Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Voipi olla tyhmä kymysys, mutta pystyykö seossuhdetta muuttamaan muuta kuin suuttimia vaihtamalla? Tai voiko seossuhde muuttua itsestään? Tuntuu että oma Jammuni on alkanut "röpöttään" ja vierastaa nopeaa kaasun annostelua. Kovaa kiihdyttäessä pakoputkesta lykkää melko sankkaa mustaa savua.
  2. #2
    Seossuhde muuttuu myös, jos bensapinnan korkeus kohokammiossa muuttuu. Syynä voi olla, että koho on jumissa tai venttiili päästää liikaa bensaa. En tunne tuon Jammun kaasaria, mutta kannattaa varmaan aukaista ja puhallella kaikki suuttimet ja reiät, sekä tsekata koho ja bensan tuloventtiilin toimivuus.
  3. #3
    Tuli vielä mieleen yksi yksinkertainen juttu , eli tukossa oleva ilmanputsari. Taas muuttuupi seos rikkaammaksi.
  4. #4
    Olen kuullut, että joissain Jammuissa pääsuuttimet pääsevät irtoamaan! Seos menee vuorenvarmasti rikkaalle, jos pääsuutin irtoaa - kannattaa tarkistaa!
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  5. #5
    Tuon putsarin tosiaan tarkistaisin itse ensimmäiseksi.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  6. #6
    Eikös noissa kaasareissa oo seos ruuvit? soita maahantuojalle ja kysy ruuvin avausarvot ( luultavasti n. 1.5 - 1.75 kierrosta )
    Mut kyllä ne ilman putsarit kannattaa ensin tarkistaa
  7. #7
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (LTD @ Kesä. 20 2002,22:10)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Eikös noissa kaasareissa oo seos ruuvit? soita maahantuojalle ja kysy ruuvin avausarvot ( luultavasti n. 1.5 - 1.75 kierrosta )
    Mut kyllä ne ilman putsarit kannattaa ensin tarkistaa[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Seosruuvit vaikuttavat vain 0 - 1/4 kaasulla - eli käytännössä vain tyhjäkäynnillä. Todennäköisin syy on todellakin se tukossa oleva ilmanputsari.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  8. #8
    Tässäpä hyvin aiheeseen sopiva linkki
    http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcyc...1/carb101.html
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  9. #9
    Ilmansuodatin on vaihdettu mutta ongelma ei poistunut. Ongelmat alkaa aina vasta kun kone on lämmin. Tuntuu oudolta. En vaan viitsi oikeen alkaa kaasareita purkaan vaikka insinööri olenkin. En ole löytänyt Mikuneista ees oikeen järkevän näköstä ruuvia jota säätäis....
  10. #10
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Guest @ Kesä. 24 2002,08:26)</td></tr><tr><td id="QUOTE">En ole löytänyt Mikuneista ees oikeen järkevän näköstä ruuvia jota säätäis....[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mitkä Mikunit jammussa on?
  11. #11
    Semmonen kun BOST 38/2
    entiä oikeen muuta.
    Pyörä on TRX 850 -98
  12. #12
    itsellä kävi KLE hieman rikkaalla. Neulasuuttimien vaihto ja pieni kaasarien siivous auttoi. Tosin porasin muutaman reiän ilmanputsarin koteloonkiin, liekö järkevää sitten se reiittäminen. Kaasarit Keihinin CVK:t



    Jotain tähänkin piti keksiä
  13.  
  14. #13
    Trixiet käy luonnostaan rikkaalla, omani kävi joskus penkissä ja aukinaisista yoshi hormeista huolimatta se oli koko alueen paksulla.
    noissa pystymallin kaasareissa (ja varsinkin twineissä)on se ominaisuus että neulaputket kuluvat soikeiksi ja seokset menee mettään. omassa se reiän soikeus oli ihan silmin havaittava.
    seosruuvi löytyy kumikurkun ja kaasarin liitoskohdan luota tietysti alapuolelta sentin syvän reiän pohjalta. en muista saako sitä edes pyöriteltyä jollei ota kaasareita irti...
    TRX850 -96
    XT500 -80