Moikka kaikille! en haulla löytänyt kovin spesifistä tietoa noista tilauskuluista, joten avasin uuden aiheen.
Eli olen yksityiseltä kaverilta Englannista ostamassa sliparia pyörääni ja ajattelin kysäistä, että minkälaisiin kulunkeihin mahdollisesti pitää varautua, jos kaveri laittaa tavaran Suomeen asti tulemaan?
Kiitoksia kovasti vastauksista jo etukäteen!
- Perkele
Vaimolle hommattiin yksi ajopuku (3-4kg paketti) ja näytti olleen 35 puntaa=53e!, mutta tuolloin siellä oli ollut juuri postilakko ja ebay-myyjä lupasi könttähinnalla lähettää paketin ensi tilassa. Sivullaan osto vaiheessa mainitsi £25 kuluja eli kai ne muutaman kilon paketissa pyörii siinä vajaan 40e kantturoilla.
Toinen esimerkki on blaukkarin autoradio, mutta 4v. sitten liikkeestä ja siinäkin kulut pyöri useammissa kympeissä heidän valuuttaansa.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Huh! On ne vaan melkoisia kuluja. Katsoin just Pos.. eiku "Itellan" sivuilta, mitä economy-luokan paketin lähettäminen maksaisi ja painoksi pistin about 7kg (oliskos slipari jotain tuota luokkaa väliputken kanssa?) ja kooksi suur.piirt. mitä tuommoinen tilaa nyt veisi.
Hinnaksi sain Suomesta Englantiin 35€.
Toivottavasti olis jotain tuota luokkaa, niin olis vielä kohtuu järkevää. Jos alkaa paljon tuosta nousta, niin jää kyllä tilaamatta
- Perkele
Joskus tuntuu että englannista tilatessa postikulut ovat isommat kuin että tilaisi jenkeistä. Saattaa olla jopa kolminkertaiset saksaan verrattuna. Vaikka matka melkein sama. En tiedä sitten jos toi kanaalin ylitys on niin kallista. Nämä ovat siis ebayn kautta tehtyjen kyselyjen tulosta.![]()
Honda cbr600rr
Joo ja yksi mikä vaikuttaa on brittien punta, se on heille kuin euro meille ellei vähemmänkin.. Siellähän siivooja vetää saman liksan kuin täällä joku pikkupomo... tämä hintaero näkyy palveluissa..(NPN @ Elo. 01 2007,10:23) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Samat on mullakin havainnot. Kotiloon joskus jotain kattelin englannista niin tuli toimituskuluja niin paljon että loppujenlopuksi kannatti tilata saksasta vaikka itse osat olivatkin siellä kalliimmat.
Että ohjeena voisi pitää jotta kannattaa selvittä toimituskulut ennen kuin lyö kauppoja lukkoon.
~: *Honda VFR800 VTEC 2008 *:~
Toinen juttu on se, että jengi vetää rahaa välistä ebayn postikuluissa. Mulle tuli neljä auton iskaria 50e:llä ja lenkkarit olis ollu yhtä nopealla toimituksella 38e. Joku kusettaa... Ja noi brittien kulut on kyllä muutenki aika kovat. Jenkeistä ja japanista tullu munta pakettia yhtä nopeasti ja halvemmalla. Ei kannata varautua mihinkään jaa sopia kaikki etukäteen, niin ei tuu yläreitä.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Vastaus tuli, kylläkin eräältä Englantilaiseltä pärräliikkeeltä ja veloittavat kuulemma 15 puntaa Suomeen lähettämisestä extraa.. ei mun mielestä tosiaan mikään paha summa?
Saa nähdä, mitä tuo eräs yksityinen vastaa, kun aikoi tänään selvitellä, paljonko kustantaa Suomeen lähettäminen.
Liike myis BOS:n carbon vaimenninta kohtuu hintaan, mutta tuolla yksityisellä taas olis oikein nätti Scorpionin putki tarjolla.. oikein high-level olis, joten saattas olla aika hienon näköinen paikallaan. Mahtuneeko vilkut sitten miten paikoilleen (ledi-minit hommattuna)..
Noh, pitää tässä tsoomailla vielä.. positiivinen yllätys kylläkin tuo liikkeen "tarjous".
- Perkele
Just huomasin, että postasin perkele tämän threadin mp-tallin puolelle, vaikka tuonne "mp-tavaran tilaus ulkomailta" alle piti laittaa..
Modet siirtänevät jahka kerkeävät..
Kallista on tuo lähettely Briteistä. Itselle tuli Huggeri ja lähetyskuluja n. 50 €. Paino oli n 1,5kg....![]()
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
Itse oon tilaillut paljon roinaa englannista, eikä taida slipari tulla aivan tohon 35 €:n. Karkeesti vois lisätä taulukkohintaan n. 30- 40 % lisää, niin ei tuu ikäviä yllätyksiä.(Perkele @ Elo. 01 2007,10:14) kirjoitti
<p>...</p>
Semmoinen tyhmä kysymys vielä, että miten tuo maksaminen Paypalin välityksellä tapahtuu, kun tumppaan sisään €uroja ja maksu Englantiin tapahtuu sitten punnissa..
Heittääkö tuo konvertoinnin automaattisesti päivän kurssilla, vai miten ihmeessä tuo pitää ottaa huomioon?
Kiitos!
- Perkele
Joo, paypalilla voit siis lähettää rahaa missä valuutasssa tahansa ja se sitten laskutetaan sinulta (esim. visakortista) euroissa. Kuukausi sitten muuntokurssi oli n. £1 = €1,52.(Perkele @ Elo. 05 2007,00:52) kirjoitti
Moi.Mä tilasin putken joku 4v sotte englannista ja rahti oli muistaakseni vähän alle 30e vai oliko karvan päälle, mutta siinä suunnilleen.
Tänä kesänä ku tilasin takin englannista ni kuulu hintaan rahti eli lähettäjä makso, mutta noin yleisesti ei ole mitään älyttömiä maksa, paitsi kiinasta kypärän rahti makso mansikoita.
Ja pay-palilla olen maksanu paljon ympäri maapalloa, ja hyvin toimii ja niinku mainittiin ni muuntelee ite ne valuutat nou problemo.
<p>Gospel Riders</p>
en edes kehtaa kertoa paljon pulitin kokoputkiston postituksesta... pörkl näinköhän tuli taas hätäiltyä![]()
K750 -61
Kauvanko kestää saada paketti Englannista?
Lähettäjä laittoi postia tasan viikko sitten että pakettini lähti.
Englannista tilasin seat coverin ja vähän muuta, tällanen oli rahtimaksu Standard Shipping (Shipping to Finland : 51 ): £28.95
Tunturiässä
Katteiden ruuvisarja tai kitti jossa vähän muutakin, rahti 5,50£
Tunturiässä