti melkein yhtä fikuslta kuin jos olisi pyörinyt siellä Hummerilla...

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Se on äärimmäisen ruma, rumin. Niin ruma, että se on jo hiano
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

Moto Guzzi California EV Touring
    Joo joo, ruma se on ku faaan. Vaimo kysyikin heti, että mikä helvetin lippa sulla on tossa etupyörän päällä? Eiks sen vois ottaa pois? En oo ottanu... Nyt rumuuteen on jo niin tottunu, et en välitä.

Penkki on huono, myönnetään. Itsellä pituutta n. markkaseiskytseittemän ja lyhyet jalat. Piti tilata tavallinen gessu matalalla sitsillä, jolta saan molemmat jalat maahan tasasella. Kuoppa kun sattuu kohdalle, niin saattaa käydä köpelösti. Pitkällä matkalla takalisto puutuu niin, etten oo moista millään edellisitä pyöristäni kokenut. Airhawk on harkinnassa.

Plexi suojaa miten suojaa. Kaikki on kuitenkin kiinni omista tottumuksista. Yläasennossaan suojaa minua jo liikaakin, joten pidän keskiasennossa, jolloin moottoritiellä kyykistelen silloin tällöin. Pärjään, siis.

Mut on se vaan niin ihana !!! *

ps. Piti vielä sanomani, että; Hommasin ennen ensimmäistäkään koeajoa etulokkarin pidennyspalan ja taakse puolimetrisen lisälokasuojan. Koska ne tuli heti uuteen pyörään, en ole kuran ja veden lentämistä päässyt (onneksi) kokemaankaan.

Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

Hyviä kommentteja, lisää vaan. Varsinkin tuo jakkara-homma kiinnostaa. Tarkoitus kuitenkin edelleen harrastaa pitkän matkan ajoa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Entäs Adventuren penkki ?. Onko siinä eroa perus-GS:ään; onko kenelläkään kokemuksia pitkiltä matkoilta ?.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
    Tämä vuosi oli ensimmäinen, kun GS-saksmannit tuli autolla prätkät peräkärryssä Alpeille ajelemaan. Aiempina vuosia ne on tullu ihan ajamalla ja saksalaisiksi GS-hemmot ajaa pirusti. Nytkin niitä oli Andorrassakin ja ihan pelkästään prätkällä, joten ei toi satula –vakio kun näyttää olevan yleisin, voi niin helvetin huono olla.

Ilmeisesti loistava allround-pyörä päätellen suosiosta. Negatiivista? Hinta ainakin...
    ... jotain piti muistaa
    Epäileekö joku tosiaan ettei GS olisi pitkän matkan pyörä
    Eihän se kastuminen ja paleleminen ole katteista vaan vaatteistahan se on kiinni. Katteet ja tuulilasit suojaavat minun mielestä eniten tuulelta ettei se ajaminen tulisi pitkän päälle niin h..lvetin raskaaksi. Aina sateella ajelen tuulilasi ala-asennossa (R1200RT) näkyvyyden takia.
    Kaveri ajoi minun perässä 1200 GS:llä (vakiosatula) huhtikuussa Hesasta Gardan ja Nizzan kautta takaisin kotiin. Ei valitellut muuta kuin että pitäisi ajaa enemmän. Lähtikin sitten vielä Baltian ja Puolan kautta Kroatiaan ja takaisin. Koko matka pikkuteitä paitsi Itävallassa alle 200km moottoritiellä.
    Kauhea GS-kuume meneillään ja yritän jotenkin saada kuumeen menemään ohi ==> olen miettynyt mahdollisia negatiivisia asioita mitä GS:n oston myötä saattaisi tulla vastaan (nykyinen pyörä 1300 Pan Euro). *
    GS-kuume lähtee GS:llä *
    Koeajolle tässä menen heti kun sopiva löytyy tarjolle. Voi olla että sen jälkeen jo kuume laskee (näin kävi FJR:n kanssa toissa keväänä) *
    Raision Bike Worldissa v. 2000 GS. Ruma, mutta keltainen.
    Eikä ole hinnan kiroissa.
    K1200RS
    Tuo gessun korkeus ei vakiosatulallakaan ole paha.Itse 175cm tantta ja hyvin ylettyy jalat maahan.Niin toi minun pyörä on 1150GS.Pleksi toimii hyvin.Itsellä pleksissä korotetut säätö palat.
    Jalat ei kuraannu sen enempää kun muillakaan.Pikku lisänä sylintereiden alla pienet roiskeläpät,etulokarin jatke ja takana iskarin suojaläppä.
    Ja sitten mainio ajettava mutkateillä.Pehmoinen hiekka myrkkyä jos ei ole kanttia antaa hanaa.
    Piikkirenkailla talvella ajoa se on vasta hauskaa...
    Tällä pyörällä 14kk takana ja 36tkm.Perse kunnossa ja naama hymyssä.
    T jarski

Itse yllätyin kuinka näppärä gs on käsitellä.Kun viime syksynä odottelin liikkeen tavallista gs koeajolle niin hämmästys oli suuri kun liikkeen pihaan kaartoi gs:llä hentonen n.170cm. pitkä nuori nainen.Mutta kun itse sain pelin alle niin en hämmästellyt enään yhtään.->Nyt 6500 km takana adventure mallilla ja on ollut sellainen kuin "unessa oli nähty".Ainut miinus on tullut ajonesto silmukasta joka vaihdettiin takuuseen.Senkään takia ei jäänyt yhtään kilometriä ajamatta vaan "ews" herja tuli muutaman kerran ja kuittaantui virtoja avaimesta pois käyttämällä.
    Saksassa gs tosiaan ollut 5 viimeistä vuotta myydyi pyörä malli...
    Lainaa (mopedman @ Elo. 02 2007,00:56) kirjoitti
    Se on äärimmäisen ruma, rumin. Niin ruma, että se on jo hiano.
    Vanha insinööriviisaus sanoo: toimiva kalu on aina kaunis.

Itse ajan Varaderolla. Symppaan gessuja, perustetaan vaikka joku rumien pyörien kerho. :-)
    -- sjm
    Tässäpä muutamia kommentteja kysymyksiisi jotka ainakin koittavat olla neutraaleja ja kiihkottomia olematta merkin puolesta tai vastaan.
    -korkeutta tuolla jo taidettiin kommentoidakkin, samaan syssyyn voi pistää myös tarinaa satulasta. Alkuperäinen satula ei ainakaan minua miellyttänyt, oli iian pehmeä ja koko ajan tunne, että valuu päin tankkia - tämän korjasin Wunderlichin penkillä joka on todella hyvä.
    -tuulensuoja:jos olet tottunut Pannarilla ajamaan, niin Gessussa tuulet varmasti riepottavat aivan eri malliin, minua se ei haittaa. Jos haluaisin totaalisen tuulensuojan, en harrastaisi prätkälläajoa. Alkuperäinen Gessun pleksi oli ainakin minulle(194 cm) turhan äänekäs, mutta lyhyemmälle kuskille kuulemma ei niinkään meluisa. Korjasin asiaa MRA:n pleksillä ja tulos ihan ok.
    -tärinä;kyllä tärisee, tietyillä kierroksilla peilit samenee, muttei tärise niin paljoa että kävisi sormien tai jalkojen päälle
    -kestävyys:kokemuksia 30 tkm ja no problem.
    -rautaperse:olosuhteiden pakosta jouduin ajamaa melkoisen maratonin Dresdenin takaa Tukholmaan vuorokaudessa, kilometrejä kertyi 1489, ei se loppu nyt mitään suurta ajamisen nautintoa ollut, mutta pyörää en voi moittia tuolla reissulla enkä muutenkaan. Autobahnilla 150 km/h on aivan tuskaton matkanopeus ja mutkateillä, myös sorasellaisilla suorastaan erinomainen.
    Paha sanoa suoranaisista heikkouksista, koska niitä ei mielestäni ole.

Pleksi 177 cm pituiselle on hyvä, ostin tumman orkkispleksin katuajoon, orkkis kirkas on aikas naarmuinen oksien iskuista.
    Nurkka- ja maastoajossa ei tulppia tarvii, joten pleksi ei pärise.

Pyöreet peilit kun vaihtaa laajakulmiin, uudesta K-sarjalaisesta, niin näkee paremmin taakse.

Penkkiä en moittis ( 70 kg kuski ). Mulla on kaksi erilaista Touratechin penkkiä, mutta jos pitkä reissu pitäis tehdä, niin orkkis vaan paikalle.

Pyörän tärinät ja käynti tasaantuu dynotetulla ruiskuboxilla, kulkupuolen parantumisesta puhumattakaan.

Jarrutehostin on takalistosta, onneksi omassa ei sitä ole, osta -07 mallinen tai aiempi ABSiton versio ( jos löydät ).

Takaiskarin on moni päivittänyt, jos kuski on hevimmän puoleinen, tai ajaa kakspäällä kuormattuna matkaa vähän enemmän.

Orkkis laukkusarjoissa on ollut laatuongelmia, sivulaukut saattavat päästää vettä sisään ja takalaukku voipi putoilla.

Lisävarusteet ei lopu, järki ja lompakon paksuus määrittelevät rajat.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
    Tuulensuojasta: Vakiopleksi ei oikein riitä bahninopeuksissa. Tuulenpaine ryhtyy rasittamaan käsiä (!!). Tähän korjauksena nyt asennuksessa GIVI:n pleksi ja Adventuren sivusiivet. Kokemuksia saan sitten myöhemmin.
    Suomen normiajossa, elikkä mutkaisila maanteillä kate riittää vallan mainiosti. Varsinkin helteellä ala-asento antaa mukavasti lisäjäähdytystä.
    Penkistä: Penkki on persestä! Pientä apua saa siitä, että asentaa etusäädön ylös ja takasäädön alas. (kielletty käsikirjassa) Näin säätämällä valuminen lakkaa ja hanuri kestää paremmin. Huomiona sellainen, että pyllyongelmat tulee nimen omaan suoraan ajaessa, kun penkissä ei liikuta. Jos kulkee mutkateitä, jossa paikkaa vaihdellaan, niin pylly jaksaa loputtomiin. Airhawki on kaapissa, mutta ei vielä kokeiltu tositoimissa.
    Tärinästä: Tutina pitää jalkojen verenkiertoa yllä ja kertoo kuskille millä kierroksilla mennään. Ei todellakaan mikään ongelma näissä uusissa!! Tuntuu, mutta ei haittaa. Pyörässä on vaihteet sitä varten, että pystyy sovittamaan moottorin pyörintänopeuden sopivaksi ajonopeuden kanssa.
    Luotettavuudesta: Osa GS:istä on huonoja. Vaihdoin ensimmäiseni (2004 mallia = protosarjaa) uuteen, kun takuu loppui. Uudessa ei ole muuta vikaa, kuin jatkuva tankkaustave ja likaantuminen.

FIN_GSer
    Polvikulmasta on muutamat kommentoineet, varsinkin jos vaihtaa matalamman jakkaran, tulee polvikulma kyykkymäisen jyrkäksi ==> comments ?
    Tuosta kestävyydestä, onkos joku jo 1200 ajanut > 100.000 ?
    Vuodessa tuppaa tulemaan 25.000 kilometria, jolloin kestävyys aletaan mitata kunnolla tuolla sadan tuhannen toisella puolella. Laitteen kuin laitteen tietysti olettaa kestävän 50.000.

Vielä niistä servojarruista ==> missä malleissa sellaiset on ? (2007 ei kai enää ole)

Heinolla espoossa on käymässä Bmw riders around the world tourin pyörät ja niillä on ruuvattu joku 125tkm
    mulla on visio...
    No mutta eihän ole mitään upeamman näköistä kuin tuo GS! Pommikoneen pitää näyttää pommikoneelta eikä miltään puunatulta lelulta

- Penkki on todellakin perseestä. Pitäisi varmaan hankkia parempi. Tai ajaa niitä mutkia enemmän.
    - Pleksi on tuulinen ja äänekäs (itse 195cm). Tututstun muihin vaihtoehtoihin ja katotaan uutta ens kaudelle.

Mutta se vaan tuntuu niin hyvältä. Kerran kun lähtee ajamaan, tietää että tässä se nyt on. Ja pääsee minne vain. Ja kone kestää varmaankin useammman 100tkm. Lupaan, ettet kadu päivääkään
    Aavikon yli pitäis päästä. Tai Turkin takamaille. Tai ihan minne vain Lähi-Itään. Tai Marokkoon.
    Jostain pitää aloittaa ;) Edit: Route 66 ajettu 2007. Edit2: Iran ajettu 2008. Matkablogi: www.chef.fi/iran. 2009 oli jalka poikki. 2010 muutto Norjaan.
    Lainaa (hondamania @ Elo. 02 2007,23:14) kirjoitti
    Polvikulmasta on muutamat kommentoineet, varsinkin jos vaihtaa matalamman jakkaran, tulee polvikulma kyykkymäisen jyrkäksi ==> comments ?
    Tarviiko 178 cm pitkä matalan satulan? Itse olen saman mittainen ja tykkään ajaa (1150GS) penkki ylemmässä asennossa ja ihan kohtuudella sillä pärjää. Onko 12GS niin paljon korkeampi? Eihän ne sitä paitsi painakaan enää juuri mitään...
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
    Hinta. GSA:n hinta on vähän lähempänä kohtuullista.
    Itse kun aikoinaan koeajoin 1200GS:n niin vieressä ollut nainen oli haukkunut omaa 1200RT:tä hiukan rumaksi verrattuna aikaisempaan FJR:nsä, mutta Gessusta tuli heti kommentti "Se vasta ruma onkin". * *Nyt vuoden / 20 000 km käyttäneenä pidän tätä jopa kauniina, ja on persoonallinen pyörä joka herättää keskustelua ihmisissä.

Perus GS:ssä hiukan sirompi kuin Adventure. *

Pyörän ainoa heikkous: sateella ilman laukkuja ajettaessa kastelee takamatkustajan ikävästi, mutta taka- ja sivulaukut auttavat tähän aika hyvin. *Lisäksi saatavana erilaista lippaa taakse ja huggeria takapyörän päälle, joilla voi pikkasen yrittää parantaa tilannetta + etulokarin jatke (www.wunderlich.de ja www.touratech.de). *

Oma takamus kestää hyvin vakiosatulaa, *kesän reisulla tuli yli 6000 km ajoa kahdessa viikossa ja pisin päivämatka oli yli 1000 km. Olisin heti halunnut lähteä uudelle pitkälle reissulle tällä pyörällä. * Todella leppoisa mukava ajoasento. *Välillä voi ajaa vaikka seisten, jos paikat rupee puutumaan.

Pyörä on toiminut hyvin eli ei ole ollut teknsiä ongelmia. *Minun pyörä on tehostimella varustettu (vuosimallit 2004-2006) ja itse tykkään näistä jarruista, tuntoa on riittävästi ja tehoakin löytyy jarruista sitten tiukassa tilanteessa. * Tehostin ei vaatinut minulla yhtään totuttelua kun siirryin japsista tähän pyörään.

Hidasajotreeneissä kytkin on sietänyt hyvin luistattelun, kunhan ei pidä kierroksia korkealla (moottori jaksaa vetää jo tyhjäkäynnilläkin). Kytkimestä saa kyllä käryä ilmoille, kun luistattaa reippailla kierroksilla, mutta pienet käryt sen pitäisi kyllä kestää.

Tärinä ei ole mitenkään häiritsevä. *Rivineloseen verrattuna tärinää on enemmän, mutta kun ajoin Ducatin 1100 Multistradaa niin Bemaria voi pitää täysin tärinättömänä.

Nyt pyörässä on Mezlerin Roadtec Z6 katurenkaat ja asfaltilla viihdyttäessä paljon kivemmat kuin alkuperäiset sekarenkaat. *Sivutuuliherkkyys pieneni ja suuntavakavuus parani entisestään. *

Alkuperäisen pleksi vaihtui pitkän kokeilun jälkeen MRA:n tuotteeseen. *Puuskittaisessa sivutuulessa kuljettaa hiukan heitellään, mutta senkin sietää. *Tässä kriteerissä täyskatetut matkapyörät vievät todennäköisesti voiton, mutta ...

Minä ainakin tästä pyörästä tykkään, enkä ole vielä löytänyt parempaa pyörää mihinkä sen vaihtaisin.

R1200GS
    terve

ei GSän normipenkki huono ole ja jos takamus puutuu niin sitten voi ajella seisten. Ajelin 1200km päivässä viikko sitten liettuasta unkariin ja tuollaisen siivun kyllä vetäsee ilman suurempia tuskia. Tosin ajelin kaikki kylät läpi seisten ja istuen vauhdikkaat tiet. Pitempiä matkoja varten pitäisi kyllä saada "autocruise", kun kaasukäsi tuppaa puutumaan

Minäkin olen vain 168 pitkä mutta kyllä tuolla GSällä pärjää kun katsoo mihin pysähtyy ja kovapohjaiset jalkineet auttaa kovasti varpailla tasapainoillessa

Takalaukku kuulemma menee rikki helposti, mutta uusien laukkujen kiinnitys on vahvistettu metallilla, joten senkin pitäisi olla kunnossa(kiitos GS kolleegalle joka tarkasti minun laukun viking linen jonossa Tukholmassa, terveisiä vaan )

Ehkä tähän mennessä (7tkm)huonoin kokemus on tankin pienuus -> jatkuvaa tankkausta ja minulla ainakin tankin mittari ei seuraa menoveden vähenemistä mitenkään hienostuneesti vaan se näyttää täyttä aina kunnes tippuu melkein tyhjäksi kerralla.
    polkupyorailija kiinassa
    Polttoainemittarista voi kyllä noottia laittaa, toimii kuinka sattuu. Näyttää täyttä tankkia ja sitten yhtäkkiä putoaa varoitusvaloille. Paras tapaus toistaiseksi: mittari ei vielä vilkuttanut viimeisiä 70 kilometriä kun tankkauksessa säiliöön meni 20,35 litraa.
    Uuudemmissa vuosikerroissa on polttoainemittarin anturia muutettu ja ongelmaa ei kai ilmene.
    Janlipolle terveisiä Mäkin sain sitten laukun vaihdettua uuteen vahvistettuun.

Polttoainemittarihomma on softavika ja korjaantuu tyypillisesti, kun pyörän tietokoneitten ohjelmistot päivitetään huollossa. Joissain 2004-sarjan mopoissa tosin anturikin meni uusiksi, mutta se oli sitä alkukankeutta vaan.
    Polttoainemittari tosin toimii normaalistikin vähän hassusti. Ekat puoltankkia näyttää täyttä ja sitten hupsahtaa kerralla puoleen. Ei haittaa, kun tietää.

FIN_GSer
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Itte oon kohta 4 v veivannu Gessulla, enkä muita tartte (paitsi toisena on HD, mut sitä ei lueta). On se vaan karu peli mut toimiva, eikä sitä oo tehty silkkipe...seille, vaan juurikin iron b..lle. Voi ajaa mettätietä, soratitä, rataa, moottoritietä, tehdä matkoja tai ajaa ihan missä vaan. (suohonkin uppoo paremmin kun muut) Missään ei oo ykkänen mut kaikissa pärjää hyvin, eli kokonaisbojoissa on ykkönen.
    Tosi on et GS kuumeesta pääsee vain ostamalla GS:n. Mut varoituksen sana; GS saattaa aiheuttaa riippuvuutta. *

PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
    Tapasin tänään yhden hyvistä ajokavereista, jolla on myös ollut Pannari nyt kolme vuotta. Oli käynyt lauantaina Vaasassa Käyttöautossa kokeilemassa uuttaa Gessua. Ja kehui peliä silmät säkenöiden ja kaupanteko on selkeästi menossa. Mikä ihme siinä pyörässä noin vie vanhankin miehen mennessään ? Kysyin kyllä heti että otitko nyt varmaan aamulla kaikki pillerit *

Perhana, kuume senkun nousee. Auttaiskohan tähän asperiini.

No nyt kun olet kuullut ns. toisen käden tietoa eli toisten kokemuksia pyörästä niin lieneenkö korkea aika hankkiutua koeajolle, jotta saat sitten sitä ensi käden kokemusta... .

Eihän se muulla tuosta enää selviä...

lykkyä tykö päätöksille...

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Kauhea GS-kuume meneillään ...

- liian korkea minulle ? (olen 178 cm hukkapätkä ja Panissakin menee välillä varvustamiseksi)
    - tottunut hyvään tuulensuojaan, Gessussa paljon vaatimattomampi ==> mitenkähän tuulen tuiverrukseen taas tottuu ?
    - täriseekö kuitenkin ajossa häiritsevästi (Pani käytännössä lähes tärinätön)
    - miten pitkät matkat eli rautaperseet sujuu, ..
    - kauhea kura- ja vesilinko, ...
    - kuiva kytkin, ei paljon luistatella ...
    - karun näköinen laite, vaimon eka kommentti oli että "ei ikinä meidän taloon"
    - kestävyys: perinteisesti BMW ollut kestävä merkki, ...
    Pakkohan tähänkin soppaan on lusikkansa lyödä vaikka kaikki taitaa olla jo sanottu..

Vaihdoin R1100S:stä R1200GS:ään viime kesäkuun alussa.

*- Liian korkea? Mä olen 174 cm ja persjalkainen. Vakiopenkillä sen alemmassa asennossa yltää riittävän hyvin maahan. Ei onkelmia epätasaisessakaan maastossa kunhan on tarkkana.

*- Tuulensuojaa saa kun menee mökkiin. Okkispleksin sahasin lopulta 15 cm matalammaksi että sain kypärän suunnilleen puhtaaseen virtaukseen ja jytinättömäksi. Okkispleksin sivulevikkeet antavat yllättävän hyvän suojan käsille ja hartioille.

*- Tärisee varmaan enemmän kuin V4, mutta en osaa sanoa kun mulla on ollut pelkästään 1- tai 2-pytyyisiä. Tärinä ei häiritse.

*- En ole innostunut kovin pitkistä matkoista. Palasin just lomareissulta Lapista ja siellä tuli ajeltua 400 - 600 km päivämatkoja jotka eivät ainakaan puuduttaneet mitenkään. Ainakin jos lähtee hiekkamaanteille, on paljon enemmän ohjelmaa ja silloin persaus ei ole liimautuneena penkkiin samaan asentoon, eikä puudu läheskään niin herkästi.

*- Kuraa lentää jos ajaa kuratiellä. Mun mielestä toi ei heitä sitä niskaan mitenkään ihmeemmin kuin muutkaan. Ajelin parina päivänä TOSI kuraisi hiekkamaanteitä ja ainoastaan housut oli polvista alaspäin kurassa. Ja kengät. Ja pyörä.

*- Kytkintä voi säästää kun ei käytä kovin paljon kierroksia lähdössä. GS:ssä on nimittäin sellainen traktorivääntö että se lähtee lähes tyhjäkäynnillä liikkeelle. Kyllä kai nää kytkimet kestää sen 100 tkm? jos ei akselin stefa ala vuotamaan ja öljy joudu kytkinlevyyn. Sitähän oli joskus ainakin näissä 1100- ja 1150-kuutioisissa. 1200:sta en tiedä.

*- Mullakin meni aikansa ennekuin pääsin sen yli että se on RUMA. Nyt en enää välitä koska käytännöllisyys menee ulkonäön edelle.

*- Kestävyydestä en osaa sanoa koska tää on ollut mulla vasta 2 kuukautta ja 5 tuhatta kilometriä. Mutta kilsaakaan en vaihtaisi pois! *

Eli pettymyksiä: no pleksi on vähän huono mulle, oma kustomointikaan ei sitä tehnyt täydellisdeksi eikä Touratechin Sport Screenikään ollut hääppöinen. Mutta kehitys jatkuu, kyllä siihen varmaan jostain vielä löytyy sellainen pleksi jonka takana ei jytise.

Jarrutehostin on kans vähän kyseenalainen juttu, se on aika herkkä tottumattomalle. Pienellä nopealla jarrukahvan painalluksella saa aikaan kunnon töksäytyksen joka tuntuu superärsyttävälle. Olen siihen jo vähän tottunut niin että painan hitaasti ja kevyesti. Äkkitilanteessa se on ihan ok. Mutta jos saisin valita, ottaisin vm. 2007:n jossa ei tätä tehostinta enää ole. ABSit ja osaintegraalijarrut ovat minusta sinänsä hyvät, on niiden toimivuutta jo kokeiltu aika paljon hiekalla ja poroja väistellessä. Ja ABSithan saa pois päältä jos haluaa hiekalla käyttää perinteistä takajarrua.

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  30.  
    jaa vai että gs-kuume iskee pannarin jälkeen, ei ois ihan heti uskona. no mutta jos meinaat vaihtaa niin täällä on yks pannari-kuski kiinnostunut ostamaan lisähemppeitä mitä oot pannariin hankkina, jos meinaat riisua varusteet, tai no jos se gs-kuume pääsee sittenkään nousemaan...
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen